Jari Ylamaki

Boeing 777 (GE90-85B) äänimaisema

12 viestiä aiheessa

Moi,

päätin "loopata" pienestä pätkästä Boeing 777:n (GE90-85B) kapiiniäänistä äänimaiseman. YouTuben puiolella näitä pätkiä löytyy aina 12 tuntiin saakka

Oma versio on 1 tunti. Pätkä auttaa oivallisesti unensaannissa mikäli on nukahtamisvaikeuksia Ääni on hyvin läheääl "White Noisea"

mikä tunnetusti auttaa rauhoittumaan. Pätkän voi kuunnella ja ladata ilman veloitusta alla olevasta osoitteesta:

https://soundcloud.com/jariylamaki/1-hour-of-british-airways-boeing-777-night-flight-cabin-sound-for-sleep

Pätkä on äänitetty reitillä Toronto - Lontoo

YouTuben 10 tunnin pätkä stillkuvalla:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah, mainio idea! Tuollainen tasainen ääni todellakin nukuttaa (ainakin itseäni), lennot menee usein nukkuessa noususta laskuun. Edellinen lento 777:lla oli 13 tuntia (MH16 KUL-AMS), ja tuosta nukuin jotain yhdeksän tuntia - turistiluokassa. Pitääpä laittaa linkki talteen, niin tietää mitä tehdä, jos tulee vaikeuksia unensaannin kanssa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä sain itseasiassa pari kuukautta vanhan muksun nukahtamaan soittamalla herralle Spitfiren moottorinääniä. Mikään muu ei tepsinyt. ;D

Matalilla taajuuksilla on sellainen vaikutus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta ei toimi nuo taajuudet mulla tinnitusmaskina (vaikka kääntäisi hanikat kaakkoon). On sen verran korkeat vihellykset päässä...  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta ei toimi nuo taajuudet mulla tinnitusmaskina (vaikka kääntäisi hanikat kaakkoon). On sen verran korkeat vihellykset päässä...  :'(

Itselläni toimii tinnitus maskina vallan mainiosti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah, mainio idea! Tuollainen tasainen ääni todellakin nukuttaa (ainakin itseäni), lennot menee usein nukkuessa noususta laskuun. Edellinen lento 777:lla oli 13 tuntia (MH16 KUL-AMS), ja tuosta nukuin jotain yhdeksän tuntia - turistiluokassa. Pitääpä laittaa linkki talteen, niin tietää mitä tehdä, jos tulee vaikeuksia unensaannin kanssa  :laugh:

Kiitos kommentista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni toimii tinnitus maskina vallan mainiosti

Sulla on sitten varmaan enemmän ala- tai keskialueen tinnitusongelmaa (huminaa?). Mulla vinkuu tuolla 10K:n molemmin puolin, ja kuten tuosta Voxengo Spanin analysaattorista nähdään, taajuudet tuossa ääninäytteessä vaimenevat juuri sopivasti tuonne 10KHz:n alueelle. 300 Hz:n ja 1,6KHz:n kohdilla on myös pienet vaimentumat.

Tästä voisi helposti muokata kohinaa, jossa korostetaan tiettyjä taajuuksia. Edellyttäen toki, että alkuperäisessä äänitallenteessa näitä tarvittavia taajuuksia on riittävästi olemassa. Pitää kokeilla joskus muokata esim. suihkuturbiinin ääntä, joka on äänitetty ulkona. Sieltä löytyy varmasti jo korkeampiakin taajuuksia valmiina.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla on sitten varmaan enemmän ala- tai keskialueen tinnitusongelmaa (huminaa?). Mulla vinkuu tuolla 10K:n molemmin puolin, ja kuten tuosta Voxengo Spanin analysaattorista nähdään, taajuudet tuossa ääninäytteessä vaimenevat juuri sopivasti tuonne 10KHz:n alueelle. 300 Hz:n ja 1,6KHz:n kohdilla on myös pienet vaimentumat.

Tästä voisi helposti muokata kohinaa, jossa korostetaan tiettyjä taajuuksia. Edellyttäen toki, että alkuperäisessä äänitallenteessa näitä tarvittavia taajuuksia on riittävästi olemassa. Pitää kokeilla joskus muokata esim. suihkuturbiinin ääntä, joka on äänitetty ulkona. Sieltä löytyy varmasti jo korkeampiakin taajuuksia valmiina.

Olet oikeassa, itselläni "humisee" tuolla 300-400hz tienoilla.

Edit: Turha kuvalainaus pois / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet oikeassa, itselläni "humisee" tuolla 300-400hz tienoilla.

No, siihen sinun tinnitukseen tuo kabiiniääni saattaa tosiaankin auttaa. Ei se mitään tinnitusta poista, mutta kun tuo soi, ei sitä kuulekaan. Mulla on vähän ongelmallisempi tinnitus, koska se on niin korkeataajuista. Tullut aikoinaan meluisasta ammatista (=livemuusikko). No, sen kanssa on vaan elettävä.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, siihen sinun tinnitukseen tuo kabiiniääni saattaa tosiaankin auttaa. Ei se mitään tinnitusta poista, mutta kun tuo soi, ei sitä kuulekaan. Mulla on vähän ongelmallisempi tinnitus, koska se on niin korkeataajuista. Tullut aikoinaan meluisasta ammatista (=livemuusikko). No, sen kanssa on vaan elettävä.  ???

Kyllähän tuon kanssa vielä toimeen tulee

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä sain itseasiassa pari kuukautta vanhan muksun nukahtamaan soittamalla herralle Spitfiren moottorinääniä. Mikään muu ei tepsinyt. ;D

Spitfiren soundi varmaan toimisi meillä vähän vanhemmillakin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään