Juhani Sarell

Firefox pysähtyy

16 viestiä aiheessa

Eli jos ei hiirtä liikuta kokoajan, niin ohjelma pysähtyy saman tien. Esim. webkameran kuva lakkaa päivittymästä. Olen jostain lukenut tästä ongelmasta muillakin, mutten enää löydä. Koneessa Windows7 ja muut selaimet, eli Explorer ja Chrome toimivat oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa Juhanin kysymykseen vastata, mutta uudelleenkäytän viestiketjun ;)

Onkohan tuo uusin Firefox 40.0.3 joku maanantaikappale, kun vähän väliä iskee muutaman sekunnin mittaisia jumeja! Prosessorikuorma kasvaa ja usein, muttei aina, myös Firefox:in muistin käyttö kasvaa nopeasti, kunnes sitten palaa entiselleen. En ole aikaisemmin tuollaista havainut. Kone on HP EliteBook 8540w (Win7) eli ei nyt mikään aivan tehoton mylly.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin tapahtui hieman vastaavaa uuden version myötä, mutta vain yhdelle käyttäjätunnukselle. Muilla toimi ihan normaalisti. En tiedä syytä tuohon, mutta kannattanee nollata/tyhjentää/poistaa kyseisen käyttäjän profiili Firefoxista. Seuraavalla selaimen käynnistyksellä se luo uuden. Muistaakseni itse selaimen sisälläkin oli joku palautustoiminto, mutta en nyt muista mistä se löytyi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi Firefoxin versio 41.0.1 korjanneen tuon minun ongelman.

p.s.

Ei liity Firefoxiin, mutta edelleen on (Win 7:llä) sellaista, että hiiren oikean näppäimen menu 'herää' huonosti; joutuu aina välillä monta kertaa naputtamaan. Ennen on minusta toiminut ihan OK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

p.s.

Ei liity Firefoxiin, mutta edelleen on (Win 7:llä) sellaista, että hiiren oikean näppäimen menu 'herää' huonosti; joutuu aina välillä monta kertaa naputtamaan. Ennen on minusta toiminut ihan OK.

Veikkaisin ongelmaa "raudassa" eli itse hiiressä. Kokeile toisella hiirellä toistuuko sama.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni ei näy enään kalevan ja foxplayn videot. Foxkids, iltasanomat, iltalehti, youtube jne. kyllä näkyy. Puuttukohan joku liitännäinen.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni ei näy enään kalevan ja foxplayn videot. Foxkids, iltasanomat, iltalehti, youtube jne. kyllä näkyy. Puuttukohan joku liitännäinen.

Asiasta mitään tiedä (olen koettanut minimoida kaikki liitännäiset), mutta eikös videoiden katseluun pitäisi olla Flash Player eikä Shockwave Player? ??? Flash Playeriä ei tuossa sinun listassa näy. Näiden eroista Adoben sivuilta lainattua: 

K: Mitä eroa on Adobe Shockwave Playerilla ja Flash Playerilla?

V: Shockwave Player näyttää Adobe Director 11.5 -ohjelmistolla luotua sisältöä, kuten tehokkaita monen pelaajan pelejä, interaktiivisia 3D-tuotesimulaatioita, verkkoviihdettä ja opetussovelluksia. Laajennusten avulla kehittäjät voivat laajentaa Shockwave Playerin ominaisuuksia siten, että sillä voidaan toistaa mukautettuja sovelluksia.

Flash Player näyttää Flash Professional CS5 -ohjelmalla luotua sisältöä. Tällaista sisältöä ovat muun muassa verkkosovellukset, verkkosivuston käyttöliittymät, interaktiivinen verkkomainonta ja Flexillä toteutetut rikkaat internet-sovellukset (RIA).

Nykyisillä selaimillahan videot usein näkyy (onko se nyt HTML 5 ominaisuus?) ilman liitännäisiäkin, pl. joku kusipäinen Yle ja vastaavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta mitään tiedä (olen koettanut minimoida kaikki liitännäiset), mutta eikös videoiden katseluun pitäisi olla Flash Player eikä Shockwave Player? ??? Flash Playeriä ei tuossa sinun listassa näy.

Firefoxin tapauksessa Shockwave Flash on Flash Player eli juuri se mitä pitää olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1) Avaa Arkisto-ikkuna napsauttamalla Kirjanmerkit-painiketta ja valitsemalla Näytä kaikki kirjanmerkit.

2) Napsauta Arkisto-ikkunassa Tuo ja varmuuskopioi-painiketta ja valitse Varmuuskopioi....

3) Valitse avautuvassa tiedostonimen valintaikkunassa sijainti, johon varmuuskopiotiedosto tallennetaan. Tiedosto on oletuksena nimeltään bookmarks-"päiväys".json. Ja tallenna lopuksi.

ja palautus suurinpiirtein samoin, mutta Tuo ja varmuuskopioi-painikkeesta valitse Palauta....

=============

Jos alla on 64-bittinen käyttis, niin 32-bittisen Firefoxin sijaan suosittelen 64-bittistä käännöstä Waterfox. Samat add-onit toimivat kuin virallisessa 32-bittisessä Firefoxissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Jos alla on 64-bittinen käyttis, niin 32-bittisen Firefoxin sijaan suosittelen 64-bittistä käännöstä Waterfox. Samat add-onit toimivat kuin virallisessa 32-bittisessä Firefoxissa.

Asensin. Poistin ensin 32-bittisen Firefoxin, josta seurasi, että ei käynnistynyt. Vaatii siis alleen ensin Firefoxin asennuksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin. Poistin ensin 32-bittisen Firefoxin, josta seurasi, että ei käynnistynyt. Vaatii siis alleen ensin Firefoxin asennuksen.

Pöh, ei kyllä vaadi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1) Avaa Arkisto-ikkuna napsauttamalla Kirjanmerkit-painiketta ja valitsemalla Näytä kaikki kirjanmerkit.

2) Napsauta Arkisto-ikkunassa Tuo ja varmuuskopioi-painiketta ja valitse Varmuuskopioi....

3) Valitse avautuvassa tiedostonimen valintaikkunassa sijainti, johon varmuuskopiotiedosto tallennetaan. Tiedosto on oletuksena nimeltään bookmarks-"päiväys".json. Ja tallenna lopuksi.

ja palautus suurinpiirtein samoin, mutta Tuo ja varmuuskopioi-painikkeesta valitse Palauta....

Petrille kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pöh, ei kyllä vaadi.

No, en tunne asiaa sen tarkemmin (kuulin koko Waterfoxista ensimmäisen kerran vasta tässä ketjussa). Voin perustaa kirjoittamani vain omaan kokemukseeni. Minulla Waterfox ei suostunut asentumaan (antamastasi linkistä) ennen kuin olin asentanut Firefoxin uudelleen (olin poistanut sen kokonaan myös profiileista ja siivonnut vielä "hännät" rekisteristä CCleanerillä - ensiksi otin luonnollisesti varmuuskopion kirjainmerkeistä). Kerro jos tiedät syyn moiseen?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei enään näy iltalehdenkään videot firefoxilla, tulee ilmoitus: error: 300: None of the available media formats are compatible with your device. Cromella kyllä näkyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei enään näy iltalehdenkään videot firefoxilla, tulee ilmoitus: error: 300: None of the available media formats are compatible with your device. Cromella kyllä näkyy.

Jaa että mikä ei näy ja millä? Kyllä minulla ainakin Firefox 42.0 versiolla näkyy, ainakin tuommonen satunnaisesti valittu huu-haa-video http://www.iltalehti.fi/iltv-matkailu/201512010140029_m8.shtml näkyi, en kaikkia Iltalehden videoita kokeillut ;). Flash playeriä ei tässä koneessa ole - eikä tule! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään