Sami Puro

Finncomm hakee pilotteja

70 viestiä aiheessa

Mitäs, jos tulee esim. työkyvyttömyys? Mikä vakuutus korvaa menetetyt palkat? Kuka maksaa uudelleenkoulutuksen uuteen ammattiin?

Ilmavoimien lentäjillä on myös samantapainen "loss of licence" -vakuutus. Sitoumus on kaksipuolinen, eli se sitoo myös työnantajaa kyseisissä tapauksissa. Ilmavoimissa tarjotaan talon sisältä uusia töitä, jos ei pysty jatkamaan lentämistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No IV:stä en tiedä tarkemmin mutta siviilipuolella on lupakirjavakuutukset, josta saa nostettua sitten isohkon kertaluontoisen summan (summa vakuutusmaksun mukaan, mutta yleisesti lienee jotain luokkaa 50 000 - 200 000 eur). Eli jos terveys menee, niin saat ainakin tukun rahaa...

Prkle Insinööreille samanlainen! Täytyykin soitella liittoon kun vielä sorvaavat vielä työehtosopimusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prkle Insinööreille samanlainen! Täytyykin soitella liittoon kun vielä sorvaavat vielä työehtosopimusta.

Eihän työkyvyttömyysvakuutus ole mikään uusi keksintö. Itse asiassa nuo "loss of licence"-vakuutukset ovat yleensä ihan tavallisia työkyvyttömyysvakuutuksia sillä poikkeuksella, että työkyvyn mittarina (lisäkohta vakuutuksen ehdoissa) käytetään sitä, että pysyykö medikaalisi voimassa.

/Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kävin viime vuonna TTL:n järjestämissä kokeissa ko. kurssille.

1. vaiheessa intin p-kokeiden tyylisiä testejä, eli jatka lukusarjaa, mikä on seuraava kuvio ja mikä ei kuulu joukkoon yms. Pari intin kokeista selkeästi poikkeavaakin tehtävää oli, eli "pyöriviä kuutioita" piti hahmotella uusiin asentoihin siten, että kuution sivuissa olevat kuviot olivat oikeassa suhteessa toisiinsa ja tarkkuutta testattiin tehtävällä, jossa oli uskomaton määrä samankaltaisia merkkiyhdistelmiä (eli "), "(. jne) päällekäin ja peräkkäin ja jokaiselle oli annettu tietty numero, joita sitten laskeskeltiin yhteen kovalla kiireellä. Lisäksi ainekirjoitus, aiheena yllättäen "minä itse". Haluatko kukkakauppiaaksi-tyylisiä kysymyksiä oli muistaakseni yksi lomake.

2. vaiheessa olikin sitten reipas määrä "haluatko kukkakauppiaaksi"-kysymyksiä, eli arvoitiin asteikolla 1-5 kuinka hyvin joku väite kuvaa itseä. Lisäksi naputeltiin speden speleistä tuttuja ja tuntemattomia härveleitä, ilmeisesti motoriikan testaamiseksi. Sitten oli ryhmäkeskusteluja sekä psykologin haastatteluja.

Älkää kysykö mitä mihinkin pitää vastata, itse vastasin väärin...

1. vaiheessa oli muistaakseni 23 henkilöä (kaikki toiselle kierrokselle), joista siten valittiin ne kolme joille nyt etsitään kurssikavereita uudessa haussa. Tosin kuulemma noista kolmestakaan eivat kaikki ole kurssille menossa.

Joo tutulta kuullostaa. Olin siis tämän kerran testiryhmässä. Lisäksi tuossa 1-vaiheessa oli ainakin semmoinen karttatehtävä, jossa nauhalta tuli ohjeet (esim. mene vasemmalle/länteen sitten oikealle/itään) ja sitten piti kääntää kartta oikeinpäin ja tietää missä mennään, jotain 25 kohtaa semmoista.

Kakkosvaiheessa oli juurikin noita samoja testejä ja haastatteluja + tiivistelmäpuhe ym.

Olin kyllä psykologin haastattelussa jo vähän huonossa vireessa kun pääsin sinne vasta ennen neljää ja olin joutunut heräämään jo 12 tuntia aiemmin... No saa nähdä miten käy, ei viitti turhan optimistinen olla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos tämän haun tulokset ovat tiedossa ja kurssi käynnissä? Onko kenelläkään tietoa, että valittiinko kurssille kuinka monta ja kuinka moni aloitti kurssin?

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos tämän haun tulokset ovat tiedossa ja kurssi käynnissä? Onko kenelläkään tietoa, että valittiinko kurssille kuinka monta ja kuinka moni aloitti kurssin?

-Tero-

Ei ole muuta uutta tullut sieltäpäin kuin lasku ekasta kahdesta vaiheesta. Sanoivat silloin joskus, että toukokuussa alkaa kurssi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäisessä haussa kerrottiin, että kurssi alkaa 14.3. Toisessa haussa kurssin alku oli siirtynyt huhtikuulle. Taas näköjään siirtyy.

Eikö kukaan muu täältä tunnusta hakeneensa? Tietääkö kukaan ketään kurssille päässyttä?

23.5 sanoivat, että kurssi alkaa eli toukokuulle asti se on siirtynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kukaan foorumilaisista käynyt tätä tai vastaavaa ammattilentäjän koulutusta omalla kustannuksellaan? Ja jos löytyy niin miten on mennyt ja muita kokemuksia kurssista ja työllistymisestä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

23.5 sanoivat, että kurssi alkaa eli toukokuulle asti se on siirtynyt.

Reilu viikko tuohon on aikaa, niin joko hakijoille on tullut tietoa tuloksista vai onko kurssin aloitus siirtynyt edelleen? Ottivatkohan kuinka monta kurssille?

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Reilu viikko tuohon on aikaa, niin joko hakijoille on tullut tietoa tuloksista vai onko kurssin aloitus siirtynyt edelleen? Ottivatkohan kuinka monta kurssille?

-Tero-

Moi!

Joo, tulin itse valituksi kurssille. Ainakin omien tietojen mukaan kurssille haettiin 12:sta oppilasta, mutta loppuen lopuksi kurssille olisi tulossa vain 7 oppilasta. En tosin ole asiasta täysin varma. Kurssin on tarkoitus alkaa 23.5.

Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Joo, tulin itse valituksi kurssille. Ainakin omien tietojen mukaan kurssille haettiin 12:sta oppilasta, mutta loppuen lopuksi kurssille olisi tulossa vain 7 oppilasta. En tosin ole asiasta täysin varma. Kurssin on tarkoitus alkaa 23.5.

Mikko

Onneksi olkoon todella paljon on varmaan todella hyvä fiili :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mikko

Samoin. Jollen ihan väärin muista niin puhelimessa olisi kai mainittu tuo, että kurssilla olisi yhteensä n. 12 henkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin. Jollen ihan väärin muista niin puhelimessa olisi kai mainittu tuo, että kurssilla olisi yhteensä n. 12 henkeä.

Juttelin Tilkassa erään henkilön kanssa ja hänen kanssa laskettiin että kursille olisi tulossa 7 henkilöä. En tosin tiedä mistä hän oli tietonsa saanut.

Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juttelin Tilkassa erään henkilön kanssa ja hänen kanssa laskettiin että kursille olisi tulossa 7 henkilöä. En tosin tiedä mistä hän oli tietonsa saanut.

Mikko

Jospa ne oli sitten niitä Finncommin haun kautta tulleita? Niitä kuulemma oli vaan osa. Tosin ilman parempaa tietoa edelleen veikkaan vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietojeni mukaan 23.5. alkavan kurssin suunniteltu koko oli 12. Aerolle noin neljä kaveria, loput sitten Finncommille... ;) Tai noh, voihan siellä joku "ulkopuolinenkin" vielä olla...sitä en tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään