Ilkka Mäkelä

Talvimyrsky USA:ssa aiheuttanut tuhansien lentojen peruutuksen

11 viestiä aiheessa

BBC:stä ja CNN:stä poimittua: USA:n keskilänttä ja itärannikkoa vainoava lumimyrsky on aiheuttanut tuhansien lentojen peruutuksia ja kenttien sulkemisia. CNN mainitsee tähän mennessä 3000 peruuntunutta lentoa. Pahimmin ovat kärsineet Philadelphia, Chicago/O´Hare, New York, Boston ja Washington D.C.

Pelkästään Heathrowilta lähteviä USA:n lentoja on joko keskeytetty matkalla tai peruutettu kokonaan yli 20 kpl.

Myrsky jatkuu yhä, ja Manhattanilla on tullut lunta n. 50 cm. Arvioiden mukaan tästä tulee New Yorkin kaupungille 20 miljoonan dollarin lisälasku.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4199049.stm

 

josta pääsee eteenpäin mm. CNN:n uutisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polarin B747-200 ajanut ulos kiitotieltä eilen siinä lumipyryssä ja sumussa.

 

Mukava sää ollut eilen siellä. Miehistö OK, kone pois käytöstä muutaman päivän yhtiön mukaan.

 

 

METAR- Boston

 

METAR KBOS 230054Z 09020G27KT 1/2SM R04R/3000V4500FT SN BLSN FZFG BKN003 OVC011 M04/M06 A2993 RMK AO2 PK WND 09027/0047 SLP134 P0002 T10391056=

 

METAR KBOS 222354Z 09019KT 1/2SM R04R/2800V5500FT SN BLSN FZFG BKN005 OVC012 M05/M07 A2996 RMK AO2 PK WND 08026/2339 WSHFT 2304 PRESFR SLP145 P0001 60004 T10501067 11050 21111 58058=

 

TAF

KBOS 222340Z 230024 03012KT 1/2SM SN FZFG VV004 FM0300 04020G32KT 3/4SM -SN BR VV005 FM0500 04025G40KT 1/4SM +SN BLSN FZFG VV001 FM0900 03030G45KT 1/2SM SN BLSN FZFG VV003 FM1500 36028G45KT 3/4SM -SN BLSN OVC006 FM1800 34030G48KT 2SM -SN BLSN BKN008 OVC025 FM2100 34025G40KT 5SM -SN BLSN OVC025=

 

KBOS 230003Z 230024 09018G28KT 1/2SM SN BLSN FZFG VV005 FM0300 06020G32KT 3/4SM -SN BR VV005 FM0500 04025G40KT 1/4SM +SN BLSN FZFG VV001 FM0900 03030G45KT 1/2SM SN BLSN FZFG VV003 FM1500 36028G45KT 3/4SM -SN BLSN OVC006 FM1800 34030G48KT 2SM -SN BLSN BKN008 OVC025 FM2100 34025G40KT 5SM -SN BLSN OVC025=

 

John F Kennedy

 

METAR KJFK 230051Z 01010KT 1/4SM SN FZFG VV005 M03/M03 A2962 RMK AO2 SFC VIS 1/2 SLP031 SNINCR 1/7 P0007 T10281033 $=

METAR KJFK 222351Z 03011KT 1/4SM +SN FZFG VV002 M03/M04 A2968 RMK AO2 PRESFR SLP049 SNINCR 1/6 931058 4/006 P0008 60039 T10281039 11028 21078 56066 $=

 

TAF

KJFK 222342Z 230024 05018KT 1/4SM +SN FZFG VV002 FM0500 02024G35KT 1/2SM -SN BLSN OVC007 FM0900 35030G45KT 1/2SM SN BLSN FG OVC002 FM1600 35028G39KT 1SM -SN BLSN BR OVC007 FM2100 33025G36KT P6SM BKN025=

 

KJFK 222342Z 230024 05018KT 1/4SM +SN FZFG VV002 FM0500 02024G35KT 1/2SM -SN BLSN OVC007 FM0900 35030G45KT 1/2SM SN BLSN FG OVC002 FM1600 35028G39KT 1SM -SN BLSN BR OVC007 FM2100 33025G36KT P6SM BKN025=

 

JH

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä vain. Ja omakohtaista kokemusta: olin eilettäin tulossa SAN-ORD UA504:lla, ensin tunnin myöhässä lähdössä, sitten pyörittiin puolisen tuntia holdissa ja loppujen lopuksi jouduttiin lumisateen takia diverttaamaan Indianapolikseen. Siellä sitten käkittiin pari tuntia (tankkaukset ja deicing) ja samalla meni ORD-ARN-HEL sivu suun. Onneksi pääsi kuitenkin sitten Suomeen ORD-CPH-HEL reittiä. Laukku on tietenkin edelleen hukassa. :P

Siitä mielenkiintoinen matka, että jokainen lento lähti abt. tunnin myöhässä, CPH-HEL sen takia, että matkatavaroissa oli "ylimääräinen" laukku, jota ei saatu muuten tunnistettua kuin että laukut ulos ja porukka koneesta osoittamaan oma laukkunsa. :P :P Siinä vaiheessa kun on matkaa takana jo reilut 24h niin moinen sirkustelu ei jaksa oikein enää hymyilyttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu melkoinen lasku Bostonin Loganille eilen - holdattiin 3000 jalassa kun sulkivat kiitotien aurauksen ajaksi, sivuille näkyi vain valkoista pilveä (tai oikeastaan punertavaa, oli pimeää mutta maassa olevat kaupungin valot valaisivat pilven ja lumimyräkän niin että ulkona oli lähes valoisaa.. ihan hullun näköistä.

 

Maa tuli näkyviin about kynnyksellä. Rullatessa siinä kun putkelle kurvattiin näki että onhan siellä se terminaalikin..

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.liveatc.net/.archive/kjfk/JFK-Twr-Jan-22-05-1500.mp3 <- tuossa on muuten JFK:n torni ja groundi silloin kun se polari veti pitkäksi, about 26min kohdilla tuossa pätkässä tapahtuu se.

 

Ja jos laittaa tuolla saman ajan pyörimään, atc:n rinnalle, niin voi kätevästi seurata ääntä ja kuvaa.

Siinä huomaa hyvin muusta liikenteestä, kun tuo 4R laitetaan laskeutuville kiinni Polarin (PAC8407) lipsuttua ulos.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jos laittaa tuolla saman ajan pyörimään, atc:n rinnalle, niin voi kätevästi seurata ääntä ja kuvaa.

Siinä huomaa hyvin muusta liikenteestä, kun tuo 4R laitetaan laskeutuville kiinni Polarin (PAC8407) lipsuttua ulos.

Siellähän meni koko kenttä kiinni...ei pelkästään 4R :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellähän meni koko kenttä kiinni...ei pelkästään 4R :)

 

Olen pahoillani väärästä informaatiosta ( :) ), mutta siitäkin huolimatta tuota mylläkkää on kiva seurata noilla "mixattuna". On hieman eri trafiikki, kuin täälläpäin muailmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen pahoillani väärästä informaatiosta ( :) ), mutta siitäkin huolimatta tuota mylläkkää on kiva seurata noilla "mixattuna". On hieman eri trafiikki, kuin täälläpäin muailmaa.

Todellakin, ja tuosta kun kuuntelee noita niin hyvin ne homman hoiti, tai ainakin siltä kuullosti. Hirveä säätö päällä ja kaikki ihan rauhallisia jaksolla. Tuolla kyllä lähti aika kiva määrä koneita varakentille. Ylösvetojakin tais tulla useampia heti kun se polari oli vetäny pitkäksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään