Harri Mattila

Finnairin asiakaspalvelun empatia pahasti kateissa

35 viestiä aiheessa

Oliko tässä nyt toimittu Finnairin ohjeiden mukaaan? Ts. ei kai asikaspalvelu vetänyt hatusta tuota 800 euroa? Ja mikäköhän se lopullinen ongelma oli? Asia järjestyi kyn "empatian tarve" tuli todistetuksi....

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012819103446_uu.shtml

 

Jos samassa varausluokassa ei ole enää tilaa, muutoskulun lisäksi peritään mahdollinen hintojen välinen erotus, kerrotaan Finnairista.

 

...

 

Pariskunnan ostamilla Value-lipuilla voi tehdä muutoksia lennon ajankohtaan 50 euron lisämaksua vastaan vain samassa varausluokassa. Kun Jyri Hievanen soitti Finnairin asiakaspalveluun ja yritti muuttaa lentopäivää, samassa varausluokassa ei ollut enää tilaa.

 

- Asiakkaan haluamalle lennolle ei ollut enää muita vaihtoehtoja kuin Pro-luokan lippu, siksi hintaero olisi ollut tuo 405 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maailmalla reissaa paljon ihmisiä joiden pitäisi omasta mielestään saada jotain poikkeuskohtelua tai jotain muuta mistä eivät ole maksaneet kun heillä on joku omaan henkilökohtaiseen elämänvaiheeseen liittyvä tilanne päällä. Milloin esim. Thaimaassa ollaan oltu pää täynnä pari viikkoa eikä muisteta lähteä tai ei päästä kotiin ja lentoyhtiön pitäisi olla tässäkin mukana tukemassa kotiinpaluuta kun nyt tuli tällainen yllättävä tilanne että vanhat liput paloivat jo pari viikkoa sitten. Ja koneessa olisi omasta mielestä päästävä businessluokkaan koska siellä on tilaa ja koska ollaanhan lipusta maksettu se 600 euroa.

 

Varausluokat ja lippuehdot taas ovat sellaisia asioita joilla ei kannata ihan joka jampan vaivata päätänsä vaikka satapaikkaisessa olisi 70 tyhjää paikkaa ja vaikka siihen ei myytäisi enää yhtään lippua.

 

Oudoin kohta koko tarinassa on tämä:

He olivat jo aiemmin ostaneet lääkärin kehotuksesta joustavat Value-liput Finnairin lennolle Hampurista Suomeen.

 

Ennen taksikuskit jakoi sijoitusvinkkejä ja nyt lääkärit jo jakelee lippuluokkavinkkejä.  :laugh: Pitääkö tässä varata Aavasta aika ja mennä kyselemään hyviä matkasuunnitelmia?

 

Tälle pariskunnalle hyvää jatkoa kaikesta huolimatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Oudoin kohta koko tarinassa on tämä:

Ennen taksikuskit jakoi sijoitusvinkkejä ja nyt lääkärit jo jakelee lippuluokkavinkkejä.  :laugh: Pitääkö tässä varata Aavasta aika ja mennä kyselemään hyviä matkasuunnitelmia?

 

Tälle pariskunnalle hyvää jatkoa kaikesta huolimatta.

 

Laakari on varmasti sanonut, etta ostakaa muutoskelpoinen lippu. Ei etta ostakaa Finnairin Value-lippu.

Tama pariskunta vain ei ole ymmartanyt, mita se muutoskelpoisuus tarkoittaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laakari on varmasti sanonut, etta ostakaa muutoskelpoinen lippu. Ei etta ostakaa Finnairin Value-lippu.

Tama pariskunta vain ei ole ymmartanyt, mita se muutoskelpoisuus tarkoittaa.

 

Näin minäkin asian ymmärtäisin, satunnaiselle reissaajalle tuskin lippuluokkien merkitys on kovin selvä, etenkin tuollaisessa tilanteessa. Mitään kyseisestä pariskunnasta tietämättä ihmettelen enemmän sitä, että haluavat kuitenkin kertoa tilanteestaan lehdistölle, noin traagisessa tilanteessa itselleni ei ensimmäisenä tulisi mieleen miettiä lippujen hintoja ja lehdistöä. Ehkä kyse on jostain mekanismista jolla saa hieman ajatuksia pois tapahtuneesta, tarkoitan siis lasten menetystä, en tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä pariskunta olekaan narisemassa,isäntä vaan 8)  Iltalehtä lainaten: "Hievanen ja hänen nimettömänä pysyttelevä avovaimonsa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut kyllä paras päivä Finnairin asiakaspalvelun työntekijällä ja pelisilmä hukassa, ainakin omasta mielestäni : http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012819097172_uu.shtml

 

Minä en ainakaan antaisi asiakaspalvelijalle lähtökohtaisesti mitään tuollaisia vapauksia lähteä jakelemaan alennuksia sillä perusteella, että puhelimessa väitetään sitä tai tätä tapahtuneen. Sitten kun asiaa oli hetki selvitetty Finnairin päässä, sieltähän otettiin omatoimisesti yhteyttä ja ilmoitettiin, että joustavat [asiakkaan tekemän virheen ja typeryyden edessä] ja antavat kalliimman varausluokan liput ilman lisäkorvausta käyttöön, kunhan asianmukaiset todistukset toimitetaan.

 

Myös tästä todistusten toimittamisvaatimuksesta piti sitten itkeä paskalehdistöön. Kun mikään ei riitä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatu, minkähän virheen matkustajat tekivät? Ja, kuten jo alussa kirjoitin, OMASTA mielestäni empatia hukassa ja huonoa asiakaspalvelua Finnairilta aluksi. Mutta minähän en olekkaan satasella Finnair uskovainen.... Anyway, jos asiakaspalvelija olisi OMASTA mielestäni toiminut paremmin, olisi hän vielä paremmin selittänyt mistä lippujen vaihdossa on kyse. Kaikille kun tuo lipunvaihtosääntöjenmukaisuus ei aukea.

 

Mutta paska juttu toisaalta, ei voi mitään. Toisaalta taas osoitus siitä, kuinka kaikki täytyy saada julki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatu, minkähän virheen matkustajat tekivät? Ja, kuten jo alussa kirjoitin, OMASTA mielestäni empatia hukassa ja huonoa asiakaspalvelua Finnairilta aluksi. Mutta minähän en olekkaan satasella Finnair uskovainen.... Anyway, jos asiakaspalvelija olisi OMASTA mielestäni toiminut paremmin, olisi hän vielä paremmin selittänyt mistä lippujen vaihdossa on kyse. Kaikille kun tuo lipunvaihtosääntöjenmukaisuus ei aukea.

 

Kukaanhan ei oikeasti tiedä, mitä asiakaspalvelija on tilanteessa sanonut tai kertonut. Nyt on vain julkisuudenkipeän perheenisän vuodatus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja, kuten jo alussa kirjoitin, OMASTA mielestäni empatia hukassa ja huonoa asiakaspalvelua Finnairilta aluksi.

 

Ei kannata empatioida eikä tehdä mitään johtopäätöksiä mistään asiakaspalvelusta jonkun paskajuorulehtien toimitukseen soitettujen tarinoiden perusteella.

 

Kamala hätä ja tuska oli isännällä tässäkin tarinassa päällä kun joutui lääkärintodistuksia kaivelemaan lentoyhtiölle ja elämää piti selitellä lentoyhtiölle. Sitten paskalehdessä ei olekaan mitään ongelmia enää esitellä elämäänsä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka, vaikka oletkin tuota mieltä niin ajattelin ihan itse olla sitä mieltä mitä minua huvittaa. Ihan pas..n hailee mitä sinä asiasta ajattelet. Eikös tämä ole palsta, jossa saa esim tuoda omia mielipiteitään julki. Niin, että pidä Ilkka naama ummessa siitä kannattaako vai ei minun tehdä jotain jollekin asiakaspalvelulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka, vaikka oletkin tuota mieltä niin ajattelin ihan itse olla sitä mieltä mitä minua huvittaa. Ihan pas..n hailee mitä sinä asiasta ajattelet. Eikös tämä ole palsta, jossa saa esim tuoda omia mielipiteitään julki. Niin, että pidä Ilkka naama ummessa siitä kannattaako vai ei minun tehdä jotain jollekin asiakaspalvelulle.

 

Heh, älä mulle raivoa että olet paskalehden uhri.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä ole palsta, jossa saa esim tuoda omia mielipiteitään julki.

 

Joo ja tämä oikeus sisältää sen, että saa tuoda julki myös eriävät mielipiteet. Sen sijaan päätit ottaa sen henkilökohtaisesta loukkauksena. Ajatusmallisi tuntuu olevan, että kun kyse on mielipiteestä niin vastaan ei saa väittää tai loukataan oikeuttasi esittää mielipiteitä. Ei se niin mene.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltalehden jutusta:" avopari halusi päästä mahdollisimman nopeasti Suomeen 3-vuotiaan poikansa luokse.""Kun sitten soitin Finnairin asiakaspalveluun ja yritin vaihtaa lentoa tiistaista maanantaille, vastassa oli aikamoinen yllätys"

Ihan vaan sivullisena ja kohtuullisella elämänkokemuksella,ihmettelen vähän,eikö se 3 v.vesseli siellä kotona hoitajansa kanssa nyt yhtä yötä pärjännyt?

Voi olla että olivat siellä finnairilla vähän tuohonkin katsoneet?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja, kuten jo alussa kirjoitin, OMASTA mielestäni empatia hukassa ja huonoa asiakaspalvelua Finnairilta aluksi.

 

Miten kauan luulet yksittäisen asiakaspalvelijan säilyttävän työpaikkansa jos hän myöntää mututuntumalta sellaisia 750 euron alennuksia?

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mita siella on tapahtunut on todnak:

 

"Nyt pittaa vaihtaa lentoa!" Ja on soitettu Finnairille. Moi, haluaisin vaihtaa lentoa. Ok, se maksaa taman verran. Eika voi maksaa kun on muutoskelpoinen lippu, jne jne jne.

Sitten on kerrottu mita on kaynyt, mutta asiakaspalvelija ei ole voinut paattaa, onko keskenmeno lippuehtojen tarkoittama lahiomaisen kuolema.

 

Palvelija on paattanyt kysya asiaa esimieheltaan ja on luvannut soittaa takaisin. Esimies on sanonut kylla, palvelija on soittanut asiakkaalle takaisin etta onnistuu, vaihdetaan pois.

 

Ja jostain taysin kasittamattomasta syysta asiakas paattaa soittaa iltalehteen asiasta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mita siella on tapahtunut on todnak:

 

"Nyt pittaa vaihtaa lentoa!" Ja on soitettu Finnairille. Moi, haluaisin vaihtaa lentoa. Ok, se maksaa taman verran. Eika voi maksaa kun on muutoskelpoinen lippu, jne jne jne.

Sitten on kerrottu mita on kaynyt, mutta asiakaspalvelija ei ole voinut paattaa, onko keskenmeno lippuehtojen tarkoittama lahiomaisen kuolema.

 

Palvelija on paattanyt kysya asiaa esimieheltaan ja on luvannut soittaa takaisin. Esimies on sanonut kylla, palvelija on soittanut asiakkaalle takaisin etta onnistuu, vaihdetaan pois.

 

Ja jostain taysin kasittamattomasta syysta asiakas paattaa soittaa iltalehteen asiasta.

 

 

Noin viisitoista vuotta asiakaspalvelutehtäviä tehneenä ja sinä aikana miljoonia asiakkaita "käsitelleenä" uskaltaisin väittää, että ajatuksesi asian etenemisestä on aika lähellä oikeaa. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa kun asiakkaan eduksi tehtiin kaikkemme jos tuli joku yllättävä tilanne, niin silti piti vetää herneet nenään ja tehdä asiasta valitus firman asiakaspalvelupäällikölle. Niitä asiakkaan palautteita oli usein hauska lukea, kun tarinassa oli "hieman" väritetty toimintamallia, puheita, käytöstapoja yms.. totuuspohja asian kulussa siis usein korkeintaan välttävä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, älä mulle raivoa että olet paskalehden uhri.

 

Point taken, olen pahoillani komenteistani koskien omaa kirjoitustasi. Teen tässä oman Canossan matkani ja totean, että tuli otettua turhan puusilmäinen kanta kyseiseen uutiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitään.  :) Näitä pitää osata suodattaa jos niitä lukee.

 

Jännä kulttuuri tämä että kaikenmaailman reijot medikaalidivertillä Kalkutasta soittaa pikimmiten iltapäivälehteen Suomeen, että täällä ollaan eikä liikuta minnekään. Asia jolle ei voi kukaan mitään etenkään Suomen päässä tai Ilta-Sanoman toimituksessa.

Ja tämä tämänpäiväinen lipunvaihtajajamppa sai asiakaspalvelusta sen mitä halusi, niin piti silti lehteen tyrkyttää itseään ja tarinaansa.

 

Mistä tämä kertoo? Mikä näissä on tarkoitus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja jostain taysin kasittamattomasta syysta asiakas paattaa soittaa iltalehteen asiasta.

 

Tässä syyssä ei ole kyllä mitään käsittämätöntä. Kyllä se jotain henkilöstä kertoo, jos ensimmäisenä asiana päässä on julkisuudenkipeys, kun puoliso saa keskenmenon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan moni tämän ketjun arvon nälvijöistä on omakohtaisesti kokenut syntymättömän lapsensa kuoleman? T. Nimim. "Keskosina syntyneiden, mutta nyt niin reippaiden kaksostyttöjen onnellinen isoisä"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään