Erkki Alanko

Air Spain EC -BFK

5 viestiä aiheessa

Hei, onko kenelläkään tietoa Air Spain lentoyhtiöstä, joka lensi vuonna 1968 EFHK:lta turistilentoja etelän lämpöön Bristol Britannia koneilla. Netistä olen yrittänyt etsiä eri hakusanoilla  , mutta olen löytänyt vain muutaman kuvan

img_8044.jpg.58cad59d639a41b9697f99dbaf4e3d26.jpg

>img_8047.jpg.b3954f8d189380929e0ebe1acbdae7a9.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, onko kenelläkään tietoa Air Spain lentoyhtiöstä, joka lensi vuonna 1968 EFHK:lta turistilentoja etelän lämpöön Bristol Britannia koneilla. Netistä olen yrittänyt etsiä eri hakusanoilla  , mutta olen löytänyt vain muutaman kuvan

Charter- yhtiö, aloitti toimintansa syksyllä 1966 Britannia konella. Käytti myöhemmin useampaakin ex. Eastern Air Linesin DC-8:a. Yritti neuvotella yhdistymisestä Aviacon:n kanssa, mutta lopetti toimintansa 1974.

http://rzjets.net/operators/?show=2782

Niin, ja tosi mielenkiintoisia kuvia! Laita vaan ihmeessä lisää, jos löytyy  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta ja linkistä, enpä vaan löytänyt tätä vaikka kaikin tavoin etsin. Kyllä noita kuvia jonkin verran piirongin laatikosta löytyy. Tosin Air Spainin koneista tuskin lisää,

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainittu vekotin kuljetti minut noin vuonna 1968 Helsingin lentoasemalta Las Palmasiin, jossa laivani oli. Varustamo osti minulle Spiesmatkojen pakettimatkalipun, josta hotelli ja paluumatka jäivät käyttämättä. Lento kesti muistaakseni 11 tuntia ja Espanjaan mannermaalle tehtiin tankkausvälilasku. Lentokoneen ahterin vessaan mentiin muutama porras alas ja vessan latialla lainehti virtsa. Myöhemmin havaitsin, että IL-18 melutaso oli suunnilleen samanlainen.

Tuolloin palvelu pelasi. Spiesmatkoilla oli Helsingissä bussi, jolla se kuljetti matkustajat toimistonsa edestä Helsingin lentoasemalle. Toimisto sijaitsi muistaakseni Annankadulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että tämä kuva sai muistoja heräämään. Myös tieto Spiesmatkoista on minulle mielenkiintoinen kun en tiennyt kenen matkoja lentoyhtiö lennätti.Bristol Britannian jälkeen tuli Internord ja Convair 990 Coronado. Lensiköjoku sillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään