Carl-Fredrik Geust

Henri Hoffren 1902-1948

6 viestiä aiheessa

Varsinais-Suomen Ilmapuolustusyhdistyksen jäsen. Lensi ilmeisesti purje- ja moottorilentoa. Mainitaan 30-luvun ja 40-luvun aikana Aero/Ilmailun ja Turun Sanomien artikkeleissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinais-Suomen Ilmapuolustusyhdistyksen jäsen. Lensi ilmeisesti purje- ja moottorilentoa. Mainitaan 30-luvun ja 40-luvun aikana Aero/Ilmailun ja Turun Sanomien artikkeleissa.

Tarkistin varmuuden vuoksi, että oliko ollut Ilmavoimissa. Häntä ei löydy Suomen Lentomerkki-luettelosta 1918-1944, joten ei ollut saanut sotilaslentäjän koulutusta. Siviililentäjä siis.

edit: löysin vanhan ketjun, jossa Väiski Lehtoranta mainitsee lennonjohtaja Henry Hoffrenin Turusta, täytyy olla sama mies. Väiskistä vaan on aika jo jättänyt...

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,70631.msg833518.html#msg833518

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A-lupakirja näyttäisi lennetyn Turussa Klemmillä Aeron kustantamalla kurssilla tod.näk. syksyllä -38 tai kesällä -39.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli osanottajana ja purjelentojaoston jäsenenä Turun ensimmäisillä liitokoneen rakennuskursseilla vuonna 1935.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liitymättä Hoffreniin,mielenkiintoisena, terveiset "Sire"Geustille,siitä mitä teet. -Teette,koska vanhoilla tavoilla upseereja teititellään. Ilmailussa otan vapauksia,koska olen tottunut olemaan siellä ilman muuta arvoa kuin se,mitä saatan joskus osata,ja harmillisen vähän sellaisia sattumuksia... Vuosien varrella ainakin minä,olen ahminut kaiken mitä olen saanut luettavaksi,ja jos tätä kautta voi saada kiittää kaikesta siitä työstä ja antamisesta meille. Kerron tämän varmaan monien nuorempien,sekä ikääntyvienkin lentäjien puolesta. KIITOS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään