Samu Tiira

Vinkkejä headsetin valintaan.

14 viestiä aiheessa

Moi!

Kaipaisin vinkkejä/kokemuksia headsetin valintaan ultraan.

Kuulokkeita kun on monta eri valmistajaa markkinoilla.

Hintaluokka max. noin 600 Euroa.

Ovatko tuon hintaluokan ANR kuulokkeet hintansa väärtti verrattuna PNR kuulokkeisiin?

Mukavuus tietenkin on todella tärkeää.

Näitä olen katsellut, mutta ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan.

http://www.sportys.com/pilotshop/lightspeed-sierra-headset.html

http://www.mypilotstore.com/mypilotstore/sep/9639

http://www.marvgolden.com/faro-g2-passive-aviation-headset.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Boseissa on ongelmaa Bendix-King KX125:n kanssa, joku sähkötaso on väärä ja ääni on ihan hiljainen.

Ainakin yhdessä Lightspeed Zulujen kanssa.

Aktiiviluurit avaavat ihan erilaisen äänettömyysmaailman, suosittelen.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen ostamaan käytetyt Bose X-kuulokkeet.

Niitä saa varmasti tuolla hinnalla; itse ostin viimeisimmät X:t alle 400 euron.

Jos käy oikein hyvä tuuri, saatat löytää jopa BOSE A20:t tuolla rahalla.

Esimerkiksi täältä: http://www.mypilotstore.com/mypilotstore/secp/169

Peter

Millainen ero sun korviin on X ja A20 välillä? Mä olen vielä DC-ruuvipuristimien uhri, mutta jos viimein laittaisi ostohousut jalkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkeistä. Katselin just Ebaystä ja x:ät on noin 400 euroa ja A20:et noin 500-600 euroa. Tottahan toki rupes nuo A20:et kuumottamaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainen ero sun korviin on X ja A20 välillä? Mä olen vielä DC-ruuvipuristimien uhri, mutta jos viimein laittaisi ostohousut jalkaan...

Iso.

Osta 20:t.  Osta sellaiset joissa on blueTooth. Saat myös kännykän jne kuulumaan niissä

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Boseissa on ongelmaa Bendix-King KX125:n kanssa, joku sähkötaso on väärä ja ääni on ihan hiljainen.

Ainakin yhdessä Lightspeed Zulujen kanssa.

Aktiiviluurit avaavat ihan erilaisen äänettömyysmaailman, suosittelen.

t. Timo

Yksilövika.  Oen ennenkin huomannut ongelmia jos kahden eri valmistajan aktiiviluurit ovat saman radion peräsä.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iso.

Osta 20:t.  Osta sellaiset joissa on blueTooth. Saat myös kännykän jne kuulumaan niissä

Peter

Damn You.

Ostettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanovat nuo kokeneet, etteivät Bosen luurit oikein sopeudu Rotaxin lauluun. Kuulemma paremmin toimii Lightspeed. Itselläni ei ole kyllä ei ole kokemusta Bosen luureista mutta ne Lightspeed Zulut olivat kyllä todella hiljaiset verrattuna kaikkiin kokeilemiini passiiviluureihin nähden. Omat luurit tällä hetkellä Sennheiser HMEC 250. Paha sanoa eroa Zuluihin, koska Zulun kokeilusta on jo aikaa kulunut. Pesee kuitenkin mennen tullen nuo kerhokoneiden luurit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bosen a20-headsettejä nyt pari vuotta käyttäneenä, en voi näitä kuin kehua. Vertailua ei Zuluihin ole.

Reilun 200h ovat olleet käytössä, paristoja täytyy muistaa pitää varalla aina yksi pari.

Toimivat niin ultrassa, kuin hyppykäytössä olevassa C206ssa hyvin.

Aurinkolasi ostoksille joutuu moni näiden hankinnan jälkeen  :thmbup:

Älä yritä liian paksuilla sangoilla käyttää, pääsee melua läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aurinkolasi ostoksille joutuu moni näiden hankinnan jälkeen  :thmbup:

Älä yritä liian paksuilla sangoilla käyttää, pääsee melua läpi.

Täältä kans ammattikäyttäjän ääni a20:n ja Silhouetten aurinkolasien yhdistelmälle!

Mitä tulee x:n ja a20:n eroon. Työnantajalla on enimmäkseen a20:siä, mutta jos ohjaamossa on yhdet kumpiakin, niin yleensä perämies joutuu tyytymään x:ään. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanovat nuo kokeneet, etteivät Bosen luurit oikein sopeudu Rotaxin lauluun. Kuulemma paremmin toimii Lightspeed. Itselläni ei ole kyllä ei ole kokemusta Bosen luureista mutta ne Lightspeed Zulut olivat kyllä todella hiljaiset verrattuna kaikkiin kokeilemiini passiiviluureihin nähden. Omat luurit tällä hetkellä Sennheiser HMEC 250. Paha sanoa eroa Zuluihin, koska Zulun kokeilusta on jo aikaa kulunut. Pesee kuitenkin mennen tullen nuo kerhokoneiden luurit.

Mainitaanpa nyt tähän vielä, jos joku sattuu ketjua lukemaan. Rotax ja laulu eivät oikein sovi samaan lauseeseen, eikä minulla ole kokemusta ultrista. Rotax-Katanaa olen kuitenkin jonkin verran A20:t päässä lentänyt, ja kuuluvuus oli kyllä Euroopan ruuhkaisissa ilmatiloissakin ihan omaa luokkaansa. Ongelmissa lienee kyse pikemminkin radiosta, intercomista ja kaapeloinneista kuin itse headseteistä. Minä en ole moisia havainnut myöskään Limbachin, Lycomingin, Thielertin kuin PT-6:kaan kanssa. Muutaman vuoden ja muutaman sadan tunnin A20-kokemuksella suositan niitä lämpimästi kaikille ja kaikkiin tilanteisiin.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanovat nuo kokeneet, etteivät Bosen luurit oikein sopeudu Rotaxin lauluun.

En tiedä, Pasi, mistä olet tuollaista kuullut. Minä olen kuitenkin aktiivi-Boseilla jo monta vuotta lentänyt ainakin kaikkia meidän Rotax-ultria (ja monia muita), ja ovat erittäin hyvin yhteen istuneet. Äänimaailma ympärillä vaimenee todella hyvin ja pidempikin lentomatka on paljon mieluisampi. Mitä meluisampi kone, sen suurempi on saavutettu hyöty.

Ainoa "vika" Boseissa on pään päällä keskeltä taittuva sanka, joka nousee ylemmäs kuin monissa luureissa. Se saattaa matalassa koneessa iskeä kipeästi kuomun kattoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään