Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Saanko aivan asiallisesti kysyä, mitä erikoista te muitten kuviin verrattuna näette Jussin kuvissa? Ciao Makuasiat ovat yleensä sellaisia, joista toinen tykkää, toinen ei! Näin ollen maailmassa lienee 6 miljardia mielipidettä jonkun tietyn kuvan hyvyydestä/huonoudesta. Itse pidän Jussin kuvista (katsoin niitä ensimmäisen kerran juuri ennen viestiä) siksi, koska ne ovat todella tarkkoja ja teräviä! Lisäksi niissä on värit minun silmilleni todella näyttävät. Suttuiset sumukuvat ovat lähes poikkeuksetta sellaisia, jotka ei miellytä allekirjoittanutta pätkääkään. Ripa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Mistä ja minne tämä Orbest EC-LAJ oikein operoi? Ihan tuntematon yhtiö, mutta näyttäisi että lentävät vahvennetulla miehistöllä kun ohjaamossa on kaksi kertaa bongattu 3 ukkoa. -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Mistä ja minne tämä Orbest EC-LAJ oikein operoi? Ihan tuntematon yhtiö, mutta näyttäisi että lentävät vahvennetulla miehistöllä kun ohjaamossa on kaksi kertaa bongattu 3 ukkoa. -tuomo Lentää lomalentoja viikonloppuisin Teneriffalle ja Gran Canarialle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Mistä ja minne tämä Orbest EC-LAJ oikein operoi? Ihan tuntematon yhtiö, mutta näyttäisi että lentävät vahvennetulla miehistöllä kun ohjaamossa on kaksi kertaa bongattu 3 ukkoa. -tuomo Orbest Orizonia, entinen Iberworld, on Palma de Mallorcalla majaansa pitävä lomalentoyhtiö Lentää 9:n Airbussin laivastolla ihan liian moneen kohteeseen maailmalla. Kohteita on muistaakseni lähemmäs 90... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Nonniih ja sitten asiaan tässä tältä päivältä taas kuvia. mahtuupa mukaan jokunen yllätyskin Rajan OH-MVN lähti päivälenkille [ attachment removed / expired ] Turun lentokerhon OH-PDT teki kymmenisen läpilaskua. [ attachment removed / expired ] Päivän yllätysvieras oli D-IXXX. [ attachment removed / expired ] Ja viimeisenä Flybe Nordicin OH-ATJ ponnistaa 08:lta Helsinkiin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2011 Päivän lihaleikkurit ja SAS Päiväni aloitti upeassa talvi (LUE syys) valossa rullannut tuulia. [ attachment removed / expired ] SASsin CRJ900 KFK [ attachment removed / expired ] ATJ Helsingistä [ attachment removed / expired ] Rajan Dornieri [ attachment removed / expired ] Rullailemassa [ attachment removed / expired ] D-IXXX oli päivän erikoisuus. Lähti 30min saapumisen jälkeen Liégeen. [ attachment removed / expired ] Flybe Nordic rullaa kiitotielle 08. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2011 Päivän kuvat [ attachment removed / expired ] YL-RAC [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2011 Tässä omat versioni päivän koneista Rajan dornieri lähti vähän ennen 1130 lennolle. [ attachment removed / expired ] OY-KFC tuli Kööpenhaminasta 26:lle. Tässä vaiheessa oli alkanut jo sataa melko reippaasti. [ attachment removed / expired ] Latvialaiset saapuvat 70 000 kanantipun kanssa sateiseen Turkuun. YL-RAC. [ attachment removed / expired ] Melkeimpä touchdown. On se kiva hähdä pitkästä aikaa itsekkin itärautaa [ attachment removed / expired ] Rullailua standille 3. [ attachment removed / expired ] Ja viimeisenä Norwegianin LN-NOT. [ attachment removed / expired ] Edit: ekaa kuvaa vähän "paranneltu". Kirkkaampi, suorempi ja värikylläisempi, kuin alkuperäinen. Toisaalta vähän enemmän kohinaa havaittavissa. Edit2: YL-RAC:in touchdown kuvaa vähän rajattu paremmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2011 Onko Aarni ekassa kuvassa jääny muokkaus hiema puolitiehen? Itse kaipasin vähän enemmän väriä, näyttää hieman harmaalta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2011 Sateessa ja hämärässä otettu tuokin Aarnin kuva ja sillä on vaikutusta. Tuo Rajan Dornier tuppaa herkästi imemään valon itseensä kirkkaammassakin ja onhan noita jotain fiksailtu... Ei ole ollenkaan huono asia valokuvan kannalta, jos kuvaaja fokusoituu kuviin niin, että ne ovat mahdollisimman valmiita. Mielestäni Aarnilta taas petraantuneet sarjat, joita katselen mielelläni, vaikka kohteiden yksipuolisuus Turussa vaatii kuvaajan omankin mielenkiinnon vuoksi "uusia kuvakulmia". Aarnihan kyllä on oppinut käyttämään kalustonsa limiittejä ainakin noissa ylilentokuvissa. OH-HVF [ attachment removed / expired ] OH-BEX [ attachment removed / expired ] OH-BEX [ attachment removed / expired ] ATR lasketuu 26:lle. [ attachment removed / expired ] Wizz lähtökiidossa 08:lla. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2011 Nättejä kuvia noi on. Ei kaikkea tarvitte muokata... Mun mielestä näteimmät kuvat on niitä mitä ei tarvitse muokata... Tosin parit työpöydät olen ihan omaks huviks käyttänyt Gimpin kautta... Mutta jos ei osaa kallista kameraansa käyttää niin mikäs siinä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2011 YL-BAR 26:lle. [ attachment removed / expired ] ATR rullaa platalle. [ attachment removed / expired ] OH-ATI rullaa 08:lle. [ attachment removed / expired ] Business-jetti rullaamassa platalta 26:lle. [ attachment removed / expired ] Iber EC-LAQ saapuu platalle. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2011 Eerik K: Löysinkin itse 13.10.2006 ottamani kuvat, jossa tuo "meikäläisen" kallio on näkyvillä... EFTU RWY 26 ja pitkäaikainen picnic - ja kutuvauskallioni. [ attachment removed / expired ] EFTU RWY 08 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2011 Onks nuorella pojalla joku ongelma... Nättejä kuvia noi on. Ei kaikkea tarvitte muokata... Mun mielestä näteimmät kuvat on niitä mitä ei tarvitse muokata... Tosin parit työpöydät olen ihan omaks huviks käyttänyt Gimpin kautta... Mutta jos ei osaa kallista kameraansa käyttää niin mikäs siinä... Vai ollaanko sitä niin katkerina Oulussa kun on uusi hieno terminaali muttei mitään kuvattavaa? Joonaksen viestissä aika hyvin tulikin jo kaikki tarvittava, mutta vastataan nyt vielä itsekin. Kuvathan varsinkin RAW:ina kuvattuna ovat nimenomaan raakaversioita, jotka on tarkoitettukin käsiteltäviksi. Niistä löytyy niitä värejä ja yksityiskohtia jotka eivät alkuperäisessä versiossa korostu. Käsittelytaito ei tietenkään riitä jos ei osaa kuvata, mutta ei ne kuvat näytä myöskään oikein miltään jos ei osaa käsitellä (Tämä ei sitten kertonut itsestäni ja mistään taidoistani yhtään mitään jos joku niin kuvittelee). Täydellistä kuvaa ei liene olemassakaan, mutta lähes sellaiseen tarvitaan molempia, sekä hyvä originelli että sopivat muokkaukset. Sopivalla käsittelyllä ihan tavallisesta räpsystä, oli se sitten otettu ihan millä kameralla tahansa, voi tulla taideteos tai vähintäänkin nyt silmää miellyttävä kuva. Tietenkin jos tykkää sellaisista hieman latteista ja värittömistä kuvista niin mikäs siinä, makunsa kullakin, mutta katsoppas muutamia esim. Maliniemen kuvia, mieti miltä ne näyttävät ja pohdiskele sen jälkeen onkohan niitä mahdollisesti käsitelty vai ei. En ole käynyt yli vuoteen Oulussa koneita kuvaamassa ja se ei ole kyllä täällä liikkuvasta kalustosta kiinni. En ole varma löytyykö minulta yhtään kuvaa mm. Norwegianin koneista tai jos löytyy niin ei niitä ainakaan kovin montaa ole joten kyllä sitä kuvattavaa täälläkin riittäisi. Kai se on sentään tälläkin foorumilla ihan hyväksyttävää että kaikki ei niin innokkaasti kaikenmaailman koneita samaa metsää vasten tykkää käydä kuvailemassa? Kuvaan silloin kun kiinnostaa ja sen ei pitäisi kyllä sinun ongelma olla, maailmassa on muutakin kuin lentokoneet. Ei sen uuden terminaalilaajennuksenkaan tähän pitäisi liittyä yhtään mitenkään vaikka ihan kiva se on, siitäkin huolimatta, että kovin paljon muutosta ei vanhaan olekaan. Ei sinultakaan ole kovin paljon kuvia näkynyt vaikka taitaa ihan järjestelmäkamerakin (!) löytyä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2012 Kyllähän mulla Cänöni nurkassa puksuttaa... Rahan (lue putken) puute vaan estelee kentällä käymistä... Kittiputkellla kun tehdäänkin ihmeitä... TUlkitsin vaan kirjotustyylin astetta veemäisemmäksi... Mutta kuvankin muokkaus on aika ristiriitaista, jos siinä itsensä mielestä onnistuu, jonkun toisen mielestä siinä epäonnistuu... Näin voi olla turvallisempaa julkaista raa-at, hyvät kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2012 Nättejä kuvia noi on. Joo, mutta hyvin pienellä vaivalla niistä sais havaittavasti nätimpiä. Sillä vaivalla millä Jussi laittaa tuon nimensä noihin kuviin voisi tehdä pari ihan perussäätöäkin jotka parantaisi joitain kuvia havaittavasti. Ei kaikkea tarvitte muokata... Mun mielestä näteimmät kuvat on niitä mitä ei tarvitse muokata... Tosin parit työpöydät olen ihan omaks huviks käyttänyt Gimpin kautta... Mutta jos ei osaa kallista kameraansa käyttää niin mikäs siinä... Tässä pari kuvaa rawina kamerasta(cropattu samoin kuin käsitelty eron paremmin havainnollistamiseksi) ja käsittelyn jälkeen. Joillain voi olla toinen mielipide, mutta mulla on ainakin vaikeuksia nähdä, että tuo kamerasta suoraan tullut olisi parempi? Osaatko kenties osoittaa miltä osin (halpaa) kameraa ei ole osattu käyttää näiden kuvien osalta? Vai ollaanko sitä niin katkerina Oulussa kun on uusi hieno terminaali muttei mitään kuvattavaa? Jännä juttu. Mulla on Oulussa (lentoasemalla) 2011 kuvatuista kuvista karsinnan jälkeen jäänyt 2738 kuvaa arkistoon, ehkä oon sit kuvitellut ne lentokoneet kun ei oo mitään kuvattavaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2012 Jos totta puhutaan, itse en tällä Acerin 15.3" Led-näytöllä (ei tosiaankaan markkinoiden parhaimistoa, mutta takuulla parempi kuin toi pöytäkoneen ikivanha LCD) kauheasti huomaa eroa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2012 Sitten kannattaa mennä hankkimaan uusi näyttö ja nopiaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2012 Juu, rahaahan mulla on ku roskaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2012 Iltapyörähdys kentällä tänään klo 1526-1700. Vain neljä lentolaitetta, mutta mahtui mukaan yksi kivakin OH-PNY, -ATO, -MVO ja -HEE. Tässä parit ruudut. Flybe:n OHATO lähti helsinkiin 08:lta [ attachment removed / expired ] OH-HEE tuli, tankkasi ja lähti. Tässä pyytämässä lentoonlähtölupaa standilta 3. [ attachment removed / expired ] Edit: Yöllä tuli vielä käytyä kentällä ja sieltä löytyi OY-RAA. Osaako kukaan kertoa onko kyseessä BAe 125-800B vaiko Raytheon Hawker 800B? Kone on Tanskan siviili-ilmailurekisterin mukaan rakennettu nuonna 1993. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2012 Airliners tarjoili British Aerospace BAe-125-800B Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2012 Airliners tarjoili British Aerospace BAe-125-800B Joo, niin tarjosi. Sitten taas muista lähteistä saa toista tietoa. Sitten jossakin tarjotaan Raytheon BAe 800B:täkin Ota siitä sitten selvää. Tämän konemallin nimivaihdos BAe:sta Raytheoniin tapahtui juuri vuonna 1993... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2012 Tässä taas Loppiaisen liikennettä: OH-ATJ ja LN-NIB. Yllättävän pimeetä oli pilvisyystilanteeseen nähden (5-6/8 sc) Hesan kone ponnisti vasta Charlien jälkeen. Kiitotie ja asemataso olivat jäiset. [ attachment removed / expired ] Keulashotti [ attachment removed / expired ] Norwegian oli NIB. [ attachment removed / expired ] Parkissa [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2012 Aarnin tokavika ja vika ovat tyylikkäitä 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla