Jukka Nisula

Yli 50 vuotta kadoksissa ollut DC-3:n hylky löytynyt

4 viestiä aiheessa

Oman mielenkiintoisen lisämausteen juttuun saa lukemalla vaikkapa tämän:

 

http://worldairlinenews.com/2015/02/09/the-guardian-chilean-mountaineers-find-the-wreckage-of-lan-chile-dc-3-cc-cldp-in-the-andes/

 

Kuinkahan oli tutkimus 10.4.1961, kun omaiset oikein tunnistivat vaatteista. Nyt löydetyt jäänteet olivatkin eri paikassa... 8)

 

1961:

The remains of the aircraft were located on the hill known as Lástimas del Pejerrey, 7 days after the accident (71°10 W 35°5 S). Of the 24 persons on board (four crewmembers and 20 passengers) only the remains of 18 were identified, most of them were with burned flesh, with pieces of clothing that were recognized by their relatives.

 

2015:

The mountaineers said they could see a good part of the fuselage without needing to dig it out and found scattered debris and bones. The location of the wreckage was not where official publications indicated it should be.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin mikä voisi olla syy "deletoida " jäänpoistolaitteisto siivistä? Varsinkin kun lennetään korkealla kylmässä ilmanalassa.

Tietysti näin yli 50vuotta tapahtumasta kysymys on melko hypoteettinen , mutta kuitenkin . Onko tämä kokonais painon keventäminen? Hankala / kallis huoltaa.

Jos joku tietää tai keksii , niin mielelläni ottaisin tiedon vastaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla http://modocharlie.com/2015/02/el-accidente-del-douglas-dc-3-lan-210-equipo-green-cross/#.VOP4WC4iqpr on paljon kuvia hylystä, vuodelta 1961 oletan (yksi kuvista on ainakin sama kuin tuossa World Airline News'n jutussa oleva, ilmeisesti onnettomuustutkintaraportin kuva, luultavasti muutkin ovat siitä peräisin).

 

En osaa espanjaa, mutta jotain tolkkua tuosta Google-kääntäjälläkin saa: ymmärtääkseni 18 onnettomuuden uhria löydettiin, ruumiit tuotiin pois onnettomuuspaikalta ja niille tehtiin ruumiinavaus; loput kuusi ruumista olivat joko tuhoutuneet tulipalossa tai niitä ei löydetty, en osaa varmuudella tulkita tekstiä.

 

Artikkelin lähteenä on onnettomuustutkintaraportti. Jos joku haluaa tilata siitä kopion, tässä viite: Aviation Santiago Court, Case No. 24-61  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään