Harri Heikkilä

SIL ry:n ylimääräinen liittokokous ja esikeskustelut.

43 viestiä aiheessa

Kello on 10.34 ja ilmailuopiston salissa istuu hieman yli 30 henkeä.

 

Sakari P aloitti juuri Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n tiedotustilaisuuden lätkäisemällä taululle perustietoja yrityksestä ja kertomalla, että yrittää vastailla kysymyksiin. Koitan tiivitellä olennaisimmat tänne.

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kello on 10.34 ja ilmailuopiston salissa istuu hieman yli 30 henkeä.

 

Sakari P aloitti juuri Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n tiedotustilaisuuden lätkäisemällä taululle perustietoja yrityksestä ja kertomalla, että yrittää vastailla kysymyksiin. Koitan tiivitellä olennaisimmat tänne.

 

Harri

Ota videolle!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sakari päivittelee hieman URT -koneeseen liittyviä riskejä: "jos vaikka se moottori menee."

 

"Laskuvarjohyppääjät on silleen ikävämpi, että me ei tiedetä oikein mitään. Se on sellainen mitä meidän pitäis vahvistaa."

 

SUIO:lla lennokkiprojekti:

 

- Opettajille ilmainen kurssi.

- Sponsorit maksavat lennokit.

- Opettajalle lennokit mukaan.

- Tukisäätiön tuella tilattu 1500 lennokkia.

- Vaiheessa 2 mukaan sponsoreita, sponsori saa nimensä lennokkiin. Sponsoreihin ei ole otettu vielä yhteyttä(!).

- "Pääsee lehtiin. Muualle ja parempiin kuin Ilmailu-lehti. Eikun ei parempiin vaan laajalevikkisempiin."

 

Ja sitten kysymyksiin....

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kerätään kysymyksiä. Sakari laittoi taululle kalvon jossa kysymyksiä joihin hän on "varautunut vastaamaan" ja lisäksi nyt kerätään yleisöstä kysymyksiä.

 

1. Onko yhtiön oma pääoma menetetty?

 

Sakari:

 

"Ei ole".

 

Bäckmanin raportti joka netissä oli aito.

 

Yhtiön OPM ei ole negatiivinen. 2013 tilinpäätöksestä (uusitusta) puuttuu yhden hallituksen jäsenen allekirjoitus. Tilinpäätös tulee kuntoon parin viikon sisällä. Siellä OPM hieman päälle 20k eur.

 

2014 on tämän hetken tietojen mukaan tehty 700 euron "voitto".

 

Kysymys yleisöstä: Miksi tilinpäätös on laadittu "going concern" -periaatteen mukaisesti? (Kysymys Sakarille ja Joupille).  Sakari: "Voisitko avata kysymystä."

 

Seuraa keskustelu poistosuunnitelmien muutoksista yms. Poistosuunnitelmien muutokset Pyörteen mukaan perusteltuja. Poistosuunnitelmien muutosten perusteita ei kuitenkaan juurikaan avata.

 

Tähtinen, Mäkinen, Pyörre ja pari muuta käyvät keskustelua poistosuunnitelasta ja siitä miten yhtiön tasetta on käsitelty tilinpäätöksen laatimisen yhteydessä.

 

Pyörre mm. kertoo, että tilintarkastajan kanta opiston omistaman hallin osalta muuttunut täysin tilinpäätölksen laatimisen yhteydessä. (toim huom: hallitus laatii tilinpäätöksen, ei tilintarkastaja).

 

Pyörre: "Pitäisi saada pääomaehtoinen laina."

 

Pyörre: "Onhan tässä vielä puoli tuntia jäljellä."

 

2. Miten on mahdollista, että leasing-sopimuksiin on mennyt niin paljon rahaa?

 

- Kyse on rikoksesta.

- Sopimuksia on ketjutettu.

- Uuteen sopimukseen on otettu alkupääomaksi vanhan sopimuksen maksamaton osuus - joka menee hukkaan!

- Opistolle on tilattu "kuolleita sieluja" = koneita joita ei ole koskaan toimitettu.

- Opistolle on tilattu laitteita joita ei ole tarvittu.

- Miksi? Emme tiedä.

 

Pyörre avaa: "Liittyy Fici-Copy -juttuun jossa Kimmo Andersson -niminen herra on kääntänyt omaan taskuunsan viitisen miljoonaa euroa. Poliisilla ollut vaikeuksia. Tutkinta-aineistoa 16000 sivua. Opisto yksi osakas rikossarjassa.

 

Yleisökysymys: "kyse on rikoksesta, miten voidaan sanoa varmaksi, että kyse on rikoksesta koska aiemmin ei ole voitua kertoa jäsenille että kyse olisi rikoksesta."

 

Sakari: "Sen uskallan sanoa, että Kimmo Andersson on rikollinen. Fici-copy juttu on aiheuttanut se, että yhtiö on talousaikeuksissa."

 

Yleisöstä: Syyttäjäksi määrätyn Jari Auvisen sähköposti: Asia on laaja kokonaisuus, jossa opiston osuus on käsitelty omassa pöytäkirjassa ... teossa on yksi pääepäilty .. useita asianomistajan edustajia on kuultu syylliseksi epäiltynä..."

 

Yleisökysymys: "Kysymys Sakari Pyörteelle, joka erosi SIL:n hallituksesta ja vaikeutit hallituksen toimintaa, minkä takia erosit?"

 

Pyörre: "Tosiaan miten se on ... se sopimusten ketjuttaminen.... "

 

Kysyjä: "Jos sais toivoa, että aikaa ei käytettäisi lillukanvarsiin."

 

Pyörre kertoo leasing-sopimuksista ja niiden ketjuttamisesta. Yleisössä vallitsee hämmennystä siitä miten tämä liittyy äskeiseen kysymykseen Pyörteen eroamiseen hallituksesta.

 

Sakari kertoo lisää kopiokoneista joita ei ole toimitettu ja siitä miten paljon kopiokoneita on. Sakari ei tiedä mitä varten näin on tehty.

 

Yleisöstä: "Opisto on sitoutunut maksamaan n. 400k eur leasing-sopimuksia. Poliisi epäilee lahjuksia. Keitä tässä epäillään?"

 

Sakari: "Sopimuksia on tehty n. 700k eur arvosta. Mut se on niin jännää kun suurella osalla sopimuksia on maksettu vanhoja pois, mutta vaikutuksen arvioidaan olevan n. 400k eur. 2009 villi vuosi."

 

Yleisöstä: "Voidaanko tällaisia sopimuksia Pyörteen tai Joupin mielestä kutsua sellaisiksi kauaskantoisiksi, jotka kuuluvat toimitusjohtajan duuneihin?"

 

Sakari: "Eihän nyt tieetenkään."

 

Yleisöstä: "Kenen kuuluu valvoa toimitusjohtajan tekemistä?

 

Pyörre: "Kuka pystyy valvomaan tällaisia? Mä voin koska tahansa toimarina mennä kopiokonekauppaan ja tehdä tällaisen sopimuksen?

 

Yleisöstä: "Miten sinä itse ymmärrät tämän asian. OYL asettaa tiettyjä reunaehtoja. Yhtiötä johtaa toimitusjohtaja, jota valvoo hallitus. OYL mukaan hallitus laatii tilinpäätöksen ja on vastuussa siitä että laskentatoimi on oikein järjestetty ja antaa oikeanmukaisen kuvan hallinnosta ja kirjanpidosta. Kenen vastuulla olisi ollut valvoa, että tällaisia sopimuksia ei tehdä?"

 

Pyörre: "Hallituksen, mut sä pyydät mahdottomia. Tällaista ei voida tehdä muuta kuin rajaamalla toimitusjohtajan nimenkirjoitusoikeutta eikä sellaista... Hallitus vastaa siitä että valvotaan mutta mikä on se oikea valvonnan taso. Tässä olisi varmaan pitänyt rajata nimenkirjoitusoikeus. Mutta pääsääntöisesti toimarilta ei rajata nimenkirjoitusoikeutta."

 

Yleisö: "On se Andersson ollut aika veikko."

 

Seuraa päivittelyä siitä miten taas tarjottiin ketjutettuja leasing-sopparia (opistolle).

 

 

3. Paljonko leasing velkaa on jäljellä? Miksei sopimuksia saa poikki?

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

4. Miksei kukaan huomannut mitään?

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Pyörre: "Sopimukset Kuosmasen huoneessa, hallitus ei tiennyt, tlintarkastaja ei tiennyt."

 

Seuraa taas jutustelua siitä, että tilintarkastaja on muuttanut näkemyksiään. Yleisöstä huomio, että sama tilintarkastaja on ollut mainitun Anderssonin muissakin yhtiöissä tilkkarina.

 

5. Mitä vuosien 2006-2013 tapahtumista on selvitetty?

 

 

 

6. Kuka on hyötynyt leasing-sopimuksista, miten?

 

7. Onko opistosta jaettu jotain hyötyä sisäpiirille?

 

--

 

Yleisökysymyksiä:

 

1. Paljonko henkilökunta kurssittaa?

 

2. Liikevaihto 100-200k, mihin tarvitaan 3 henkilöä?

 

3. Suunnitelmat hyppyhommaan, yhteydet?

 

Sakari: "Ei ole mitään suunnitelmia, on vain Sakarin unelma. Kun joskus palkataan 4. henkilö niin hän on hyppääjä. Yhteydet: Minä en ole ottanut minkäännäköistä yhteyttä. Kävin turpaboogeissa. Se oli ihan mielenkiintoista."

 

4. PPL/LAPL opekoulutus?

 

"Ei ole suunnitelmissa."

 

5. Ylimäärinen osakesarja?

 

"Kyllä me olemme suunnitelleet. Kaikkea mahdollista on ajateltu. Myöskin sitä voisiko suurimmat kerhot lainoittaa (opistoa). Mutta näiden suhteen ei ole vielä edetty mihinkään."

 

Yleisöstä kommentti: "Kyllä kannattaisi ottaa yhteyttä nimenomaan laskuvarjokerhoihin mitkä on ne tarpeet. Mesukursseja oli 1-2 vuodessa ja ne nimenomaan hyppääjien omasta halusta lopetettiin koska hyppääjät eivät halunneet maksaa niin paljon vaan saivat muuten halvemmalla."

 

6. Miksi erosit SIL:n hallituksesta?

 

Sakari viittaa viestiinsä joka on luettavissa liiton sivuilta. Toteaa myös, että mitään niin tärkeätä ei ole SIL:ssa tapahtunut joten mitään ongelmia ei ole aiheutunut.

 

Seuraa keskustelua siitä, että miten opiston 2009 hallituksen vastuut käsitellään ja pääsevätkö nämä nyt "kuin koira veräjästä"? Seuraa selostus siitä mitä Lexian raportti käsitteli ja mitä oikeastan sitten pitäisi tehdä. AV-välineet temppuilevat välillä ja sitten katsotaan kuvia Räyskälästä.

 

"Miten me voidaan vakavalla naamalla kertoa, että ICT-palvelusopimuksesta ei ole mitään hyötyä kun Kuosmanen on järkännyt Räyskälään web-kamerat joita voi katsella netistä."

 

Yleisöstä kysymyksiä taas siitä miksi ei esitetty vaatimusta 2009 opiston hallitukselle.

 

"Lexiahan ei näitä asioita käsitellyt näitä leasing-asioita. Lexiahan käsitteli ainoastaan sitä ICT-sopimusta."

 

Seuraavaksi seuraa taas keskustelu jossa mainitaan mm. moraali ja se "mitä kannattaa siviilikanteena ajaa"

 

Sitten Sakari toteaa, että ollaan 10 minuuttia yliajalla ja lopettaa tilaisuuden.

 

Harri

 

PS. Iltapäivän päivitykset varmaankin twitteriiin.

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SUIO:lla lennokkiprojekti:

 

- Opettajille ilmainen kurssi.

- Sponsorit maksavat lennokit.

- Opettajalle lennokit mukaan.

- Tukisäätiön tuella tilattu 1500 lennokkia.

- Vaiheessa 2 mukaan sponsoreita, sponsori saa nimensä lennokkiin. Sponsoreihin ei ole otettu vielä yhteyttä(!).

 

Osaisiko joku avata hieman tätä enemmän:

Sponsorit, joihin ei ole vielä otettu yhteyttä, maksavat lennokit, jotka maksaa tukisäätiö.

 

Tukisäätiön tuella on tilattu 1500 lennokkia, mutta 2014 avustuksissa (eikä 2013) ole SUIOlle mennyt mitään avustuksia ja 2015 haku ei ole edes päättynyt.. ref http://ilmailu.fi/tukisaatio/my-nnetyt-avustukset

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tunnelma tiivistyy. Nyt on paikalla silmämääräisesti arviotuna ehkä 100-130 henkeä. Puheenjohtaja Petter Tarma asteli juuri puhujapönttöön.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarma avaa kokouksen. "Kokouksen on tarkoitus valita hallitukseen jäseniä, jotta saadaan ilmailuliitolle toimintakykyinen hallitus".

 

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin aina yhtä ihastuttava ja osaava Ulla Siimes. :-)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ulla toivoo kokousväeltä malttia ja eteenpäin pyrkivää päätöksentekoa.

 

Kokouksen sihteeriksi valitaan Latikka.

 

Pöytäkirjantarkastajiksi valitaan Niko Ikonen ja Tatu Koiranen.

 

Ääntenlaskijoiksi valitaan Olli Kananen, Pertti Lehtinen, Mikael Saarnisto ja Hannu Halonen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokous on kutsuttu koolle jäsenyhteisöille lähetetyllä kutsulla. Kutsu on myös julkaistu Ilmailu-lehdessä ja www-sivuilla. Kokous todetaan laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esityslista hyväksytään kokouksen työjärjestykseksi. Pj muistuttaa, että kokouksessa ei ole mahdollista tehdä päätöksiä muista kuin kokouskutsussa mainituista asioista. Muista asioista käytävä keskustelu tullaan siis käymään kokouksen ulkopuolella.

 

Kokouksessa on edustettuna 86 jäsenyhteisöä ja 4 henkilöjäsentä joilla äänioikeus.

 

Yhteensä kokouksssa on edustettuna 5166 ääntä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Häiriöitä kansainvälisessä kuvayhteydessä. Kokous on edennyt kohtaan, jossa valitaan uusia jäseniä hallitukseen.

 

Tällä hetkellä tilanen on siis:

 

Tarma ja Tähtinen ovat erovuorossa 2016 asti. Korpela 2015.

 

Ehdolla hallitukseen (siis täysin virallisesti kokouksessa esitettynä):

 

Jukka Salokannel

Jarmo Rossi

Mikko Tervonen

Jari Katajamäki

Ari Hulkkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdokkaat käyvät esittäytymässä kokousväen edessä. Kysymykset ehdokkaille käsittelevät mm. Ilmailu-lehteä, yhteyksiä poliittisiin päättäjiin, Malmin lentoaseman kohtaloa, järjestökokemuksesta.

 

Jarmo Rossi kävi jo lavalla. Nyt vuorossa Ari Hulkkonen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdokkaat ovat esittäytyneet. Täytettäviä paikkoja on neljä ja ehdokkaita viisi, joten seuraavaksi äänestetään.

 

Puheenjohtajatar Ulla käy nyt läpi äänestystä ja menettelyohjeitta. Vaali käydään suljettuna lippuäänestyksenä ja enemmistövaalina.

 

Hallituksen jäsenet tulevat siis valituksi eri mittaisille kausille. Lippuun voi laittaa 1-4 nimeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äänestys on käynnnissä ja vaalilippujen kerääminen on juuri alkamassa. Sen jälkeen ääntenlaskijat pääsevät aloittamaan työnsä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman korjausta aimepiin lukuihin. Äänestyksessä 87 yhteisöä, 5170 ääntä.

 

Rossi 4332 ääntä (valittu liittokokoukseen 2016 asti)

Katajamäki 4033 ääntä (valittu liittokokoukseen 2016 asti)

Hulkkonen 3157 ääntä (valittu liittokokoukseen 201t asti)

Tervonen 2741 ääntä (valittu liittokokoukseen 2015 asti)

 

Kokous on päättynyt.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokouksessa on edustettuna 86 jäsenyhteisöä ja 4 henkilöjäsentä joilla äänioikeus.

 

Voisiko joku avata tätä. Mitä ovat nämä 4 henkilöjäsentä joilla on äänioikeus ja miten. Uteliaisuuttani kyselen kun en tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku avata tätä. Mitä ovat nämä 4 henkilöjäsentä joilla on äänioikeus ja miten. Uteliaisuuttani kyselen kun en tiedä.

 

Ennenwanhaan säännöissä oli äänioikeus henkilöjäsenillä. Sittemmin se poistettiin, mutta sääntöjen loppuun (oliskohan viimeinen pykälä) kirjattiin, ettei sääntömuutoksella loukata aiemmin saavutettuja jäsenoikeuksia. Aika iäkästä alkaa olla tuo henkilöjäsenenä äänioikeutta käyttävä porukka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kokouksesta raportoinneille. Uskaltaisiko vielä kysyä, miten valitut aikovat vaikuttaa Malmin lentoaseman säilymiseen? Saavat tähän tietenkin vasta myös Tarma ja Tähtinen, sillä tämä on käsittääkseni suurin metropoliseudun yleisilamilijoita askarruttava kysymys.  Tämä on käsittääkseni myös koko Suomen yleisilmailun kannalta tärkeä kysymys, vaikka olenkin kuullut, että jossain luullaan, että Malmin tappaminen tuo heille kultakaivoksen tai uuden elämän. Näin ei tule käymään, vaan koko yleisilmailun volyymi putoaa massiivisesti.

- Lauri Tarkkonen

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilaisuudessa oli niin paljon tuttuja, että vain osan kanssa ehti pysähtyä juttelemaan. Pitäisi varmaan varata paljon pidempiä sessiota (itsellekin) näihin keskusteluihin. Olen kyllä lupautunut esittelemään rv-juttua 14.3. Seinäjoella, vaikka se onkin niin kaukana. Ehkä siellä sitten?

 

No, mukavan rauhaisa kokous. Missasin SUIO-osuuden kun piti päästä lentämään. Maaliskuussa pitää yrittää päästä taas paikalle.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kokouksesta raportoinneille. Uskaltaisiko vielä kysyä, miten valitut aikovat vaikuttaa Malmin lentoaseman säilymiseen? Saavat tähän tietenkin vasta myös Tarma ja Tähtinen, sillä tämä on käsittääkseni suurin metropoliseudun yleisilamilijoita askarruttava kysymys.  Tämä on käsittääkseni myös koko Suomen yleisilmailun kannalta tärkeä kysymys, vaikka olenkin kuullut, että jossain luullaan, että Malmin tappaminen tuo heille kultakaivoksen tai uuden elämän. Näin ei tule käymään, vaan koko yleisilmailun volyymi putoaa massiivisesti.

- Lauri Tarkkonen

 

Tämä olisi mielenkiintoista tietää. Asiaa kysyttiin myös ehdokkailta kokouksessa ("mitä liiton pitäisi tehdä?"), mutta kaikki vastasivat vähän asian vierestä ja kertoivat, että itse kannattavat kentän säilyttämistä ja niin edelleen, kukaan ei maininnut sanallakaan liiton toimista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä olisi mielenkiintoista tietää. Asiaa kysyttiin myös ehdokkailta kokouksessa ("mitä liiton pitäisi tehdä?"), mutta kaikki vastasivat vähän asian vierestä ja kertoivat, että itse kannattavat kentän säilyttämistä ja niin edelleen, kukaan ei maininnut sanallakaan liiton toimista.

 

Moi,

 

Minulta ei tuota kysymystä taidettu ehtiä kysyä, sillä otin asian esille oma-aloitteisesti omassa puheenvuorossani.. Näinollen en välttämättä ajatellut vastaavani mihinkään kysymykseen, vaan kerroin oman näkemykseni asiasta, oli sitten asian vierestä tai ei :)

 

Korostin sitä hyvää työtä, jota Hyvösen Timppa on tehnyt, ja kerroin itsekin muutama viikko sitten osallistuneeni Malmin tukijoukkojen kokoukseen, vaikken pääkaupunkiseudulla asukaan. Kokouksessa Latikka oli paikalla ja käsittääkseni edusti Ilmailuliittoa, joka tukee aivan varmasti Malmin säilyttämistä. Hyvösen johdolla asiaa on lähestetty järkevästi ja hyvin perustellen, sekä on etsitty toimintamalleja, joilla viranomaisiin ja päättäjiin on aiemmin pystytty menestyksekkäästi vaikuttamaan muissa kansalaisaloitteissa. 

 

Ilmailuliitto on koko suomalaisen harrasteilmailun kattojärjestö ja varmasti liiton tuella on asiassa merkitystä, kun ensin löydetään riittävän vahva argumentointi sille, että asia vielä otetaan uudelleen harkintaan, tai se on pakko ottaa uudelleen käsittelyyn. Uskon, että SIL ja pääosa sen jäsenistöstä haluaa tukea Malmin kentän säilyttämistä, siitä tuskin on epäilystä, mutta en usko, että pelkästään se, että SIL esittää lausuntoja, riittäisi täksi argumentoinniksi. Tämä ei toki poissulje liitonkaan kannanottoja ja kyllähän liitonkin äänen tässä asiassa pitää kuulua ja näkyä, ja ehkä siinä on vielä kehittämistä.  Uskon kuitenkin, että  käänteentekevät perustelut kuitenkin pitää löytyä jostain muualta, ja minusta Hyvösen porukka tekee loistavaa työtä siinä, kun he juurta jaksaen kaivavat ja kääntävät jokaisen kiven ja kannon, jotta asian yksityiskohdat eivät jää pimentoon ja hakevat sitä kautta arvokeskustelun lisäksi myös juridisia perusteita puolelleen. 

 

Ilmailuliitto muodostuu sen jäsenyhdistyksistä + henkilöjäsenistä. Liittoa johtaa sen hallitus ja hallituksella on käsittääkseni toimivaltansa puitteissa ja tarvittaessa liittokokouksen erikseen tukemana mahdollista tehdä päätöksiä, joilla esim. Malmin kentän puolesta työtä tekeviä tahoja voidaan tukea. Liiton voima ei kuitenkaan ole sen hallituksessa tai toimiston väessä vaan koko jäsenistössä. Kyllä minä ainakin haluaisin toimia niin, että tärkeissä asioissa, kuten Malmin tilanne, kuunnellaan jäsenkerhoja ja jäsenistöä ja pyritään toteuttamaan sieltä tulevia hyviä ajatuksia, ja viemään niitä eteenpäin. Meillä on kentällä paljon kokemusta ja asiantuntemusta, ja se on meidän voimavara, käytetään sitä!

 

Koko kysymyksen voisi siis kääntää vähän toisin päin - sen sijaan, että kysytään, mitä liitto tai sen yksittäiset hallitusjäsenet aikovat tehdä, voisi kysyä, mitä jäsenistön mielestä voisi Malmin hyväksi tehdä. Kun hyviä ajatuksia, joita SIL voi toimintansa puitteissa toteuttaa, tulee esille, en näe mitään  syytä, miksi SIL ei sellaisia asioita yrittäisi viedä eteenpäin tai tukea. Malmin merkitys suomalaiselle harraste- ja yleisilmailulle puhumattakaan sen kulttuuri- , luonto-, virkistys- ja muista arvoista on niin suuri, että aivan varmasti yhteinen tahtotilamme on selvä tämän asian suhteen.

 

Olen mm. Hyvösen ja Tarkkosen kanssa asian tiimoilta käynyt jonkin verran keskustelua ja kirjeenvaihtoa, joten ei kun ideoita tulemaan, niin yritetään viedä niitä eteenpäin. Ainakin minulla on siihen vahva motivaatio, vaikken Malmilla kovin usein ole päässyt käymäänkään.

 

-hulk-

 

PS: Hyvönen, Seinäjoki ei ole kaukana! Nähdään siellä viimeistään :)

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko kysymyksen voisi siis kääntää vähän toisin päin - sen sijaan, että kysytään, mitä liitto tai sen yksittäiset hallitusjäsenet aikovat tehdä, voisi kysyä, mitä jäsenistön mielestä voisi Malmin hyväksi tehdä.

 

Äläpä nyt viitsi. Toki Liiton voima on sen jäsenissä, mutta ei yksittäisellä jäsenellä tai kerholla ole samoja resursseja asioiden eteenpäin viemiseen. Liitto kerää tänä vuonna 77 euroa jokaiselta* jäseneltään jäsenmaksua ja sen vastikkeeksi olettaisin saavani jotain näkyvää aikaansaannosta myös Malmi asiassa. Parhaimmillaan Liitto ohjaisi kerhojen ja yksilöiden välistä toimintaa niin, että hajallaan olevat resurssit saataisiin yhteisten päämäärien edistämisen hyväksi.

 

Esitän kysymyksen "mihin ilmailija tarvitsee liittoa", eikö jäsenyys Malmin lentoaseman ystävissä tai 77 euron lahjoitus omalle kerholle edistäisi asiaa paremmin kuin SIL:in jäsenmaksu?

 

T. Mika

 

* Ei ihan jokaiselta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äläpä nyt viitsi. Toki Liiton voima on sen jäsenissä, mutta ei yksittäisellä jäsenellä tai kerholla ole samoja resursseja asioiden eteenpäin viemiseen.

Esitän kysymyksen "mihin ilmailija tarvitsee liittoa", eikö jäsenyys Malmin lentoaseman ystävissä tai 77 euron lahjoitus omalle kerholle edistäisi asiaa paremmin kuin SIL:in jäsenmaksu?

T. Mika

 

 

Rekisteröidyssä yhdistyksessä valtaa käyttää jäsenistö, se mitä asioita viedään eteenpäin on vuosikokouksen päätettävissä. Esittämääsi ensimmäistä kysymystä voit miettiä itse, toiseen voin vastata kyllä ja kolmanteen esitän vastakysymyksen: millä eväillä Juupajoen lennokkikerho voisi vaikuttaa pääkaupungin kaavoituspolitiikkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään