Petri Tynkkynen

Lomalento joutui kiertelemään kolme varttia Helsinki-Vantaan yllä

9 viestiä aiheessa

 

- Eilisellä Korfun lennolla, jonka oli määrä laskeutua kello 01 yöllä Helsinki-Vantaalle, oli laskeutumisen yhteydessä syttynyt palamaan varoitusvalo. Valo oli kertonut, että siivekkeessä oli jotain vikaa, Finnmatkojen tiedottaja Salla Salo kertoo Iltalehdelle.

 

Jet Timen charter-lennolla oli yhteensä 153 Finnmatkojen asiakasta.

 

- Varotoimenpiteenä kone oli kiertänyt useamman kierroksen Helsinki-Vantaan yläpuolella ja testannut, kuinka kaikki toimii, Salo kertoo.

 

Koneen oli määrä laskeutua alkuperäisen aikataulun mukaan kello yhdeltä yöllä. Salon mukaan koneen pyörät koskettivat maan pintaa kuitenkin vasta kello 01:43.

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092718700073_uu.shtml

 

Ilta-Sanomiin yhteyttä ottaneiden matkustajien mukaan tunnelma koneessa oli vakava, jopa hätääntynyt.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288743867844.html

 

1tvmog.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  IL: " oli laskeutumisen yhteydessä syttynyt palamaan varoitusvalo. Valo oli kertonut, että siivekkeessä oli jotain vikaa" Vaatiiko jokin proceduuri vetämään kymmenen rinkulaa taivaalla,jonkun(viallisen?) siiveke-varoitusvalon vuoksi? Eikös mahdollisen siivekevian voi todeta yksinkertaisilla ohjainliikkeillä? Laskutelihäiriö on jo hankalampi todeta! Kysyn,kun en tiedä :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneessa kuulutettiin kahteen kertaan teknisestä ongelmasta.

 

- Kapteeni oli hyvin suorasanainen ja rehellinen, koneessa matkustanut nainen kuvailee kuulutuksia.

 

Koneessa olleet Finnmatkojen matkustajat kokivat tilanteen pelottavana, kertoo lennolla mukana ollut nainen.

 

- Pakokauhua ei ollut, mutta ihmisistä kyllä näki, että he olivat peloissaan. Tunnelma oli todella vakava, ja osa ihmisistä itki.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288743931167.html

 

Lauantaina iltapäivällä selvisi, että vika olikin merkkivalossa - ei itse siivekkeissä.

 

- Saimme Jet Timelta vahvistuksen, että merkkivalo oli syttynyt ilmoittamaan siivekkeistä ensimmäisen laskuyrityksen kohdalla, mutta toisen laskuyrityksen kohdalla se ei enää ollut syttynyt. Siivekkeissä ei siis ollut oikeaa teknistä ongelmaa, Salla Salo kertoo.

 

- Sitä emme tiedä, miksi valo oli jostain syystä syttynyt turhaan.

 

Salon mukaan matkustajille tiedotettiin ongelmatilanteesta kahdesti.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288743867844.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö ollut kyse LASKUsiivekkeistä. (Ei pidä sekoittaa niitä noususiivekkeisiin eikä niihin toisiin siivekkeisiin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun katsoo tuota kuviota, onko kyseessä vapaamuotoista odotus-ongelmanselvitystä vai miksi kone ei odota koko aikaa jollain FIXillä... ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö ollut kyse LASKUsiivekkeistä. (Ei pidä sekoittaa niitä noususiivekkeisiin eikä niihin toisiin siivekkeisiin)

 

 

Mitä ihmettä? Valistakaa tyhmää? Tiedän kyllä Flaps, slats, spoilers, mut mihin nää noususiivekkeet viittaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla vaan piikki iltsikan toimittajan tietämättömyydestä...

 

Eiköhän toimittaja ole kirjoittanut täsmälleen sen mitä hänelle on sanottu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään