Tapio Kallberg

Pelinäytön hyödyllisyys simuilua ajatellen ?

9 viestiä aiheessa

Moi

Käteeni osui artikkeli pelinäyttöjen testeistä Mikro-PC:ssä. Onko teillä kokemusta esim. FSX harrastaessa tehokkaiden näyttöjen hyödyllisyydestä ?

Vasteajat jo uusimmissakin perusnäytöissä ovat luokkaa 1-2 ms ja hinnat esim. Acerilla puolet halvempi kuin edullisemmat  pelisellaiset, itselläni käytössä LG M2262DP, jossa vasteaika 5 ms.

Onko järkeä hankkia simuiluun tehonäyttöä ?

Tapsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tässä oli kyse FSX:n toimivuudesta, niin tunnettu tosiasia on että eniten siihen vaikuttaa CPU:n nopeus (ihan raaka kellotaajuus, koska FSX on sen ajan softa, jolloin tehoja nostettiin kellotaajuutta kasvattamalla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin lähinnä tuota kuvan kauneutta ja liikkuvuutta  ;D. Videoiden tekijät saavat vain niin siistiä jälkeä, aivan kuin elävästä elämästä !

On tullut kellotettua prossua juuri tuon tehojen irtisaamiseksi. Mutta ei siis kannata satsata 500€ pelinäyttöön  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en koe tarvetta useamman näytön ostamiselle kun käytössä on pään liikkeitä jäljittelevä trackir ja leveyttä antava ultrawide-näyttö.

Kahdesta näytöstä on ainakin se hyöty että simu pyörii toisessa ja toiseen saa kaiken muun tarpeellisen (kartat yms)  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sillä vasteajalla ole mitään merkitystä. Minulla on 27 tuuman IPS näyttö. Se toimii loistavasti nopeissakin räiskinkäpeleissä.

Näyttö on "vain" 1920*1080, mutta on riittävän tarkka. Kuva on omasta mielestä loistava. En näe tällä hetkellä edes tarvetta suurempaan resoluutioon. Silmälasella nenä kiinni näytössä ei erota yksittäisiä pikseleitä.

Näyttöni on siis LG ips 27EA63: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/naytot/LGIPS27EA63/lg-27ea63v-27-led-ips-naytto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sillä juu ole.  ;D ;D ;D

Minun vanhassa 22 tuuman TN-tyypin näytössä vasteaika oli 2 ms. Nyt IPS- tyypissä on 5 ms. En huomaa liikkuvan kuvan eroja. Väitetään, että IPS paneeli on liian hidas pelikäyttöön. Ei ole  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se minun Asus - TN näyttö mikään aivain halpismalli ollut  ;) Siitä viis. Vein sen silloin kierrätykseen.

Asiasta kuudenteen. Onko olemassa jotain testiä, joka testaa näytön rautaa ja ohjelmaa? Ja pääseekö ohjelma nykyisiä liittimiä käyttäen näyttöön?

Pidän "nykyisinä liittiminä" DVI, Displayport ja HDMI liitäntää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään