newsBot

Finnair ja Flybe sopivat Flybe Nordicin osakkeiden ehdollisesta myynnistä - lennot jatkuvat normaalisti

48 viestiä aiheessa

Josko saataisiin henkilökustannuksia alas henkilöstövuokrauksen kautta. Tartteeko kaikkien olla suomalaisia? Yhtä hyvin ne koneet taitaa lentää muunkin maalaisilla. Hinta ratkaisee, hinta ratkaisee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin lehdistötiedote 7.1.2015:

 

Finnair on solminut StaffPoint Holding Oy:n ja Oy G.W. Sohlberg Ab:n kanssa aiesopimuksen, jonka mukaan Flybe UK Ltd:n 60 %:n osuus Flybe Nordicin osakekannasta siirtyisi StaffPointille ja GWS:lle. Kauppa edellyttää Suomen kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Sopimuksen toteutuessa StaffPointin omistusosuus yhteisyrityksestä olisi 45 %, GWS:n 15 % ja Finnairin 40 %.

 

Sitten ruvetaan avaamaan tätä...  ;D mitä kukaan lehti/tiedotusväline ei ole jaksanut tehdä.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Staffpoint

 

Eli omistajat ovat ... GWS + muut

 

Siis GWS + omistamansa yhtiö StaffPoint ostivat nyt Flybe:n !

 

Uutisessa http://www.ilkka.fi/uutiset/talous/juhani-pakari-ei-huoli-lentoyhtiota-edes-eurolla-1.1750436

lukee

 

"Seinäjokelainen Pakari on nyt mukana sijoittajana ja neuvonantajana useissa yhtiöissä.

 

Myös luottamustoimi autourheiluliiton puheenjohtajana vaatii aikaa. Pakari nousi puheenjohtajaksi Kari O. Sohlbergin jälkeen, joka johti liittoa 30 vuotta.

 

Flyben osuuden ostaa Sohlbergien sijoitusyhtiö sekä henkilöstövuokraaja Staffpoint. Mitään sen kummempia kytköksiä ei asiaan Pakarin mukaan kuulu."

 

Outoa että edes tätä 3 minuutin googlausta ei ole osannut tehdä yksikään "toimittaja", mutta sen saa kun ulkoistaa työt....

 

S

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://fi.wikipedia.org/wiki/Staffpoint

 

StaffPoint-konsernin omistajina ovat institutionaaliset sijoittajat GWS, Suomen Teollisuussijoitus, Etera ja Varma sekä yritysten johto.

 

Miksiköhän 'institutionaaliset sijoittajat', jotka kai odottavat tuottoa sijoituksilleen, sekaantuvat bisnekseen, josta sitä tuskin on odotettavissa ???

 

Alkaa olla jo melkein yhtä hurjaa menoa, kuin Alitalian pelastaminen Italiassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos katsotaan hiukan tarkemmin noittten institutionaalisten sijoituksia, niin ei heidän sijoituksensa Staffpointiin taida olla niitä kaikkein suurimpia.

 

Suomen Teollisuussijoituksella on varoja sijoitettuna yhteensä noin 160 osoitteeseen ja varallisuutta sidottuna yli 900 milj €.

Eteralla sijoituksia käyvällä arvolla noin 5,7 mrd €.

Varmalla on sijoitusomaisuutta noin 39,9 mrd €.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän 'institutionaaliset sijoittajat', jotka kai odottavat tuottoa sijoituksilleen, sekaantuvat bisnekseen, josta sitä tuskin on odotettavissa ???

 

Niin ei se lentoyhtiö välttämättä mitään tuota, mutta sille (ja muille vastaaville) henkilöresurssien vuokraaminen saattaa olla hyvinkin tuottoisaan.

 

T. Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ei se lentoyhtiö välttämättä mitään tuota, mutta sille (ja muille vastaaville) henkilöresurssien vuokraaminen saattaa olla hyvinkin tuottoisaan.

 

T. Mika

 

Mika lienee oikeassa, osa-optimoinnilla joku voi tehdä businesta. Virallinen lentoyhtiö tekemään tappiota, ja joku muu maksaa (lehtitietojen perusteella tämä taho on jo keksitty)... :-) Tämä tuskin on pitkäaikainen ratkaisu, ja yhtiöön (Flybe Finland) lienee pumpattu rahaa (lehtitietojen perusteella pääomat pakkasella).

 

Maallikon kolme pointtia pelastusoperaation onnistumiselle:

1 - unohdetaan brittien p2p malli, palataan syöttö+p2p malliin ja johdetaan yritystä kokonaisuutena (2010-vuoteen),

2 - neuvotellaan (onko onnistuttu?) syöttöliikenteeseen oikea hinta/hinnoitelumalli alihankinnasta (omilla reiteillä, riippuu tietenkin Finnairin tahtotilasta),

3 - miten palautetaan lentävän henkilökunnan suhde koko henkilöstöstä (lähes) vuoden 2010 tasolle.

 

Taloustilanne eikä ala ole helpoin mahdollinen, mutta pääasia että joku uskaltaa yrittää. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-"Alcohol Tobacco and Firearms" (ATF) tuli eilen Sønderborgista huollosta ja tarinan mukaan kyljessä ei enää luekaan KärpänenAmpiainen. Eikä mitään muutakaan.

 

Mielenkiinnolla jäämme odottamaan miten yhtiö tullaan brändäämään. Toivottavasti ei ainakaan Staffpointin logo korista ATR:iä jatkossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-"Alcohol Tobacco and Firearms" (ATF) tuli eilen Sønderborgista huollosta ja tarinan mukaan kyljessä ei enää luekaan KärpänenAmpiainen. Eikä mitään muutakaan.

 

Mielenkiinnolla jäämme odottamaan miten yhtiö tullaan brändäämään. Toivottavasti ei ainakaan Staffpointin logo korista ATR:iä jatkossa.

http://www.flyfinland.fi/view/14927/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiinnolla jäämme odottamaan miten yhtiö tullaan brändäämään. Toivottavasti ei ainakaan Staffpointin logo korista ATR:iä jatkossa.

Ai vaikka näin: ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai vaikka näin: ;D

sivuvakaajassa voisi olla legendaarinen GWS meidän jokaisen tuntema avaaja, olipa se säilyketölkki tai limupullo hahmotettuna.

 

Edit: Kuvalainaus pois / IP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sekoitat nyt varmaan kaksi nykyään erillistä yhtiötä. Flybe Nordic ja Flybe Ltd.

 

Toinen toimii alihankkijana Finnairille ja toinen SASsille.

 

No niinpä pääsi käymään, tarttee olla tarkempi tulevaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair, StaffPoint Holding Oy (StaffPoint) ja Kilco Oy ovat nyt sopineet yritysjärjestelystä, jossa 60 prosenttia Nordic Regional Airlines AB:n osakkeista siirtyy StaffPointin ja Kilcon omistukseen. Neuvotteluissa aiemmin mukana olleen Oy G.W. Sohlberg Ab:n (GWS) asemesta osakkaaksi tulee Kilco Oy, joka on StaffPointin toimitusjohtajan Mika Kiljusen perheen sijoitusyhtiö ja myös yksi StaffPointin omistajista.

 

 

http://www.finnairgroup.com/media/media_7.html?Id=xml_2029131.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään