Emmi Sallinen

Lentokone törmäsi matkustajasiltaan Helsinki-Vantaalla

12 viestiä aiheessa

Kyllä tuosta varmaa moottoorin kannattimelle jonkinlaisia vaurioita on tullut ja jos ovi on kerta ollut jumissa.

Kone kuitenkin mennyt sen verran ohi putken, ettei etuovea muutenkaan olisi voitu käyttää? Välttämättä ei ole jumissa ollutkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone kuitenkin mennyt sen verran ohi putken, ettei etuovea muutenkaan olisi voitu käyttää? Välttämättä ei ole jumissa ollutkaan.

Niin se etuovi on aika lähellä siiven etureunaa tuossa A320, että voi olla ettei sen takia ole käytetty. Mutta millä todennäkösyydellä ovi jää jumiin tälläisessä tilanteessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin se etuovi on aika lähellä siiven etureunaa tuossa A320, että voi olla ettei sen takia ole käytetty. Mutta millä todennäkösyydellä ovi jää jumiin tälläisessä tilanteessa?

Ei se jää jummiin mutta jos matkustamossa on kerosiinin hajua niin ei välttämättä aleta siirtelemään konetta poka päällä .....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerosiininhajua oli tosiaan matkustamossa ja aikamoinen äkkipysähdys koneen osuessa porttiin.

Itse olin kyseisellä lennolla mukana ja minua ihmetytti laskeutumisen jälkeinen jarrutus. Tuntui, että liitelimme pitkään kiitoradan yläpuolella ennen pyörien osumista maahan.

Jarrutus tuntui erittäin voimakkaalta.

Voikohan tällainen normaalia voimakkaampi jarrutus vaurioittaa järjestelmää, aiheuttaen jarrujen toimimattomuuden portille tullessa?

Tommi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Voikohan tällainen normaalia voimakkaampi jarrutus vaurioittaa järjestelmää, aiheuttaen jarrujen toimimattomuuden portille tullessa?

Käytännössä ei. Laskeutuvat koneet tuppaavat muutenkin olemaan kevyitä ja jarruille ei saada hirvittävää kuormaa aikaiseksi mitenkään, jarrut ovat lentokoneissa kovimmillaan keskeytetyissä lentoonlähdöissä, kun kone on painava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään