Mikko Kärkkäinen

Tasa-arvoinen avioliittolaki

146 viestiä aiheessa

Se mitä ajan takaa on että ei ole ihmisten tehtävä määritellä moraalinormeja vaan ne täytyy todeta sellaisenaan Kirjan sivuilta.

Kovasti ovat tulkinnat Raamatun moraalinormeista muuttuneet Suomessakin, eipä ole niin kovin kauaa siitä kun avoliittoa ja avioeroa pidettiin synteinä ja Raamatun vastaisina. Vielä 1970-luvun alussa tuttua pariskuntaa uhkailtiin Keski-Suomessa helv**** lieskoilla kun aloittivat avoparina yhteisen taipaleensa.

Ei aukea ollenkaan miten moraalinormit ylipäätään liittyvät seksuaaliseen suuntautumiseen, samalla logiikalla vaikka vasenkätisyys ja vammaisuus olisivat epämoraalisia ja syntisiä ominaisuuksia. Ja näinhän se on joskus ollutkin, vammaisuutta pidettiin syntien seurauksena ja vasenkätisiä pakotettiin väkisin oikeakätisiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä voi olla perääkin! Eikä tuhoutunut ole pelkästään moraali, vaan kyllä tämä kansakunta kokonaisuudessaan alkaa olla aika tuhoutunut.

Valtaosa suomalaisista niinkuin muistakin lansimaalaisista on kuitenkin heteroja, eika pieni ryhma homoja tai lesboja pysty rappeuttamaan kansakunnan moraalia. Kylla se rappeutuminen on tapahtunut nimenomaan heterojen takia, joilla kuitenkin enemmistona on suurempi merkitys asuinymparistonsa turvallisuuteen ja viihtyvyyteen. Kun katsoo nykyista lasten kasvatusta ja nuorten pahoinvointia tai huostaanottojen maaraa, niin ongelmathan tulevat nimenomaan heteroperheista.

Asun USA:ssa paikkakunnalla, joka on osavaltion "gay capital", eika se nay millaan muulla tavalla kuin myonteisesti kaupungin palveluissa, turvallisuudessa kuin varallisuudessakin. Arsyttaisi itseasiassa asua jossakin ahdasmielisessa, homogeenisessa "bible belt" -kaupungissa, jossa pikku-Rush Limbaughit heiluttelisivat aseita ja siteeraisivat raamattua. Sitten kun taalla katsoo viela erasta etnista ihmisryhmaa, niin heilla on tapana hankkia au-lapsia, jotta yhteiskunta kustantaisi asunnot ja ruokakupungit -- kun isa on tuntematon, niin rahahanat ovat auki. Siina sitten lapsilta ja nuorilta puuttuu kokonaan isan malli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten sanottua olen umpihetero, enkä paukuta kuin ykköseen. Kuitenkin huonoa suuseksiä parempi vaihtoehto on masturbaatio kuin kakkonen. Koko elämäni seksuaalisuuden olen toteuttanut 99,99999999998 kertaa lisääntymättä

Mistä voit tietää masturbaation olevan parempi vaihtoehto kuin kakkonen, jos olet paukuttanut vain ykköseen? Joitain johtopäätöksiä voisi tietysti kai tehdä naisen kakkosesta laittamalla pojan ykköseen, vai oliko sinulla joku muu menetelmä?

Lisäksi laitoin merkille, että olet (jos tuon luvun oli tarkoitus olla prosentteja?) paukuttanut 0,00000000002 % kerroista lisääntymistarkoituksessa. Tämän perusteella, yhtä lasta kohden olisi paukutettu n. 50 000 000 000 kertaa. En tiedä ikääsi, mutta jos heitetään vaikka 50 vuotta, niin se tekisi edelleen miljardi kertaa vuodessa, eli suunnilleen 317 paukutusta joka sekunti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä voit tietää masturbaation olevan parempi vaihtoehto kuin kakkonen, jos olet paukuttanut vain ykköseen? Joitain johtopäätöksiä voisi tietysti kai tehdä naisen kakkosesta laittamalla pojan ykköseen, vai oliko sinulla joku muu menetelmä?

Lisäksi laitoin merkille, että olet (jos tuon luvun oli tarkoitus olla prosentteja?) paukuttanut 0,00000000002 % kerroista lisääntymistarkoituksessa. Tämän perusteella, yhtä lasta kohden olisi paukutettu n. 50 000 000 000 kertaa. En tiedä ikääsi, mutta jos heitetään vaikka 50 vuotta, niin se tekisi edelleen miljardi kertaa vuodessa, eli suunnilleen 317 paukutusta joka sekunti.

Tatu, avoimin mielin vaan maailmalla! kyllä se niin selviää parhaiten. Prosenttiarvailu omaa pohdintaasi, itse epäilisin pilkkuvirhettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se mitä ajan takaa on että ei ole ihmisten tehtävä määritellä moraalinormeja vaan ne täytyy todeta sellaisenaan Kirjan sivuilta. Mutta moraalisissa kysymyksissä siitä mikä on oikein ja mikä väärin on Jumalan tehtävä. Siten myös menee ihmisten valtuuksien ulkopuolelle kertoa että homoseksulisuus on ok.

Jumala ja jumalallinen moraalikäsitys koskee kuitenkin ainoastaan niihin uskovia. Tiedän monen ei uskovan moraalin olevan yhtä ylevä kuin osalla kirkonmiehiäkin on (moraalittomia sanansaattajia ovat ainakin katollisen kirkon pedofiliiaan pystyvät homopastorit). Moraaliin ei tarvitse sotkea uskontoa. Homolaissa on kysymys maallisesta lainsäädännöstä, jonka avulla osa ihmisistä saatetaan tasavertaiseen asemaan 'normaalin' valtaväestön kanssa. En tunne kirjaa sen kummemin, mutta luulisin tasa-arvon kuuluvan opuksen vahvoihin oppeihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En tunne kirjaa sen kummemin, mutta luulisin tasa-arvon kuuluvan opuksen vahvoihin oppeihin?

Minun ymmärtääkseni mainittu Kirja ei kyllä kovin tasa-arvoisesta opetuksesta perusta. On siellä varmaan sellaisiakin kohtia, mutta on paljon muutakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, äänestys oli ja meni eikä siitä huolimatta tunnu yhtään homommalta.

Ei homostuta lainkaan eikä tee vieläkään mieli mennä lääppimään ventovieraita miehiä julkisella paikalla. Kuinkas tässä nyt näin kävi? Eivätkö helvetinportit auenneetkaan ja eivätkö Sodoma ja Gomorra tulleetkaan heti? Aurinko nousee edelleen aamulla.

Räsästä, Hirvisaarta ja muita kahjoja ahdistaa kaikki mahdollinen edelleen, yksi äänestys sinne tänne. Aiheella sai toki kivasti palstatilaa mutta ehkä hekin jossain vaihessa tajuavat melskaavansa menneiden aikojen asioista. Ehkä eivät.

Tässä vielä pieni valikoitu lainaus kaikille ateisteille ja homostelijoille. Näin ajattelee siis aito ja hurskas uskovainen, sellainen todellinen kansakunnan moraalinen selkäranka. Oikea kansanedustaja.

- Monista tuntuu, että kristikunta perseraiskattiin ja päälle kustiin, paskannettiin ja oksennettiin. Mutta sehän ei "suvaitsevaisia" liikuta.

- Suomessa alkaa pian hillitön suvaitsevaisten masinoima kristittyjen vaino, pilkka, häpäisy, halveksiminen - häikäilemätön sylky ja syrjintä. Homoadoptio on osaltaan kristillisdemokraattien syy.

http://www.hameenkaiku.fi/viikko-hame/alueuutiset/vh-lahti/26108-kansanedustaja-kristikunta-perseraiskattiin-ja-paalle-kustiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Muuten, olikohan Ylella uutispatka vuodelta 1983 kun vanhoilliset vastustivat uutta sukunimilakia, jossa vaimo saa namisiin mentyaan pitaa oman sukunimensa. Ehkapa se jo tuhosi kansakunnan moraalin, kuten Esko Almgren silloin vakuutti?

Tuo on sinällään hauska anekdootti etenkin kun ottaan huomioon sen, että se "vanha" sukunimilaki oli peräisin vuodelta 1930 ja sitä ennen vaimot saivat valita ihan vapaasti pitävätkö oman sukunimen vai ottavatko miehen sukunimen naimisiin mennessä. Ainakin Itä-Suomessa perinne oli ennen vuotta 1930 se, että nainen piti syntymässään saamansa sukunimen naimisiin mennessä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Identiteetti hukassa

Savolaisukko sattui kapakassa samaan pöytään kahden lesbon kanssa. Ukko kiinnostui ja kysyi mitä ne lesbot oikein tekee. "Juo kaljaa ja nuolee pillua" oli vastaus. Siihen ukko ilahtuneena "lespohan se miekin".

Olen aika lailla samoilla linjoilla kuin savolaisukko. Kyllä minä voisin katsella kahden lesbon kisailua ja osllistuakin, jos huolisivat mukaan.

Olen aina pitänyt itseäni heterona. En minä kumminkaan mitään tasa-arvoa vaadi. Lähinnä mietin, että olenkohan minä pahastikkin vinksahtanut ja onkohan tälle identiteetille joku nimi.

:-)   Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun ymmärtääkseni mainittu Kirja ei kyllä kovin tasa-arvoisesta opetuksesta perusta. On siellä varmaan sellaisiakin kohtia, mutta on paljon muutakin.

Ei ollut luulo tiedon väärtti. Ymmärrykseni on selvästi vajavainen tälläkin sektorilla ::).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Identiteetti hukassa

Kyllä minä voisin katsella kahden lesbon kisailua ja osllistuakin, jos huolisivat mukaan.

Olen aina pitänyt itseäni heterona. En minä kumminkaan mitään tasa-arvoa vaadi. Lähinnä mietin, että olenkohan minä pahastikkin vinksahtanut ja onkohan tälle identiteetille joku nimi.

Aika pervo ajatus Esa olla kahden homoseksuaalin kanssa yhtäaikaa, niin että se nimi kai se sitten olisi?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipa viihdettä lukea tämäkin läpi  :laugh: No ei siinä mielipiteitä on yhtä monta kuin on kirjoittajaakin. Omasta mielestä olkoot kukin mitä on ja onhan se avioliitto heillekin suotava, eihän se minulta pois ole  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keskustan Sipilä piti Suomenmaan haastattelussa 3.12 selvänä, että seuraavakin hallitus pysyy nykyisen eduskunnan linjoilla.

http://www.suomenmaa.fi/edoris?tem=sm_lsearchart&search_iddoc=7216727

Kansalaisaloite-työkalun kannalta tämä on ennakkotapaus, lain etenemistä seurataan senkin vuoksi tarkasti. Eipä kovin hyvää kuvaa antaisi, jos kansalaisille ensin annetaan väline vaikuttaa lakien säätämiseen ja sitten matto yritettäisiin vetää alta vaikka eduskunta on jo kerran tahtonsa ilmaissut. Olisiko sama odottamassa muitakin kansalaisaloitteita jos päätyvät äänestykseen vaalikauden lopulla, jolloin vihreää valoa näyttänyt eduskunta ei ehdi käsitellä lakia maaliviivalle asti.

Eduskunnan käsiteltävänä on neljä muutakin kansalaisaloitetta, koskien ns pakkoruotsia, rattijuoppojen rangaistuksia, energiatodistuksia ja tekijänoikeuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi uros leijonaa...  ;D

;D

Olen aika lailla samoilla linjoilla kuin savolaisukko. Kyllä minä voisin katsella kahden lesbon kisailua ja osllistuakin, jos huolisivat mukaan.

:)

Jos Sinä vaihtaisit lesbot kahteen mieheen, niin ajatella samalla tavalla?  :P

Miehet rakastaa aina kahden naisen yhteisestä hetkestä ja pelkäävät kahden miehen hetkestä  :o

Miksi nämä on erilaiset miehen reaktiossa? (Lesbot on ok ja homot olla yök...?)

Cathy

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Sinä vaihtaisit lesbot kahteen mieheen, niin ajatella samalla tavalla?  :P

Hahaa Cathy. Ei voi mitään. Homomiesten kisailu ei kiinnosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Mr. Karanko

Hahaa Cathy. Ei voi mitään. Homomiesten kisailu ei kiinnosta.

:)

Et antaa vastausta minun kysymykseen?  :P

Minä en tarkoita riitelyä ja haluan vain ymmärtää miehen ajatusta......

Cathy

:santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dear Cathy,

Kaunottaret catwalkilla

Minusta, pitkän merimatkan jälkeen, kaikki kaksijalkaiset naaraat tikapuista lähtien ovat aina näyttäneet tyrmäävän houkuttelevilta, olivatpa sitten lesboja tai eivät. Monessa kapakassa kauniit, miltei nakupellet neidot, esiintyivät keskenään henkeäsalpaavan syntisesti. Sydämeni oli pakahtua ja hyvä etten innoissani purrut lasistani reunaa irti. Enkä ollut ainoa. Muutkaan testosteronia tihkuvat merimiehet eivät saaneet silmiään irti estraadilla lesboilevista kaunottarista. Jos lavalla olisi yhtäkkiä esitetty vähäpukeinen miesperformanssi, niin seurauksena olisi ollut kova kalabaliikki, yleinen sekasorto ja tappelu.

Kun äskettäin katsoin silmät tappien päässä Victoria's Secret Fashion Showta, niin en miettinyt kaunotarten suuntautumista. En myöskään edes huomannut esityksessä mukana olevia miehiä. Tutut naiset valistivat minua myöhemmin silmät kimmeltäen, että niitäkin oli.

Voi olla, että pitkät valtamerimatkat vaikuttavat heteromiehen sieluun. Jokaisesta neidosta tulee hurmaava. Suuntautumisesta viis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään