Jussi Seppälä

Kalle Keskinen väliaikaiseen liiketoimintakieltoon

94 viestiä aiheessa

Ei mitään tavallisen kansan kannalta. Ilmailuyhteisön kannalta sen että tulot valuisivat konehankintoihin ja muuhun ilmailutoimintaan Keskisen taskujen ja jonkun turhan seuraavan festarin pyörittämisen sijaan. Sen lisäksi tosiaan esimerkiksi tuo VIP-saapuminen omilla koneilla ilmailijoille toteutuisi näkyvämmin, ilmailuharrastajien tarpeet spottereista alkaen olisi huomioitu paremmin jne. Lähtökohta siis olisi se että näytös on kaikelle kansalle, mutta prioriteettina alan harrastajille.

Ihan oikeasti, tollaisesta lentonäytöksestä ehkä 5% yleisöstä on lentäjiä tai muita ilmailun harrastajia. Vaikka heille tarjottaisiin ilmainen sisäänpääsy kaikkineen, se tuskin toisi sitä väkeä paikalle sen enempää. Ja se, että tulee muutama kone lisää "vastuksille", ei tuo sille tärkeimmälle osalle, eli oikeasti tapahtuman maksavalle yleisölle yhtään mitään lisää. Se, että lentäjä pääsee koneella ilmaiseksi on lähinnä symboolinen ele, ja olen toki sitä mieltä itsekin, että niin sen pitää olla. Mutta tuo sinun kanta, että tapahtuma pitää priorisoida ilmailun harrastajille, on kyllä nykypäivän näytösjärjestämisessä ihan utopiaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään tavallisen kansan kannalta. Ilmailuyhteisön kannalta sen että tulot valuisivat konehankintoihin ja muuhun ilmailutoimintaan Keskisen taskujen ja jonkun turhan seuraavan festarin pyörittämisen sijaan. Sen lisäksi tosiaan esimerkiksi tuo VIP-saapuminen omilla koneilla ilmailijoille toteutuisi näkyvämmin, ilmailuharrastajien tarpeet spottereista alkaen olisi huomioitu paremmin jne. Lähtökohta siis olisi se että näytös on kaikelle kansalle, mutta prioriteettina alan harrastajille.

Kauhavalla järjestettiin takavuosina tapahtumaa jota ei järjestänyt suuri kaupallinen toimija vaan paikalliset. Tiedätkö milloin oli eniten kävijöitä lentonäytöksessä?

No, se oli silloin kun siellä esiintyi Jari Sillanpää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se, että lentäjä pääsee koneella ilmaiseksi on lähinnä symboolinen ele, ja olen toki sitä mieltä itsekin, että niin sen pitää olla. Mutta tuo sinun kanta, että tapahtuma pitää priorisoida ilmailun harrastajille, on kyllä nykypäivän näytösjärjestämisessä ihan utopiaa...

Joo siis symbolisia eleitähän mä nimenomaan tarkoitin, ei mitään joka merkittävästi muuttaisi tapahtuman järjestelyitä tai maksaisi mitään. Vaikkapa juuri sellaista että spottereille järkätään Turun tyylinen kuvauspassi ja oma hyvä kuvauspaikka.

Lentäjille taas sivuille "Omalla koneella saapuville" infot, näkyvästi myös normaaliyleisön näkyville. PIC ilmaiseksi sisään ja koneille kivat parkkipaikat kentältä. Mikään noista ei oikeastaan vaadi kuin halun tehdä, ei rahaa eikä isommin vaivaa. Jaetaan vielä vaikka "Guest pilot" merkatut eri väriset rannekkeet noille koneilla saapuneille. Siinä voi vaikka PICin elämä helpottua ja saada joltain lentäjiin intohimoisesti suhtautuvalta vapaamieliseltä naaraalta. :))

Joo.. Myönnettäköön että iso osa aiemmasta ketjusta oli vähän provoa kyllä. Piti hiukan testailla jos vaikka Keskinen lukisi tätä ketjua ja hermostuisi kunnolla. TTT-tyylinen poliisille soittelu tai mieluummin keskinäinen kunnon v***lusota olisi ollut hauskaa, saati sitten perinteisen suomalainen nyrkkitappelu jossain. Kaipaisi totaalisen syysvitutuksen (lentokelit huononevat, syksy tulee, kylmä, rehellisille lentäjille ei näy tarpeeksi naisia, pitäisi lähteä pariksi viikoksi ihmiskunnan syvimpään likakaivoon eli Intiaan jne jne jne) purkukeinoa ja tuollainen olisi ollut oikein hauska tapa siihen. :))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauhavalla järjestettiin takavuosina tapahtumaa jota ei järjestänyt suuri kaupallinen toimija vaan paikalliset. Tiedätkö milloin oli eniten kävijöitä lentonäytöksessä?

No, se oli silloin kun siellä esiintyi Jari Sillanpää.

No sehän olisi Keskisen oletetulla suuntautumuksella ollut varmaan todella helppo järjestää Siltsu lavalle. :)))

Juu, ei siinä tosiaan mitään vikaa ole että lentonäytöksessä esiintyy muitakin vetonauloja. Onhan vaikka Kauhavalla aina ollut bändejäkin yleisöä vetämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Ilmailu-tapahtumalla halutaan saavuttaa suuri yleisömäärä ja tuoda ilmailua tutuksi niin kyllä siellä on pakko olla muutakin kuin koneita vaan pörisemässä. Järjestäjän täytyy vaan saada tapahtuman kulku, esiintymispaikat ja muut ohjelmat järjestettyä siten, että tukevat mahdollisimman paljon toisiaan. Eikä pidä unohtaa sitä tosiseikkaa, että kuka ikinä järjestääkään niin ei todellakaan järjestä ilmaiseksi näin suurta massatapahtumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malmin lentokentän tulevaisuuden ratkaisevat muut kuin lentäjät. Helsingin tavallisten asukkaiden mielipide on tärkeä. Sen vahvistamiseksi kentälle on saatava mahdollisimman paljon juuri tavallisia asukkaita ja perheitä, ei niinkään lentäjiä.

Malmin kentän käyttökelpoisuus suuriin yleisötilaisuuksiin, vaikka jättikonsertteihin olisi aivan erinomaisen hyvä argumentti kentän säilyttämiseen asukkaiden yhteisenä asuinympäristön rikastuttajana. Lisää nimenomaan isoon yleisöön suunnattuja tapahtumia Malmille, ja annetaan muiden tuomita talousrikolliset. Minulle kelpaa kaikki, jotka oikeasti tekevät näkyvyyttä ja tapahtumia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sehän olisi Keskisen oletetulla suuntautumuksella ollut varmaan todella helppo järjestää Siltsu lavalle. :)))

Juu, ei siinä tosiaan mitään vikaa ole että lentonäytöksessä esiintyy muitakin vetonauloja. Onhan vaikka Kauhavalla aina ollut bändejäkin yleisöä vetämässä.

Tällä provovauhdilla olet Ierikka pian persujen työmiehen vihanlietsontalistalla  :P. Ei se ole yhdeltäkään heterolta pois jos ja kun pojat homoilee! asiahan on juuri päinvastoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä provovauhdilla olet Ierikka pian persujen työmiehen vihanlietsontalistalla  :P. Ei se ole yhdeltäkään heterolta pois jos ja kun pojat homoilee! asiahan on juuri päinvastoin.

Juu ei, ihan vapaasti. :))))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Ilmailu-tapahtumalla halutaan saavuttaa suuri yleisömäärä ja tuoda ilmailua tutuksi niin kyllä siellä on pakko olla muutakin kuin koneita vaan pörisemässä. Järjestäjän täytyy vaan saada tapahtuman kulku, esiintymispaikat ja muut ohjelmat järjestettyä siten, että tukevat mahdollisimman paljon toisiaan. Eikä pidä unohtaa sitä tosiseikkaa, että kuka ikinä järjestääkään niin ei todellakaan järjestä ilmaiseksi näin suurta massatapahtumaa.

Juu, kyllähän mahdollisimman laaja tarjonta yleisöä houkuttaa.

Kunhan järjestäjä tälläisessä tapauksessa jossa kyseessä on täysin ilmailupiirien ulkopuolinen mulk..err..kaveri ymmärtää suhtautua asiaan niin että on "vieraana" paikalla. Ja ilmaisee sen "VIP-kohtelulla" niille "isännille" eli ilmailijoille. Pieniä symbolisia asioita, kuten aiemmin mainitut. Suuri yleisö toki on ehdottoman tervetullutta ja sille pitää järjestää sitä houkuttavaa ohjelmaa, kyse oli vain järjestäjän tarpeesta tiedostaa henkilökohtainen ulkopuolisuutensa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka ilmailija kuvittelee olevansa jonkinlaisessa"isännän" roolissa tullessaan ilmailutapahtumaaan? Miksi verovaroin rakennetulla kentällä ilmailijaa pitäisi kohdella puolijumalana? Ei ne muutamat lentokoneet vaikuta tippaakaan ison näytöksen tuloihin. Asia on juuri niinkuin Jussi totesi, suuri yleisö pitää saada puolellemme jos kenttä halutaan säilyttää,  ja jos siihen tarvitaan hieman varakkaammasta perheestä tulleen Seinäjokelaisen heteron avuja, onko se nyt oikeasti niin suuri murhe että pitäisi boikotoida herran järjestämiä tapahtumia? Jos asenne on tuo niin ei ihme että lajia pidetään eliitin puuhasteluna..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka ilmailija kuvittelee olevansa jonkinlaisessa"isännän" roolissa tullessaan ilmailutapahtumaaan? Miksi verovaroin rakennetulla kentällä ilmailijaa pitäisi kohdella puolijumalana? Ei ne muutamat lentokoneet vaikuta tippaakaan ison näytöksen tuloihin.

Siksi se oli lainausmerkeissä. :)

Ja tuloihinhan ne eivät vaikuta mitenkään, ei myöskään menoihin kuten yllä aiemmin totesin joten mitään ESTETTÄ ei ole asioita noin hoitaa. Haittaa ei ole kenellekään, mutta sen sijaan se ilmailija on tyytyväinen ohittaessaan jonot saapumalla omalla koneella ja rullatessaan ilmaislipulla paikalle oman harrastuksensa tapahtumaan. Kyse on ihan siitä että tämä mainittu Seinäjokelainen osoittaa tajuavansa olevansa nöyränä "vieraalla maaperällä", ihan sama oliko kyseessä ilmailu tai vaikka eukonkantofestareiden järjestäminen.

Ja tuo mainittu asenne nyt edelleen kohdistuu vain mr. Keskiseen ihan herran henkilökohtaisen habituksen ja yritystoimintansa historian vuoksi. Ei kehenkään muuhun ilmailutapahtuman järjestäjään, oli kaupallinen tai ei-kaupallinen järjestäjä, ilmailija tai ei. Missään muussa tapahtumassa ei itse asiassa ole kyllä tarvinnut noista mainituista asioista valittaakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nöyränä vieraalla maaperällä? Eihän sitä kenttää (tässä tapauksessa Malmi) omista sen kummemmin paikalliset ilmailijat kuin Keskinenkään vaan ihan tavalliset veronmaksajat! Ja ymmärtääkseni isossa lentonäytöksessä kyse on kuitenkin liiketoiminnasta ja kohtuullisen kokoisesta taloudellisesta riskistä myös. Kovin monella kerholla ei rahkeet ja riskinottokyky riitä tuonkokoisen näytöksen järjestämiseen Suomen kesässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nöyränä vieraalla maaperällä? Eihän sitä kenttää (tässä tapauksessa Malmi) omista sen kummemmin paikalliset ilmailijat kuin Keskinenkään vaan ihan tavalliset veronmaksajat!

No, maaperä tässä asiassa voi tarkoittaa montaa asiaa. Esimerkiksi ihan vain "ilmailualaa", se mulla varsinaisesti ajatuksena oli eikä niinkään Malmi fyysisenä maaperänä. Siksi tuossakin nuo lainausmerkit.

Käännetään asia nyt vaikka niin päin että itse lähtisin organisoimaan tapahtumaa alalle josta en tiedä käytännössä mitään ja jossa astun pienen harrastajapiirin kuvainnolliselle tontille. Vaikkapa jonkinsortin näytösluonteinen rallitapahtuma.

Tottakai tapahtuma hyvin mennessään edistää näiden harrastajien asiaa ja lajin tunnettavuutta, ja meillä on siis asiassa yhteinen tavoite. Ja tottakai tapahtumasta yritetään tehdä kaupallinen menestys ja mahdollisimman nautittava ja houkutteleva ei-ralliharrastavalle yleisölle joka vain haluaa tulla katsomaan autoja jne. Silti osoittaisin tätä itselleni tuntematonta alaa ja sen harrastajapiiriä kohtaan kunnioitusta ilmaisemalla että ralliautolla paikalle saapuville on varattu parkkitilaa aivan pääportin edestä parhailta paikoilta ja sisäänpääsy rallihaalareissa on ilmainen.

Varmaan vielä muistuttaisin kuuluttajaakin mainitsemaan että "Täällä alueella sitten pyörii myös näitä haalaripukuisia ralliharrastajia, heitä voi napata hihasta kiinni jos laji kiinnostaa enemmän tai haluaa vaikka nähdä auton lähempää. Yleensä he kertovat mielellään lisää".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Eerik Kiskonen,

Oletko urpo vai muuten vaan idiootti? Pitäisikö mielestäsi jäähallissa järjestettävälle Cheekin keikalle kaikki "isännät" eli jääkiekkoilijat "VIP-kohdeltuina" jonon ohi ilmaiseksi vaikkapa luistimet jalassa tekemään lajiaan tunnetummaksi yleisön joukkoon? Pistäpä ihan itse lentonäytös tai ihan mikä tahansa muu sukkahousunvenytysfestivaali pystyyn, kun kerran tiedät asioista niin paljon enemmän kuin pohjalaispromoottori. Ja jos jäit ilman viikonloppuna, älä kiukuttele täällä.

aurinkoisin terveisin

Pentti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko urpo vai muuten vaan idiootti?

Kiitos kysymästä. Ihan suoraan kumpaakaan noista en tunnusta, mutta tylsistynyt, syysvittuuntunut ja töihin, asiakkaisiin ja kaikkeen turhautunut kyllä. :)

Pitäisikö mielestäsi jäähallissa järjestettävälle Cheekin keikalle kaikki "isännät" eli jääkiekkoilijat "VIP-kohdeltuina" jonon ohi ilmaiseksi vaikkapa luistimet jalassa tekemään lajiaan tunnetummaksi yleisön joukkoon?

Oikeampi vertaus olisi jäähallissa järjestettävä jääkiekon näytösottelu jossa myös väliajalla esiintyy Cheek. Ja kyllä, mä itse asiassa siinä jäähallissa pelaavan seuran pelaajat toivottaisin tervetulleiksi yhteen heille varattuun VIP-aitioon (tai ainakin kertoisin että takaovesta saa omilla avaimilla hiihtää sisään ja jääkiekkopaidassa ei lippuja kysellä), vaikkapa sillä vastatoivomuksella että heiluvat jääkiekkokamppeissa tunnelman vuoksi ympäriinsä ja vaikka kertoilevat halukkaille lajista. Luistimet voi jättää kotiin, ovat hiukan hankalat tungoksessa.

Jos kyseessä taas oikeasti olisi mainitsemasi jäähallissa järjestettävä Cheekin keikka jonka ainoa yhtymäkohta jääkiekkoon tai muihin hallissa pelattaviin lajeihin olisi tapahtumapaikka, asia olisi eri. Niin myös silloin jos kyseessä on lentokentällä järjestettävä konsertti jonka vuoksi kenttä suljetaan ilmailutoiminnalta kentän omistajan kanssa sovituin vuokraehdoin. Tässä tapauksessa kyse ei kuitenkaan ollut moisesta, vaan aivan tuohon näytösotteluun verrattavasta tilanteesta eli ilmailusta näytösluonteisesti musiikin kera.

Pistäpä ihan itse lentonäytös tai ihan mikä tahansa muu sukkahousunvenytysfestivaali pystyyn, kun kerran tiedät asioista niin paljon enemmän kuin pohjalaispromoottori.

No itse asiassa aika montaa olen pystyyn ollut laittamassakin. Kts tuo edellinen postaus mun näkökulmastani. Ei siinä kovin isoja juttuja ole.

Mulla ei myöskään ole yhtään talousrikossyytettä tai tuomiota. Eikä itse asiassa minkään muunkaan rikoksen. Eikä hirveästi "Antaa pojan yrittää uusiksi" asennetta, kyllä tuolla historialla miehen uran pitäisi olla jo ikuisesti valmis. Kerrasta poikki, yritti sitten vaikkapa lentää humalassa airBalticilla tai järjestää tapahtumia talousrikoksia tehden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tuohon ilmailu tapahtumassa ilmailijat VIP tulee, niin mielestäni ainoastaa selkeästi tapahtumaan jollakin pisteellä osallistuvat ovat tuohon oikeutettuja. Eli jos esimerkiksi on esittelemässä kerhoa, osallistuu lentonäytökseen ym. Silloin voi jollakin tavalla paremmin huomioida. Mutta mitä tulee perusilmailijaan niin mielestäni tapahtuman ollessa kyseessä niin korkeintaan voidaan säilyttää lupa laskeutua kentälle, mutta mitään ilmaista oikeutusta osallistua näytökseen ei ole pakko antaa. Vaikka tapahtuma onkin ilmailijoiden "maaperällä" ei se silti tarkoita, että olemme jotenkin "erityisen tärkeitä henkilöitä" tapahtuman kannalta. Henkilökohtaisesti ainakin olen ihan valmis maksamaan tapahtumasta, kuin että ilmaiseksi tumpuloin itseni sinne kiitotien päätyyn :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tuohon ilmailu tapahtumassa ilmailijat VIP tulee, niin mielestäni ainoastaa selkeästi tapahtumaan jollakin pisteellä osallistuvat ovat tuohon oikeutettuja. Eli jos esimerkiksi on esittelemässä kerhoa, osallistuu lentonäytökseen ym. Silloin voi jollakin tavalla paremmin huomioida. Mutta mitä tulee perusilmailijaan niin mielestäni tapahtuman ollessa kyseessä niin korkeintaan voidaan säilyttää lupa laskeutua kentälle, mutta mitään ilmaista oikeutusta osallistua näytökseen ei ole pakko antaa. Vaikka tapahtuma onkin ilmailijoiden "maaperällä" ei se silti tarkoita, että olemme jotenkin "erityisen tärkeitä henkilöitä" tapahtuman kannalta. Henkilökohtaisesti ainakin olen ihan valmis maksamaan tapahtumasta, kuin että ilmaiseksi tumpuloin itseni sinne kiitotien päätyyn :D

Jooh, eihän se ilmaisuuskaan oikeastaan kauhean oleellista ole, parikymppiä sinnetänne. Lähinnä se mahdollisuus saapua omalla koneella ja hyvä parkkipaikka sille ovat tuon ajatuksen kannalta oleellisia asioita. Ja ehkä myös se symboliikka siinä että tuollaisia käytännössä ilmaisia asioita yleensäkin tehdään ja huomioidaan.

Itse asiassa paljon hauskempi ajatus (täysin nyt ketjun otsikkoon liittymättä oikeastaan) voisi olla joku oma lipputyyppinsä, vaikka konekohtainen. Sanotaan vaikka että jos normilippu kustantaa 20€ niin myydään vaikkapa hintaan 150€ lippua joka oikeuttaa max neljän hengen miehistön laskeutumiseen, johonkin vähän parempaan katsomopaikkaan ja guest pilot -rannekkeeseen tms jolla jotain pikkukivaa etua tyyliin ilmaiskahvit. Mä voisin shopata ainakin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En voi nyt mitenkään välttyä vaikutelmalta että Eerik Kiskosella on pakonomainen tarve ylentää itsensä monokansan yläpuolelle. Siis meidän, jotka tulimme paikalle hankalamman kautta ja maksoimme mukisematta pääsylipun. Siis meidän, jotka teimme FIAS:n mahdolliseksi ylipäätään. Koska Eerik on Suuri Valkoinen Lentäjä, "lähes sankari siis itsekin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En voi nyt mitenkään välttyä vaikutelmalta että Eerik Kiskosella on pakonomainen tarve ylentää itsensä monokansan yläpuolelle. Siis meidän, jotka tulimme paikalle hankalamman kautta ja maksoimme mukisematta pääsylipun. Siis meidän, jotka teimme FIAS:n mahdolliseksi ylipäätään. Koska Eerik on Suuri Valkoinen Lentäjä, "lähes sankari siis itsekin".

Mjääh. Mutta mä olen laiska ja tykkään nauttia ilmailutapahtumista mukavinta reittiä. Eli maksaa sen koneen kulut lentäessä paikalle, parkkeerata koneen jonottelematta kentälle ja nauttia näytöksestä. Toki se maksaa jotain, muutama satanen lentoihin jne ja tuollaisen per-kone lipun voisi siihen päälle ilomielin myös maksaa siitä ilosta. Haittaa siitä ei liene kenellekään jos tämä on mahdollistettu?

Useimpiin näytöksiin olen myös valmis tekemään kymmeniä tai satoja tunteja työtä palkatta tuon edun ja sen näytöksen olemassaolon eteen. Niin olen tehnytkin. Ilomielin myös levitän harrastuksen ilosanomaa ei-ilmaileville katsojille, esittelen konetta ja vien lennolle, maksutta ja pyyteettömästi. Senkin olen tehnyt lukemattomia kertoja. Turun näytöksen kaatosateessa pari vuorokautta rakennustöissä valvoneena nostelin vaahtosammuttimen kokoisia potentiaalisia tulevia ilmailijoita koneeseen ja koneesta kaksi päivää putkeen.

Mutta joo, tuollahan nyt ei ole varsinaisesti mitään tekemistä tämän ketjun aiheen kanssa. Keskisen toiminnan ihannointia en umpirikollisen taustansa vuoksi ymmärrä, teki mies kuinka hyviä asioita tahansa tällä hetkellä ilmailuharrastukselle tai Malmin tunnettavuudelle ja siitähän tämä koko keskustelu lähti. Hieman lähti sivupolulle ja taisin vähän turhaan provosointiin syyllistyä, enkä edes ihan vähän.

Enkä mä nyt oikeastaan näin ilmailufoorumilla keksi mitä pahaa siinä on että alan tapahtumiin tykkää lentokoneella saapua ja maksaa siitä? Onhan moottorilento nykyisen kustannustasonsa osalta aika elitistinen laji, eikä sitä kukaan voine kieltää. Miksei sille rahalle siis saisi saada harrastuksen piiriin hyvin läheisesti liittyvissä tapahtumissa vastinetta? Ja on sekä tapahtumajärjestäjän että harrastuksen etu että harrastusta ilomielin esittelevät ihmiset tuovat paikalle koneita näytille ja niitä esittelevät, ilman että siitä tarvitsee sen kummempaa numeroa tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen huulipyöreänä seurannut tätä keskustelua ... jos tätä keskusteluksi voi sanoa. Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kaikki ovat yhteen ääneen kertoneet, kuinka vain Keskinen voi saada tämän tason ilmailutapahtuman.

Miksi mulle iskee karmea Garmis... deja vu. Ihan niinku jokunen vuosi sitten toinen K olisi ollut ehdottomasti ainoa jolla on osaaminen. Ja siksi sillä, että on tuomittu ties mistä ei ole mitään merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sitä mäkin tässä vähän ihmettelin. Joo ok mä provoilin aivan tarpeettoman paljon, MUTTA silti... On kai tämä maa täynnä osaavia rehellisiä tapahtumajärjestäjiä ja niitä on järjestettykin. Eikä hyvä tarkoitus ihan kaikkea pyhitä, ei vaikka kyseessä olisi Malmi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki osaavat tapahtumajärjestäjät ovat tietenkin vapaasti ja iloisesti tervetulleita järjestämään Malmilla ilmailutapahtumia, ml. ilmailukerhot. Tähän mennessä MLY:n avoimien ovien lisäksi taitaa ainoa halukas olla ollut tämä Loud'n'live, toivotaan että ilmailunäytöksiä on jatkossakin.

Kannattaa tiedottaa mahdollisuudesta kaikille osaaville tapahtumanjärjestäjille, mulla ei tuollaisia kontakteja ole.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

enkä nyt mistään kohtaa löytänyt minkäänlaista vihjettä siihen, että vain Keskinen osaisi tällaisen tapahtuman tehdä. Lukihöjrjö jossain päässä piuhaa?

t .Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki osaavat tapahtumajärjestäjät ovat tietenkin vapaasti ja iloisesti tervetulleita järjestämään Malmilla ilmailutapahtumia, ml. ilmailukerhot. Tähän mennessä MLY:n avoimien ovien lisäksi taitaa ainoa halukas olla ollut tämä Loud'n'live, toivotaan että ilmailunäytöksiä on jatkossakin.

Kannattaa tiedottaa mahdollisuudesta kaikille osaaville tapahtumanjärjestäjille, mulla ei tuollaisia kontakteja ole.

t. Timo

Toivottavasti tarkoitat, että kaikki osaavat ja rehelliset. Toivottavasti. Näistä "osaavista" lienee jo tarpeeksi kokemusta, vai?

Voin jo nähdä jutun tyyliin: Malmilta ei löytynytkään öljyä. Toiminnanjohtaja TyhmäKu Saapas kertoo, kuinka Nigerialainen prinssi Petos TajoKolman Nessapolvessa lupasi, että Fuc-kopy tulee poraamaan öljyä Malmin kentän alta, kun sitä selvästi oli sieltä löytynyt. "Minulla on tässä paperi joka todistaa sen, juuri kopiokoneella sen kopioin". Saapas jatkaa vielä, että prinssillä oli "erinomaiset referenssit Nigeriasta".

Näämmä on niin, että jos koijari ja ilmailualan päättäjä törmää, niin toinen vie rahat ja toinen ei opi mitään. Jos teillä on kaksi vaihtoehtoa, joko järkkäätte shown koijarin kanssa tai nypläätte pitsiä, niin suosittelen pitsin nypläystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni ainoa ilmailualan toimija joka on jotenkin taloudellisesti ollut mukana asiassa on Finavia. Toki näyttelyalueella oli montakin Malmin kerhoa/yritystä/esittelijää mutta tuohon ei liittynyt rahaa, paikan sai varata klik vaan.

t .Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään