Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 Turkuun eksytään, sinne ei päädytä vapaaehtoisesti 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 3, 2006 Laitetaas itsekkin muutama Super Puman kuva tältä päivältä. 1. Super Pumaan sai alleen "sammutus pussin". [ attachment removed / expired ] 2. Lisää korkeutta [ attachment removed / expired ] 3. Vaikka näitä Super Pumia näkeekin luonnollisesti Turussa "jatkuvasti", niin on se aina yhtä upean näköinen kopteri. 8) [ attachment removed / expired ] 4. Sitten vaan matkaan. [ attachment removed / expired ] Laitetaas viellä muutama bonus-kuva kesältä 2005. 5. Samainen HVI aurajoen vierellä. [ attachment removed / expired ] 6. Pintapelastaja nostaa väkeä HVF:ään. [ attachment removed / expired ] Sellaista... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2006 MOI! Tämmöinen pieni kysymys Turussa kuvaaville! Mitä objektiiveja käytätte, millaisella polttovälillä saa parhaita kuvia Turun kentältä? Riittää kun kerrotte lyhyesti! KIITOS! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2006 Osaakos joku jo tässä vaiheessa kertoa, että onko tulossa ensi viikolla kuvaamaan koneita Turun kentälle? Olisi mukavaa jos olisi kuvaus seuraa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2006 En järjestelmää omista, mutta itse olen toistaiseksi pärjännyt 36-436mm polttovälillä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2006 Puman alla roikkuva Bambi bucket on vetoisuudeltaan 2000 l mutta se kuristetaan normaalisti 1600 l:n vetoiseksi. Tehokas yhdistelmä metsäpalojen sammutuksessa, joskin hieman hinnakas. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2006 Hyvä! Kyllähän minä Hirvensalossa asun! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2006 No niin! Tulipa käytyä tänään taas Turun kentällä! Päivä ei ollut mikään paras koneiden kuvaamiseen. Lämpöä oli 23 astetta 8) (auringossa 40) eikä pilviääkään ollut varjostamassa! Tuultakin oli vain 3 solmua! Ja mikä huonointa, koneitakin oli todella vähän liikenteessä, jos sotilaskoneita ei lasketa mukaan! Mutta kun on koneisiin "hurahtanut", niin mikään ei estä kentälle menoa! KUVIIN: Kone Maarianhaminasta. [ attachment removed / expired ] Päivän koho kohta minulle! Näitä oli liikenteessä yhteensä kolme kappaletta. Lentelivät kuulemman Tapmereelle ja takaisin. Ovat torstaihin asti Turussa. [ attachment removed / expired ] Tässä kaksi lisää. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja sitten nokka kohti taivaita! [ attachment removed / expired ] Sininen1 [ attachment removed / expired ] TURKU ÅBO [ attachment removed / expired ] semmosta... Kommenttia tulemaan kiitos! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Aamutuimaan ennen töihin menoa piti käydä kuvaamassa päivän vastavalokuvat ja eka otettiin n 6.30 [ attachment removed / expired ] Muutama kuva omistetaan ATR:lle [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Sitten Dassi [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja lopuksi Avro [ attachment removed / expired ] Keli muuttuikin tosi harmaaksi kun Lasse kuvaili muita ulkomaan lentäviä. Siistejä kuvia. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Pekan kuvissa fiilistä kerrakseen 8) Villen kuvista sen verran, että parantamisen varaa on... eka ja tokavika kuva menee, paisti et TurkuAir vois näkyy kokonaa ja Avro -kuvassa horisontti ihan viturallaan. Hornetit oikeastaan kaikki liian kaukaa ja lämpöväreilyn suttaamia Mut hyvä puoli on se, et ainaki on kehityksen varaa, eli ei muuta kuin harjoittelemaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Ei muuta, mutta onko tuo vaalea pystyraita tuossa oikeassa reunassa jokin valotusvirhe vai mikä? (vai onko mun silmissä vikaa?) No sun silmissä ei ole mitään vikaa, sillä minullakin näkyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Ei muuta, mutta onko tuo vaalea pystyraita tuossa oikeassa reunassa jokin valotusvirhe vai mikä? (vai onko mun silmissä vikaa?) Taitaa olla otettu lasin läpi, joten tuo raita voisi olla heijastuma ikkunasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Avro -kuvassa horisontti ihan viturallaan. Hornetit oikeastaan kaikki liian kaukaa ja lämpöväreilyn suttaamia Mut hyvä puoli on se, et ainaki on kehityksen varaa, eli ei muuta kuin harjoittelemaan Joo itekki huomasin että horisontti on vinossa, ei sitä tule oikeen siinä kuvaa ottaessa huomattua kun keskittyy vaan siihen koneeseen että miten se on siinä kuvassa! Hornetit on siksi niin kaukana, kun objektiivi on vai 18-200, niin ei sillä kovin lähelle saa zoomattua! Ja lämpöväreily johtuu siitä että oli niin kuuma päivä! 8) Ja sitten täytyy muistaa semmoinen asia että olen omistanut kameran vasta 5kuukautta, joten en ole vielä mikään mestari kuvaaja! Mutta kiitos toki kommentista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Taitaa olla otettu lasin läpi, joten tuo raita voisi olla heijastuma ikkunasta. Joo kyllä se on lasin läpi otettu kuva, ja siksi siinä on semmoinen viiva! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Joo itekki huomasin että horisontti on vinossa, ei sitä tule oikeen siinä kuvaa ottaessa huomattua kun keskittyy vaan siihen koneeseen että miten se on siinä kuvassa! Hornetit on siksi niin kaukana, kun objektiivi on vai 18-200, niin ei sillä kovin lähelle saa zoomattua! Ja lämpöväreily johtuu siitä että oli niin kuuma päivä! 8) Ja sitten täytyy muistaa semmoinen asia että olen omistanut kameran vasta 5kuukautta, joten en ole vielä mikään mestari kuvaaja! Mutta kiitos toki kommentista! Jep, tuttua hommaa, mutta horisontin saa kuvankäsittelyohjelmilla suoraksi Ja kuumat päivät on kohta takanapäin, että nautitaan nyt niistä kun vielä voidaan. 8) Olen kyllä itsekin manannut tuon väreilyn tänäkesänä maan syvimpään rakoon Noh, kivoja kuvauskelejä jokatapauksessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Jep, tuttua hommaa, mutta horisontin saa kuvankäsittelyohjelmilla suoraksi Milläs ohjelmalla sen saa suoraksi? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Milläs ohjelmalla sen saa suoraksi? ??? Esim. Paint Shop Prolla tai Irfan viewillä. GIMP käy myös. Onhan näitä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2006 Milläs ohjelmalla sen saa suoraksi? ??? Picasa 2 on myös tuohon melko näppärä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2006 Laitetaas nyt yksi kuva HMV:stä, kun se käväisi tänään TYKS:llä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2006 Misäs MediHeli tekstit ovat? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2006 Misäs MediHeli tekstit ovat? ??? Tuo on Ahvenanmaan ambulanssihelikopteri. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2006 Tuo on Ahvenanmaan ambulanssihelikopteri. Ahaa.... Aina opitaan uutta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2006 No niin tällainen tosiian oli eksynyt tänään EFTU:lle. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,41526.msg602698.html#msg602698 1. [ attachment removed / expired ] 2. [ attachment removed / expired ] 3. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2006 Toka kuva on mun mielestä hieno, jotenki korostaa empun muotoja Ja toihan tuli Oulusta.. mulla on siitä kuvia tuolla "Oulun perussettiä" ketjussa jos kiinnostaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla