Kirjoitettu Tammikuu 7, 2012 Tämän päivän flybe nortikki oli pitkästä aikaa ATF. Sää oli melko kylmä, mutta hyvä. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2012 Tänään tällaista kenotusta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2012 Oikein mukavaa valoa tänään. Edellisen kuvan lähettäjä ilmeisesti tässä kiihdyttelee kamera käsissään. [ attachment removed / expired ] Vielä viime vuoden puolelta yksi Bexi. [ attachment removed / expired ] Iltapäivän ATR. [ attachment removed / expired ] Missä se loppuveto oikein on? [ attachment removed / expired ] Muut helsinkiläisvieraat olivat kevyemmästä päästä, ihan kuin Malmilla. [ attachment removed / expired ] Tänne jäivät, ilmeisesti keli huononi Helsingissä. [ attachment removed / expired ] Tecnam sideshot. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2012 Vielä pari yöllistä kulkijaa männä viikolta: Identiteetitön ATO. [ attachment removed / expired ] Riikalainen. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2012 Toivottavasti oli tänään joku kuvaamassa kun MD11 lensi läpilaskuja... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2012 Laitetaanpa tähän asiaan liittyvään ketjuunkin muutama ennen foorumilla julkaisematon kun tuli kaivettua arkistoja. Airbus Beluga Turussa, 29.06.2004: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2012 Ohiajaessa pikapiihdus vuorokauden vaihduttua 11.1. kentän päässä yön kahta vihoviimeistä vastaanottamassa... OH-ATO ATR finaalissa 26. [ attachment removed / expired ] SE-KXK Golden Airin Saab finaalissa 26. [ attachment removed / expired ] Saab laskee 26:lle. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 Kylmältä ja tuuliselta lauantailta parit koneet. OH-PBA koitti tulla low approachin 26:lle, mutta jaksolta kuuluikin "go around" viime hetkillä. Tuli lopulta laskuun. OH-ATC oli tänään flyben kone helsingistä. Molemmat koneet saivat RNAV approach -selvityksen 08:lle. Kertokaas te viisaammat, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa...onko se täysautomaatti lähestyminen vai mikä? ??? PBA heitteli sivutuulessa aika rajun oloisesti. Tässä juuri low approach yrityksen jälkeen tekemässä ylösvetoa. [ attachment removed / expired ] OH-ATC tuli myös aika jännästi laskuun. Lensi todella matalalla pitkän matkaa ja vasta suunnilleen echon ja deltan välissä otti maahan kiinni. [ attachment removed / expired ] Ja Charliesta asematasolle. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 Toivottavasti oli tänään joku kuvaamassa kun MD11 lensi läpilaskuja... Tätä vähän epäilinkin ettei Turgguses oltu hereillä - minä täällä Vantaalla EFHK:n vieressä revin tukkaa päästä kun MD-11 (Lentokoneiden kuningas) veti läpäreitä turuus... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 Kylmältä ja tuuliselta lauantailta parit koneet. OH-PBA koitti tulla low approachin 26:lle, mutta jaksolta kuuluikin "go around" viime hetkillä. Tuli lopulta laskuun. OH-ATC oli tänään flyben kone helsingistä. Molemmat koneet saivat RNAV approach -selvityksen 08:lle. Kertokaas te viisaammat, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa...onko se täysautomaatti lähestyminen vai mikä? ??? RNAv-lähestyminen on GPS-pohjainen lähestymismenetelmä lisää tietoa: http://www.ecacnav.com/content.asp?PageID=100 ja http://en.wikipedia.org/wiki/Area_navigation Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 OH-PBA koitti tulla low approachin 26:lle, mutta jaksolta kuuluikin "go around" viime hetkillä. Niin tosiaan low approachissa eli matalalähestymisessä tehdään lähestymisen lopuksi ylösveto, eikä ilma-aluksella ole edes lupaa laskeutua kiitotielle. Eli ihan oikein meni "An approach over an airport or a runway following an instrument approach procedure or VFR (visual flight rules) approach, including the overshoot maneuver, where the pilot does not make a contact with the runway and goes around from a very low height." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 Niin tosiaan low approachissa eli matalalähestymisessä tehdään lähestymisen lopuksi ylösveto, eikä ilma-aluksella ole edes lupaa laskeutua kiitotielle. Eli ihan oikein meni "An approach over an airport or a runway following an instrument approach procedure or VFR (visual flight rules) approach, including the overshoot maneuver, where the pilot does not make a contact with the runway and goes around from a very low height." Paitsi että ei silloin jaksolle mitään go aroundia ulista. Eli varmaan johtui eri syystä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2012 Paitsi että ei silloin jaksolle mitään go aroundia ulista. Eli varmaan johtui eri syystä.. Juuri tuota itsekin ihmettelin. Kyllä tuo low approach termi on tiedossa, mutta se "go around" -viesti ihmetytti. Silloin kylläkin puhalsi melkoinen puuskittainen sivutuuli (arvio 20-25 kt, gt jopa 30kt) Kiitokset Teemulle RNAV:n selventämisestä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2012 Ja tässä taas tältä päivältä sassia ja portugaaleja Sää oli oikein kiva lukuunottamatta lämpötilaa. OY-RJB tuli visual approacilla 08:lle. Sitten sai käskyn kääntyä Charliesta platalle kuten normaalistikin. Tämän lisäksi torni varoitteli, että jarrutustehot olivat asematasolla erittän heikot. En ole kyllä hitaampaa rullausta nähnyt [ attachment removed / expired ] Ja sitten ne Netjetsit. CS-DFZ oli terminaalin puolella, nelosella. [ attachment removed / expired ] CS-DUA oli taas kolmosella. Tässä etuprofiili. [ attachment removed / expired ] Ja sivusta. Takana DLH:n 757 D-ALEB tekemässä lähtöä Leipzigiin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2012 Ja tässä taas tältä päivältä sassia ja portugaaleja Sää oli oikein kiva lukuunottamatta lämpötilaa. OY-RJB tuli visual approacilla 08:lle. Sitten sai käskyn kääntyä Charliesta platalle kuten normaalistikin. Tämän lisäksi torni varoitteli, että jarrutustehot olivat asematasolla erittän heikot. En ole kyllä hitaampaa rullausta nähnyt Se platta oli v*tun liukas, ainakin rahtiplatta. Ei meinannut löytyä Cessnasta niin pieniä tehoja että sillä uskaltais rullata tai että se pysyis paikallaa jarruilla.. Luisuu vaan kauniisti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2012 Se platta oli v*tun liukas, ainakin rahtiplatta. Ei meinannut löytyä Cessnasta niin pieniä tehoja että sillä uskaltais rullata tai että se pysyis paikallaa jarruilla.. Luisuu vaan kauniisti. Joo, itekkin sai vähän simmosta käsitystä Siellä lähtevälle 757:llekkin varoteltiin paljon juuri levitetyistä kemikaaleista ja liukkaasta radasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2012 OH-ATN saapuu: Koko seutu oli kuorrutettu tomusokerilla Auranlaakson (?) koulu: OskariAlfa: OH-ATN lähtee: vähän tylsiä kuvia tänään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2012 Ihan jees ovat Laura... OA -kuvasta tulee mieleen kun 30-vuotta sitten Piikkiön lahdella järjestimme yleisölennätyksiä. Jäärata-ajoa voi ajaa myös ilmassa... On muistaakseni ihan ok-diaakin tallella tuosta. Hornet HN-461 harjoituksissa Turussa jokunen vuosi sitten ja kuvat illan viimeisestä keikasta. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2012 Tässä G-TAYC, joka tälläkin hetkellä yöpyy Turun kentällä Sas:in A319:n (CPH:n aamukone) kanssa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2012 Oisko kuvaakin SAS:in A319 konesta joka yöpyi, ei joka päivä nää niitä Turussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2012 Oisko kuvaakin SAS:in A319 konesta joka yöpyi, ei joka päivä nää niitä Turussa. Ei ainakaan multa löydy, kun lähdin siinä ennen ilta kymmentä kotiin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2012 Gulffi lähti Norjaan [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 20, 2012 Kentällä tänään aamupäivällä 1130-1300 ainoastaan OO-TNO, LN-RNL ja OY-KFG. LN oli rikki ja kfg tuurasi köpiksen vuoron. Bermudan kolmioon tullut hyvät spottauslumikasat. Tamppasin kengillä sinne kaksi tasannetta korkeimmille kohdille. Meni vähän pitkäksi lasku ja tuli echosta sisään. [ attachment removed / expired ] Valo oli kivan tasainen. [ attachment removed / expired ] Herrat on hyvät ja väistyy. [ attachment removed / expired ] Ja taas oli CRJ:tä pilvin pimein. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 20, 2012 Hienot kuvat Aarni! Ekassa ehkä vasen wingletti vähän leikattu pois, mutta mitä tässä itse sanomaan. Aina vain niin tylsän pimeyden harmaa tuo SAS:in väritys Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2012 Jotakin shotteja tältä päivältä. Bermudan kolmiolla oleva lumispottaustasanne on osoittautunut erittäin kivaksi paikaksi 7D+300mm yhdistelmällä Myös 28 millisellä tuli hyvää jälkeä, kuten Pekka näytti edellisellä kerralla CS-DHH oli parkissa ja lähti illan tullen Arlandaan. Lähtökuvat eivät oikeen onnistuneet, kun käsivaralta paukutin pimeässäkin. [ attachment removed / expired ] OH-ATN lähti Helsinkiin normaaliin tapaan. Kiva kun kaikkien koneiden ohjaajat morjestivat, kuten tämänkin 8) [ attachment removed / expired ] 08:lta lähdettiin, risteyslentoonlähtö echosta. [ attachment removed / expired ] Vi ses! [ attachment removed / expired ] Illalla uudelleen pikaisesti kentällä. CS-DHH ja EC-LAJ lähtivät pois. Niistä ei tullut mitään järkevää kuvaa. Rajan lihaleikkuri tuli 26:lle laskuun lumisateessa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla