Sami Myllymaa

Helsinkiin ja Naantaliin neljä uutta lentokieltoaluetta

8 viestiä aiheessa

Kyseessä valtioneuvoston asetus, joka on tulossa voimaan ensi viikon perjantaina: Kruununhaka, Meilahti ja Munkkiniemi. Naantalissa presidentin kesäasunto.

 

Erikoista ettei AIP Amendmenttia tai supplementtia ole ehditty julkaista, jutussa kerrotaan että kieltoalueet ulottuvat 150 metrin korkeuteen - ilmeisesti ovat siis minimilentokorkeuden (500ft) ja tiheän asutuksen päällä vaadittavan minimilentokorkeuden alapuolella.

 

Ruotsissa eräitä rakennuksia koskevat vastaavat rajoitukset on toteutettu R-alueina.

 

Epäilen uutisen paikkaansapitävyyttä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä valtioneuvoston asetus, joka on tulossa voimaan ensi viikon perjantaina: Kruununhaka, Meilahti ja Munkkiniemi. Naantalissa presidentin kesäasunto.

 

Erikoista ettei AIP Amendmenttia tai supplementtia ole ehditty julkaista, jutussa kerrotaan että kieltoalueet ulottuvat 150 metrin korkeuteen - ilmeisesti ovat siis minimilentokorkeuden (500ft) ja tiheän asutuksen päällä vaadittavan minilentokorkeuden alapuolella.

 

Ruotsissa eräitä rakennuksia koskevat vastaavat rajoitukset on julkaistu R-alueina.

 

Epäilen uutisen paikkaansapitävyyttä.

 

Ainakin se on ministeriön tiedotteissa: http://www.lvm.fi/tiedote/4439557/uusia-ilmailukieltoalueita-helsinkiin-ja-naantaliin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Säädösteksti: http://www.trafi.fi/filebank/a/1432274359/ea21632038094daac3adc46554028dde/17588-VNA_ilma_XML_suomi_FINAL_2.pdf

 

Uudet P-alueet ovat voimassa, mutta tietoa ei ole (Annex 15 kohdan 5.1.1.1 n mukaisesti) julkaistu notamilla, vaikka olisi pitänyt. Vanhat P-alueet ydinvoimaloille on edelleen julkaistu väärin (yläraja on FL 65, mutta Finavia Oyj julkaissut 6500 ft). Yllättyneitä ovat:

 

 

Trafi ei ole saanut Finavian välinpitämätöntä asennetta aisoihin aiempienkaan P-alueiden virheellisen julkaisun osalta ilmailutiedotusjärjestelmässä, asiaan liittyen lähetin juuri asiakirjapyynnön virastolle. Vaikuttaa siltä, että viranomaisen historia Finavia Oyj:n edeltäjän kanssa samassa talossa (ilmailulaitoksessa ja niin edelleen) vaikuttaa valvonnan laatuun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän on syynä, että SMLL tai SIL ole kumpikaan jättänyt lausuntoa tästä hankkeesta aikoinaan, vaikka VN on sitä heiltä kirjallisesti 24.2.2015 pyytänyt?

 

lausuntopyyntö: http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/20646/164907898145861.PDF

lausuntoyhteenveto: http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/20646/170882375305172.DOC

 

Kaikki asiakirjat löytyvät täältä: http://www.hare.vn.fi/mAsiakirjojenSelailu.asp?h_iID=20646&tVNo=4&sTyp=Selaus (kyllä, siellä on myös SIL:n ja SMLL:n lausunnot, mutta eri lausuntopyyntöön)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia Oyj on tästä päivästä alkaen julkaissut uudet kieltoalueet NAV WRNG -kartalla. Sen sijaan bulletiinina/notamina niiden tarkempia tietoja ei löydy edelleenkään (eikä myöskään AIP Supplementeista). Aika tarkka silmä pitää olla, jos ne meinaa tuosta suomen kartasta saada kohdalleen maastoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään