Tatu Koiranen

Keskustelu Suomen Ilmailuliiton hallituksen toiminnasta

140 viestiä aiheessa

On tosi esimerkillistä porukkaa jäljellä kun fiksut nostaa kytkintä:)?

Hmm... Nyt alkoi satunnaista sivustaseuraajaa kiinnostaa miksi hallituksesta lähtijät ovat fiksuja, jäävät eivät? Hallitukseen valinta pitäisi kuitenkin olla sellainen luottamustehtävä, jota ei kepein perustein jätetä kesken.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa, jossain on tietovuoto. Eikö sen selvittäminen merkitse mitään ? Tarkoitus pyhittää keinot ? On tosi esimerkillistä porukkaa jäljellä kun fiksut nostaa kytkintä:)? Joillekin ihmisille sana luottamuksellinen ei merkitse näemmä mitään. Ainakaan meillä pankissa ei puhuta asiakkaiden asoista ja kerhossakaan keskeneräisistä.

Tietovuodot hallituksen sisältä näyttää loppuneen kuin seinään heti kun puolet hallituksesta marssi pihalle, aiemmin SDF:n piirissäkin oltiin hyvin perillä asioista, mutta enää siellä ei kukaan tiedä mitään uutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko sulla Tatu niitä tilinpäätöksiä ja toiminnantarkastuskertomuksia ?

Ei olis, eikä olis edes niiden kopioita. Kannattaa varmaan kysyä kirjanpitovelvolliselta itseltään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tule Terho tänne Rajamäkeen kuuntelemaan se nauhoite Peter Tähtisen puheista.

R

Eikö ole raukkamaista ilmoittaa vetäytyvänsä keskustelusta, mutta samalla jättää viesti, jossa syytetään henkilöä valehtelusta? Ja mainitaan faktoista, mutta niitä ei selvästi aiota tuoda esiin, kun kerran "keskustelu loppuu"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko sulla Tatu niitä tilinpäätöksiä ja toiminnantarkastuskertomuksia ?

Miten tämä nyt liittyy Suomen Ilmailuliiton hallituksen toimintaan? Voisitko vihdoin lupauksesi mukaisesti lopettaa kirjoittelun jos et kerran viitsi aiheesta puhua?

Uskomatonta että nämä helvetin ääliöt vielä kehtaavat syyttää muita maineen pilaamisesta :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin mitä merkitsee "fiksut nostaa kytkintä"...

Jos olen ymmärtänyt oikein ja puhut ex SIL:n hallituksen jäsenistä he eivät ole aidosti nostaneet kytkintä vaan kaiken tämän takana on ei toivotun, SUIO:a tutkineen hallitusjäsenen, Tähtistä ulosajo hallituksesta ja kyseiset kaverit HALUAVAT ITSE sinne takaisin... Olenko väärässä? Toivottavasti !!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi harmi. Luulisi, että puheenjohtajalla ne olisi.

R

Ei olis, eikä olis edes niiden kopioita. Kannattaa varmaan kysyä kirjanpitovelvolliselta itseltään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riku, voidaan toimia toisinkin...

Meillä taas on kerhossa pyritty lisäämään avoimuutta ja pyritään puhumaan kaikista asioista avoimesti jo valmistelu vaiheessa. Vain mahdollisesti jotain henkilöä loukkaava tai muuten yksityinen asia käsitellään "salattu" otsikolla. Kaikki johtokunnan esityslistat liitteineen ovat jäsenistön käytössä ennen kokouksia ja jäsenistöä aktivoidaan ottamaan kantaa. Samoin kokouspöytäkirjat ovat noin puoli tuntia kokouksen jälkeen jäsenistön käytössä. Tämä on toiminut hyvin emmekä näe mitään syytä salata tarpeettomasti yhteisiä asioita jäsenistöltä. Näin Ähtärin ilmailijoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä taas on kerhossa pyritty lisäämään avoimuutta ja pyritään puhumaan kaikista asioista avoimesti jo valmistelu vaiheessa. Vain mahdollisesti jotain henkilöä loukkaava tai muuten yksityinen asia käsitellään "salattu" otsikolla. Kaikki johtokunnan esityslistat liitteineen ovat jäsenistön käytössä ennen kokouksia ja jäsenistöä aktivoidaan ottamaan kantaa. Samoin kokouspöytäkirjat ovat noin puoli tuntia kokouksen jälkeen jäsenistön käytössä. Tämä on toiminut hyvin emmekä näe mitään syytä salata tarpeettomasti yhteisiä asioita jäsenistöltä. Näin Ähtärin ilmailijoissa.

Itse olen parissa järjestössä (ilmailun ulkopuolella) jossa samat periaatteet.toimii ihan hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin mitä merkitsee "fiksut nostaa kytkintä"...

Jos olen ymmärtänyt oikein ja puhut ex SIL:n hallituksen jäsenistä he eivät ole aidosti nostaneet kytkintä vaan kaiken tämän takana on ei toivotun, SUIO:a tutkineen hallitusjäsenen, Tähtistä ulosajo hallituksesta ja kyseiset kaverit HALUAVAT ITSE sinne takaisin... Olenko väärässä? Toivottavasti !!!!

Tämä on muunnelma klassisesta rakennustyömaan istumalakosta.

Eroilmoitukset tulivat muutaman minuutin välein. Ensin kapinakenraali JS, sitten SP ja lopuksi AJ.

Viikonloppuna oli kysytty Räyskälästä mielipidettä selvityshenkilön Merja Bäckmanin kirjoittaman SUIO-raportin jakamisesta SIL jäsenyhdistysten puheenjohtajille. 

Vastaukseksi saatiin nämä eroilmoitukset. Ja kas, nyt hallitus ei voi päättää faktojen julkaisemisesta. Erävoitto Räyskälään.

Olen useammasta lähteestä saanut viime päivinä yhtäpitävää tietoa siitä, että JS on ilmoittanut että edessä on paluu hallitukseen "kun Tähtinen on ensin pakotettu eroamaan. "

JS on suunnitellut valjastavansa johtamansa ilmailukerhon tekemään 7.2. pidettävälle liittokokoukselle aloitteen hallitukseen jääneiden 3 jäsenen luottamuksen mittaamisesta. Ja "jos yksittäinen hallituksen jäsen ei nauti luottamusta, KATSOMME (!) että hänet on erotettava. "

Yhtä lailla R Rissanen on jo varmana totena ilmoittanut että hänen edustamansa ilmailukerhot tulevat liittokokouksessa vaatimaan sitä ja tätä.

Näyttää siltä että herrat käyttävät yhdistyksiään henkilökohtaisen vallanhimonsa välikappaleena. Kuinkahan paljon yksittäinen yhdistyksen jäsen tietää tuosta?

Näin suhmuroidaan kulisseissa. Pelon asioiden julkitulosta täytyy olla todella suuri.

Ja kuten asiaan kuuluu, valtakirjojen keruu on täydessä vauhdissa. Näin viime yönä unta kuinka eräs iso laskuvarjokerho jo ystävällisesti valtuuttaa JS:n käyttämään hyppääjien ääniä Tähtisen erottamisessa. Mahdollisesti myös JS:n uudelleenvalinnassa. Ainakin niin hän itse siinä unessa kertoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Räyskälän maine on saatu tärvättyä tässä SUIO / SIL  asiassa täysin. En halua suojella ketään mahdollisia rikollisia, mutta on perin kummaa, että tälläkin foorumilla on käynnissä julkinen ajojahti ex hallitusten jäsenille. Joukossa on myös yksi kuolinpesä. Ottaa pattiin ja siksi otin asian esille, kun edustamani ilmailukerhokin vedettiin tähän mukaan. Tilanteessa, jota ei miesmuisti tue, eikä vanhat Ilmailut kerro vastaavasta, jossa hallitus on toimintakykyvytön, luulisi vielä jäljelläolevien hieman katsovan peiliin. Mielestäni heidän luottamuksensa tulee punnita kevään liittokokouksessa, jos väki on sitä mieltä että vuotaa saa ja tonkia, se on mulle ihan fine.

Minua kovasti kiinnostaisi tutustua PIK ry:n tilinpäätöksiin. Saisikohan ne maanantaina yhdistysrekisteristä jos joku sattuisi kysymään? Onkohan vastuuvapaudet myönnetty hallituksille ?

Olin R-säätiön hallituksessa yhden vuoden kun toimit toiminnanjohtajana, olisin sen jälkeen toivonut että hallitukselle ei olisi myönnetty vastuuvapautusta, mukaanlukien itseni. Kukakohan sen tilinpäätöksenkin sitten siltä vuodelta kursi kasaan, sinä se et tainnu olla vaikka se vastuullasi olikin? Sen verran "avointa" toimintaa ollu että en edes vastuullisena saanut asiasta tietää.

Mitä Räyskälän maineeseen tulee, olisi mielestäni sinunkin aika katsoa peiliin.

Ehkä olisi paras yrittää ensin itse toimia oikein ennenkuin alkaa sellaisista asioista toisia tahoja arvostelemaan. (Tämä sinun PIK ry -kommentti)

Nyt on asioita ollut julkisuudessa enemmän kuin koskaan aikasemmin ja se on hyvä! Näissä julkisuuteen vuotaneissa tiedoissa ei ainakaan minun silmiini ole ollut mitään sellaista jota ei olisi voinut julkaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riku, olen jo pitemmän aikaa halunnut kysyä asiantuntijalta (jollaisena sinua pidän) mitä ihmettä tarkoitti se tarkastajien lausunto R-säätiöstä että "kirjanpidon tulisi perustua tositteisiin"?

Onko se siis perustunut luovuuteen, innovaatioon ja mielikuvitukseen?

Siis selkokielellä petokseen ja valheeseen?

Sinä varmaan osaat antaa hyvän selityksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

R-Mafialta joltakin liiton jäseneltä

Näitä kirjoittaessa kannattaa muistaa, että valtaosa Räyskälän ilmailijoista on ihan tavallisia ilmailun harrastajia eikä heillä ole mitään tekemistä SIL hallituksen päätöksenteon tai Urheiluilmailuopiston kanssa. Tällaisia yleistyksiä foorumilta lukiessa välittyy ulkopuoliselle helposti kuva, että Räyskälä olisi muka joku "paheiden pesä". En minä siellä mitään tällaista ole havainnut, kiva paikka lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen vaan sanon, että teen kaikkeni, että Peter Tähtinen kammetaan sieltä SIL hallituksesta pihalle, ja tämä Tatu saa jatkaa omia jorinoitaan ihan rauhassa:)

Tälaiset tekstit saavat minut miettimään lentolaitteeni polttamista. Kallis kokko, mutta pääsinpä eroon tästä paskasta. Toivon, etten koskaan tapaa hra Rissasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, Räyskälähän on ympäristöltään ja fasiliteeteiltaan aivan mainio. Joskus vastaanotto on ollut aika tylyä ("meillä moottorikoneet laskevat xx right") ja saattaa kuulostaa varsinkin ensikertalaiselle torjuvalta. Olen käynyt siellä jokusen kymmenen kertaa - purtsikalla mahallaan, ultralla, mopulla - ja olen vielä hengissä. Saunaan en ole vielä uskaltanut, oon ollut niin aikaisin liikkeellä.

Nämä sotkut eivät siis varmastikaan liity varsinaiseen toimintaan (ml. SUIOn kurssit) vaan ilmeisesti hallintoon ja hallintotapaan.

Ensi kesänä Räyskälässä on Gate1, kokemukset ainakin Malmilta ovat mainiot. Kunnan markkinoinnilla mm. Venäjälle se Air park saattaa toteutuakin. Toivotaan että ympäristölupakin saadaan kohdilleen.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi kysymys kaikilta Tähtisen "vastustajilta".

Olipa Tähtinen vuotaja tai ei, niin mitä väliä? Eikö päde "don't shoot the messenger"?

On täysin selvää, että Ilmailuliiton jne hommaa on vedetty päin hel****. Vai? Eikö siis ole parasta, että siitä kerrottaisiin maksaville jäsenille? Hommaa on vetänyt pieni ryhmä ja vetänyt kaikesta päätellen k.o. pienen ryhmän etu niin kiivaasti, että on joko vahingossa tai tahallaan se on missannut Kuosmasen ainakin moraalittomat ja Fici-copyn laittomat "rahansiirrot".

Olisiko kaikki tämä kaikki pitänyt lakaista maton alle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö Pulukkinen tulossa ääneni kanssa ylimääräiseen liittokokoukseen? On varmaan mielenkiintoista.

Miten olisi, jos Ilmailuliitto ajettas alas, eli se lopetettas, ja SMLL ottas ohjeet?

Ihan vaan niinku kävi mielessä. Muutenkin näyttää, että SMLL tekee sitä mitä minä haluan, eikä sitä mitä Räyskälä haluaa. En ole kuullut SILn ottaneen kantaa Hailuodon tai Vaalan puolesta ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Olin R-säätiön hallituksessa yhden vuoden kun toimit toiminnanjohtajana, olisin sen jälkeen toivonut että hallitukselle ei olisi myönnetty vastuuvapautusta, mukaanlukien itseni. Kukakohan sen tilinpäätöksenkin sitten siltä vuodelta kursi kasaan, sinä se et tainnu olla vaikka se vastuullasi olikin? Sen verran "avointa" toimintaa ollu että en edes vastuullisena saanut asiasta tietää.

Terve Jari, säätiöiden osalta pitää muistaa, että järjestely toimii sinänsä vähän eri lailla kuin vaikka yhdistyksillä: vastuuvapauden myöntämisestä ei samalla tavalla päätetä (ei voida päättää). Mainitun Räyskälä-Säätiön kohdalla tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto esitellään hallintoneuvostossa, mutta hallintoneuvosto vain merkitsee sen tiedoksi ja antaa lisäksi lausunnon seikoista, joihin edellisen vuoden hallinto saattaa antaa aihetta. En muista ulkoa, miten mainitsemasi vuoden kohdalla kävi, mutta eipä siitä varmaan mitään sen erityisempää (sisällöllisesti) lausuntoa kyllä annettu. Laillisuusvalvonta säätiöiden osalta tilintarkastuksen lisäksi perustuu PRH:n suorittamaan valvontaan, eli Säätiöt joutuvat toimittamaan tilinpäätöstietonsa sinne.

Näitä kirjoittaessa kannattaa muistaa, että valtaosa Räyskälän ilmailijoista on ihan tavallisia ilmailun harrastajia eikä heillä ole mitään tekemistä SIL hallituksen päätöksenteon tai Urheiluilmailuopiston kanssa. Tällaisia yleistyksiä foorumilta lukiessa välittyy ulkopuoliselle helposti kuva, että Räyskälä olisi muka joku "paheiden pesä". En minä siellä mitään tällaista ole havainnut, kiva paikka lentää.

Tosiaan valtaosa on ihan tavallisia harrastajia, niin myös oman "kotikerhoni" osalta. Ei Räyskälä henkilöpiireineen varmaan radikaalisti poikkea monesta muusta kentästä, vastaavanlaisia ristiriitoja ja ongelmia on monessa muussakin paikassa jollain pienellä osalla kentän käyttäjistä. Räyskälä on iso kenttä ja siellä on paljon erilaisia ihmisiä. Mukava paikka lentää noin pääsääntöisesti.

Totta, Räyskälähän on ympäristöltään ja fasiliteeteiltaan aivan mainio. Joskus vastaanotto on ollut aika tylyä ("meillä moottorikoneet laskevat xx right") ja saattaa kuulostaa varsinkin ensikertalaiselle torjuvalta.

Niin kuulostaa joo, lisäksi siihen liittyy lentoturvallisuusongelma. Lyhyin kiitotie, 12R/30L, on vain 480 metriä pitkä. Se ei yksinkertaisesti riitä kaikille kenttää käyttäville koneille, varsinkaan lentoonlähtöön. Tiedän kyllä purjelentäjänä ettei ole maailman paras fiilis jos moottorikone tekee laskeutumisen suoraa gridin yli, ja pyrin sitä itsekin välttämään. Toisaalta olisi mukavaa, jos kentällä riittäisi ymmärrystä sen verran, ettei kiitotietä noin 30 sekuntia varaava lentoonlähtö hinauksiin käytettävältä kiitotieltä aiheuttaisi älytöntä avautumista radiossa siitä, kuinka "moottorikoneet käyttävät rinnakkaiskiitotietä". Ymmärrän kyllä myös, ettei tämä ole varsinaisesti lentopaikan vika, koska yleensä nämä huutelijat ovat vain "satunnaisia" ilmailijoita ilman mitään "virallista asemaa" kentän hallinnossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten olisi, jos Ilmailuliitto ajettas alas, eli se lopetettas, ja SMLL ottas ohjeet?

Ihan vaan niinku kävi mielessä. Muutenkin näyttää, että SMLL tekee sitä mitä minä haluan, eikä sitä mitä Räyskälä haluaa. En ole kuullut SILn ottaneen kantaa Hailuodon tai Vaalan puolesta ....

SMLL on eri rooli kuin SIL:illä, se edistää yleisimailua ja toimii yhteistyöelimenä AOPA:n suuntaan. Myös SIL on tarpeellinen, jotta FAI:n alaiseen kilpailutoimintaan voidaan osallistua. SILin edustama lajikirjo on laajempi kuin SMLL:n. Molemmat on mielestäni tarpeellisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SILin edustama lajikirjo on laajempi kuin SMLL:n.

Onko? Tällä hetkelläkin? Tai ehkä paremmin, onko SIL:n ajama lajikirjo laajempi?

Molemmat on mielestäni tarpeellisia.

Vain jos hallitukseen saadaan tolokkua porukkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään