Olavi Uotila

Varhaisperunoiden pesukone

15 viestiä aiheessa

Uusi salainen ase: WC-harjan ja porakoneen yhdistelmä. Lopputulos on paremmanmakuinen, jos harja on varsinaiseen tarkoitukseensa käyttämätön.

Siis perunat sopivaan muovikulhoon, sopivasti vettä (ei liikaa) - ja ei kun pihalle pesemään. Näin ei ole tarpeen käsinpesulla hangata jokaista perunaa erikseen. Lopuksi vielä huuhtelu.

2015-05-27_10-13-17_-_dsc00652.jpg.090e966ecfb37771abab1ac7c4bb7a64.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuoden innovaatio, tuollaista on pakko kokeilla, vai meneekö patenttirikkomuksen puolelle:)

Olen käyttänyt muoviämpäriä siihen perunat, vettä sekä kourallinen hiekka, puukepillä pyörittää kiihkeästi hetken ja siistit.Onhan tuo siistimpää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on hyvätuloinen viihdeilmailija, voi (palvelusväki) suorittaa pesun myös siinä olohuoneen ikkunasta avautuvassa järvi/merinäköalassa. Eli kanaverkosta tekee minuutissa sellasen "pussin", jossa perunoita voi heilutella vedessä. Ei todellakaan mikään uusi keksintö, mutta ajattelinpa nyt kuitenkin mainita siltä varalta, että on tuntematon jollekulle.

Idea siis sama kuin tässä netistä löydetyssä kuvassa, itse en ole noin viimeisteltyyn laitteeseen livenä törmännyt: http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/10597/normal_110819th_0713.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut puna-akkuisessa Makitassa pölyhuiska vastaavantyyppisenä konstruktiona, eläköön sähkötyökalujen monikäyttöisyys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi salainen ase: WC-harjan ja porakoneen yhdistelmä. Lopputulos on paremmanmakuinen, jos harja on varsinaiseen tarkoitukseensa käyttämätön.

Siis perunat sopivaan muovikulhoon, sopivasti vettä (ei liikaa) - ja ei kun pihalle pesemään. Näin ei ole tarpeen käsinpesulla hangata jokaista perunaa erikseen. Lopuksi vielä huuhtelu.

Siis näin: http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/201407150081545_a2.shtml ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa! Itse opin tämän jutun vasta viikko sitten Pyhämaan vierailullani; isäntäväki oli saanut lähitilalta uutta siikliä, joka oli tällä menetelmällä puhdistettu. Ylläoleva video kertoo kaiken!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on mökillä sellainen muutaman millin silmäkoon salmiakkiverkosta tehty kartio halkaisijaltaan vajaa 20cm. Alapää on umpinainen ja yläpäässä kansi, josta pottulot sinne kartion sisälle laitetaan. Sitten tämän kartion kyljessä on varsi, jonka avulla koko pömpeli lasketaan laiturilta järveen. Ja sen jälkeen 10-20 sekuntia rivakkaa ylös-alas-liikettä siten, että pömpeli käy vuoron perään pinnan alla ja vuoroin pinnalla. Kas, on taas kilokaupalla keittopuhdasta perunaa. Ja tämä toimii myös vähän vanhemmillekin perunoille, kun vähän pidempään vaan ravistaa...

pottupesuri.jpg.96f1910108a7544ee20dae8289f498a7.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ainakin käytän mieluummin vessapaperia kuin harjaa.

:-)  Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään