Petri Lehtovirta

Norwegianin puitesopimus valtion kanssa jatkuu 2015-2016

7 viestiä aiheessa

Halpalentoyhtiö Norwegianin puitesopimus valtion kanssa jatkuu kaksi vuotta (2015-2016).

Suomen valtio on valinnut lentoyhtiö Norwegianin ykköslentoyhtiökseen Helsingistä lähteville ja sinne palaaville Rovaniemen, Lontoon, Pariisin, Oslon, Barcelonan, Rooman, Prahan, Madridin ja Budapestin lennoille.

Norwegianin ensimmäinen reittitilauksia koskeva puitesopimus valtion kanssa tehtiin vuosiksi 2013–14.

Kauppalehti

Muita valittuja sopimustoimittajia olivat  Finnair Oyj, Flybe Finland Oy, Norwegian Air Shuttle ASA ja SAS AB.

Reitin Helsinki – Oulu osalta hankintamenettely on keskeytetty. Reitin osalta valmistellaan uutta kilpailutusta.

Hansel.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin itse ihan samaa. Siis miksi valtio ei itse tuo omaa firmaansa käyttämällä kys. lafkan koneita? Joo, on kalliimpaa, mutta onko nyt niin merkittävästi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin itse ihan samaa. Siis miksi valtio ei itse tuo omaa firmaansa käyttämällä kys. lafkan koneita? Joo, on kalliimpaa, mutta onko nyt niin merkittävästi...

Ehkä nyt viimeistään olisi syytä ymmärtää mitä tarkoittaa, että kulut on saatava alas, jotta lennot voi tuottaa jollain järkevällä hinnalla. Ei ole tästä maailmasta enää ajatus, että valtio pumppaisi rahaa edes lentofirmaansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun melkein kaikki isot hankinnat pitää kilpailuttaa nykyisin. Ja usein valintaperusteena on juuri raha. No toki kyllähän Finnair saataisin varmasti jotenkin voittamaan kilpailutus, mutta ei sille nähdä ilmeisesti tarvetta.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyse oli n. 70 miljoonaa euron kilpailuttamisesta 166 reitillä, näistä siis 9 meni Norwegianille. Todennäköisemmin rahallisesti suurimman diilin sai Finnair, BRU mahtanee olla tärkein reitti.

Lufthansaa ei mainittu eli FRA lienee myös Finnarin, ellei sitten code-share -lennot mukana kilpailutuksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään