Ville Ojala

Videot vhs -> .mpg yms.

6 viestiä aiheessa

Tuommoista kysyisin, että mikä olisi paras tapa siirtää "normaalilla" videokameralla kuvatut videot kamerasta tietokoneeseen? Semmoista olen kuullut, että Atin:n ViVo/All in Worder näyttiksissä ois video in liitäntä, mutta onko muuta konstia, ettei näyttistä tarttisi vaihtaa...? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos löytyy kotonta Tallentava DVD soitin/VHS yhdistelmä, tallentamalla ensin VHS DVD levylle ja levyltä kopioi tietokoneelle. On varmaankin vielä nopeampikin tapa olemassa, mutta tuossa yksi vaihtoehto. Kokemukselta voin sanoa että onnistuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpoin tapa on jos koneesta löytyy Firewire reikä. Tuuppaat kameran piuhalla kii ja alat kaappaan.

Juuri näissä merkeissä on mennyt koko viikonloppu.

-kaitsu

Niin siis olen tehnnyt silleen et olen laittanut videot kii kameraan ja äänittänyt kameralle ja kamerasta koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpoin tapa on jos koneesta löytyy Firewire reikä. Tuuppaat kameran piuhalla kii ja alat kaappaan.

Hetkinen... mahtaakohan onnistua VHS -kameralla? Tuskimpa, sillä jos laitan kameran s-video liitännästä _sopivalla adapterilla_ firewire liitäntään niin ei taida kuva olla tietokoneen ymmärtämässä muodossa vielä. Tarttis varmaan jonkun videopurku kortin tms... ???

Arvelua vain, en ole niin perillä näistä asioista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetkinen... mahtaakohan onnistua VHS -kameralla? Tuskimpa, sillä jos laitan kameran s-video liitännästä _sopivalla adapterilla_ firewire liitäntään niin ei taida kuva olla tietokoneen ymmärtämässä muodossa vielä. Tarttis varmaan jonkun videopurku kortin tms... ???

Arvelua vain, en ole niin perillä näistä asioista.

Jos löydät jostain sopivan sovittimen, niin onnistuu... Älä kuitenkaan tuhlaa aikaa etsimiseen, sillä et sellaista löydä.

Homma onnistuu digivideokameroilla, joissa on analoginen sisäänmeno. Siihen kiinnitetään esim. tavallinen videonauhuri. Eli, tuo digivideokamera toimii vain muuntimena siinä välissä... Itse pitäisi lähiaikoina myös aloitella vastaavaa projektia ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monissa näytönohjaimissa tosiaan on videosignaalin sisääntulokin, mm. Gainwardilla kaikki mallit, joiden nimessä on "XP". Jos ei näyttökortin vaihto ole ajankohtainen, niin keveimmät videoeditointikortit ovat halpa tapa saada videosisääntulo. Lisäksi tarvitset tietysti videoeditointiohjelman. Noiden korttien mukana tulee aina jonkinmoinen. Ulead Video Studio esimerkiksi on helppokäyttöinen ja sisältää tarvittavat ominaisuudet, kuten MPEG-softakooderin, jolla pakkaus sujuu lennossa PC:n omalla prosessorilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään