Panu Fabritius

Tarvitaan kuva A320:n nokasta

20 viestiä aiheessa

Moi Panu!

Kuulin ystävältäni, ettet ole valmis maksamaan laadukkaasta valokuvasta käypää hintaa. Siispä lahjoitankin tämän kuvan käyttöösi.

[ attachment removed / expired ]

Ole hyvä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Panu!

Kuulin ystävältäni, ettet ole valmis maksamaan laadukkaasta valokuvasta käypää hintaa. Siispä lahjoitankin tämän kuvan käyttöösi.

[ attachment removed / expired ]

Ole hyvä!

Kuvaa käytetään kaupallisiin tarkoituksiin eli kuvalla tehdään rahaa mutta silti siitä ei olla valmiita maksamaan korvausta, voittojen maksimointia.

Matti tuo on aivan liian laadukas/iso kuva lahjoitettavaksi tuollaisille  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvoisa Tero,

Ajattelin ensin että turhaa tällaisiin ala-arvoisiin kommentteihin edes vastata…

Minusta on ikävää että sinä haukut minut tietämättä minusta yhtään mitään. Et edes tiedä mitä olen ajatellut tehdä kuvalla. Et myöskään tiedä kuvan hintakeskustelusta kuvan myyjän kanssa, joka muuten kohta saa kuulla kunniansa siitä että höpisee meidän välisiä keskusteluja muille. Luottamus meni täysin saman tien.

Arvelen että olette kaikki nuoria henkilöitä vailla taloudellista vastuuta sekä diplomaattisia taitoja. Toivottavasti ymmärrätte että kaikki mitä sanotte, muistetaan myös jatkossa, näin se vain menee. Tero, minä kyllä tulen muistamaan sinun kommenttisi myös jatkossa ja liitän sen nimeesi. (Teron rajuimmat kommentit jo sensuroitu ylläpitäjän toimesta).

Ja koska asiani näyttää kiinnostavan monia, ilmoitan että kuva on jo löytynyt ja siitä tulee yksi kappaletta iso printti. Sillä ei tehdä mitään rahaa vaan ainoastaan kiva kuva.

t. Panu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvoisa Tero,

Ajattelin ensin että turhaa tällaisiin ala-arvoisiin kommentteihin edes vastata…

Minusta on ikävää että sinä haukut minut tietämättä minusta yhtään mitään. Et edes tiedä mitä olen ajatellut tehdä kuvalla. Et myöskään tiedä kuvan hintakeskustelusta kuvan myyjän kanssa, joka muuten kohta saa kuulla kunniansa siitä että höpisee meidän välisiä keskusteluja muille. Luottamus meni täysin saman tien.

En tiedä hinta keskusteluistanne mitään. Mutta tuosta toisesta viestistä kävi varsin selväksi ilman summien ilmoittamista että tarjous on ollut luokkaa ilta-sanomat/metro 20e tai leffalippu  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvelen että olette kaikki nuoria henkilöitä vailla taloudellista vastuuta sekä diplomaattisia taitoja. Toivottavasti ymmärrätte että kaikki mitä sanotte, muistetaan myös jatkossa, näin se vain menee. Tero, minä kyllä tulen muistamaan sinun kommenttisi myös jatkossa ja liitän sen nimeesi.

Erityisen nuoreksi henkilöksi ainakaan minä en tunnustaudu, vaikka asiaa tuolla aiemmin (Tuomen poistettujen kommenttien perässä) kommentoinkin. Satunnaisesti kuvaan eri medioille uutis/reportaasikuvaa ja viime vuosien aikana kuvista kuvaajille maksetut korvaukset ovat romahtaneet. Syythän tuohon ovat toki loogisia, kaluston ja median kehitystä mutta aivan kaikkeen hölmöilyyn ei silti tarvitse suostua.

Kännykkäkuvaajat ja kädettömät suoraan pois lukien: Hölmöilyksi mä henkilökohtaisesti lasken sen jos osaavan kuvaajan laadukkaasta kuvasta tuollaisen geneerisen kuvituskuvan tapauksessa aletaan ehdotella alle 50€ hintoja. Alhainen sekin on, mutta jos kuvalla ei ole kummempia taiteellisia tai uutisellisia arvoja se lienee ihan käypä lähtökohta. Jos noita löytyy niin sitten jo perus-uutiskuvan tapauksessa käypä lähtöhinta on jossain satasen paikkeilla ja siitä ylöspäin kuvan ja käyttötarkoituksen (julkaisulevikki, koko jne) mukaan.

Jostain parinkympin tarjouksesta ei jää kuvaajalle verojen jälkeen (sivutulokortilla) edes sen vertaa että sen takia viitsisi kuvaa mailin liitteeksi laittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

^- täsmälleen noin.

Meinasin jo aiemmin tähän kommentoida, että on kuvaajan aliarvioimista, jos ensin tullaan kyselemään että halutaan ASAP laadukas kuva jostain tietystä konetyypistä ja tietyllä tavallana otettuna, mutta ei kuitenkaan olla sitten valmiita maksamaan siitä käypää hintaa kun kuva menee kaupallisiin tarkoituksiin.

Ei ole hajuakaan mitä ketjun aloittaja on jollekin haluamastaan kuvasta alunalkaen tarjonnut, mutta jos todellakin puhutaan esim. alle 50€ korvauksesta niin huhhuh.. eri juttu jos joku pyytää taustakuvaksi jotain fotoa (= pyydetään lupa ja annetaan kuva ilmaiseksi käyttöön), kuin esim. johonkin printtiin mitä tullaan myymään tai mikä tulee mainoksena johonkin esille tjsp. Siinä alkaisi olla oikeasti jo tarve maksaa kolmenumeroinen summa kuvan käyttöoikeudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minä kyllä tulen muistamaan sinun kommenttisi myös jatkossa ja liitän sen nimeesi.

Yrittäjän on hyvä muistaa, että tämä toimii myös toisin päin. Minä ainakin jatkossa muistan kommenttisi ja liitän sen mielessäni bisnekseesi. Niin se vain toimii.

Netti on täynnä kuvapankkipalveluita mistä saa laadukkaita lentokonekuviakin muutamilla euroilla tai jopa senteillä. Tällaisesta palvelusta kuvan saa helpoiten ja kaikista nopeimmin.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Todella loukkaantuneelle" yrittäjä Panu Fabritiukselle tiedoksi: voin keskustella asiasta täällä julkisella puolella, en näe tarvetta alkaa vaihtelemaan asiasta privaviestejä.

Juha

Edit: Ja sitten vielä vähän marttyyrikohtausta päälle, eli omien viestien poistaminen  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antaa kyllä nyt Panu komeaa kuvaa bisneksestään. Mä vielä ajattelin että olisin voinut käydä lentelemässä tuolla simulla tässä lähiviikkoina ja kokeilemassa miten kelvollinen se on "aitoihin" simuihin verrattuna, mutta tuolla PR-toiminnalla jää kyllä väliin.

Alkaa hiljalleen epäilyttää että tässäkin yrityksessä on kyseessä erään tunnetun yritteliään nuoren miehen alias. Miehen jonka nimi lyhenee kolmeen samaan kirjaimeen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antaa kyllä nyt Panu komeaa kuvaa bisneksestään. Mä vielä ajattelin että olisin voinut käydä lentelemässä tuolla simulla tässä lähiviikkoina ja kokeilemassa miten kelvollinen se on "aitoihin" simuihin verrattuna, mutta tuolla PR-toiminnalla jää kyllä väliin.

Alkaa hiljalleen epäilyttää että tässäkin yrityksessä on kyseessä erään tunnetun yritteliään nuoren miehen alias. Miehen jonka nimi lyhenee kolmeen samaan kirjaimeen..

Hei Kaikille,

Minua suuresti ihmetyttää teidän käytös varsinkin kun kukaan ei minua tunne ettekä tiedä mitenkään mitä loppujen lopuksi olisin ollut valmis maksamaan kuvasta. Koko tämä keskustelu on käynyt täysin arvottomaksi jo kauan sitten. Toivottavasti seuraavalla kerralla mietitte tarkemmin mitä sanotte toisista ihmisistä ennen kuin alatte spekuloimaan ja herjaamaan.

Kertokaa nyt kuitenkin uudet tuttavani mitä olen tehnyt väärin kun olette noin vihaisia? Ja koska olette kaikki aikuisia ihmisiä, niin toivon konkreettista vastausta joka lunastaa kaiken tämän vihan!

t. Panu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama huomio:

- Jokainen on vapaa tarjoamaan hyödykkeestä sopivaksi katsomansa summan. Vastaavasti jokaisella on vapaus hyväksyä tai hylätä tarjous. Tämä on lähtökohtaisesti neuvotteluosapuolien välinen asia jonka ei pitäisi liikuttaa muita.

- Jokaisella on kuitenkin oikeus muodostaa tarjouksesta oma mielipiteensä ja ilmaista se. Asiallisesti tietenkin.

- Omien viestien poistaminen tai tyhjentäminen jälkikäteen ei ole hyvien tapojen mukaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tässä kukaan vihaisia taida olla. Tai no, minä ainakaan. Totesin vain että aika jännää PR:n hoitamista.

Nuo Kallen pointit ovat aika tarkkaan omakin mielipide, turha niitä on alkaa uusiksi kirjoittamaan. :)

Niin ja rakentavana palautteena, koko tätä älämölöä ei varmaan olisi syntynyt jos alunperin olisi esitetty ihan avoin tarjous. Esimerkiksi, tällä forumilla olisi varmaan ollut hyväksyttyä ja hyvää kauppatavaraa ehdottaa että "Hei olisiko jollain tälläistä kuvaa antaa käytettäväksi, vaihdossa voisi saada vaikka pikaisen tutustumiskeikan simulaattoriin?" :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ketjun aiheeseen liittyen... Kesti n. minuutti kaivaa esiin esim. tämä:

http://www.dreamstime.com/stock-photos-nose-plane-image38078303

En nyt jaksa selvitellä miten Dreamstimella tuo laskutus menee, mutta tuo kuva ei omaisuutta maksa. Helpompaa ja kätevämpää kuin foorumilta kuvituskuvien etsiminen.

Juha (joka ei ainakaan ole vihainen, lähinnä vain hämmentynyt yrittäjän asenteesta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tässä kukaan vihaisia taida olla. Tai no, minä ainakaan. Totesin vain että aika jännää PR:n hoitamista.

Nuo Kallen pointit ovat aika tarkkaan omakin mielipide, turha niitä on alkaa uusiksi kirjoittamaan. :)

Niin ja rakentavana palautteena, koko tätä älämölöä ei varmaan olisi syntynyt jos alunperin olisi esitetty ihan avoin tarjous. Esimerkiksi, tällä forumilla olisi varmaan ollut hyväksyttyä ja hyvää kauppatavaraa ehdottaa että "Hei olisiko jollain tälläistä kuvaa antaa käytettäväksi, vaihdossa voisi saada vaikka pikaisen tutustumiskeikan simulaattoriin?" :)

Kerrotko vielä Eerik mitä tein väärin koska vieläkin viittaat siihen että teen "jännää" PR:ää? Jos todellakin on väärin pyytää apuja ilmailukollegoilta, niin en sitten tee sitä jatkossa täällä.

Hyvä ehdotus tuo tutustumiskeikkatarjous!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ketjun aiheeseen liittyen... Kesti n. minuutti kaivaa esiin esim. tämä:

http://www.dreamstime.com/stock-photos-nose-plane-image38078303

En nyt jaksa selvitellä miten Dreamstimella tuo laskutus menee, mutta tuo kuva ei omaisuutta maksa. Helpompaa ja kätevämpää kuin foorumilta kuvituskuvien etsiminen.

Juha (joka ei ainakaan ole vihainen, lähinnä vain hämmentynyt yrittäjän asenteesta)

Toki tuolta löytyy noita kuvia vaikka millä mitalla ja hinta on noin 10 euroa. Ajattelin että olisi kivempaa käyttää kotimaista versiota ja että jollakin ehkä jo löytyisi se valmiina koneelta.

Kerro sinäkin nyt mikä tämä "asenne" on konkreettisesti? Minä ainakin muistan vain sen että pyysin apuja kuvan kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrotko vielä Eerik mitä tein väärin koska vieläkin viittaat siihen että teen "jännää" PR:ää? Jos todellakin on väärin pyytää apuja ilmailukollegoilta, niin en sitten tee sitä jatkossa täällä.

Lähinnä nuo viestien poistamiset jne jotka Kalle mainitsikin. Ja ehkä tämä nyt voisi vaikka jättää tähän, aikamoinen älämölö ihan turhasta asiasta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä nuo viestien poistamiset jne jotka Kalle mainitsikin. Ja ehkä tämä nyt voisi vaikka jättää tähän, aikamoinen älämölö ihan turhasta asiasta. :)

Kiitos Eerik, aikaa todellakin tuhlattu! Mielestäni ei ollut mitään jne. aiheita ja viestit ovat taas paikoillaan, pahoittelut niistä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Panu: Viestintäsi voisi kaivata pientä siloittelua. Tartut liian herkästi näiden foorumitrollien syötteihin. Nämä ylisomerot kannattaisi jättää omaan arvoonsa.

Ilmainen vinkki: Laita palstalle tutustumistarjous palveluistasi. Tällä saat pienellä panostuksella väkimassaa suosittelemaan palveluitasi. Muutama asiakaspalaute peittoaa nämä "ammatti"valokuvaajien mussutukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Panu: Viestintäsi voisi kaivata pientä siloittelua. Tartut liian herkästi näiden foorumitrollien syötteihin. Nämä ylisomerot kannattaisi jättää omaan arvoonsa.

Ilmainen vinkki: Laita palstalle tutustumistarjous palveluistasi. Tällä saat pienellä panostuksella väkimassaa suosittelemaan palveluitasi. Muutama asiakaspalaute peittoaa nämä "ammatti"valokuvaajien mussutukset.

Kiitos Mikko!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään