Kirjoitettu Toukokuu 6, 2012 Otchen harashoo, Tero! Tässä osat samoilta ajoilta, mutta kyllä siellä vaihteluakin löytyy Ja Tiina, näitten kolmen sankarin sählätessä se meinas olla hyvin nopeesti siten jalkojen välissä, miten tulkitsin sun ajattelevan sen... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja vielä multakin kiitokset äijil, oli oikeen hauskaa! "mikä hemmetin simpanssilauma tuolta tulee ???" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2012 Tere! Tässä lauantailta settiä, oli kuukauden tauko viime kerrasta, oli pakko tehdä parannus... Kiitokset Laurille ja Terolle seurastanne. SE-ISE, taisi tulla Maarianhaminasta. Sää ei ollut 12:aikaan mikään hyvä. [ attachment removed / expired ] OH-ATM, sää parani tämän saapuessa todella hyvin! [ attachment removed / expired ] OH-MVO [ attachment removed / expired ] Toinen sille. [ attachment removed / expired ] Siirryimme Aarnin kanssa Turku-Airin hallin luo ja nukuttiin pari tuntia siinä, meikäläinen ei tuntia enempää malttanut nukkua vaan menin aidanreunalle Tuuliaa kuvaamaan, veti 2 läpäriä ja siitä PALVAsta ulos tuntemattomaan.. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Sen jälkeen ajelimme ympäriimme ja päädyimme 26:n päähän kuvaamaan Lontoosta saapuvaa Ryanairia. Lauri ja Tero olivat myös kuvaamassa RYR:iä ja mentiin neljästään lentoaseman oikealle reunalle kuvaamaan saapuvia/lähteviä. Kiitotie 26 oli mukavasti koko päivän käytössä. [ attachment removed / expired ] Tässä Ryanair lähdössä Charleroihin [ attachment removed / expired ] Illan Charter saapui Turkista (?) ja koneena oli SunExpressin B738. Komeat savut! [ attachment removed / expired ] Ilta alkoi jo pimenemään kun tämä airBalticin kukkakeppi Dash 8 tiputteli kakskuutosen finaalissa. [ attachment removed / expired ] Toinen sillekkin. [ attachment removed / expired ] Sunexpress meni menojaan, tässä rullailee odotukseen Alfa. [ attachment removed / expired ] Tehot täysillä, matka voi alkaa! Tähän on hyvä lopettaa! [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2012 Tuossa Teron -SUOssa on kyllä omaan silmään houkutteleva rajaus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2012 Katselin viikonlopun kuvia ja laitan pari kommenttia Aarnin vauhdikkaakkaan kirjoittamisen 4.5.12 antamin ajatuksin... 1. "Nopea taktinen siirtyminen". Jos kone nousee 26:lta, niin kuva otetaan "vastapalloon" Ruskon päästä ja sieltähän näkyy tämä kuva otetun. 2. Soitto väärään numeroon... Kansalaistaidot/ensiaputaidot/käytännön toiminta eri tilanteissa. (Kouluihin lisää kansalaistaitoja ja kursseja, ettei enempää vieraannuta arkisista asioista, saadaan toimintamalleja ja kestetään paremmin paineitakin eri tilanteissa). Huom.! Torni, isä, äiti, sukulainen eivät ole tällaisessa tilanteessa ns. hätäpuhelun oikeita kohteita. Lyhyesti ja nopeasti vinkiksi, sillä tietoa on saatavissa useista eri lähteistä: Auto turvallisesti parkkiin/hätävilkut/jätetään hätävilkut päällä suojaamaan ajoradalla olevaa henkilöä/muu tilanteen mukainen toiminta, mutta todellakin nostetaan se p..se sieltä autosta. Mennään ihan itse katsomaan tilanne, sillä näin saatat pelastaa jonkun hengen ja saada pirun hyvän fiiliksen, että raahasit ne jalkasi tapahtumapaikalle. Itse asiassa se on kansalaisvelvollisuus. Varmistetaan oma ja henkilön turvallisuus esim. yliajon varalta, yksin ollessa voidaan yrittää pysäyttää joku toinen ohikulkija apuun. Katsotaan uhrin/henkilön kunto omien taitojen taikka 112:n antamien ohjeiden mukaan. Tarvittaessa joku ohjaa ja varoittaa liikennettä, tilanteen mukaan mielellään hieman kauempana kuin tapahtumapaikan vieressä, sillä autoilijoilla on usein "isovarvas keskellä jalkapöytää"... Tsekataan siis maassa olevan henkilön tila mahdollisen välittömän hengenvaaran toteamiseksi. Jos kerran henkilö on vaikka selkeästi kännissä, voi henkilön siirtää turvaan pientäreelle, varmistaen vaan samalla, ettei tukehdu jos alkaa sammuneena oksentamaan. Jotta et pahimmassa tapauksessa syyllisty heitteille jättöön ja varmistat henkilön saavan "turvallisesti" krapulansa, soitat numeroon 112 ja toimit sieltä saamiesi ohjeiden mukaan. Järkeä saa ja pitää käyttää, samoin tilanteen mukainen soveltava toiminta on sallittua. Kurssit ja koulutus antavat valmiuksia toimia yllättävissä tilanteissa!! HÄTÄNUMERO ON 112. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2012 "Esterin" kanssa kuvaamassa 20.4.12 ja märkää oli... EI-EKC B737 Ryanair nousukiidossa 08 20.4.12. [ attachment removed / expired ] EI-EKC B737 Ryanair nousukiidossa 08 20.4.12. [ attachment removed / expired ] YL-BBQ lähdössä Ouluun 20.4.12. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2012 Sää ehkä lämpenee, joten hyvää kuvausviikkoa sinne kenttien laidoille -JL OO-TNO laskussa 26:lle. [ attachment removed / expired ] OO-TNO laskussa 26:lle. [ attachment removed / expired ] OO-TNO ja SE-LTU rullaamassa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Pikku pläjäys eiliseltä. Ekan kerran tänä vuonna LäVä haittasi oikein kunnolla valokuvaamista. Ilma väreili pahasti jopa yli kymmeneen metriin, mutta kyllä sieltä jotain tarttui kennolle. OH-U574 veti läpäreitä. [ attachment removed / expired ] Pari kipaletta Patria pilot trainingin tecnameita eksyi Turkuun. Delta tuli ekana ja Bravo heti perässä kiinni. [ attachment removed / expired ] Liiri lähti Kustavin suunnille pusseineen. [ attachment removed / expired ] Air Ålandin/Nextjetin suaappi Maarianhaminaan. [ attachment removed / expired ] OY-TSA oli uusi kone minulle. Mistä lie tullut... [ attachment removed / expired ] Heti perään lisää tanskalaista. Edesmenneen Cimberin CRJ200. [ attachment removed / expired ] Ja TSA:sta vielä parkkikuva. Lähti lopulta Joensuuhun. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Ekan kerran tänä vuonna LäVä haittasi oikein kunnolla valokuvaamista. Seeing oli erittäin heikko jopa yli kymmeneen metriin, Saanko saman suomeksi, kiitos? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Taitaapi Aarni tarkoittaa lämpöväreilyä Kato otappa turukulaisist selvää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Saanko saman suomeksi, kiitos? ??? Täältä löytyi Suomi-Aarni-Suomi sanakirja, joten kokeillaan tulkkausta Pikku pläjäys eiliseltä. Ekan kerran tänä vuonna LäVä haittasi oikein kunnolla valokuvaamista. Seeing oli erittäin heikko jopa yli kymmeneen metriin, LäVä=> Suuret kirjaimet viittaavat sanan olevan kahden eri sanan ydistelmä. "Ekan kerran tänä vuonna" tuo mieleen kevään ja lämpenevät ilmat, joten tästä voidaan tehdä päätelmä, että sana liittyy lämpötilaan. Eli lyhenne tulee yhdyssanasta LÄmpöVÄreily. Sitten päästäänkin jo toisen lauseen kimppuun, jossa kummittelee sana Seeing. Sana vaikuttaa tulevan englannista ja tarkoittavan näkemistä, siis mikäli luotamme englannintaitoihini ja miksipä emme luottaisi.... Jotenka ilmanväreily haittasi lentolaitteiden kuvaamista ("näkemistä") aina 10 metrin korkeudelle. Kiitän, kumarran ja viiletän takavasemmalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Enemmän minä tuossa kyllä ihmettelin tuota "seeing" kun se ei edes tarkoita englanniksi muuta kuin noita normaaleja ing-päätteen muutoksia (kestopreesens ja substantiivi). (vai tarkoittaako?) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Enemmän minä tuossa kyllä ihmettelin tuota "seeing" kun se ei edes tarkoita englanniksi muuta kuin noita normaaleja ing-päätteen muutoksia (kestopreesens ja substantiivi). (vai tarkoittaako?) Seeing on mm. meteorologiassa ja tähtitieteessä yleisesti käytettävä kielioppien mukainen termi. Ja LäVä:ää olen muistaakseni nähnyt käytettävän foorumilla melko paljon, joten ajattelin, että ymmärtäisitte Samallatavalla, kun VaVa= Vasta Valo, MyVa= Myötä Valo ja SiVa= Sivu Valo (tai kauppa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Jaahas, en ole kyllä ikinä kuullut. Yleensähän se on visibility. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Jaahas, en ole kyllä ikinä kuullut. Yleensähän se on visibility. Visibility=näkyvyys ja Seeing=ilmakehän rauhallisuus http://fi.wikipedia.org/wiki/Seeing Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Visibility=näkyvyys ja Seeing=ilmakehän rauhallisuus http://fi.wikipedia.org/wiki/Seeing Okei, eipä ole hirveästi kyllä meteorologian sanasto astrologiasta nyt puhumattakaan hallussa edes suomeksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Eli tuo Cimberi lensi siis konkurssi-ilmotuksen jälkeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2012 Okei eipä ole hirveästi kyllä meteorologian sanasto astrologiasta nyt puhumattakaan hallussa edes suomeksi. Joo, itse ainakin sain isältäni, tähtitieteen roffalta, seuraavanlaisen käsityksen, että myös lämpöväreilyn aiheuttamaa väreilyä voidaan luokitella seeingin heikentäväksi tekijäksi. Normaalistihan sillä tarkoitetaan lähinnä esim. ilman turbulenssista aiheutunutta väreilyä. Kertokaas viisaammat, miten on laita Kuitenkin tulkitsin tuon sen verran läheiseksi ilmiöksi, että voin käyttää seeing-termiä. Eli tuo Cimberi lensi siis konkurssi-ilmotuksen jälkeen? Nähtävästi kyllä, mutta itsekkin ihmettelin jälkeenpäin samaa. Olisikohan sassilla jonkin sortin wet-lease tai sopimus cimberin kanssa, joka sitten oikeuttaisi noitten koneiden käyttöön vastaisuudessa ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2012 Tältä päivältä "muutamat" Ex Cimber CRJ200ER [ attachment removed / expired ] OH-ATF [ attachment removed / expired ] OH-COA [ attachment removed / expired ] D-EHXY [ attachment removed / expired ] OH-KCY [ attachment removed / expired ] SE-DHP [ attachment removed / expired ] LJ3 pojat kävi pistääs narut siipiin [ attachment removed / expired ] OH-HMV [ attachment removed / expired ] OH-ATL [ attachment removed / expired ] OH-ATL [ attachment removed / expired ] HA-LPQ [ attachment removed / expired ] OH-TPA [ attachment removed / expired ] OH-MVO [ attachment removed / expired ] OH-392 [ attachment removed / expired ] OH-DSA ja OH-BEX [ attachment removed / expired ] SE-LSB [ attachment removed / expired ] YL-BBL [ attachment removed / expired ] Toinen sille. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2012 Oisko kellään kuvia Air Ålandin Saabista (SE-LJN) klo13 aikoihin tältäpäivältä? Olin kyydissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2012 OH-DSA ja OH-BEX Tämän ohjaimissa allekirjoittanut, piti käydä kreikkalaista ultralentäjäkaveria lennättämässä kun täällä käväisi. Vähän siellä se 18011G22 sivutuuli heilutteli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2012 Asialliset kuvat Tero! Nyt voisi sanoa että Turussa oli vuoden ruuhka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla