Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Tosin taitaa Kaleva olla käsittänyt aivan väärin, ettei Soder mitään ole itse ostanut kuitenkaan? "lmailulaitoksen kansainvälisten asioiden sihteeri Pirkko Eskuri sanoo, että koneen lennättämisestä vastaa virolainen yhtiö." Tuskinpa Soderilla on tai edes saisi omaa liikennöintilupaa vanhojen taustojen takia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Eipä saanut Soder lentolupaa tälle sotilaskoneelleen ainakaan tälle viikonlopulle. Ei taida kukaan uskaltaa antaa lupaa tälle eksoottiselle viritykselle. Pelottavan näköinen lumiloma-lentokone... Hyvä, eipähän tarvi vielä ainakaan lähteä Kittilässä käymään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Millä tavalla Bulgarialainen ruoska mädäri on yhtään parmepi kuin Virolainen An-72? Jos Anotonvi on paremassa kunnossa matkustan mielummin sillä kuin jollain ikälopulla mädärillä. Vaikka se Bulgarialaisten kone olikin vanha niin on se sentään "hieman" eriasia kuin tuo Anjuska . Kas kuin eivät hommanneet suoraan jotain vanhaa rahtaria jostain Siperian perukoilta. Kai ne Soderilla ajattelevat samalla tavalla matkustajista kuin me ajattelemme rahdista, "Eihän se rahti valita, vaikka kuinka ahtaassa ja ankeessa tilassa joutuu matkustamaan". Ei voi muuta kuin ihmetellä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Just äsken tuli ykkösen uutisissa tästä "Antonov-casesta". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Siis ei ikkunoita http://www.airliners.net/open.file?id=0487999 Juu, tuolla on ilo matkustaa PS: kiukutteleeko jollain muulla airliners.net? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Vaikka se Bulgarialaisten kone olikin vanha niin on se sentään "hieman" eriasia kuin tuo Anjuska . Kas kuin eivät hommanneet suoraan jotain vanhaa rahtaria jostain Siperian perukoilta. Kai ne Soderilla ajattelevat samalla tavalla matkustajista kuin me ajattelemme rahdista, "Eihän se rahti valita, vaikka kuinka ahtaassa ja ankeessa tilassa joutuu matkustamaan". Ei voi muuta kuin ihmetellä... Miten se on eri asia jos oletetaan Antonovin olevan premassa kunnossa? Sillä kunnosta ei kellään ole tietoa Mutta kieltämättä voi ilman ikkunoita tulla vähän orpo olo että missäs sitä nyt mennään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Minkäslaisia panoksia ollaan valmiita laittaamaan vedosta: nouseeko Soder ilmaan huomenna tuolla harvinaisen rumalla koneella vai ei? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Mutta kieltämättä voi ilman ikkunoita tulla vähän orpo olo että missäs sitä nyt mennään Kerran matkustanut Malagasta Hesaan 757:lla, siilä "kuuluisalla" rivillä jossa ei ole ikkunaa lainkaan. En voi muuta sanoa kuin aika ankeeta on vaikka matkustetaankin "9:ssä kilometrissä" . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Minä taas kiljahtaisin YES, ei ihan joka päivä tarjoudu mahdollisuutta Antonovin kyytiin! Minä arvostan henkeäni niin paljon, etten halua riskeerata sitä jonkun ukrainalaisen "lentokoneen" kyydissä. Eipä tullut tästä tarusta mitään, olisi tehyt ilmailuhistoriaa. Joku hallinnon isokiho, jota äsken ylellä haastateltiin väitti, että kone vetää vain 14 matkustajaa (oikeasti ottaa 68). Se oli jo oikeasti tulossa Suomeen, mutta Viron viranomaiset sanoivat, ettei konella voi kuljettaa matkustajia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Joku hallinnon isokiho, jota äsken ylellä haastateltiin väitti, että kone vetää vain 14 matkustajaa (oikeasti ottaa 68). Se äijä sanoi, että koneesta on olemassa kaksi eri versiota, joista toisella saa kuljettaa 14 matustajaa ja toisella ei yhtään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Minä arvostan henkeäni niin paljon, etten halua riskeerata sitä jonkun ukrainalaisen "lentokoneen" kyydissä. joopajoo... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Terve Tuolla kyseisellä koneella matkustaneena olen helpottunut, ettei lupaa matkustajaliikennöintiin ilmeisesti tule. En ole milloinkaan ollut yhtä ahtaassa ja meluisassa koneessa. Penkkini selkänoja oli rikki, eikä se pysynyt nojatessa pystyasennossa. Muutoinkin sardiinipurkissa istuvana en pystynyt nojaamaan koko 12 h matkan aikana selkänojaan. Hieman oli jäykkä olo kotikentällä... Mielestäni hyvä ja oikea päätös (kerrankin ?? ) Ilmailulaitokselta ! Arttu Edit// Ai juu.. Onhan tuossa toki ikkunakin. Kokonaista 1 kpl... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Terve En ole milloinkaan ollut yhtä meluisassa koneessa. Arttu Eti ole istunut Il-62:osessa moottorien vieressä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Minkäslaisia panoksia ollaan valmiita laittaamaan vedosta: nouseeko Soder ilmaan huomenna tuolla harvinaisen rumalla koneella vai ei? Ei nouse ei, eivät saaneet lupia..... EDIT : lainaus Hesarin uutisesta Suomen Ilmailuhallinto ei anna lentolupaa lentojen markkinointiyhtiön Soder Aviationin hankkimalle Antonov An-72 -koneelle. Ilmailuhallinnon saamien selvitysten mukaan virolaisyhtiö Enimex Ltd:n käyttämällä konetyypillä ei voi sen lentokelpoisuustodistuksen mukaan kuljettaa matkustajia. Mielenkiintoinen nimike Soderille : lentojen markkinointiyhtiö Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Kyllä tälle Söderin Tarvoselle on pakko saada joku huomionosoitus tästä hienosta tiedottamisesta ja erityisesti tästä lauseesta: - Eihän siellä yhdeksän kilometrin korkeudessa ole paljon katselemista. Kyllä se hinta ratkaisee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Tiedote Soderin nettisivulla: VASTINE ILMAILUHALLINNON TIEDOTTEESEEN KOSKIEN SODER AVIATION OY:N / ENIMEX LTD:N TOIMINTAA SUOMESSA Soder Aviation Oy toteaa, ettei Ilmailuhallinnolla ole olemassa mitään oikeaa syytä kieltää suunniteltua lentotoimintaamme. Sama lentokone on aikaisemmin lentänyt henkilölentoja kaikissa Euroopan maissa, mukaan lukien Suomi. Kysymyksessä lienee jälleen kerran Suomen valtion omistaman Finnairin ja Suomen valtion ilmailulaitoksen läheinen yhteistyö. Soder Aviation Oy on jo ryhtynyt selvittämään Ilmailuhallinnon toimien oikeutta Euroopan lainsäädännön valossa. Kuluttajat selkeästi rakastavat halpoja hintojamme, mutta valtion Ilmailuhallinto ja valtion lentoyhtiö eivät. HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMALLA 10.03.2006 KELLO 20:15 SODER AVIATION OY Mikko Tarvonen e-mail: mikko.tarvonen@soder.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Tarvonen näköjään heittää lisää puita pesään. Kysymyksessä lienee jälleen kerran Suomen valtion omistaman Finnairin ja Suomen valtion ilmailulaitoksen läheinen yhteistyö Kun on omat hommat persiillään niin on hyvä syyttää muita. Tuttua jo Flying Finn:stä, silloinkin oma konkurssi oli Finnairin vika. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Mittausten mukaankin AN-72:n ulospäinkin kuuluva melutaso on pahimmasta päästä, eli lähes Boeing 707 ja 747 tasoa. Kokoluokka kuitenkin koneilla on ihan eri kaliiberiä... Varmasti AN-72:n sisälläkin kuulee, kun koneet käy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Onko 198 € hintainen menopaluu Kittilään niin superedullinen, että matkustajat ovat valmiita luopumaan kaikista vähäpätöisistä seikoista kuten esim. ikkunoista, matkustusmukavuudesta ym. Jos Soder haluaa lentää halvoilla kustannuksilla, miksei se operoi jollain 70 paikkaisella potkuriturbiinilla, joka olisi suhteellisen helppoa myydä täyteen. Luulisi matkustajien preferoivan jopa potkurikonetta ukrainalaiseen ikkunattomaan sotilaskoneeseen. Ehkä Soderin järkevin bisnesidea oli sen vuonna 2004 aloittamat lennot Saab 2000 koneella? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Ehkä Soderin järkevin bisnesidea oli sen vuonna 2004 aloittamat lennot Saab 2000 koneella? Eivätpä pystyneet senkään leasingmaksuja hoitamaan. Periaatteessahan tuo vuoden 2004 Söder ja nykyinen Soder on ihan eri firma Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Eti ole istunut Il-62:osessa moottorien vieressä IL-62M ja vika rivi on miehekäs yhditelmä, neljä Solovieviä pitää huolen ettei muuta tarvitse kuulla 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Tiedote Soderin nettisivulla: Tiedote on ilmeisesti poistettu. En itse ainakaan löytänyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Ei tullut lentolupaa sanoi MTV3 uutiset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 Ei tullut lentolupaa sanoi MTV3 uutiset Kuulin Henri myös samat uutiset. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2006 http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Entinen+sotilaskone+ei+saanut+lentolupaa/1135219099485 nyt sitten puhutaan 40 matkustajasta...aikaisemmin oli että 200.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla