Guest aquazer

Lento-yhtiöiden kutsutunnuksista

5 viestiä aiheessa

Tässä kun on tullut tuota skannerointia aloiteltua, niin olisi pari kysymystä lentoyhtiöiden kutsutunnuksista, callsigneista.

1.Mitä yhtiöitä tarkoittavat kutsutunnukset, jotka kuulostavat äännettyinä "reval" ja "blue finn"? (omat veikkaukseni aero ja blue1)

2. Mitä kutsutunnuksia käytetään esim. Air Finlandin, FinnCommin ja "halpisyhtiöiden" kohdalla?

3. Entä ns. codeshare-lennot?

Noita "revaleita" menee jatkuvasti, olen muutaman luullut kohdistaneeni aeroon. Kiitos vastauksista jo etukäteen. Laitteistona mulla on Paratronicista ostettu Maycom AR-108.

P.S. Jos teillä on muita hyviä vinkkejä skannerointia aloittelevalle, niin kaikki on tervetulleita. ;)

[EDIT: Kamalasti kysymyksiä, toivottavasti jaksatte vastata :D]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kun on tullut tuota skannerointia aloiteltua, niin olisi pari kysymystä lentoyhtiöiden kutsutunnuksista, callsigneista.

1.Mitä yhtiöitä tarkoittavat kutsutunnukset, jotka kuulostavat äännettyinä "reval" ja "blue finn"? (omat veikkaukseni aero ja blue1)

2. Mitä kutsutunnuksia käytetään esim. Air Finlandin, FinnCommin ja "halpisyhtiöiden" kohdalla?

3. Entä ns. codeshare-lennot?

Noita "revaleita" menee jatkuvasti, olen muutaman luullut kohdistaneeni aeroon. Kiitos vastauksista jo etukäteen. Laitteistona mulla on Paratronicista ostettu Maycom AR-108.

P.S. Jos teillä on muita hyviä vinkkejä skannerointia aloittelevalle, niin kaikki on tervetulleita. ;)

[EDIT: Kamalasti kysymyksiä, toivottavasti jaksatte vastata :D]

1. Aero, ja Blue1

2. Air Finland ja Westbird. Mitä halpayhtiöitä tarkoitat?

3. Kutsut on aina operovan yhtiön kutsuja. Eli codeshare-merkinnät ovat vain matkustajien sekoittamiseksi...

*mur* 9 sek liian hidas...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia, tuo selventää paljon. :) Halpalentoyhtiöillä tarkoitin kaikenmaailman buzzeja, ryanaireja sun muita. Mutta nythän tuo selvisi, kun sieltä saitilta löytää.

[EDIT: ajatus lagaa]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puoliofftopiccina uskallaan mainita esim. LOT, jossa on aika paljon ollut sekaannuksia. Moni AI-tarjoaja tuputtaa LOTille callsignia LOT, mitä ei FS eikä editvoicepack tunnista. Oikea callsignhan on POLLOT. :-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään