5 299 viestiä aiheessa

"First fully automated plane"  :laugh:

Enpä ainakaan minä aio mennä noiden "täysin automaattisten" lentokoneiden kyytiin.

HUOM! Kyydissä ei ollut yhtäkään ihmistä:) Kyydissä siis oli tietojen mukaan matkustajia, joista 3 kuoli  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"First fully automated plane"  :laugh:

Enpä ainakaan minä aio mennä noiden "täysin automaattisten" lentokoneiden kyytiin.

HUOM! Kyydissä ei ollut yhtäkään ihmistä.  :)

Muistaakseni 3 kuollutta, vammaisia, joille tarjottiin erikoinen kokemus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni 3 kuollutta, vammaisia, joille tarjottiin erikoinen kokemus...

Lisaksi, lentava henkilosto sai muistaakseni aika merkittavan rangaistuksen. Kinaa syntyi muistaakseni Airbusin autoland-jarjestelman kayttoliittymasta,

josta kehittyi lisaa loylya Luxemburgissa tapahtuneesta onnettumuudesta, jossa muistaakseni n. 20 ihmista kuoli, kun 320 (319?) meni maastoon

kun lentajat tulkitsivat/asettivat autopilotin toiminnan virheellisesti/virheelliseksi, jotkut sentaan selvisivat hengissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HUOM! Kyydissä ei ollut yhtäkään ihmistä.  :)

Ikävä kyllä oli ja heitä kuoli. :-\ Onnettomuuden syy oli muistaakseni inhimillinen virhe, kapteeni antoi ylösvetotehot liian myöhään ja bussin tietokoneet eivät antaneet koneen nousta. (Jonkinlainen sakkaussuojaus, Alpha Floor juttuja?). (Jos nyt muistan oikein)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hitsi! En ole ennen tuosta onnettomuudesta kuullut, ja tuolla kommenteissakin sanottiin, että joukossa ei ollut ihmisiä ja toisessa että oli... Noh, kuitenkin surullisen näköistä tuo kuitenkin oli, kone vaan menee metsään  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkälle automatisoitujahan nykykoneetkin ymmärtääkseni ovat. Päätöksenteko sen sijaan on vielä piloteilla. Jos maailman ja ilmastonkehitys sallii ja tekniikka saa kehittyä siinä sivussa, niin en usko, että nokalla istuu pilotteja enää reilun 50 vuoden päästä. Se on kuitenkin tieteen ja kehityksen nykytahdilla niin pitkä aika. 50 vuotta taaksepäin oli... 50 vuotta eteenpäin on...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä oli hauska.

MikkO

Jos vielä tietää tapahtumien taustat, saa asiasta paljon enemmän irti. Esim. katon maalarit sattuivat kuin ihmeen kaupalla kentälle kuvauspäivänä, muutoin ei heitä ole talkoissa näkynyt :D. Vinttturi on kerran ajettu suolle kyljelleen jne ;D

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama äijä tehnyt myös "Mike's retirement flight" videon, löytyy Goglen videohausta hakusanalla 767. Sekin on mielestäni hyvä. :)

Kyseinen video tuli tänään mieleeni ja löysin videon www.kentwien.com:sta. Tietääkö kukaan, että miten tuon saa näkymään? Minulla tulee vain äänet.  :P

Etusivulta "Movies" ja sieltä jo löytyykin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ainakaan viihtyisi tuolla.

:o Että mitä?

Jokaisen ilmailuhenkisen toivelomapaikka! Maho Beach. 8)

Edit.

Kyseinen video tuli tänään mieleeni ja löysin videon www.kentwien.com:sta. Tietääkö kukaan, että miten tuon saa näkymään? Minulla tulee vain äänet.  :P

Etusivulta "Movies" ja sieltä jo löytyykin...

Päivitä Apple Quicktimesi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o Että mitä?

Jokaisen ilmailuhenkisen toivelomapaikka! Maho Beach. 8)

Edit.

Päivitä Apple Quicktimesi. ;)

Joo siis tarkoitin etten haluais viettää juuri tuossa kohdassa kun kiva paine tulee kun kone menee ohi, voisin mä hieman sivummassa olla.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään