Sakari Korpela

Garmin karttapäivitys, VFR-pisteet puuttuu?

10 viestiä aiheessa

Päivitin muutaman Garmin 296...496 navigaattorin Jeppesen tietokannan 1412:een. Uusia VFR-ilmoittautumispisteitä ei näy, sen sijaan vanhan ilmatilan pisteet näkyy edelleen. Osaako joku auttaa, mitä pitäisi tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin muutaman Garmin 296...496 navigaattorin Jeppesen tietokannan 1412:een. Uusia VFR-ilmoittautumispisteitä ei näy, sen sijaan vanhan ilmatilan pisteet näkyy edelleen. Osaako joku auttaa, mitä pitäisi tehdä?

Joskus taannoin ei näitä VFR-pisteitä saanut päivityksessä, vaan ne piti itse löydä sisään POI tai vastaavina pisteinä. Saattaa olla, että edistys on edistynyt edellisestä päivityksestäni lähtien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama ilmiö täällä. Kolme Garminia (495,496, 795) päivitetty (ennen 13.11), Garmin cycle 1412. Ilmatilat ok, mutta kannassa** edelleen vanhat VFR pisteet, esim. Turun lähialueen rajalla SALPA (**ei siis tarvinnut lisätä itse). Esimerkkinä uusi portti HARVA puuttuu. Kannattaa kertoa Garminille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uteliaisuudesta kysyn, minkä nimisiä ilmoittautumispaikkoja Garmin näyttää Jyväskylässä, sikäli kuin ne ovat vielä ylipäätään vielä nähtävissä?

Olen yrittänyt metsästää BendixKingin KMD150 multifunction displayn ja AV8OR-käsigps:n VFR-ilmoittautumispaikkojen lähdettä, mutta Jeppesen se ei ole. Löytyisiköhän tästä yhteinen nimittäjä? Näissä laitteissa näkyy VESKA Jyväskylässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisko olla että VFR-ilmoittautumispaikkoja ei datapaketeissa ole koskaan ollutkaan ja ne on vain vuosien saatossa tullut syötettyä user waypoint -pisteinä laitteisiin? Nehän eivät kaiketi pyyhkiydy dataa päivittäessä vaan jäävät sinne elämään..?

Kartanon Mikkohan noita teki gpx-formaatissa aikanaan jakoon ja nythän nuo saa finavialta gpx-muodossa suoraan täältä.

Tällä saattaisi siirtyäkin: http://www.gpsbabel.org/

Tosin siitä on vuosia kun moisia olen siirrellyt käsigepsiin.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Garminin ns uudemman sukupolven GPS:issä VFR-ilmoittautumispaikat tulevat datassa mukana. Esim gpsmap 695  js Aera. Nimeämiskäytäntö on muotoa AABBB  jossa on ensin 2  kirjainta lentopaikan tunnuksesta ja sitten 3 kirjainta ko ilmoittautumispaikan tunnuksesta.

Esim DEGER on koodattu HFDEG ja NOKKA vastaavasti HFNOK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuuppasin vanhaan 295-navigaattoriin karttapäivityksen jälkeen Finavian VFR-paketin EasyGPS-softalla. Ilmoituspaikkojen nimet tuli samassa muodossa kuin ilmailukartoissakin.

-Tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uteliaisuudesta kysyn, minkä nimisiä ilmoittautumispaikkoja Garmin näyttää Jyväskylässä, sikäli kuin ne ovat vielä ylipäätään vielä nähtävissä?

Olen yrittänyt metsästää BendixKingin KMD150 multifunction displayn ja AV8OR-käsigps:n VFR-ilmoittautumispaikkojen lähdettä, mutta Jeppesen se ei ole. Löytyisiköhän tästä yhteinen nimittäjä? Näissä laitteissa näkyy VESKA Jyväskylässä.

Jyväskylässä 496:ssa näkyy VFR-portit Sanka, Vatia ja Hieta. Lisäteksti on muotoa "Jyvaskyla VRP - Sanka". Ylimalkaisesti vilkaisten näyttävät olevan lähellä uusia pisteitä Kuohu, Kuusa Honko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuuppasin vanhaan 295-navigaattoriin karttapäivityksen jälkeen Finavian VFR-paketin EasyGPS-softalla. Ilmoituspaikkojen nimet tuli samassa muodossa kuin ilmailukartoissakin.

-Tuomo

Hyvä vinkki! Tämä mahdollisuus oli minulle uuttta asiaa, mutta pienellä paneutumisella ja askartelulla pääsin samaan tilanteeseen. 296:lla tuli paras tulos, näkyy vain uudet pisteet. Sen sijaan 495 ja 496 näyttää sekä uudet että vanhat pisteet. Vanhoja ei saa pois, ne ovat kuin kiinteästi kartassa, eikä niitä näy luettelossa. Kaiken lisäksi karttanäytössä näkyy zoomauksesta riippuen joko vanhat tai vanhat ja uudet. Kun lähtee zoomaamaan isosta kartasta tarkempaan, näkyy ensimmäisellä tasolla vain vanhat, sen jälkeen edelleen zoomatessa näkyy molemmat. No tämän kanssa pystyy elämään ja lentämään - toivottavasti tässäkin molemmat voimassa samaan aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään