Juha-Matti Lavonen

Pori-Helsinki lennot alkavat mahdollisesti syyskuussa?

190 viestiä aiheessa

Nyt kun Nextjet lentää viimeisen Tukholman lennon huomenna, on Helsingin yhteyttä koitettu elvyttää pikavauhtia.

 

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194977056769/artikkeli/helsingin-lennot+mahdollisia+jo+syyskuussa.html

 

Tulevaa palveluntarjoajaa velvoittavat myös muun muassa mahdollisuus sähköiseen lipunvaraukseen sekä liittymälentoyhteys vähintään yhden ulkomaanlentoja lentävän lentoyhtiön kanssa. Lisäksi lippujen hinnoitteluun on kiinnitetty huomiota, jotta lennot yhtäältä sisältävät halvempien hintakategorioiden lippuja ja toisaalta yksittäisen lipun hinta ei voi muutoinkaan nousta yli 200 euron.

 

....em. perusteella helpoin olisi saada reitille eräskin kotimainen ATR yhtiö, on ns. kaikki valmiina.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä peräkylä-Helsinki yhteydet on kuolleina syntyneitä. Aivan hanurista tällainen kunnallistalkoiden lypsäminen. Ehkä joku päivä oppivat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä peräkylä-Helsinki yhteydet on kuolleina syntyneitä. Aivan hanurista tällainen kunnallistalkoiden lypsäminen. Ehkä joku päivä oppivat.

Tiedä häntä sitten. Porissa lentoja ollaan tukemassa nyt ensimmäistä kertaa.

 

Todelliseksi peräkyläksi tämä Pori muuttuu muutenkin, paikallinen Satakunnan Liikenne lopettaa myöhäisillan ja yön bussi yhteydet Helsinkiin ja täysin kokonaan loppuu vaihtoyhteys / pikavuoro bussin kierto Helsinki-Vantaalle. = heihei haluille lähteä aamulla Vantaalta maailmalle.

 

Miten muuten Airlink on Savonlinnassa lähtenyt käyntiin? Onko ollut minkäänlaista osviittaa missään mainittuna? Lukuja ei tietenkään kukaan kerro.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten muuten Airlink on Savonlinnassa lähtenyt käyntiin? Onko ollut minkäänlaista osviittaa missään mainittuna? Lukuja ei tietenkään kukaan kerro.

 

Tästä oli eilen paikallisessa lehdessä juttua. 10,3 matkustajaa per lento, perjantai illan lento Helsingistä melkein aina loppuunmyyty, muutenkin iltalento Helsingistä suosittu. Aamulennolla Savonlinnasta-Helsinkiin on noin 15-20 matkustajaa ja iltapäivälennolla 10-15 matkustajaa. Aamulento Helsinki-Savonlinna ei ole suosittu, kuten odottaa saattoi 0-5 matkustajaa pääasiassa. Joinakin päivinä matkustajia on sitten vain muutama. Matkustajaluvut ovat keskiarvoja. Kuukaudessa n.800 matkustajaa lentää reitillä. BASe Airlines on osoittautunut hyväksi lentoyhtiöksi reitillä, palvelu todella loistavaa. Lennot ovat olleet aikataulussa todella hyvin. Yhtiö lensi esim. hiihtolomaviikolla melkein täysillä koneilla Helsingistä Savonlinnaan, lipun hinta oli vajaat 25 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhtiö lensi esim. hiihtolomaviikolla melkein täysillä koneilla Helsingistä Savonlinnaan, lipun hinta oli vajaat 25 euroa.

Kai nyt tuolla hinnalla saadaankin koneet täyteen. Samaa odotellessa Poriin. Air100.n alin hinta oli 99€/suunta, Flybe/Finncommilla alk. 35€.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vapaan kilpailun ja kaupallisuuden ihmemaassa USA:ssakin kuitenkin tuetaan lentoyhteyksiä 160 "peräkylään" Essential Air Servicen puitteissa:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_Air_Service

 

EAS on hyvä systeemi, koska se tuo jatkuvuutta noille linkeille.

 

Nykyisellään tuntuu, että nämä Suomen "peräkyläyhteydet" jatkuvat sen puoli vuotta, kunnes ne lopetetaan, sitten puolen vuoden päästä on taas uusi tulokas tarjolla reittiä operoimaan.

Onnetonta räpellystä moinen.

 

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö Ruotsissakin ole vastaava systeemi kuin USAssa noiden tuettujen lentojen suhteen?

 

Systeemi lienee pitkälle EU:n määrittelemä; miten sitä sitten käytetään, vaihtelee. Esim. Norjassa näitä Public Service Obligation lentoja on paljon; Widerøe'n tuloista lähes puolet muodostuu niistä.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_service_obligation

http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_Air_Service 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norjahan ei ole lisäksi EU:n jäsen.

 

Mutta Norja on Euroopan Talousalueen (ETA) jäsen, jota useimmat EU -säännökset koskevat sellaisenaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vapaan kilpailun ja kaupallisuuden ihmemaassa USA:ssakin kuitenkin tuetaan lentoyhteyksiä 160 "peräkylään" Essential Air Servicen puitteissa:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_Air_Service

 

Suomessa tuetaan jonkun toimesta ja jossain muodossa (Valtio, (seutu/maa)kunta, Finavia, Finnair jne.) kaikkia muita kotimaan reittejä, paitsi Helsinki - Oulu (ehkä sitäkin tuetaan, en tiedä), joten prosentuaalisesti meillä on parempi "tuki" kuin USA:ssa. Hyvä Suomi!!! Lisäksi täytyy muistaa, että meillä välimatkat ovat pääsääntöisesti lyhyemmät kuin Yhdysvalloissa ja täällä ei voi operoida samanlaisella pienellä yksimoottorikalustolla kuin Jenkkilässä, joten jos lentoliikenne ei kannata omillaan, niin ei sitä kannata tukea.

 

Jos haluataan pysyvä reittiliikenne Helsingin ja esim. Porin välille, niin ainoa keino on luoda riittävästi yritystoimintaa, että businessmatkustajia riittää maiksamaa viulut. Eihän Poriin ole suoraa junavuoroakaan. Parempi vaan ostaa hyvä auto ja kulkea omien aikataulujen mukaan yksityisautolla.

 

T. Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Turku Air'lla jo ennestään olevat PA-31 Navajot olisi riittäneet ;), varmaan halvempi, kuin jostain vartavasten reitin yhdelle edestakaiselle vuorolle liisattu Jetstream.

 

Mielellään toki näkisi Turku Air:in päivittävän kalustoaan hieman isompaan ja nykyaikaisempaan, sellaiseen kalustoon, jolla pystyisi kilpailemaan muistakin maakuntareiteistä.

 

Minne lie muuten firman nettisivutkin kadonneet, www.turkuair.fi vie jonkun mediatoimiston sivulle, joka kyllä mainostaa Turku Air:in olemattomia sivuja referenssinään :thmbdn:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turku Air Oy aloittanee lennot ensi vuoden alusta, jos kaupunginhallitus ja -valtuusto hyväksyvät neuvotellun sopimuksen;

 

Koneeksi ehdotettu Jetstream 31/32, joka vuokrataan joltain yhtiöltä ja vain yksi vuoropari arkipäivisin.

 

Tervetuloa Poriin, Avies  ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa Poriin, Avies  ;D

 

 

 

Tiedossani ei ole että kuolleet olisivat heränneet henkiin. Ainakaan kuolleet lentoyhtiöt. Kuolleet lentoyhtiöt toki jättävät jälkeensä eläviä lentokoneita. Joskus myös kuolleita. Tai puolikuolleita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedossani ei ole että kuolleet olisivat heränneet henkiin. Ainakaan kuolleet lentoyhtiöt. Kuolleet lentoyhtiöt toki jättävät jälkeensä eläviä lentokoneita. Joskus myös kuolleita. Tai puolikuolleita.

'

 

Eikö tässä olisi suuri tilaisuus tälle?  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedossani ei ole että kuolleet olisivat heränneet henkiin. Ainakaan kuolleet lentoyhtiöt. Kuolleet lentoyhtiöt toki jättävät jälkeensä eläviä lentokoneita. Joskus myös kuolleita. Tai puolikuolleita.

 

No koskas se on kuollut? Ihan toimivalta tuo minusta näyttää:

 

http://www.flyavies.ee/en/

 

Avies'in Ruotsin kotimaanlennot toki koppuivat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No koskas se on kuollut? Ihan toimivalta tuo minusta näyttää:

 

http://www.flyavies.ee/en/

 

Avies'in Ruotsin kotimaanlennot toki koppuivat.

 

No kaiketi siellä vielä on jotain yritystä firman suhteen:

 

http://tarbija24.postimees.ee/3360431/pankrotis-avies-pole-reisijaid-kaotanud

 

Ja korostettakoon nyt tässä, että heittoni Avies:sta  ;D liittyy siihen vanhaan ja useamminkin hyväksi todettuun asiaan, että halvalla ei saa hyvää!  ;)

Niinkuin nyt uutisen perusteella Porin päättäjien mielessä pyörii, että ensisijaisesti halvalla pitää päästä  ::)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Turku Air'lla jo ennestään olevat PA-31 Navajot olisi riittäneet ;), varmaan halvempi, kuin jostain vartavasten reitin yhdelle edestakaiselle vuorolle liisattu Jetstream.

 

Mielellään toki näkisi Turku Air:in päivittävän kalustoaan hieman isompaan ja nykyaikaisempaan, sellaiseen kalustoon, jolla pystyisi kilpailemaan muistakin maakuntareiteistä.

 

Minne lie muuten firman nettisivutkin kadonneet, www.turkuair.fi vie jonkun mediatoimiston sivulle, joka kyllä mainostaa Turku Air:in olemattomia sivuja referenssinään :thmbdn:

 

Yritystietojärjestelmän mukaan yhtiön postiosoite on nykyään Helsinki-Malmin lentoasema ja ilmailuhuhu kertoo, että se on myynyt Navajonsa.

https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=359407&kielikoodi=1&tarkiste=3D268A58CFFE4B235B619421DC666B539463BF91&path=1547;1631;1678

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritystietojärjestelmän mukaan yhtiön postiosoite on nykyään Helsinki-Malmin lentoasema ja ilmailuhuhu kertoo, että se on myynyt Navajonsa.

 

Navajot lennetty Joensuuhun ja vahvistamattomien tietojen mukaan myös myyty sinne paikalliselle toimijalle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään