Mika Niippa

Finnairin pisteistä

15 viestiä aiheessa

Mikä mahtaa olla kannattavin keino käyttää finnairin pisteitä? Nimittäin meillä oli vanhenevia pisteitä sen verran, että niillä olisi saanut pohjois-euroopan edestakaisen lennon. En keksinyt mitään asiaa minnekkään päin ja ajattelin, että lennetään vaikka huvikseen johonkin ja takaisin ettei mee pisteet hukkaan, aloin katselemaan lentoja mutta kaikissa lennoissa oli verot ja kaiken maailman matkustajamaksut melkein saman hintaisia kun halpalentoyhtiöiden lentoliput?? Kun ei asiaa minnekään ollut niin en sitten minnekään lentänytkään kun en Ryanairin hintaista lippua viitsinyt finnairin lennosta maksaa.

Vaimo otti sitten naurettavan halvan lahjakortin lentokentän myymälään, halvalla meni pisteet mutta sentään jotain...

Mitenkä olette pisteenne käyttänyt, jos niitä ei kumminkaan satojatuhansia ole vaan ainoastaan parikymmentä tuhatta tms.

Mielestäni finnairin pistejärjestelmä ei ole hääppöinen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopan lennot puolilla pisteillä -tarjouksessa pisteistä saa paremman vastineen ainakin seuraavissa kohteissa:

 

Göteborg, Krakova, Tel Aviv, Dubai, Cran Canaria ja Teneriffa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopan lennot puolilla pisteillä -tarjouksessa pisteistä saa paremman vastineen ainakin seuraavissa kohteissa:

 

Göteborg, Krakova, Tel Aviv, Dubai, Cran Canaria ja Teneriffa.

 

Mutta se aloittajaa(kin) kiusaava korkea palkintolentojen löpömaksu ei pienene mihinkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka tuossa mainitsi saman, minkä olen monesti huomannut. Kun yrittää käyttää niitä vähiä Finnairin pisteitä lentoihin, ovat lisämaksut poskettomia. Itse käytin pisteitä pois upgreidaamalla ja joihinkin lippuihin Lippupalvelun kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse on useammin kuin kerran käyttänyt Finnairin pisteitä yhdensuuntaisiin kotimaan siivuihin, kun sellaisiin on ilmennyt tarvetta. Ns. "verot"kaan eivät ole olleet päätähuimaavia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainoa järkevä käyttö niille on upgrade turistista bisnekseen. Mitään muuta iloa niistä ei ole.

 

 

Ja tämäkin vain kaukolennoilla, ja vielä toivoten, ettei LQF tai LQG osu kohdalle... Tosin, jos pisteitä ei vähintään tuota 50 tai 60 tonnia ole, niin sitten pitää korotella lyhyempiä lentoja... pisteiden huonosta "kurssista" johtuen en koskaan ole lentopalkintoja ottanut, mutta muutaman kerran aasian lennolle upgraden.

 

http://www.finnair.com/FI/FI/finnair-plus/use-points/finnair/update-travel-class

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tämäkin vain kaukolennoilla, ja vielä toivoten, ettei LQF tai LQG osu kohdalle...

 

Mikäs Quebec Golfissa on vikana? Ihan hyvät kyydit antoi buisneksessä ainakin toissapäivänä vaikka varttuneempaa kategoriaa onkin. Ja palvelu oli vallan erinomaista. Aikamoisia hifistelijöitä olette...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs Quebec Golfissa on vikana? Ihan hyvät kyydit antoi buisneksessä ainakin toissapäivänä vaikka varttuneempaa kategoriaa onkin. Ja palvelu oli vallan erinomaista. Aikamoisia hifistelijöitä olette...

 

Vastaukseksi toinen lainaus toisesta ketjusta

 

En tieda mita pitaa poltella, jotta voi sanoa etta ex-AF miinat on "ihan jees bisneksessa", mutta mulle kympilla samaa tavaraa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten kannattaa lentää BKK:ta ja HKG:tä busineksessä.

 

Milläköhän perusteella HKG:tä ei nyt kannata lentää busineksessä? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mikäs Quebec Golfissa on vikana? Ihan hyvät kyydit antoi buisneksessä ainakin toissapäivänä vaikka varttuneempaa kategoriaa onkin. Ja palvelu oli vallan erinomaista. Aikamoisia hifistelijöitä olette...

 

Palvelu onkin ainut hyvä osuus jos sillä lentää. Kaikki on vähän enemmän ja vähemmän rempallaan ja kulahtanutta, telkkariruutujen kuva muistuttaa 90-luvun alun kannettavia tietokoneita, läppärille saa sähköä teoriassa mutta kovin usein ei käytännössä.. ja penkeissä ei ole tilaa samalla tavalla kuin tuoreemmissa bisnespenkeissä on. Onneksi varausjärjestelmästä pääsee kärryille suunnitellusta konetyypistä, ja sillä juuri vältin viikko sitten perjantaina AF:n miinan kun valitsin AY90:n AY96:n sijaan, vaikka pitikin herätä pari tuntia aiemmin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään