Guest Jufernaut

AIR FINLANDille laajarunkokone ?

19 viestiä aiheessa

B757-200 sieltä taitaa seuraavaksikin tulla, jos laajarunkokone hankitaan se voisi olla B767-200.

 

EDIT: Luulisin ainakin että on kannattavanpaa operoida 757:lla ja 767:lla kuin esim. 757:lla ja DC10:llä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B767 toisi ainakin vähän vaihtelua. ;D Matkustusmukavuudessa se ei silti mikään erikoinen ole. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laajarunkokone voisikin olla hyvä kilpailuvaltti Finnairia vastaan kaukolomalennoilla kuten Thaimaa/Karibia, mikäli kysynytää riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee vähän offtopic, mutta mitenkäs tuo laajarunkokone määritellään? Onko siihen joku tarkka rungon läpimitta, vai joku epätarkempi tapa erottaa laajarunkokoneet ja "tavalliset"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole juuri se oikea tapa määritellä, mutta laajarunkokoneista löytyy ainakin useimmiten se keskimmäinen penkkirivi. Joskus kauan sitten olen tuon selityksen kuullut, mutten enää muista.

 

EDIT: Voin muuten ajatella täällä muutaman henkilön sekoavan mikäli 767 tulisikin AFIlle ::);D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisin että Air Finlandille 757 on paras vaihtoehto.

JOS laajennusta ei suunnitella suuremmaksi. Mutta entäs bussin 340? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisin että Air Finlandille 757 on paras vaihtoehto.

JOS laajennusta ei suunnitella suuremmaksi. Mutta entäs bussin 340? :)

Tuskimpa kokonaan uuteen tyyppiin ollaan menossa. Jos laajarunkokonetta haluavat niin B767 olisi toki loogisin vaihtoehto koska ei ole liian iso ja toisaalta samat tyypit voi lentää 757:aa ja 767:aa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee vähän offtopic, mutta mitenkäs tuo laajarunkokone määritellään? Onko siihen joku tarkka rungon läpimitta, vai joku epätarkempi tapa erottaa laajarunkokoneet ja "tavalliset"?

 

Eikös käytännössä 1-6 penkkirivisissä ole yksi

käytävä ja ne ei ole laajarunkoisia kun taas

7-X penkkiriviä vaatii kaksi käytävää jolloin jo

puhutaan laajarunkoisesta.

 

Yleinen käytäntö (vai peräti määräykset) sanoo että

matkustajan ei tarvitse loikata enintään kuin kahden

penkkirivin yli eli maksimissaan laidoilla voi olla

kolme penkkiriviä ja keskellä periaatteessa jopa kuusi

mutta käytännössä kai korkeintaan viisi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisin että Air Finlandille 757 on paras vaihtoehto.

JOS laajennusta ei suunnitella suuremmaksi. Mutta entäs bussin 340? :)

 

Nimenomaan matkanjärjestäjät ovat toivoneet konetta

jolla voisi lentää suoraan kaukokohteisiin ja lähinnä

tällä hetkellä kyse olisi Thaimaasta ja Brasiliasta.

 

Kumma ettei Finnair ole hommannut muutamaa B767:aa.

Air Finlandille se tosiaan olisi merkittävä kilpailuetu

kun pääsisi suoraan perille.

 

Mielenkiintoista olisi myös nähdä mitä maksaisi

Helsinki-Phuket/Pattaya -lentolippu.

 

Nytten AF veloittaa 6jh kestävästä Kanarian lennosta

reilun 300 euroa joten hinta voisi olla haarukassa 500-600 euroa.

Ja Finnair rokottaa suorista Bangkokin lennoista n. 1200 euroa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan matkanjärjestäjät ovat toivoneet konetta

jolla voisi lentää suoraan kaukokohteisiin ja lähinnä

tällä hetkellä kyse olisi Thaimaasta ja Brasiliasta.

 

Turhaa taitaa olla yrittää suoria lentoja B767:lla Helsingistä MTOW:lla noihin kohteisiin...

 

Kumma ettei Finnair ole hommannut muutamaa B767:aa.

 

Ei sinänsä, koska Finnairilla on MD-11, ei olisi järkevää ostaa B757:n ja MD-11 väliin tuollaista "välimallin" konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turhaa taitaa olla yrittää suoria lentoja B767:lla Helsingistä MTOW:lla noihin kohteisiin...

Todennäköisesti onkin. Tosin AFI:lle rahti ei välttämättä ole niin oleellinen asia kuin Finnairille joten nuita kaukoreittejä voisi lentää ihan hyvin suoraan B767:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turhaa taitaa olla yrittää suoria lentoja B767:lla Helsingistä MTOW:lla noihin kohteisiin...Ei sinänsä, koska Finnairilla on MD-11, ei olisi järkevää ostaa B757:n ja MD-11 väliin tuollaista "välimallin" konetta.

 

Miten niin turhaa ?

200ER:llä ja 300ER:llä pitäisi onnistua hyvin ?

 

Ja 767 ei olisi mikään välimallin kone koska nykyään

MD-11:t on vain reittiliikenteessä (poikkeuksena

tilapäinen Miamin lentosarja ja muutama yksittäinen

lento mm. Malagaan)

ja Finnairin lomalentolaivasto

(jokaa saa piakkoin oman värityksensäkin) koostuu

seitsemästä B757:sta joiden lisäksi käytetään muitakin

koneita.

Eli suoria lomalentoja ei ole tarjota pitkänmatkan koneella

vaikka matkanjärjestäjät sellaista haluaisivat.

On kai ihan hilkulla että Finnairin B757:lla pääsisi

Goaan saakka mutta nekin joutuu tekemään välilaskun

Dubaissa = aikaa kuluu, kerosiinia palaa ja kustannuksia

syntyy ylimääräsistä nousuista ja laskuista.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten niin turhaa ?

200ER:llä ja 300ER:llä pitäisi onnistua hyvin ?

Kyllähän ne sinne asti lentää jos ei ole täyden matkustajakuorman lisäksi hirveitä määriä rahtia...mutta MTOW:lla lähdettäessä taitaapi olla aikalailla mahdoton lentää tuota matkaa kummallakaan nuista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kai ihan hilkulla että Finnairin B757:lla pääsisi

Goaan saakka mutta nekin joutuu tekemään välilaskun

Dubaissa = aikaa kuluu, kerosiinia palaa ja kustannuksia

syntyy ylimääräsistä nousuista ja laskuista.

 

Puhumattakaan siitä että matkustaja-parat saavat istua toistakymmentä tuntia siinä turistikonfiguraatiossa olevassa sillipurkissa, sanalla sanoen kuin heinäsirkat (polvet korvien yläpuolella) ::)

Epäinhimillistä..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhumattakaan siitä että matkustaja-parat saavat istua toistakymmentä tuntia siinä turistikonfiguraatiossa olevassa sillipurkissa, sanalla sanoen kuin heinäsirkat (polvet korvien yläpuolella) ::)

Epäinhimillistä..

 

 

 

Tuli tosta Kimmon kommentista mieleen, että eikös AFI:n 757:t oo konfattu 220 matkustajalle ja finskin 227:lle?. Eli mites tommonen 7 penkin määrä vaikuttaa siihen et kuinka paljon enenmmän on tilaa yhellä matkustajalla?. En oo koskaan käyny AFI:n 757:ssa joten en tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

219 on AFI:n 757:ssa. Finskilläkin oli ennen tuo 219 kanssa ja voin sanoa että on siinä eroa.

 

Juu kyllä siinä eron huomaa mutta AFIssakin on jostain

syystä perällä ja nimenomaan vasemmalla puolella

joitain riveja jotka on ahtaampia kuin muut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

219 on AFI:n 757:ssa. Finskilläkin oli ennen tuo 219 kanssa ja voin sanoa että on siinä eroa.

 

Hmm jostain luin et siinä olis 220, mutta eikai se yks paikka vähemmän mitään vaikuta ;). Btw. just kuulin radiosta AFI:n uuden mainoksen missä ne kiitteli matkustajia tästä vuodesta et on tainnu AFI:lla mennä erinomaisesti, ylittihän ne omatkin odotuksensa :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään