Tumi Hämäläinen

Säätietojen pienoisohjelma työpöydällä

8 viestiä aiheessa

Tietokoneeni työpöydällä on ollut paikallissää pienoisohjelmana kellon ja kalenterin ohessa. Nyt se ilmoittaa (jo muutaman päivän verran), ettei palveluun saada yhteyttä. Sammutin ja sytytin, mutta ei apua. Tähän mennessä toiminut moitteetta. Onko muilla vastaavaa ongelmaa, ja mitä tässä pitäisi tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietokoneeni työpöydällä on ollut paikallissää pienoisohjelmana kellon ja kalenterin ohessa. Nyt se ilmoittaa (jo muutaman päivän verran), ettei palveluun saada yhteyttä. Sammutin ja sytytin, mutta ei apua. Tähän mennessä toiminut moitteetta. Onko muilla vastaavaa ongelmaa, ja mitä tässä pitäisi tehdä?

Sama juttu minulla. Microsoftin mukaan ne pienoisohjelmat on lopetettu tietoturvasyistä. Siksi sitä säätietoa ei ehkä tule. http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/gadgets

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuota, kello ja kalenteri toimii, ja ovat ihan käyttökelpoiset tuossa työpöydällä. Onko nyt niin, ettei niitäkään kannata enää käyttää tietoturvariskin kannalta? Vaikka koneessa on ajan tasalla oleva virustorjunta (F-Secure)?  :-\ 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli pari päivää ihan sama, sääkuvake ilmoitti että palvelimeen ei saada yhteyttä. Tänään päivitin koneen ja taas toimii...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoft tajuaa että niiden palvelussa on tietoturva-aukko. Microsoftin ratkaisu: sulje palvelu. :thmbup:

En ihmettele, että vanhaan käyttikseen ei lähdetä rakentamaan systeemiä uusiksi, etenkin kun ominaisuuden merkitys on ollut melko vähäinen. Käsittääkseni Windowsissa ei edes ollut varsinaista tietoturva-aukkoa vaan kyse oli lähinnä siitä, että toteutus ei suojannut järjestelmää gadgeteissa mahdollisesti olevilta aukoilta. Ainakaan minun tiedossani ei ole sellaisia ongelmia jotka erottaisivat tämän periaatteellisella tasolla siitä, että käyttäjä asentaa koneelleen ohjelman jossa on tietoturva-aukko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään