Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2006 Ja tämän koneen varmasti kaikki tunnistavat Toi konehan selvästi piimii.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2006 Jep, Siinä ei kauaa mennyt, kun tieto jo löytyi! [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Pari kuvaa avron laskussa laippojen kärjistä muodostuvista tiivistysvanoista. En ole ennen huomannutkaan että ne ovat pyöreitä ja rengasmaisia . Valo ja taivas kun on sopiva, niin niistä saa aika kivannäköisiä kuvia. Ensin TNT näyttää mallia [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja sitten Blue 1 [ attachment removed ] [ attachment removed ] Osaako joku antaa hyvän selityksen mistä rengasmaisuus johtuu ja miksi laipan rungonpuoleinen pää ei tiivistä ? Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Eikös kaikki siivenkärjistä tai laipoista tulevat tiivistymät ole aina rengasmaisia? Toki tätä ei normaalisti huomaa, koska se tiivistymä on kuitenkin aika pientä, mutta todella kosteassa kelissä sen kyllä huomaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Osaako joku antaa hyvän selityksen mistä rengasmaisuus johtuu ja miksi laipan rungonpuoleinen pää ei tiivistä ? Jos näin maalaisjärjellä ajattelee sen kummemmin asiaan perehtymättä, luulisi, että se johtuu nimenomaan siitä, että siiven jättöreuna on "vino", jolloin laippa ohjaa sen ilmavirran tietenkin ulospäin. Ja kun se ilmavirta lopulta saavuttaa laipan taempana olevan reunan, se ilmavirta "pyörähtää" siitä kulma yli, jolloin syntyy sitten pyörre. Ja se pyörre jää tietty elämään siihen jälkeen jäävään vanaan. Siksi kait niitä kutsutaankin jättöpyörteiksi. Vai voiko tässä yhteydessä käyttää sanaa jättöpyörre? Vai tarkoitetaanko sillä sitä "isompaa hyrskynmyrskyä, mikä koneen taakse jää ja jonka takia on olemassa mm. porrastukset? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Terve, Pekka. Hyviä sommitteluja. "Eikös kaikki siivenkärjistä tai laipoista tulevat tiivistymät ole aina rengasmaisia? " Kyllä kyllä, mutta taitaa taiteilijalla olla peilitele jolloin vastavalossa tulee helposti peilin "varjoja". Ruottalainen Lance -joo, melkein ruottalainen? http://personal.fimnet.fi/harrastus/tero.seitovirta/images/Piper%20PA32.JPG Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Vähän cropattuna siivenkärki ja selvä "putki" laipasta lähte [ attachment removed ] Sopivasti osuessaan jopa siiven kärjetkin menevät poikki [ attachment removed ] Joukolle Lance [ attachment removed ] Onko linkissä kone kuvattu Euran platalla ja onko tämä se kone , joka kärsi landareitten merkkivalo ongelmista syksyllä Porissa? Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 joka kärsi landareitten merkkivalo ongelmista syksyllä Porissa? soittaa hälytyskelloja mutta en mä ainakaan enää muista mikä svedu se oli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Ettei talvi unohtuisi foorumilaisilta, laitan muutaman pimeän talvisen kuvan arvosteltavaksi. Vain valoja [ attachment removed ] Tunnistaako joku laskeutuvan koneen? [ attachment removed ] Entä tämän? [ attachment removed ] Piilosta otettu [ attachment removed ] Tämä on Turku, ei Malmi [ attachment removed ] Onneksi on valot päällä, että näkee laskeutua [ attachment removed ] Tämän näköisiä kuvia tälläkertaa. Kuvia saa ihan kommentoidakkin. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Brrr.... Kylmä fiilis tulee näistä. Mielestäni kivan omaperäisiä kuvia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Tää on ollut todella hieno threadi, paljon erikoisia koneita (komeita ruskeja ja yksi makea kissa! ) ja kerrassaan hienoja kuvia . Jatkoa kaivaten, -Kähmy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Kiitoksia kommenteista ja tänään käväisin kentällä pokkarin kera ja tavanomaiselta siellä näytti. Pari pientä mutta komeaa piperiä. [ attachment removed ] OH-PHE [ attachment removed ] Mutta sitten suihkarit täyttivät platan [ attachment removed ] Kyllä se Finskikin EFTU:lle lentää [ attachment removed ] Mutta lähti nopsasti poiskin. Toi Oslosta laivan rakentajaporukkaa [ attachment removed ] Jostakin syystä atikka oli korvattu Empulla [ attachment removed ] Kerrankin tuuria mukana, kun menee kentälle käymään. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 27, 2006 Jees! Hyvät kuvat Pekalta. Itse myös ampaisin kentälle pää kolmantena jalkana, kun huomasin oslosta tulevan koneen. Kamera med tyhjät paristot mukaan, ja vauhdilla kentälle. Tässä muutama oma versioni. Päijpperihän se siellä makaili. [ attachment removed ] Metihelikin oli paikalla. [ attachment removed ] Sitten saapui odotettu vieras. 757 saapui. Rullauskuvia en jaksa laittaa. Tässä kone ja päällikkö. [ attachment removed ] Tässäpä oma versioni pyrstöistä. Tosin vastavaloon :/ [ attachment removed ] Minut kyllä yllätti tämä vieras. Katselin, että "mikä hirvitys tuolta rullaa... PERHANA SEHÄN ON EMPPU" kädet täristen sarjakuvaus päälle, ja kuvia tarttui lähemmäs 100 tästä koneesta, joten laitan vain yhden. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Kiitoksia kommenteista ja tänään käväisin kentällä pokkarin kera ja tavanomaiselta siellä näytti. Pari pientä mutta komeaa piperiä. OH-PHE [ attachment removed / expired ] No komean koneen olet saanut kuvaan! Siinä kaverin kanssa kun käveltiin koneelta kohti terminaalia, niin sanoinkin hänelle, että "kattos, illalla saadaan tarkistaa FlightForumilta, että missä sitä tuli käytyä" ;-) t. tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Kuten huomaat, missään et pysty salaa harrastamaan Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2006 Kyllähän se niin on, kun kesä lähenee ja hameenhelma lyhenee , se miesten päät kääntää. [ attachment removed ] Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2006 Moro.Tämä kaunis Blommi käväisi vappupäivänä Turussa ja muutama kuva teille kun sitä ei täällä ole liiemmälti nähty. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Hieno se vaan on uudessa maalaauksessaan Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2006 Hienoja kuvia näytit saavan. Laitetaas nyt viellä kaksi hiukan erillaista kuvaa tosta koneesta. 1. Nokkaa. [ attachment removed ] 2. Tankkaus meneillään. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2006 Kyllähän se niin on, kun kesä lähenee ja hameenhelma lyhenee , se miesten päät kääntää. Pekka Eivät kuitenkaan töötänneet tai viheltäneet ikkunasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2006 On se Blom vaan jännän näköinen vekotin. Ihmeen matala kone. Tässähän alkaa taas kerran harmituttamaan, ettei tullut tänään kentälle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2006 On se Blom vaan jännän näköinen vekotin. Ihmeen matala kone. Tässähän alkaa taas kerran harmituttamaan, ettei tullut tänään kentälle. :- Näin matala 8) 8) [ attachment removed ] //Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2006 No voihan helv... Ei tuossa kyllä pahemmin ole varaa. Saakelin hieno kuva... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2006 Eipä tuolla varmaan pahemmin mihinkään kivikkoon/tundralle/vuoristoon yritetä laskeutua joten maavaraa voisi periaattessa olla vieläkin vähemmän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2006 Vieläkö tuo OH-UTI on FM-Kartta Oyn kone? Kone on vieraillut mm. Indonesiassa ja myös muistaakseni Afrikassa työtehtävissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2006 Vieläkö tuo OH-UTI on FM-Kartta Oyn kone? Kone on vieraillut mm. Indonesiassa ja myös muistaakseni Afrikassa työtehtävissä. Periaatteessa kyllä kun FM-kartta on nykyään osa Blom konsernia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla