Juha-Matti Lavonen

Pori-Helsinki lennot alkavat mahdollisesti syyskuussa?

190 viestiä aiheessa

Samanlainen systeemi on myös Savonlinnan reitillä, ei mitään valittamista omien kokemuksien perusteella. Täällä on ainakin lennot ja palvelu toiminut loistavasti.

 

Joo toki, sillä erotuksella että se reitti on jo operoinut jo pidempään. Katsotaan sitten jos tuo Satanen oikeasti pääsee lentoon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Halvimmat liput kotisivuilta

 

Vaikka Porin ja Helsingin lennot löytyvät jatkossa myös kansainvälisistä varausjärjestelmistä, ohjaa Ville Majasaari kuluttajia ostamaan lentoliput suoraan yhtiön omilta sivuilta. Näin säästää Majasaaren mukaan selvää rahaa. "

 

http://yle.fi/uutiset/porin-lentojen_liput_vasta_tulossa_netin_varausfirmoille_halvimmat_suoraan_yhtiolta/8622750?origin=rss

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo toki, sillä erotuksella että se reitti on jo operoinut jo pidempään. Katsotaan sitten jos tuo Satanen oikeasti pääsee lentoon.

 

Lippujen hinnoissahan noilla näyttää olevan valtava ero, Savonlinnassa kymppejä, Porissa satasia. Satanen ei tuolla konseptilla koskaan pääse oikeasti lentoon.

 

Mistä se ero sitten tulee (tuet, kustannukset, käyttöaste, ..?), siihen en osaa ainakaan suoralta kädeltä paljon sanoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air100:n lentojen tuottama tappio ensimmäisestä keväästä oli 100 000–150 000 euroa, vaikka mukaan tuloihin lasketaan Porin kaupungin rahallinen tuki. Pori tukee reittilentoja vuodessa 595 000 eurolla.

 

Nyt lennot ovat kesätauolla, mutta niitä on tarkoitus jatkaa syyskuun alusta alkaen. Matkustajamääriä on saatu kevään aikana kasvuun muun muassa lentämällä kaksi edestakaista päivittäistä lentoa, vaikka sopimus Porin kanssa vaatii vain yhtä lentoa.

 

http://yle.fi/uutiset/porihelsinki-lennot_kaukana_kannattavasta__kevaalla_yli_100_000_euron_tappiot/8938533

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airestin kanssa lyötiin pillit pussiin kokonaan kaupungin puolelta

 

– Vielä viime viikolla istuimme Airestin porukoiden kanssa ja neuvottelimme tulevasta markkinoinnista ja löysimme uusia hienoja asioita sekä sovimme tulevaisuudesta. Tietysti tämä oli yllätys, Hannus sanoo.

 

Neuvottelut virolaisyhtiön kanssa ovat Hannuksen mukaan nyt ohi, eikä sopua enää yritetä saada aikaan.

http://yle.fi/uutiset/3-9211688

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jäämme odottelemaan seuraavaa mikkihiirtä, joka tätä dead horse operaatiota meinaa yrittää hakata henkiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se Mikkihiiri on Porin kaupunki jolla on hätä löytää reitille uusi operaattori 12 kuukauden kuluessa,  muutoin lentokenttä siirtyy Finavialta kaupungille ja puoli miljoonaa on sen jälkeen pikkuraha. Tässä ei ole väliä vaikka ei olisi yhtään matkustajaa mutta säännöllistä reittiliikennettä on oltava.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pori-Hesa -Pori välille riittäisi ihan hyvin Rockwell 690 Turbo Commander. Jos niitä satunnaisia "kansanedustajia" ja oikeita, maksavia matkustajia riittäisi muutama per päivä. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä olisi oiva peli hoitamaan liikennettä. Vaikka pari-kolme päivittäistä vuoroa. 6 matkustajaa mukavasti ja koneen laitteethan näyttävät olevan ihan huippuluokkaa.

Jos tarvitaan isompaa niin King Air 300:nkin löytyy varmasti jostain ja huoltotietotaitoakin löytynee Porista. Tosin ei kovin isoja matkalaukkuja ehkä mahdu mukaan mutta commuutterina ne salkut kulkisi kyllä mukavasti. Ja voisihan väliaikoina lentää vaikka rahtia.

Ideaa saa käyttää mutta ei ole pakko.

Pori on minun kotikenttäni ja laskin juuri että laskujakin sinne löytyy melkein 1000 joten pidän kenttää kelvollisena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topiccina kysyn; mistä johtuu että suunnilleen samanpituinen HEL-SVL reitti on saatu toimimaan kohtuullisen hyvin ja luotettavasti, mutta HEL-POR ei jostain syystä ota tuulta siipiinsä...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topiccina kysyn; mistä johtuu että suunnilleen samanpituinen HEL-SVL reitti on saatu toimimaan kohtuullisen hyvin ja luotettavasti, mutta HEL-POR ei jostain syystä ota tuulta siipiinsä...?

Suoraan sanottuna ei kuunnella asiakkaita. Aikataulut ja hintataso aivan eri luokkaa SVL ja POR kun vertaillut. Toisaalta minne on hävinneet muutaman vuoden takaiset matkustajat, silloin kun Finncomm lensi? Lentäisi varmaan edelleen Finncommina jos sellainen vielä olisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään