Guest Cruzan

EFTP:n saapuvat/lähtevät

2 769 viestiä aiheessa

Tuolla kuvauspyynnöt -ketjussa oli viime viikolla juttua Air Finlandin tämänpäiväisistä läpäritreeneistä Pirkkalassa. Nyt ne näköjään aloittivat. Työpaikan ikkunasta Hervannassa on hyvä näköala lähestyviin, kun käytössä on kiitotie 24. Vielä kun tekisivät kaarron tästä sopivasti yli, niin saisi muutaman kuvankin...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas on säätä pirkkalassa:

2007/03/18 17:20

EFTP 181720Z 13013G24KT 090V160 1000 R24/P1500N R06/P1500N SN BKN008 BKN012 M01/M01 Q0966 24590331

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keli on kuin morsian  :(

EFTP 210350Z 03003KT 0300 R24/0900N R06/1100N FZFG VV002 M03/M03 Q1010 2415//95

Vaakanäkyvyyttä 300 m ja pystyä 60 m ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olin kuvaamassa, mutta jostain käsittämättömästä syystä (CAVOK, ei tuulta, ei tarvitse rullailla, ei juuri muuta liikennettä) tuo härveli tuli 24:lle eikä 06:lle. Olin siis väärässä päässä :-(

Plattakuvissa nyt ei mitään katsottavaa ole, varsinkin kun vastavalo vallitsee. Jos joku tietää koska tuo lähtee niin olisi kiva koittaa vielä lähtökuvia.

[EDIT] Tuossa nyt vielä plattakuva...oli v-käyrä sen verran korkealla tuossa vaiheessa ettei napannut ruveta sorvaamaan vastavalokuvia sen enempää...

[ attachment removed / expired ]

Ja tuossa vielä rekkari.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olin kuvaamassa, mutta jostain käsittämättömästä syystä (CAVOK, ei tuulta, ei tarvitse rullailla, ei juuri muuta liikennettä) tuo härveli tuli 24:lle eikä 06:lle. Olin siis väärässä päässä :-(

Noissa satunnasissa käynneissä on tuo riski aika iso. Monesti ne haluaa ajaa ILS 24, koska eivät tunne paikkaa ja vektoreilla ILSiin on se helpoin ja looginen valinta varsinkin tuollaisella jätillä, joka tarvitsee reilusti rataa. Tosta olis varmaan mahdollisuus saada hyvää lähtökuvaa 06-päästä.  :-\

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin tuossa klo yhdeksän aikoihin Finnairin bussia Tampereen keskustan yllä melko matalalla, tuli pohjoisen suunnalta. Mahtaako tehdä läpäreitä EFTPlle vai tuliko jostain muusta syyystä vierailulle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin n. klo 08:40 tuli Emppu kaartaen 24:llepäin, bussia en nähnyt.

Ajankohta oli myöhemmin ja mielestäni konekin oli liian iso Empuksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajankohta oli myöhemmin ja mielestäni konekin oli liian iso Empuksi

Keskustan yläpuolella näin ainakin jonkun tuubin n. klo 9.20. Pikkubussiksi itse sen veikkaisin, mutta saattoi kyllä olla Embokin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emppu se oli mielestäni, busseissä ei niin massiivisia winglettejä ole, ja muutenkin, ei ole paljoa busseja näkynyt reenailemassa, bambukeppejä ne aina on ollut. Sitäpaitsi, jos se oli vaikka 190 NO EINY SENTÄÄN!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emppu se oli mielestäni, busseissä ei niin massiivisia winglettejä ole, ja muutenkin, ei ole paljoa busseja näkynyt reenailemassa, bambukeppejä ne aina on ollut. Sitäpaitsi, jos se oli vaikka 190 NO EINY SENTÄÄN!

Näin ko.koneen aika hätäisesti (n.30 sekunnin ajan), joten ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin ko.koneen aika hätäisesti (n.30 sekunnin ajan), joten ....

Juu, en minäkään sitä mitenkään erityisesti zoomaillut, vajaan 10 sekunnin vilkaisulla kohti aurinkoa kävellessäni kohti uskonnonluokkaa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BTW: Vetelikö tuo montakin läpäriä? Itse en kuullut sisältä kertaakaan, tai huomannut, mutta kysyisin, että vetelikö siis pitkänkin ruliantin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

13:00 Bremen

FR3606

13:35 Bremen

FR3607

Mikäs lento tuo on?Raijjanairin lentämä mutta onko se ruvennut tuommoista väliä Tampereelta lentämään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

13:00 Bremen

FR3606

13:35 Bremen

FR3607

Mikäs lento tuo on?Raijjanairin lentämä mutta onko se ruvennut tuommoista väliä Tampereelta lentämään?

Uusi vuoro joka alkaa tänään 1.4. Ei mikään aprillipila siis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi vuoro joka alkaa tänään 1.4. Ei mikään aprillipila siis.

Mites siellä on onnistuttu ratkaisemaan se tilapula, kun nyt lähti melkein yhtä aikaa non-Schengen-lento (Dublin 13:25) ja Schengen-lento (Bremen 13:35) sieltä pikkuruisesta terminaalista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites siellä on onnistuttu ratkaisemaan se tilapula, kun nyt lähti melkein yhtä aikaa non-Schengen-lento (Dublin 13:25) ja Schengen-lento (Bremen 13:35) sieltä pikkuruisesta terminaalista?

Eiköhän tuossa noudateta tätä:

Irlanti ja Iso-Britannia eivät ole sopimusten sopimuspuolia, mutta Amsterdamin sopimukseen liitetyn pöytäkirjan mukaisesti niihin voidaan soveltaa Schengen-säännöstön määräyksiä joko kokonaan tai osittain sopimusten sopimuspuolina olevien 13 valtion ja asianomaisen valtion hallituksen edustajan niin sopiessa yksimielisellä neuvoston päätöksellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään