Pauli Hankonen

Unelmalinjurilla hullujenkoirien paratiisiin (mm.BA 787, AA MD-80) paljon kuvia!

8 viestiä aiheessa

Noin puoli vuotta takaperin kilahti säköpostiin kutsu saapua rapakon toiselle puolelle häävieraaksi. Hieman asiaa pyöriteltyä ja vähäisiä saldoja laskettua päätin, että kalenteri ja lompakko kestaa reissun ja pääsin suunnittelemaan hommaa. Alusta asti oli selvää, että haluan matkustaa Yhdysvalloissa sisäisiä lentoja M80 kalustolla vielä kun se on mahdollista. Dreamliner tuli puskista mukaan kun duunikaveri kysyi miksen lennä BA:lla Newarkista jolloin pääsisin Dreamlinerin kyytiin. No tokihan se käy, mutta vielä jotain muuta.. Huolimatta siitä että jumbossakin on tullut monta kertaa istuttua, niin Boeing 747 on kone jolla halusin ehdottomasti lentää rapakon yli toiseen suuntaan. Vaikka markkinoilla on nykyisin parempiakin vaihtoehtoja, niin nyt pitää vielä matkustaa jumbolla aina kun se on mahdollista. Tällä hetkellä 747-400 koneet postuvat käsittämättömän nopeasti yhtiöiden riveistä ja kymmenen vuoden kuluttua itkemme sitä ettei jumbon kyytiin ei enää pääse, kun ne on kaikki siirretty rahtareiksi tai romutettu (poislukien muutama hassu 747-8i operaattori).

 

Aikani seikkailtuani ITA Matrixissa, Kayakissa ja Momondossa reitti muodostui tällaiseksi.

map_usa.gif.bb99bf0fe33df495562f6f20bbec6708.gif

 

HEL-ARN AY A320

ARN-LHR BA A320

LHR-EWR BA B787

EWR-DFW AA MD83

DFW-COS AA MD82

COS-DFW AA MD82

DFW-JFK AA B738

JFK-LHR BA B744

LHR-ARN BA A320

ARN-HEL AY E190

 

Matka alkoi aamukoneella Tukholmaan.

 

Finnair Airbus A320-214 OH-LXI lähdössä takaisin sumuisesta Arlandasta kohti aurinkoista Helsinkiä pikaisen käännön jälkeen.

img_1484_800.jpg.86b06a8a0a866665d2a13e5491aaeafa.jpg

 

Seuraavaksi BA:n kyydillä kohti Lontoota. Tarjoilu koostui leivästä ja virvokkeista.

p> 

Reittiä.

img_1488_800.jpg.9e3e653f44fc9a695b2b4e74bf20ddeb.jpg

 

Jonkun vanhemman rouvan asunto lentoaseman lähistöllä.

p> 

Heathrowsta rullauksen aikana muutama ikkunapokkarihuitaisu. Iran Air Airbus A300B4-605R EP-IBB.

img_1493_800.jpg.9fb818206cf8b2d52642ec8e7c0ba397.jpg

 

American Airlines Boeing 777-323(ER) N728AN on toimitettu AA:lle tämän vuoden huhtikuussa.

p> 

British Airways Boeing 787-8 Dreamliner G-ZBJC joka on tullut palvelukseen vuosi takaperin Syyskuussa 2013 rullailee myös kohti terminaalia. Myöhemmin selvisi, että Newarkiin lentäisin juuri tällä koneella.

img_1496_800.jpg.7ac4292786a9b4c2f88c625537eeea5e.jpg

 

British Airways Airbus A320-232 G-EUYD toimi ARN-LHR välin kulkineena.

p> 

Dreamliner gatella odottelemassa.

img_1500_800.jpg.7c2ac7c8da940a1dec3be0da77159eb6.jpg

 

Lento lähti reilut puolisen tuntia myöhässä ja syyksi kapteeni kuulutti koneen myöhäisen saapumisen edelliseltä reitiltä. Konehan saapui samaan aikaan meidän kanssamme noin klo 14.15 - 14.30 ja seuraavalle lennolle sen aikataulun mukainen lähtöaika oli 16.30. BA:lle ei näköjään riitä kaksi tuntia Dreamlinerin kääntämiseen.

 

No ei sitä sen enempää suremaan, vaan ikkunapaikalle leikkimään markkinoiden suurimpien ikkunoiden himmentimillä. Nyt se on auki.

p> 

Nyt se on menossa kiinni.

img_1502_800.jpg.b90013fdfe4c4fe8b2ef9b30c7eebc2b.jpg

 

Lentoonlähtö kiitotieltä 09R. Kuvassa muuten pari Dreamia ja yksi A380.

p> 

BA:n turisti näyttää Dreamlinerissä tältä. Tämä on koneen takimmainen osasto.

img_1507_800.jpg.c61057d59357c4971e7f01737b164391.jpg

 

Ja tässä seuraava osasto jonka jälkeen tulee premium eco ja business. Firstiä BA:n Dreamlinereissä ei ole.

p> 

Vessa jonka käyttö tarvitsee tyyppikurssin. (Se ei vedä jos kansi ei ole alhalla ja siitä on kuulema tullut yhtiöille paljon palautetta matkustajilta kun jengi on ihmetellut miksei vessa toimi.)

img_1509_800.jpg.fba40e9e1c7bfc5477c880c26c9f1f34.jpg

 

BA aloitti tarjoilun tuttuun tapaan juomilla. Ja niin ikään tuttuun tapaan saalis oli "tilaa yksi, saat kaksi" -tyyppinen.

p> 

Päivällinen itsessään oli hyvää perus BA tasoa.

img_1518_800.jpg.b5f1dad90320e425e02724c7aef36af1.jpg

 

Viihdettäkin on tarjolla.

p> 

Ovissakin on isot ikkunat.

img_1519_800.jpg.1f2c51e68b376d3f7d08593808286e55.jpg

 

Kabiinimiehistön "viihdelaite".

p> 

Kuvaa Dreamin siivestä.

img_1514_800.jpg.a5742cbeb50a1523dbd83406ac47806c.jpg

 

Vielä vähän hiukopalaa ennen laskua.

img_1523_800.jpg.59f2309d5440f46f3d704734ff45aa27.jpg

 

On se näyttävä muovinkappale!

p> 

New Jerseytä.

p> 

Ja vielä kuva busineksen jakkarasta uloskävellessä.

img_1528_800.jpg.6f841ddea326de8928d852431eab613c.jpg

 

Yöksi lentokenttähotelliin odottamaan matkan jatkumista seuraavana aamuna.

 

Seuraava aamu näytti tältä.

p> 

Ja Newarkin A terminaalissa odottelikin Dallasin lento. American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N979TW on alkujaan TWA:lle toimitettu vuonna 1999 ja fuusiossa 2001 AA:lle.

img_1537_800.jpg.6925250a6f9d0c6edcc49cbf2bfcec06.jpg

 

Se parempi lentokoneenvalmistaja!

p> 

Vähän Newarkin liikennettä koneen ikkunasta kuvattuna.

 

Virgin America Airbus A320-214 N848VA.

img_1540_800.jpg.9c55fe00dc111a2ec4e57d5b4b1a0fcc.jpg

 

Delta Air Lines Boeing 717-231 N924AT. Alunperin koneen tilasi TWA jolle se toimitettiin vuonna 2000. TWA:n ja AA:n fuusiossa kone myytiin Air Tranille joka taas on liisannut sen Deltalle. Air Tran tulee liisaamaan kaikki 717 koneensa Deltalle.

p> 

United Airlines Boeing 737-924(ER)(WL) N63820 on vain puolen vuoden ikäinen rauta.

img_1543_800.jpg.08a0972d471cdf06479137f51c561b92.jpg

 

Newarkin lähtevien ruuhkaa.

p> 

JetBlue Airways Airbus A320-232 N635JB.

img_1547_800.jpg.19b69f37016bd6b40c76eba6368d20b6.jpg

 

Shuttle America (United Express) Embraer ERJ-170SE N646RW.

p> 

United Airlines Boeing 757-224(WL) N33132 on vanha Continentalin lintu joka siirtyi fuusiossa Unitedin väreihin 2010.

img_1549_800.jpg.fcc95ce0d05bb20ab2a829c468a8860f.jpg

 

Federal Express (FedEx) McDonnell Douglas MD-11F N???FE.

p> 

Delta Air Lines McDonnell Douglas MD-88 N950DL. Delta on toinen Amerikan suurista M80 operaattoreista AA:n lisäksi. Heillä on vielä 118 kasikymppistä rivissä ja AA:lla on noin 150. Muitakin löytyy, mutta nuo kaksi ovat suurimmat käyttäjät.

img_1551_800.jpg.2609946acbbcee428261cf9985fd9668.jpg

 

Hey ho silver!

p> 

Newark Liberty International Airport (EWR/KEWR).

img_1553_800.jpg.0af0aacb1a03aa517545de0befb144af.jpg

 

Jenkkiyhtiöiden kotimaanlentojen turistin tarjoilu on mitä on, mutta ainakin pepperi maistuu pepperille, eikä millekään laimennetulle kuralle kuten pohjoisessa kotimaassa.

p> img_1559_800.jpg.66564b3600aa6407c1f8edaac070d31e.jpg

 

Tämmöinen viritys on tullut aika monta kertaa siivottua joskus kauan sitten kaukaisella 90-luvulla.

p> img_1561_800.jpg.810555b30de8567b77857c72b74a710a.jpg

 

Tähän kuvaan liittyvä ohjaamokuulutus "Takaportaat voi nostaa" lienee myös monelle vanhemmalle lukijalle tuttu. Tässä toki ollaan lennolla ja ovi on armattuna.

p> 

Americanin matkustamo käsittää 124 turistin ja 16 firstin tuolia. Valkotukkainen mummo käytävällä ei ole matkustaja, vaan ehkä vanhin lentoemäntä maailmassa ikinä.

img_1563_800.jpg.1e83c920a72de35ecd80047c232df7ae.jpg

 

Vajaan kolmen tunnin kuluttua lähestyttiin Dallasia. Hyvin tiivistää.

img_1568_800.jpg.bb17962424294903d40835da4465d671.jpg

 

Lentokoneita.

p> 

Jarrua.

img_1571_800.jpg.d411498fc3af746dcadbec30594cb4f3.jpg

 

Vaikka Dallas onkin erittäin American Airlines kenttä, niin kyllä siellä joitain muitakin näkyy. United Airlines Airbus A319-131 N824UA.

p> 

ExpressJet Airlines (United Express) Embraer ERJ-145XR N17146.

img_1573_800.jpg.7ac33f118cd3cfd24d9162801c529659.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N9621A on myös vanhoja TWA:n koneita. Tuotantolinjalta kone näki päivänvalon vuonna 1998.

p> 

Uusi ja vanha. American Airlines Airbus A319-115(WL) N8001N toimitettu vuonna 2013 ja takana American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N568AA joka on lentänyt yhtiöllä jo vuodesta 1987.

img_1576_800.jpg.14beb8288fa05e0607ceb3ca7e622d00.jpg

 

Paljon Americania ja paljon kasikymppisiä.

p> img_6276_800.jpg.5154db523690affbd4c06173946bc075.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N972TW. Tämäkin alunperin TWA ja fuusiossa Americanille. Kone on valmistunut vuonna 1999.

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N491AA on lentänyt Americanilla jo vuodesta 1989 ja nyt se veisi minut Dallasista Colorado Springsiin.

img_1585_800.jpg.04f20ac44b4f2fa68cd8e9832452b5c4.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N14551 vieressä ja joku muu taustalla.

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N505AA. Tämäkin lintu on kahdeksankymmnetäluvulta. Tarkemmin vuodelta 1989.

img_1588_800.jpg.e76445d09514cd86ab42fd79fd2c543c.jpg

 

Vielä pari.. Edessä American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N471AA joka putkahti linjalta ulos vuonna 1988.

p> 

Rullailua lähtöpaikalle joka oli kuulema tavallisesta poikkeava. Ohjaamosta kuuluteltiin, että otamme vartin delayta kun jollain toisella koneella on emergency ja se blokkaa sitä baanaa jolta meidän normaalisti olisi pitänyt lähteä.

img_1590_800.jpg.7fe78dcf982c7217c6d9f936b090b723.jpg

 

US Airways (American Airlines) Airbus A321-211 N167US. Näitä pitää kuvata kun vielä kerkeää. Taas yksi poistuva yhtiö lentoyhtiöiden värikartalta.

p> 

Pieni osa valtavasta Dallas/Fort Worth International Airportista.

img_1594_800.jpg.af38cce13096fe0964d3ae349e2afab0.jpg

 

JR, Bobby ja Sue Ellen.

p> 

Tällä lennolla light versio pepperistä.

img_1598_800.jpg.511b5a970391b9fdf7334d83ff949372.jpg

 

Lentokenttä jossain Texasin ja Coloradon välillä.

p> 

Colorado Springs Airport (KCOS/COS).

img_1604_800.jpg.15b3826e0daa595844af7677c156592a.jpg

 

Lentoasemalla kasikymppinen vaihtui tällaiseen.

p> 

Ajelimme yöksi Manitou Springsiin. Ensimmäinen vastaan tullut kaveri aamulenkillä seuraavana aamuna.

img_6293_800.jpg.ebc4c2217ea08b5256636b096f09e80c.jpg

 

Muutama autokin jäi kennolle.

p> img_6310_800.jpg.3d991fd74212caf59d842f5aa23590d0.jpg

43.j

 

Coloradon maisemia matkalla Aspeniin.

img_6348_800.jpg.5a789f2a9833f095800c4cd706c1b778.jpg

 

Utah, Arches National Park.

p> img_6367_800.jpg.7e771893fed299cfb21dca46cc9b728c.jpg

77.j

 

Maisemia Hwy12 varrelta joka on kuulema yksi USA:n kauneimmista teistä.

img_6389_800.jpg.612ec6e60b4d55e3dd0d80615422e2de.jpg> img_6396_800.jpg.b8689dd6283aa02bcce870a672a79e2a.jpg

90.j

 

Viva Las Vegas, baby!

img_1689_800.jpg.e3e92154bd502b430d817c64ab0dd4c6.jpg

 

Näkymää hotellihuoneen ikkunasta.

p> 

Molemmat Las Vegas Sandsin SP:t olivat paikalla vaikka tässä näkyykin vain toinen. Kuvassa myös 737 jota "ei ole olemassa". Kyseinen yhtiö tarjoaa kyydin työmatkojen taittamiseen Area 51 työntekijöille.

img_6423_800.jpg.7d408d12e8084734d48a99020096f808.jpg

 

Vegasissa on yleensä hyvä hinta-laatusuhde hotelleissa, sillä casinohotellit odottavat asiakkaiden pelaavan ja yöpymisten hinnat pidetään maltillisina. Tällä kertaa asumukseksi valikoitui MGM Grand.

p> img_1701_800.jpg.a12112a74fbb55af5b15a7637fd3dd0c.jpg

 

Kuskin lepopäivä altaalla.

p> 

Hotellihuone spottailua.

img_1714_800.jpg.41bd84c59e3845b058ee983d7616e274.jpg

 

US Airways (American Airlines) Airbus A321-211 N157UW.

p> 

Yksi Southwestin yli neljästäsadasta 737-700 koneesta.

img_6441_800.jpg.3ebd232ee2fc3b324628a6e2a05f3232.jpg

 

Yksi Deltan kolmestatoista 757-300 koneesta.

p> 

Helikopterit tulivat laskuun MGM Grandin yli.

img_6452_800.jpg.66a869e86b76fee38166b16ed1c9210d.jpg

 

Unitedin -900 sarjan kolmeseiska. Kunnon valovoimaisella telellä tuolta olisi saanut ihan hyviä kuvia. Nyt nämä ovat tällaista matkamuistosettiä.

p> 

Spirit on "ultra low cost" lentoyhtiö joka tarkoittaa mm. sitä että heillä myös iso käsimatkatavara on maksullista.

img_6466_800.jpg.c92080140b75069cee51d3dd9ea2ddfd.jpg

 

Lopuksi Blackhawk.

p> 

Bright light city gonna set my soul, gonna set my soul on fire. Got a whole lot of money that's ready to burn, so get those stakes up higher.

img_1728_800.jpg.8e22b34ce92c04583cf9eb5e552ebebd.jpg

 

Aikanaan Vegas jäi taakse ja matka jatkui takaisin itään. Hooverin padolla piti kuitenkin vierailla.

p> 

Missä mä oon nähnyt aikaisemmin saman tyylilajin uhmakkaita maalauksia? Ai niin, Neuvostoliiton ja Pohjois-Korean propagandajulisteissa.

img_6506_800.jpg.5985051685d0b722cb2cc723f8013be8.jpg

 

Ameriikan juna on mailin pituinen ja siinä on kolme diiseliä vetämässä, kaksi välissä ja kaksi työntämässä. Luulisi tehon riittävän kun seitsemän veturia tekee työtä.

p> 

Get your kicks on Route 66.

img_1747_800.jpg.9d809787f6086dc41b13d9ce333e6d67.jpg

d8.j

 

Sattuipa yksi ilmailumuseokin matkan varrelle. Planes of Fame Valle Arizona tuli vahingossa vastaan. Olin ajatellut ettei tällä matkalla käytäisi museoissa, mutta kun se oli tien vieressä matkan varrella, niin olisi ollut liian suuri synti huristella ohi..

 

Sekalaisia kuvia museosta jonka koneista muuten suurin osa on lentokelpoisia.

img_6527_800.jpg.7adcaf544f71b112fed23a2f5159f30b.jpg> img_6529_800.jpg.61be69db945c6872ebe6b59346cb0b0e.jpg

e3.j

img_1483_800a.jpg.252324eab4785ba3bbf7db13d6b4c7fa.jpg

Museon suurin ylpeydenaihe on Lockheed C-121A Constellation (L-749) N422NA joka toimi aikoinaan kenraali Douglas MacArthurin hekilökohtaisena kulkupelinä. Jostain syystä en tullut ottaneeksi yhtään kuvaa koneesta ulkoa, mutta pulitettuani kolme taalaa lisää sisäänpääsylipun rinnalle pääsin Connien sisälle ja sieltä tuli kuvia.

 

Navigaattorin paikka.

img_6538_800.jpg.cdffc0e047ac79cb686348e7e01aaae4.jpg

 

Ohjaamo jossa on ohjainlukot paikoillaan.

p> 

Tässä on keitetty kaffetta kenraalille.

img_6544_800.jpg.57bf0d237ee3eb717cc1dcee6d1164f7.jpg

 

Lehdistö ja muu esikunta matkusti tässä osastossa. Hattuhyllyjen tilalla on alaslaskettavat sängyt.

p> 

Kenraalin puoli kabiinista koneen peräosassa.

img_6548_800.jpg.3405f9c42c3978da77ca90c7bf412e22.jpg

 

Tuosta oli hyvä ottaa yhteyksiä ja selvittää mitä ikävät kommarit touhuavat.

p> 

Yksi Constellationin kolmesta sivuvakaajasta.

img_6553_800.jpg.ce24a01d828a23167048c2e6eae7e09d.jpg

 

Connien vieressä seisoi Western Airlinesin väreissä Convair 240-1 N240HH jonka museon tyyppi väitti olevan viimeinen lentokelpoinen Convair 240 maailmassa.

p> 

Museon takapihalla oli kaikenlaisia raatoja. Vampire lienee tutuimmasta päästä.

img_6558_800.jpg.bbbe7cd20db766fb9aa89786f1aefff5.jpg

 

Toisella puolella hallia oli parkissa  Pacific Air Linesin vreissä Martin 404 N636X. Kiva, en ollutkaan koskaan aikaisemmin nähnyt Martinia kuin kuvissa. Harmittavasti tämän sisään ei päässyt

p> img_6562_800.jpg.531c772b7f7b9c20f57e576ccb518c

 

Hallista sisältä.

p> img_6565_800.jpg.e35f680752b233922d6764cd5543621c.jpg

ff.j

img_6566_800.jpg.e32f5d145c3e0d283fcb89664bd89535.jpg> img_6572_800.jpg.53e74777f48976d40e14fc048ad7ea1b.jpg

 

Kas, kas!

p> img_6568_800.jpg.7bdfc59222bf8355bc000774161a6d62.jpg

 

Nämä kolme vielä.

p> img_6571_800.jpg.2dd3b69c8f78d4b5d98cebd4fa59c9ee.jpg

[attachment]394210_img_6573_800.jpg[/attachment]

 

Grand Canyon.

img_6601_800.jpg.fd29c009d0d3181cce9f98f011714d11.jpg

 

Ameriikan luontoa.

p> 

Tässä ollaan jo takaisin Coloradon puolella.

img_6619_800.jpg.a0bbedbbae5447a625b8cff12d124abf.jpg

 

Auton palautettiin Colorado Springis kentälle jonka jälkeen suunta oli kohti lentokenttähotellia. Hotellin edessä seisoskeli tällainen ravintola. En jaksanut vierailla, sillä sinne oli sen verran jonoa.

p> 

Aivan liian aikaisin seuraavana aamuna portilla odotti American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N14551 joka tulikin jo kuvattua päivänvalossa tulomatkalla Dallasissa.

img_1793_800.jpg.49462f6a054a2f40c3adc8b10cdd0178.jpg

 

Tällä kertaa tomaattimehua. Vain viina puuttuu..

p> 

American on ilmoittanut, että vuoteen 2019 mennessä kasikymppiset ovat poistuneet laivastosta. Jos kiinostaa, niin nyt vielä kerkeää helposti. Mahdollisuudet kuitenkin pienenevät jatkuvasti.

img_1802_800.jpg.eaefc3d3d42c7b88b0009d88ba95cb1e.jpg

 

Otetaan sen kunniaksi tähän kunnon  American Airlines ja MD-80 överit Dallasista.

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N481AA. Yhtiöllä jo vuodesta 1988.

p> 

Ei ole MD-80, mutta American ja vieläpä member of oneworld.

img_6631_800.jpg.797bf3f8c808855406aa40251b63a5a5.jpg

 

Näillä ja pikkubusseilla korvataan M80 kalusto. American Airlines Boeing 737-823(WL) N974AN.

p> 

American Airlines Boeing 767-323(ER)(WL) N353AA. Tämäkin on lentänyt jo vuodesta 1988.

img_6636_800.jpg.4d7c8b51a2fc48be92d09a027c275d92.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N556AA. Tuli taloon vuonna 1991.

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N9616G. Nämä hieman nuoremmat koneet taitavat kaikki olla ex-TWA koneita. Tämä valmistui vuonna 1997.

img_6640_800.jpg.1404c28b5f8362523c50406d1fe1de38.jpg

 

Kyytimme New Yorkiin Kennedylle.  American Airlines Boeing 737-823(WL) N882NN.

p> 

American Airlines Boeing 737-823(WL) N837NN.

img_6646_800.jpg.d3b3c4e48b617ce8b4c70dfd852c1625.jpg

 

American Airlines Boeing 737-823(WL) N944AN.

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N560AA valmistui vuonna 1991.

img_6651_800.jpg.0bf34926836cab9c51f1f17ca0bebfb9.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N471AA on kolme vuotta edellistä vanhempi tultuaan palvelukseen jo vuonna 1988.

p> 

American Eagle Embraer ERJ-145LR N657AE.

img_6656_800.jpg.07151aaceb9f694425d3c0ee6e1869a6.jpg

 

American Eagle Embraer ERJ-145LR N933JN.

p> 

American Airlines Airbus A321-231(WL) N120EE oli kuvaushetkellä vain alle kuukauden vanha kone. Toimitettu 3. Syyskuuta 2014.

img_6662_800.jpg.9490926553f9ac4bde01082f2c9b647b.jpg

 

American Eagle Embraer ERJ-140LR N853AE ja lämpöväreilyt.

p> 

American Airlines Boeing 737-823(WL) N962AN on palvellut yhtiötä vuodesta 2001.

img_6670_800.jpg.b73e997dad0c70573a6f2d29a246c419.jpg

 

American Airlines Boeing 737-823(WL) N974AN niin ikään vuodesta 2001 ja saanut uudet värit päällensä.

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-82 N490AA valmistui vuonna 1989.

img_6673_800.jpg.79b4469ea80faeceb446c5b3ccf0cf81.jpg

 

Fly DC Jets!

p> 

American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N9628W on ex-TWA. Lensi Long Beachista liikenteeseen vuonna 1999.

img_1808_800.jpg.42787e0cffe7a7100a6831d3f1d61e73.jpg

 

American Airlines McDonnell Douglas MD-83 N76200 on alkuperäisiä AA:n koneita. Toimitettu vuonna 1992.

p> 

ExpressJet Airlines (American eagle) CRJ-200ER N906EV.

img_1810_800.jpg.e90866c8c461e99492668115c1eb4bbe.jpg

 

Luultavasti tuli selväksi kuka määrää Dallas Fort Worthin kentällä.

p> 

Americanin 737-800 kabiinia. Versiona näissä on 16 firstin, 48 premium econ ja 90 turistin tuolia.

img_1820_800.jpg.9f4545e0385d2da473785c5392880aee.jpg

 

Lähestymistä Kennedylle.

p> 

Ja lopulta parkissa JFK:lla.

img_1834_800.jpg.e4f26fe2253d9d2f1de436cea9013e15.jpg

 

Tämän yön kyyti eurooppaan. British Airways Boeing 747-436 G-BYGA. Tulin muuten kysyneeksi huvikseni check in tiskillä paljon maksaa upgrade businekseen rahalla ostettuna. Hintaa oli n. 1050 USD joten tarjous jäi tällä kertaa käyttämättä.

p> 

Ja matkaan!

img_1856_800.jpg.b5852f99fc361b98c4a0bb8cb076687b.jpg

 

Tuttuun tapaan kaksi yhden hinnalla.

p> 

Illallinen.

img_1861_800.jpg.9c770f7893fe618e91039a76441f4451.jpg

 

Kyllähän nää BA:n jumbot on vähän kulahtaneita, mutta se on silti 747! Tässä etummaisinta turistin kabiinia siiven päältä.

p> 

Siipeä.

img_1866_800.jpg.dd9d40d6b8628307687fdd2903e8344a.jpg

 

Tuonne olisi tarkoitus mennä. London Heathrow (EGLL/LHR).

p> 

Ja sinne päästiin.

img_1878_800.jpg.d78b94a4650b28849d5be1eea451a8f1.jpg

 

G-BYGA portilla lennon jälkeen.

p> 

Hethrowlta vielä BA:lla Arlandaan. Tarjoilu oli lähes sama kuin ARN-LHR lennolla.

img_1884_800.jpg.a9a9405a9357577fe84df07b3ed1e08b.jpg

 

Sverige.

p> 

Ja illaksi kotiin Finnair Embraer ERJ-190LR OH-LKM.

img_1886_800b.jpg.d2941bf4646f4e3b31cd2304945dc3fe.jpg

 

Kuvia tuli taas paljon. Ehkä vähän liikaa Americania..

>img_1483_800.jpg.12b8a2f90e13b2e931e40ff55e304afd.jpg

img_1483_800.jpg.572ed63c0ccf9c69340482e031fd58f8.jpg>img_1487_800.jpg.862423f47ab52d3cd7ce558adf848212.jpg>img_1491_800.jpg.eb145f1fe0aab80efd590124da8cd491.jpg>img_1494_800.jpg.bbb6398148151cfe3841ead1319ecd0b.jpg>img_1497_800.jpg.c74b986d0919ab4f56d0f2ae2d1aef>img_1501_800.jpg.e847acefadddf62713e1f132eace109a.jpg>img_1504_800.jpg.6503f9f4cfa37525d1acfa64c9c731ce.jpg>img_1510_800.jpg.06ab78aadba4a955d9bb09b5a7a30f>img_1511_800.jpg.f1109d5b49954b59939913f2a9d67a61.jpg>img_1512_800.jpg.c55c176b6393417d426f392ce0518c55.jpg>img_1520_800.jpg.358113c6406b85d6f8eb663ccd0ebbed.jpg>img_1525_800.jpg.88266010a4d9e86a3b3de1838577c8bb.jpg>img_1527_800.jpg.84aaca7485b2e3191c1cbce07b5acc17.jpg>img_6271_800.jpg.1821953925c4d51493b5392b0cf9fa28.jpg>img_1539_800.jpg.a54e3697b234802ecad362a0dcc9b8da.jpg>img_1542_800.jpg.97e3bc0d0a2cbc750173fdf7df61e823.jpg>img_1544_800.jpg.c474421d0bf067c3d1420d5ed81f4879.jpg>img_1548_800.jpg.98d49141df9128ef163ffcc8ee5674d4.jpg>img_1550_800.jpg.77aa7df8fa0e5fb5c0c35b0257721ee0.jpg>img_1552_800.jpg.eb0abde0d27fa0358c1f5680d6033238.jpg>img_1556_800.jpg.e311dd64a06ad61a067cc497846cb42a.jpg>img_1560_800.jpg.25799cc8e65a8eba910998faf075db6a.jpg>img_1564_800.jpg.d2f5d5715a68f4eb5c4419fc0c27077d.jpg>img_1565_800.jpg.ae96843de9c685112f7380749a6ff464.jpg>img_1570_800.jpg.846ac4f3700052f3dcee03ede3f41671.jpg>img_1572_800.jpg.232216b676e5855681e1a5483fb437e8.jpg>img_1575_800.jpg.6c85ce258e3b134886bf962b5468da>img_6277_800.jpg.6f0fde5b5884ffac4cdfbdb29349e116.jpg>img_6280_800.jpg.ff8c93bf4cca00a96beb6eb42faeb17d.jpg>img_1587_800.jpg.fe66cc19d35b74c0fd6e9e34f6bb1615.jpg>img_1589_800.jpg.3b725d0e374d242d405b1b2ab604c3e8.jpg>img_1592_800.jpg.d922450c7f31ee38094ccd61836a9402.jpg>img_1595_800.jpg.0f775b9147c5fc709779663c902d5f10.jpg>img_1600_800.jpg.e7f1efba4734a9d3a220d4336649d9d1.jpg>img_1609_800.jpg.7a9bb32183eb0c49018e50fbdc1cd501.jpg>img_6306_800.jpg.d6afc46a738b6627c51211ae549fe6>img_1620_800.jpg.fdec8cad4b111647f28032480e119b57.jpg>img_6365_800.jpg.f2461d03c113e9df7390a56741acfc>img_6369_800.jpg.b63b86eba7b9b3bb6f4fcf6190b0395c.jpg>img_1673_800.jpg.ceb17d916da917846cc95043e9bbc0>img_6407_800.jpg.f725f0dda4a6ae03347f303fb32b7599.jpg>img_6421_800.jpg.d86f0e19d2e5f9f31cf1b9c6d38da7c9.jpg>img_1700_800.jpg.2708ebaf37ba675ad6d886f39af4310e.jpg>img_1705_800.jpg.f9cd64b92570ccb58c9f3e720054c7f3.jpg>img_6432_800.jpg.476aa3c706185f9ab36924f3db55e397.jpg>img_6445_800.jpg.da1a42e2c7758531bd589517032d6daa.jpg>img_6461_800.jpg.c42c3635b813081932ec131919bee65c.jpg>img_6490_800.jpg.b2e9da8d7ddd1c15e4bda71bbd937c45.jpg>img_6500_800.jpg.04adb7078bd2d4607c856e1298a48d46.jpg>img_1752_800.jpg.d386c82c3388931818384f22a88c8e>img_1754_800.jpg.ccc9314b9a946331a2f9ac609c2e8940.jpg>img_6528_800.jpg.16a013a25e2f01c13f416605ed20ce>img_6530_800.jpg.8a8f1fe2f6089feca4326b425e714db9.jpg>img_6531_800b.jpg.91e3d63ae9498e6f313e70b3ee2703ce.jpg>img_6539_800.jpg.aa7257becdcc32dae3915e19e791f188.jpg>img_6545_800.jpg.08c2432ed902592177b8493287f699e5.jpg>img_6550_800.jpg.f158df45825d7e43775ef4912a6ce6fe.jpg>img_6556_800.jpg.e98eaf21b3ecadc007cf54bd06861e82.jpg>img_6560_800.jpg.5cd88e77be320975dff9ed9d038d9ace.jpg>img_6564_800.jpg.e8952b1a4b2f2f1b4e43186217950f>img_6575_800.jpg.6c5745191b3b2f480e5cb9d7a239dfba.jpg>img_6567_800.jpg.6eb982840d7cee24916646f749af99e7.jpg>img_6569_800.jpg.c7484120934d4a41391e0f3d096bde1c.jpg>img_6570_800.jpg.b86df50811042f73e3e613971916512b.jpg>img_6573_800.jpg.ff5fd62a751dc4451d4b5467fa29ca35.jpg>img_6594_800.jpg.78e86a6db2d997d65163c27129845068.jpg>img_1787_800.jpg.c35799b9bc2955776acb7c557cfb3006.jpg>img_1798_800.jpg.2ae824b928ca8dfbeae84542694609d4.jpg>img_1803_800.jpg.eebe8f5fa4c2eaa4c620ba7bb9ca5f0f.jpg>img_6632_800.jpg.d28103094167013b2d9b4d5e8e97cac8.jpg>img_6638_800.jpg.c89a3ba2c6f71352fad4d387ddb76e21.jpg>img_6643_800.jpg.3fa94349d0cdc1fac376148e26935a37.jpg>img_6649_800.jpg.db52e5577bc7e1a02917b2ce0d1b60f7.jpg>img_6653_800.jpg.c0b7a964887aaa5b5c9b8260107d4bfd.jpg>img_6658_800.jpg.0e4bf04ca746c92e0c50eeb86d30dd0f.jpg>img_6666_800.jpg.81a7ec11d62bf1b2671f329c406ad9fa.jpg>img_6671_800.jpg.5b51b7b78a46d95dd94ddb9be35b983a.jpg>img_1807_800.jpg.b044ec09819d2740f710c3f8237ec33e.jpg>img_1809_800.jpg.20b4b237d4eda64ad24f730b9a6cc94f.jpg>img_1816_800.jpg.3d33c49b357d104a6e71613055c86285.jpg>img_1830_800.jpg.a814a1f13b4693934c8043b8621213ec.jpg>img_1841_800.jpg.3ee5f4ec503d7e3433006dddee050566.jpg>img_1860_800.jpg.bcee148a2dfc8f076bf3a02caa38f23d.jpg>img_1865_800.jpg.3009617b9c849fec5e3d54732f3f7250.jpg>img_1872_800.jpg.700c46874dfe3fd840d0667a37d96ff3.jpg>img_1883_800.jpg.f67c4235a7712c2b8461cf5a1b64333c.jpg>

Hyvä reissustoori! Meille ei AA:n kasikymppisiä kohdalle osunut, sen sijaan mantereen ylilento JFK-SFO oli A321 transcontinental- versiolla. Loistavat tilat jopa turistissa, mutta olisihan MD- kalustossa ollut sitä jotain :) Omallekin kohdalle valinta osui B744- lentoon, katoavaa luonnonvaraa kun ovat.

Mihin aikaan olit liikenteessä? Täsmälleen samaa "Chicken Tikka"- lättänäleipää (oli muuten ihan maukas) oli tarjolla BA:n lennolla kun tulimme jenkeistä syyskuun puolivälissä.. Tuli omallakin reissulla käytyä mm. Arches National Parkissa, siellä oltiin syyskuun alkupuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://goo.gl/maps/gHO9K

En tiedä mikä tuo oikein on, mahdollisesti entinen lentokenttä tai joku omatekoinen viritelmä, mutta erikoinen kaikenkaikkiaan  ;D

 

Entinen US Army Air Force:n toisen maailmansodan aikana koulutuskäytössä ollut "apukenttä". Toinen samanlainen on suoraan tuosta etelään ja vielä kolmas löytyy jonkin matkaa länteen päin.

 

Arlington Auxiliary AAF #4, Arlington, CO

This was one of 3 auxiliary airfields used during WW2 by the Advanced Flying School at La Junta AAF (16 miles southwest), which conducted multi-engine training in the B-25, AT-17, and UC-78.

http://www.airfields-freeman.com/CO/Airfields_CO_E.htm#arlington

 

Kiitos Paulille jälleen mukavasta kuvasarjasta ja reissukertomuksesta  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia. Ajelin itsekin viime kesänä samoissa maisemissa. Grand Canyon ja Las Vegas muun muassa. Vallen museo on hieno. Aika terhakkaa romua oli ulkona, näkyy mm. Vampiren takana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista  :)

 

Mihin aikaan olit liikenteessä? Täsmälleen samaa "Chicken Tikka"- lättänäleipää (oli muuten ihan maukas) oli tarjolla BA:n lennolla kun tulimme jenkeistä syyskuun puolivälissä.. Tuli omallakin reissulla käytyä mm. Arches National Parkissa, siellä oltiin syyskuun alkupuolella.

 

Vähän teidän jälkeen ollaan oltu reissussa. Me lähdimme reissuun syyskuun puolivälissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa Pauli, näitä matkaraportteja lukee aina mielellään!

 

Hieman aiheen ohi mutta, JAL:n unelmalinjurissa (JA826J) on näemmä  "hienommat" pytyt. Huuhtelun aktivoiduttua (muistaakseni optinen) kansi menee ensin kiinni ja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla