Petri Hiltunen

WAG:hen myös ultra- ja moottorilentäjillä mahdollisuus osallistua

8 viestiä aiheessa

etukäteistietoa:

 

http://www.fai.org/gac-events/gac-news-of-events/39064-executive-board-and-liaison-officers-in-dubai-to-discuss-the-fai-world-air-games

 

 

AirNavigationRace säännöt

Kutsukisa, kulut maksetaan järjestäjän toimesta. 1 tai 2 konekuntaa = miehistöä.

Järjestäjästä riippuen kalusto Ultra ja/tai PPL koneet, selviää myöhemmin.

 

Järjestäjä edellyttää, että kisaajan on oltava oman maansa parhaimmistoa mutta koska laji meillä niin tuore on lähtijät valittava harjoitustapahtumien perusteella. Muutama miehistö on jo kokeillut lajia Jämillä.

Näitä harjoitustapahtumia yritetään järjestää ensi kesänä suomessa ainakin 2kpl ja yksi tapahtuma on lajin syntysijoilla Saksan Donau Eschingenissä.

 

Paljon on vielä auki ja odotellaan hartaasti lisätietoja GAC komitean suunnasta.

 

Stay tuned.

 

t:)

 

Pete

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs noista enskesän harjoitustapahtumista ilmoitellaan? Onko jotain postituslistaa vai toimiiko FF tässä tarkoituksessa?

 

t. Kiinnostunut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Donaueschingen info alla. Saksaksi, en kehtaa 30v takaisella koulusaksalla alkaa kääntämään, sorry.

 

Pääsee siis treenaamaan sekä ANR:ää että tarkkuuta jos haluaa.

 

Viime vuonna mentiin Zurichin kautta ja vuokrattiin auto. Ajoaikaa 1,5h.

Stuttgartin kauttakin pääsee, kuka saa lippuja edullisimmin mistäkin.

 

Hotla on siisti ja sijaitsee 40 metriä asematasolta.

 

 

Lähtisin itse uudelleen jos vain pääsisin.

 

 

Lisätietoja tarvittaessa MILK/ Armin Zuger

 

"17.4-19.4.2015

 

 

Training EDTD 2015

 

Der "komische" Tunesier ist weg, das Hotel funktioniert wieder und ein erster Teil der Zimmer wurde bereits saniert. Und für uns ebenfalls wichtig: auch das Restaurant ist wieder in Betrieb! Deshalb werden wir unser traditionelles Training (Präzisionsflug + Air-Navigation-Race) auch im 2015 wieder in Donaueschingen durchführen. Auch hier sind die Reservationen bereits gemacht.

FR - SO 17. - 19. April 2015

Einmal mehr findet die AERO in Friedrichshafen am gleichen Wochenende statt - Ihr könnt die beiden Events also wieder problemlos kombinieren.

Das Detailprogramm (inkl. Anmeldung) folgt gegen Ende Januar 2015 - das Flugzeug könnt Ihr aber bereits reservieren ;-)  "

 

Koetetaan jakaa  kotimaisista treenitapahtumista infoa täälläkin kunhan vaan saadaan jotakin varmaa aikaiseksi.

 

 

t:)

 

Pete

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt Donaueschingenin (EDTD) tapahtumasta tuli lisätietoa

http://www.pfa.ch/news.php?#156

 

Tarkuuslentämisen / Air Navigation Racen (ANR) harjoitteluleiri/tapahtuma pe 17.4-Su 19.4.2015

Sijainti ks linkki

Tapahtuma on maksuton, tarkoitettu kaikille kiinnostuneille, erityisesti tervetulleet myös ensikertalaisia.

Parasta (mutta ei pakollinen) jos on kahden hengen tiimit

Tarkuuslennon perusteista kevyttä teoriaa perjantaina 17.4 klo 8

Alkubriffaus kaikille pe 17.4. klo 11

ANR perusteet lauantaina ennen varsinaista ANR-lentoa

tarjolla 2 tarkuuslentoa (pe/la), ja ANR lentoja (la/su)

Majoitus (kuten Pete jo mainitsi) on kentällä (yhden h. huone 65eur/yö, kahden h. huone 85eur/yö). Kaupunkiin noin 10min ajomatka.

Osallistujat huolehtivat itse koneistaan.

Reittilento Zürichin tai Stuttgartin kautta. Zürichin tapauksessa mahdollisuus käydä Schauffhausenissa Rheinin putouksella joka on matkan varrella.

Konekalusto: me vuokrattiin viime vuonna paikallisen PA28:n. Vanha ja suht kallis (oliko 220eur/t viime vuonna?), mutta helpoin ratkaisu.

Jos on kysyntä/tarvetta tutkitaan ultrien vuokra. Kentällä on pitkä kiitotie, vähäinen toiminta. Mielenkiintoiset maisemat. Rento meininki. Mukava seura. Keväinen sää.

Vastaan mielellääni kysymyksiin, jos laitat yv.

 

EDIT: hotellinhinnat lisätty

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on todella mielenkiintoinen juttu. Ei vain nyt sovi kalenteriin, mutta siitä huolimatta pieni kysymys liittyen ultriin ja niiden vuokraamisesta paikan päältä, siis Saksasta. Tällä kysymyksellä saattaa olle yleisempääkin relevanttia ja mielenkiintoa, joten en laita sitä yksityisviestinä.

 

Kun pari vuotta sitten kysyin Comcon myyntipäälliköltä, joka oli käymässä Helsingin venenäyttelyssa, jossa silloin oli Ikarus näytillä, että voisinko vuokrata häneltä Ikaruksen Saksassa, niin hän vastasi, että mielellään vuokraisi, mutta ettei lupakirjani, siis normaali kansallinen suomalainen UPL, ei kelpaa Saksassa, jos haluain lentää saksalaisessa rekisterissä olevalla koneella. Sen sijaan voin saada luvan lentää Saksassa suomalisessa rekisterissä olevalla koneella. Herää siis epäillys, että suomalaisella UPL:llä ei voisi lentää saksalaisella koneella. Mahtaako asia muuttua, jos on sekä PPL että UPL?

 

Mielestäni tämä Air Navigation Race soveltuu hyvin ultrille ja olisi todella mielenkiintoista käydä eri puolilla tutustumassa lentäjiin, oloihin ja käydä vähän lentämässkin, joten lisätiedot näistä lupakirjakysymyksistä olisivat varmaan hyödyllisiä. Espanjassa ovat määritelleet asian liberaalimmin, siellä suomalainen lupakirja kelpaa väliaikaisesti, joka väliaika on luokkaa pari vuotta. :-). Siellä vain tällaiset tapahtumat, joissa olisi sekä ultria että yleisilmailukoneita ei ole mahdollinen, koska ultrat eivät saa lentää valvotussa ilmatilassa ja muut koneet eivät saa laskeutua ultrien kentille, jotka ovat useimmiten meikäläisen korpikentän tapaisia.

 

Suomen rekisterissä olevalla ultralla voi sitten lentää vaikka halki euroopan, kun vain pyytää kustakin maasa viranomaisen luvan tulla sinne omalla suomalaisella ultrallaan.

 

- Lauri Tarkkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(..)että voisinko vuokrata häneltä Ikaruksen Saksassa, niin hän vastasi, että mielellään vuokraisi, mutta ettei lupakirjani, siis normaali kansallinen suomalainen UPL, ei kelpaa Saksassa, jos haluain lentää saksalaisessa rekisterissä olevalla koneella. Sen sijaan voin saada luvan lentää Saksassa suomalisessa rekisterissä olevalla koneella. Herää siis epäillys, että suomalaisella UPL:llä ei voisi lentää saksalaisella koneella. Mahtaako asia muuttua, jos on sekä PPL että UPL?

Hyvä pointti. Tässä pätee kuitenkin Saksan määräysviidakon NfL II 87-95.

Ehdot:

  • EU-valtion tai Sveitsin UPL-lupakirja
  • Pysyvä asuinpaikka Saksan ulkopuolella

Näillä ehdoilla saa lentää Suomalaisella UPL lupakirjalla ilman erillistä hyväksyntää tai aikarajoitusta* Saksan rekisterissä olevilla ultrilla**

Tässä on pieni MUTTA: vain peruslupakirja on voimassa (ei matkustajakelpuutus). Asia korjautuu hakemuksella [Anerkennung im Einzelfall], maksoi v. 2008 muistaakseni noin 30eur.

 

[*=die Anerkennung ist formlos und zeitlich nicht befristet]

[**=2.  Die Anerkennung berechtigt zu Flügen (...) sowie für Luftsportgeräte die in der BRD zum Betrieb zugelassen sind]

 

EDIT: Saksalaispalstoilla kerrotaan että ylläoleva NfL II 87-95 kumottiin 2009. Jäi epäselvä mikä nyt on tilanne (luultavasti § 28 ja § 28a LuftVZO). Ratkaisu siis kysyä DAec:lta tai DULV:ilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään