Jukka Juslin

ILMAILU-lehden tilasta

326 viestiä aiheessa

No ilmankos. Piru kun jäi tonne muiden lukemattomien lehtien sekaan.

 

Jännä nähdä miten lehti jatkuu nyt.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä se onkin niin, että jos henkilö on SIL:n jäsen vain lehden saamisen vuoksi, niin kannattaa sitten erota. Lehden voi ostaa lehtipisteestäkin, mikäli jotkut jutut sattuu passaamaan omalle mielelle:)  Suomen Ilmailuliitossa on monelle kuitenkin paljon muutakin "edunpoikasta", jonka vuoksi jäsenyys on kannattavaa.  Ilmailuharrastukseen liittyvä jäsenetu-vakuutuskaan ei ole hassumpi. Aktiivi-ilmailijan kannattaa aina olla mukana oman harrastusalansa järjestössä. Nyt meneillään oleva uudelleenorganisointikin antaa odottaa tulevaisuudessa sellaisia toimenpiteitä, jotka ovat kaikkien eri ilmailun harrastusaloilla mukana olevien eduksi?  Kokonaisuus ratkaisee!  Menestystä uudelle tielle. 

Tässä on asiaa, mutta kun katsoo uusimman jäsenmaksukortin hintalappua se on täällä 190 euroa. No, se on oma vika kun lojaliteetti yltää useampaan ilmailukerhoon. Lehdellä on varmasti hintalappunsa ja jos se on mitäänsanomaton läpyskä, niin voisi olla hyvä vaihtoehto joko valita se tai sitten ei. Yleensä erikoislehden tilaushinta liikkuu tarjouksista riippuen 40-80 euron kieppeillä. Ehkä antaisin senkin rovon mielummin juuri mainitsemaasi edunvalvontaan, varsinkin nyt kun sitä pyörittää ulkopuolinen yhtiö.

 

Sitä paitsi missä Paavon purjelentopalsta on? Onko Paavo purjelentämässä vai miksi sitä ei ole yhdessäkään lehdessä?

Toiseksi säälittää tuo kuvamateriaali, miksi niitä pitää leikellä ja pistää pallukoihin? Tahdon kuolata hienojen lentokonekuvien päälle enkä tihrustella pallukoita!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ilmankos. Piru kun jäi tonne muiden lukemattomien lehtien sekaan.

 

Jännä nähdä miten lehti jatkuu nyt.

 

t. Timo

 

Herää ihmetyksen sekainen  kysymys . kuinka voit arvostella lehteä, jota et ole edes lukenut  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Herää ihmetyksen sekainen  kysymys . kuinka voit arvostella lehteä, jota et ole edes lukenut  :o

Luin kyllä tuonkin Ilmailun, kuten lukemattomat muut lehdet joita minulle tulee. Tuosta numerosta jäi lähinnä mieleen liiton viskaalien jutut & päätoimittajan lähtöilmoitus.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin kyllä tuonkin Ilmailun, kuten lukemattomat muut lehdet joita minulle tulee. Tuosta numerosta jäi lähinnä mieleen liiton viskaalien jutut & päätoimittajan lähtöilmoitus.

 

t. Timo

Sanoit edellä: "No ilmankos. Piru kun jäi tonne muiden lukemattomien lehtien sekaan. "

  ;D

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on asiaa, mutta kun katsoo uusimman jäsenmaksukortin hintalappua se on täällä 190 euroa. No, se on oma vika kun lojaliteetti yltää useampaan ilmailukerhoon. Lehdellä on varmasti hintalappunsa ja jos se on mitäänsanomaton läpyskä, niin voisi olla hyvä vaihtoehto joko valita se tai sitten ei. Yleensä erikoislehden tilaushinta liikkuu tarjouksista riippuen 40-80 euron kieppeillä. Ehkä antaisin senkin rovon mielummin juuri mainitsemaasi edunvalvontaan, varsinkin nyt kun sitä pyörittää ulkopuolinen yhtiö.

 

Sitä paitsi missä Paavon purjelentopalsta on? Onko Paavo purjelentämässä vai miksi sitä ei ole yhdessäkään lehdessä?

Toiseksi säälittää tuo kuvamateriaali, miksi niitä pitää leikellä ja pistää pallukoihin? Tahdon kuolata hienojen lentokonekuvien päälle enkä tihrustella pallukoita!

 

Käsittääkseni Paavo olisi sitä kirjoittanut lehden uudistuksen jälkeenkin, mutta ilmeisesti lehden taustavoimat olivat sitä mieltä, että se ei sovi uuden lehden "linjaan" tms :-\ Näin muistelisin kuulleeni, mutta voin luonnollisesti olla väärässäkin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni Paavo olisi sitä kirjoittanut lehden uudistuksen jälkeenkin, mutta ilmeisesti lehden taustavoimat olivat sitä mieltä, että se ei sovi uuden lehden "linjaan" tms :-\ Näin muistelisin kuulleeni, mutta voin luonnollisesti olla väärässäkin :)

Kenelle tämä lehti siis on suunnattu? Purjelentäjät lienevät suurin lentävä jäsenryhmä liitossa, jos jätämme ilmassa putoavat harrastajat pois laskuista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kenelle tämä lehti siis on suunnattu? Purjelentäjät lienevät suurin lentävä jäsenryhmä liitossa, jos jätämme ilmassa putoavat harrastajat pois laskuista.

Monet, minä mukaan lukien olen sitä miettinyt. Uudistuksen tarkoitus taisi olla pyrkimys hankkia lisää lukijoita perinteisten jäsentilaajien ulkopuolelta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monet, minä mukaan lukien olen sitä miettinyt. Uudistuksen tarkoitus taisi olla pyrkimys hankkia lisää lukijoita perinteisten jäsentilaajien ulkopuolelta?

 

Itsekin mukana erään harrastelehden toimittamisessa olleena tekisi mieli todeta, että lienee melko haastavaa saada jokaisessa ILMAILU-lehdessä kaikkien ilmailun harrastelajien jäsenet tyytyväiseksi.  SIL:n jäsenkuntaan kuuluvia harrastelajeja on ainakin; Moottorilento, Ultralentotoiminta, Purjelento, Moput, Riippuliito, Laskuvarjotoiminta, kuumailmapalloilijat ja lennokkiväki?  Lisäksi harrasterakentaminen, varuste- ja väline-esittelyt, lajikohtaiset tapahtumat, kilpailut, säännöt ja määräykset, historia, matkakertomukset jne. jne.

Yritysten mainoksiakin pitää saada lehteen mukaan taloutta auttamaan.  Jos vaikka sitten pystyisi maksamaan laadukkaista jutuista avustajillekin kohtuullisesti?

 

Olen ILMAILU-lehteä lukenut, pientä katkoa lukuunottamatta jo yli 40 vuotta eli liityin SIL:n jäseneksi jo nuorena lennokkipoikana FAI-kisalisenssin vuoksi ja olen siitä sitten jatkanut harrastustani eri portaiden kautta isompiin, moottorilla kulkeviin lentolaitteisiin.  Aina ei koko ILMAILUn sisältö ole ollut vain minua varten, mutta kun meitä on niin paljon....  Olen pyrkinyt lukiessani ottamaan kokonaisuuden huomioon, niin ei ole niin paljoa harmittanut :) Kaikki ilmailuun liittyvät asiat myös kiinnostavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen ILMAILU-lehteä lukenut, pientä katkoa lukuunottamatta jo yli 40 vuotta eli liityin SIL:n jäseneksi jo nuorena lennokkipoikana FAI-kisalisenssin vuoksi ja olen siitä sitten jatkanut harrastustani eri portaiden kautta isompiin, moottorilla kulkeviin lentolaitteisiin.  Aina ei koko ILMAILUn sisältö ole ollut vain minua varten, mutta kun meitä on niin paljon....  Olen pyrkinyt lukiessani ottamaan kokonaisuuden huomioon, niin ei ole niin paljoa harmittanut :) Kaikki ilmailuun liittyvät asiat myös kiinnostavat.

 

No mutta kun tuntuu siltä, että nyt sisältö ei ole ketään varten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt tuli taas uusi lehti. Ei se paljon erilainen ollut kuin edelliset, mutta taisi mennä vielä samalla kaavalla...

 

Yksi hassu asia pomppasi silmään. Sivun 10-11 purtsikkakuvan lähde on http://www.thinkstockphotos.com/ - eikö Ilmailulla/SILillä ole arkistoa? Hieno kuva, kylläkin.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailun uudistus veti ensin pahasti hapoille. Tämä viimeisin oli jo selvä askel parempaan suuntaan ja lienee kohtuullista antaa uudelle pomotoimittajalle mahdollisuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi.

Tuli uusi Ilmailu 2/2013. Eikä siinä ole mitään luettavaa purjelentäjälle taaskaan . Ei myöskään ole muistokirjoitusta purjelennon kaksinkertaisen maailmanmestarin Markku Kuittisen poismenon johdosta. Itse olen tullut nyt siihen tulokseen että pärjään hyvin ilman k.o. lehteä ja esitän ilmailuliiton vuosikokoukselle että puretaan tuo ilmailu lehden pakkotilaus liiton jäseniltä.              Martti Sucksdorff

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä sentään olin päässyt lehteen! Teron (cc:) jutussa mainittu aloitteentekijä olin minä - mailailin muutaman kerran ihan hyvässä hengessä yhden liiton hallituksen jäsenen kanssa näistä tiedotusasioista, oletin tietenkin asian näin menevän käsittelyyn. Varmaan olisi mennytkin, jos olisin pyytänyt viemään hallitukseen. Teron vinkistä tein sitten pdf-aloitteen, jonka lähetin kaikille hallituksen jäsenille joiden yhteystiedot löysin netistä. Tämä tai sil@ilmailuliitto.fi lienee se oikea kanava, johon tuossa artikkelissa viitataan.

 

Sain kyllä vastauksia puhikselta, en tiedä tuleeko sitten jotain virallisempaa kuittausta pöytäkirjaan joskus. Tämäkin keskustelu oli hyvähenkinen ja rakentava. Ja nythän on uusi toiminnanjohtajakin kehissä, puskua jarrumiehiä vastaan on toivottavasti tulossa.

 

Olihan siellä yksi purtsikkajuttukin, Kranich & paha olo.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen tullut nyt siihen tulokseen että pärjään hyvin ilman k.o. lehteä ja esitän ilmailuliiton vuosikokoukselle että puretaan tuo ilmailu lehden pakkotilaus liiton jäseniltä.              Martti Sucksdorff

 

Niin, nyt kun Ilmailu–lehti on kerran ulkoistettu, sen voisi ihan hyvin jättää markkinavoimien armoille ilman liiton rahoitusta – säästäisi liitto nekin eurot. Tiedottaminen kyllä sujuu pelkästään nettisivujen kautta.

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli uusi Ilmailu 2/2013. Eikä siinä ole mitään luettavaa purjelentäjälle taaskaan .

 

mitenkään väheksymättä purjelentoa, näin rivijäsenenä purjelento on mielestäni ollut erittäin hyvin esillä ilmailussa kautta vuosien ::)

ensimmäinen reaktio uutta lehteä silmäillessä oli, että "ei voi olla totta" :o

peräti 14 sivua varjoliitoaiheista stooria lehden sivuilla 8)

 

no tää on vasta vain pieni hyvitys siitä näkymättömyydestä vuosien varrella, millä varjoliitoa on ilmailussa yleensä kohdeltu ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mitenkään väheksymättä purjelentoa, näin rivijäsenenä purjelento on mielestäni ollut erittäin hyvin esillä ilmailussa kautta vuosien ::)

 

Puhutaanko me nyt Ilmailusta? Vai onko termi "erittäin hyvin esillä" saanut jonkun uuden merkityksen?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhutaanko me nyt Ilmailusta? Vai onko termi "erittäin hyvin esillä" saanut jonkun uuden merkityksen?   ;D

 

ei mulla nyt mitään faktoja sivumääristä ole tähän heittää, mutta mielikuvani on muodostunut vuosien varrella "purjelentäjien ja laskuvarjohyppääjien lehdestä" ;D

kaikista liidinlajeista juttua on ollut ehkä aukeaman verran pari kertaa vuodessa :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, nyt kun Ilmailu–lehti on kerran ulkoistettu, sen voisi ihan hyvin jättää markkinavoimien armoille ilman liiton rahoitusta – säästäisi liitto nekin eurot. Tiedottaminen kyllä sujuu pelkästään nettisivujen kautta.

 

Harri

Periaatteesta kannatan, vaikka olenkin aina pitänyt ilmailu-lehdestä. Itse tosin lukemalla luen vain keskimäärin yhden jutun joka toisesta lehdestä. Yleensä selailen vain otsikot, kuvat ja kuvatekstit. Nyt lukemista odottaa SIL juttu otsikolla "Liitto palvelee enemmän kuin ajattelisinkaan". Kuvateksteistä poimin jo yhden merkittävän edun, jonka olin unohtanut, eli talkootyöntekijän vakuutuksen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhutaanko me nyt Ilmailusta? Vai onko termi "erittäin hyvin esillä" saanut jonkun uuden merkityksen?   ;D

 

Ilmailussa on ollut ikiajat purjelennon vakiopalsta sekä tämän tästä pitkiä kisaraportteja. Väliin konejuttuja, kerhoartikkeleita, leirijuttuja yms. Laji on ollut erittäinkin voittopuolisesti esillä lehdessä, jonka alueeseen pitäisi kuulua koko harrasteilmailun kirjo. Jos jostain on turha nillittää, niin purjelennon saamasta sivumäärästä menneisyyden Ilmailu-lehdissä. Tuskin mikään muu laji on päässyt lähellekään vastaavaa. Jollei nyt sitten laskuvarjohyppy joissakin vaiheissa lehden historiaa. Tai lennokinlennätys toisissa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään