Risto Partanen

Tyhmiä kysymyksiä ilmailusta

6 927 viestiä aiheessa

Voihan se tietysti olla laitevikakin, mutta noita samanlaisia Autometareita oli parilla muullakin kentällä.

Itse veikkaisin laitevikaa/-huoltoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan se tietysti olla laitevikakin, mutta noita samanlaisia Autometareita oli parilla muullakin kentällä.

 

Salaliitto?

 

???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näkeekö jostain mikä koneyksilö oli Flyben lento eilen 20.6 Hampurista Helsinkiin, saapumisaika n. 15.40?

Harmittaa kun unohdin ottaa rekisterin ylös, puuttuu kirjanpidostani :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikemminkin kysymyksessä on ihan pelkkä laitevika.

 

Laitevika vai erikoisempi kesäsää? ;D

 

EFOU 240620Z AUTO VRB04KT 9999 [b]-SN[/b] NSC 21/13 Q1015 REUP=

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi neiti ATIS olla muutenkin juhannustuulella. Sunnuntaina EFJYn tiedote toisteli tiedotteen kirjainta ja tuumasi, että torni on kiinni, ei muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä  tuli oikeastaan ihan muualta, mutta täältä voisi saada oikean vastauksen.

 

Mitä lakia noudatetaan lentokentän turvatarkastuksen jälkeen? Eli millä perusteella tuolla puolen on esim. alkoholitarjoilua ja myyntiä ennen yhdeksää aamulla... vai onko kyse vain poikkeusluvasta?

 

vBulletin mahdollistaisi yksittäisestä ketjusta etsimisen helposti, SMF ei moista ikävä kyllä tunne.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen maan lakia, millä maantieteellisellä alueella lentoasema sijaitsee. Helsinki-Vantaalla on joitain poikkelupia ollut ainakin ennen. Niissä anniskeluaikaa oli vuorokaudessa 23,5h; aamulla oli puolen tunnin katko anniskelussa.

 

Tämä  tuli oikeastaan ihan muualta, mutta täältä voisi saada oikean vastauksen.

 

Mitä lakia noudatetaan lentokentän turvatarkastuksen jälkeen? Eli millä perusteella tuolla puolen on esim. alkoholitarjoilua ja myyntiä ennen yhdeksää aamulla... vai onko kyse vain poikkeusluvasta?

 

vBulletin mahdollistaisi yksittäisestä ketjusta etsimisen helposti, SMF ei moista ikävä kyllä tunne.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä airbussin Ditching nappi tekee?

Ajatellen pakkolaskua veteen, ditching -toiminto sulkee aukot ja venttiilit koneesta, jotta sisälle virtaavan veden määrää saataisiin minimoitua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Montako laskua veteen keskimäärin suomalainen kellukepilotti tekee kauden aikana?

 

T. Mika

 

En taida olla ihan keskiverto, koska kone on mökin rannassa. Kai yleensä n. 50. Tänä kesänä on jo tullut parikymmentä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En taida olla ihan keskiverto, koska kone on mökin rannassa. Kai yleensä n. 50. Tänä kesänä on jo tullut parikymmentä.

 

Paljonko noita laskuja on kelpuutuksen vaatimuksissa?

 

T. Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"En minä mutta yks kaveri..."

 

Tapaus: Porukka (6 hlöä) lähdössä jenkkeihin ensi keväänä. Lentoja kytätty jo muutama viikko, ja maanantaina tärppää: Finnairin omilla sivuilla meno-paluu 338e + joitain käsittelymaksuja, mutta kokonaissumma n. 360e. Älyttömän halpaa, eikä ostaja meinaa uskoa todeksi. Pari yleistä varaussivua auki, ja sama hinta siellä. Pakko se on siis uskoa. Kaveri päättää ostaa liput kaikille 6 reissaajalle. Finnairin sivuilla hinta muuttuukin hetken kuluttua, nyt lippuja tarjotaan vähän vajaalla 600 eurolla. Onneksi muilla sivuilla vanha hinta vielä säilyy, ja liput ostetaan sitä kautta. Visa vingahtaa ja kaikki on hyvin, tulosteet ja sähköpostit tallessa.

 

Sitten alkaa tapahtua: Seuraavana päivänä Finnair lähestyy tehokkaasti; tulee sähköpostit, tekstiviestit ja puhelut. Ilmoitetaan tylysti, että liput eivät kelpaakaan, vaan pitää maksaa 280e per lippu lisää, jos haluaa säilyttää kyseiset liput.  Nyt hinta olisi jo niin korkea, että olisi halvempaa peruuttaa kaikki ja ostaa täysin uudet tiketit. Finnair kertoo oikeudesta lippujen hinnanmuutoksiin, ja vakuuttaa että näin voi todellakin tehdä.

 

Minulle tällainen oli täysin uskomatonta. Ei minulta ikinä ole kukaan vaatinut kahvipaketista seuraavana päivänä lisämaksua tai palautusta jos olen sen tarjouksesta ostanut. Tiedän kyllä, että lentolippu ei ole tuote vaan palvelu, mutta kummastuttaa silti. Osaisiko joku selittää tarkemmin tilannetta, miksi liput mitätöitiin ja mitä lakipykälää tässä sovelletaan? Onko jollakin vastaavia kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olitko saanut varaustunnuksen siinä vaiheessa kun hinta muuttui, ilmeisesti et ? Ohessa lainaus suoraan Finnairin sivuilta

 

"Hinta on vahvistettu ja paikat on varattu, kun varaus on tehty loppuun ja olet saanut varaustunnuksen"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varaus tehtiin kyllä ihan loppuun asti, joten kyllä siinä se varausnumerokin tulee. Mielestäni silloin kaiken pitäisi olla varmaa ja lyöty lukkoon, mutta ei sitten ollutkaan. Sehän tässä hämmästyttääkin.

 

En siis itse ostanut lippuja, enkä ole edes lähdössä ko. reissuun, työkaveria vähän avustin kun hän osti lippuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minua ainakin harmittaa lentäjän työtä tehdessä, kun liikennekonen optimipinta on päälle 400. Sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että maksavia matkustajia tai maksavaa rahtia on vähän. Tulee kylmät väreet miettiessä, että kukahan tältäkin legiltä palkkarahat maksaa.

 

Seppo

 

No, KLM:llä on ilmeisesti asiat kunnossa, parhaillaan heidän B747 AMS-NRT menee Japaniin FL290... Paljon hyötykuormaa kyydissä ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään