Jani Hintikka

Uusi lentoyhtiö Go Aviation aloittaa tämän vuoden kuluessa

144 viestiä aiheessa

2/10/2021 at 08.15, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Syyttäjä vaatii Kariolle vähintään kahden vuoden ehdotonta vankeustuomiota:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fd47ace-72ec-4e3a-ac06-f4ab3dba0498

Lainaa

 

Konkurssiin menneen Go Aviation Oy:n entinen toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Jorma Kario on tuomittu Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa 2 vuoden ja 2 kuukauden ehdottomaan vankeuteen yhtiön rahaepäselvyyksistä.

Kario syyllistyi törkeään kavallukseen, törkeään kirjanpitorikokseen, törkeään veropetokseen ja viestintäsalaisuuden loukkaukseen vuosina 2015–2017. Tuomittu määrättiin neljän vuoden pituiseen liiketoimintakieltoon. Kario velvoitettiin lisäksi korvaamaan verohallinnolle reilut 53 000 euroa ja yhtiön konkurssipesälle vajaat 130 000 euroa.



https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/be2153c1-0e9e-4441-947a-ce67ad62ba68

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Roope Kekäläisellä ja kumppaneilla on uusi lentoja tarjoava firma, joka ei toimi Suomessa, vaan Saksassa. Firman nimi on Lygg, joka on Flymaas Oy:n aputoiminimi. Lygg on valinnut kotikentäksi Bielefeldin VFR-kentän, josta tarjotaan neljää reittiä mm.Prahaan ja Pariisiin. Firmalla ei ole omia koneita vaan he käyttävät paikallisia firmoja joilla on AOC. Nettisivuilla ei puhuta näistä firmoista eikä konetyypeistä juuri mitään.

Työntekijät-osastossa on neuvonantajat mukaanlukien 24 henkilöä yhteensä. Jotta heille kaikille saartaisiin maksettua palkkaa, pitäisi varmaankin olla reippaasti toimintaa. Viime vuonna ei vielä ollut, nettitiedot kertovat viime vuoden liikevaihdoksi 1000 €.

https://lygg.com/company/

https://lygg.com/routes/

Aerotelegraph on ottanut kantaa viime vuoden lokakuussa, saksaksi:

https://www.aerotelegraph.com/ab-deutschland-kurzstrecke-fliegen-im-abo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyMaas aloittaa toiminnan myös Suomessa. Kauppalehden uutinen taitaa olla vain tilaajille.

Lainaa

Helsinkiläinen Flymaas Oy aloittaa ensi vuonna aikataulutetut lento- ja matkustuspalveluyhteydet eri puolille Eurooppaa. Suomessa ensimmäiset sopimukset on tehty Iisalmessa toimivien yritysten kanssa ja neuvotteluja on käynnissä useamman muun kaupungin ja eri yritysten kanssa, kertoo toimitusjohtaja Roope Kekäläinen.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomessa-starttaa-pian-ilmailualan-uber-tunnin-lento-400-euroa/cfb98820-9601-432b-b94e-761b81717589

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Markku Mikkola said:

FlyMaas aloittaa toiminnan myös Suomessa. Kauppalehden uutinen taitaa olla vain tilaajille.

 

Juu, vain tilaajille, joten juttu ei näy alkua pidemmälle. Mutta silloin kun tämä Go Aviation kertoili aloituksestaan sanoin heti, että tuo ei tule koskaan pääsemään edes alkuun. Harmittaa, etten tehnyt sitä kirjallisesti. Vahingosta viisastuneena kirjotan nyt tästä Flymaasista, että ei tule toimimaan Suomessa, näinköhän muuallakaan Euroopassa.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maksumuurin takana.

https://www.hs.fi/visio/art-2000009338724.html

Lainaa

Lygg myy yksityislentoja yrityksille ja pyrkii ilmailualan Uberiksi

Yksityiskoneisiin ja liikelentoterminaaleihin perustuva malli voisi auttaa säilyttämään maakuntien lentoyhteydet.

IISALMESSA tai Mikkelissä voi olla vain muutama yritys, joiden työntekijöillä olisi jatkuva tarve päästä nopeasti lentäen Helsinkiin tai Tukholmaan. Pienen matkustajamäärän varassa on vaikea ylläpitää kaupallisten lentoyhtiöiden reittejä. Uusi suomalainen ilmailualan startup Flymaas oy, brändinimeltään Lygg, yrittää nyt lähestyä ongelmaa uudella tavalla.

...

Se on avannut nyt kolme uutta lentoreittiä ja lentää muun muassa Helsingin ja Ruotsin Örebron välillä. Muut jo avatut reitit ovat Örebro–Tallinna ja Tallinna–Helsinki. Seuraavaksi avautuvat reitit Tampereelta Tukholmaan ja Tallinnaan sekä Iisalmesta Helsinkiin. Keskustelut ovat käynnissä useiden muiden reittien avaamisesta muun muassa Oulusta, Vaasasta ja Mikkelistä sekä useilla reiteillä Keski-Euroopassa.
...

Tähän mennessä Lygg on tehnyt sopimuksen 15 koneen käytöstä. Valtaosa niistä on 6–19-paikkaisia, suurimmat 33-paikkaisia. Osa koneista on yksityisomistuksessa, osa yritysten omistamia ja loput lento-operaattoreiden koneita.

...

Yhtiön mukaan se pystyy luomaan uuden yhteyden mille tahansa reitille vain viikoissa ja hyvin pieni määrä matkustajia riittää tekemään yhteyden aloittamisesta sille kannattavaa.

...

”Meidän ei tarvitse sitoutua reitteihin viideksi vuodeksi, vaan voimme lentää jonnekin vaikka vain kolmen kuukauden ajan”, perustajaosakas Jari-Jussi Viinikkala kommentoi.

...

VAKITUISTEN ja aikataulutettujen reittien lisäksi Lygg toimii myös tilauslennoissa. Sen sovelluksen kautta on mahdollista tilata taksi kotoa suoraan pienelle liikelentojen terminaalille ja sieltä kyyti yksityiskoneella esimerkiksi Frankfurtista Manchesteriin. Näitä charter-lentoja yhtiö on tehnyt viime kesästä lähtien.

Isommat mahdollisuudet Lygg kuitenkin näkee yritysten kanssa tehtävissä sopimuksissa vakituisten reittien lentämisestä. Siksi yhtiön johto päätti nyt ensisijaisesti keskittyä yritysasiakkaisiin ja avata aikataulutettuja vakioreittejä.

”Yritysasiakkaamme tekevät kanssamme sopimuksen ja varmistavat sillä, että heidän tarvitsemalleen reitille syntyy lentoyhteys. Reitit tarjoavat yrityksille merkittävän ajansäästön”, Lyggin toimitusjohtaja Roope Kekäläinen sanoo.

Käyttämällä bisneslentojen terminaalia asiakkaat välttävät myös isojen lentokenttien turvatarkastusten ruuhkat.

...

Hintojen puolesta yhtiö sanoo pyrkivänsä bisnesluokan ja tavallisten lentolippujen väliin. Käytössä on vyöhykehinnoittelu, joka perustuu ilmassa vietettyyn aikaan. Tunnin lento esimerkiksi Tampereelta Tukholmaan maksaa 400 euroa ja puolen tunnin lento Helsingistä Tallinnaan 225 euroa.

...

YHTIÖN perustajista Roope Kekäläinen on ammattilentäjä ja lennonopettaja. Jari-Jussi Viinikkala on puolestaan entinen investointipankkiiri.

...

Kekäläinen toimi aiemmin toimitusjohtajana ja hallituksen jäsenenä myös Go Aviation -lentoyhtiössä, jonka kolmevuotinen taival päättyi kuitenkin konkurssiin vuonna 2017 ennen ensimmäistäkään lentoa. 

Yrityksen tarkoituksena oli tarjota aikataulutettuja ja kiinteään kuukausimaksuun perustuvia lentoja pienkoneilla Euroopassa.

Kekäläisen entinen yhtiökumppani ja yhtiön alkuperäinen toimitusjohtaja tuomittiin vuoden 2021 keväällä törkeästä kavalluksesta, törkeästä kirjanpitorikoksesta, törkeästä veropetoksesta ja viestintäsalaisuuden loukkaamisesta runsaan kahden vuoden vankeuteen. Tuomio ei ole lainvoimainen, vaan se on hovioikeuden käsittelyssä.

Kekäläisen tehtäväksi jäi konkurssipesän selvittäminen yhteistyössä viranomaisten kanssa. HS Visio on tutustunut tapauksen dokumentteihin ja muun muassa pesänhoitajan lausuntoon ja käräjäoikeuden tuomioon. Niiden perusteella Kekäläisellä on sotkussa puhtaat paperit.

...

PERUSTAMISEN yhteydessä 2020 mukaan tuli tunnettuja neuvonantajia, jotka sijoittivat yhtiöön. Kahden seuraavan vuoden aikana mukaan on tullut lisää yksityissijoittajia. Yhteensä Lygg on kerännyt sijoittajien pääomaa tähän mennessä 1,25 miljoonaa euroa. Lisäksi se on saanut lainaa ja julkista tukea.

”Sillä rahoituksella lensimme Frankfurtissa ensimmäiset lennot syksyllä 2021 ja todistimme mallin toimimista. Kehitimme myös ensimmäisen version sovelluksestamme ja testasimme sitä asiakkailla”, Kekäläinen kertoo.

Vaikka Euroopassa on huomattavasti tiheämpi lentokenttien verkosto ja enemmän yksityiskoneita, täysin Lyggiä vastaavaa palvelua ei alueelta löydy, perustajat sanovat.

Yhtiö uskoo pääsevänsä aloittamaan ensimmäiset aikataulutetut reitit Euroopassa ensi syksynä. Toistaiseksi se operoi noin kymmenelle yritysasiakkaalle tilauslentoja muun muassa Frankfurtin Egelsbachin lentoasemalta.

...

Kun lentoliikenne sähköistyy, tavoitteena on ottaa uudet konetyypit mukaan. Ensivaiheessa kyse on hybridikoneista, jotka vähentävät jo päästöjä merkittävästi. Kekäläisen mukaan yhtiö ottaa käyttöönsä myös kiinteäsiipisiä sähkölentokoneita heti kun mahdollista.

...

Flymaas oy

Mikä: Lentoliikenteen matkustusalusta Lygg-brändillä

Perustettu: 2020

Työntekijämäärä: 5 vakituista ja 10 konsulttisopimuksella työskentelevää

Perustajat: Roope Kekäläinen ja Jari Jussi Viinikkala

Liikevaihto: Noin 160 000 euroa vuonna 2022, tavoitteena noin 6 miljoonaa euroa vuonna 2023.

Sijoittajat: Mukana sijoittajana on useita tunnettuja nimiä, kuten pelitapahtuma Assemblyn perustajana tunnettu Pekka Aakko, joka on myös aktiivinen ilmailuharrastaja. Muita sijoittajia ovat esimerkiksi Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka, Ponssen Jarmo Vidgren ja jäänmurtoyhtiö Arctian toimitusjohtaja Maunu Visuri.

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jutusta voi saada sen käsityksen, että homma on jo kovasti käynnissä ja lentoja lennetään.

160k€ liikevaihdolla, keskimäärin 400€/lippu ja 50% täyttöasteella tulisi lentojen määräksi 2022 noin 30kpl. Se on yksi lento vähän useammin kuin joka toinen viikko. Jos oletetaan että lentäminen olisi painottunut loppuvuoteen, niin ovat saattaneet lentää jopa kerran viikossa. Vähän on vielä matkaa bisnekseen ja nähtäväksi jää tuo 2023 liikevaihtotavoite. Jos siihen pystyvät, niin nostan hattua. Siihen asti pysyn skeptikkona.

Syy epäilyksiin on ihan suoraan kysynnässä ja hinnassa. Eivät varmasti pysty tarjoamaan lentoa Mikkelistä esimerkiksi Tukholmaan yhdelle hengelle 400€ hinnalla vaikka konetyyppinä olisi PC-12. Tällöin kilpailevat suoraan muiden tilauslentoja tarjoavien operaattorien kanssa. Jos taas palvelua ei ole saatavilla aina kun sitä tarvitsee, ei palvelua ole olemassa. 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä juttuhan on ihan täyttä skeidaa. Saman sanoin aikanaan, kun Go Aviation lanseerattiin, mutta en valitettavasti kirjoittanut sitä mihinkään, jotta olisin sitten saanut sen "mitäs minä sanoin-nautinnon". No, nyt se on kirjoitettuna.

Mitenkä minusta tuntuu, että ilmailun alalla on tämmöisiä selkeitä huijauksia enemmän kuin muussa elämässä, vai olisiko niin, että muiden alojen kusetuksiin ei sillä tavalla kiinnitä huomiota?

Just huomasin, että sähkölentokoneentkin on mainittu...jippii...sillä saa hyvesignalointipisteitä ja ehkä helpommin höynäyettyä rahoitustakin.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

Se on avannut nyt kolme uutta lentoreittiä ja lentää muun muassa Helsingin ja Ruotsin Örebron välillä. Muut jo avatut reitit ovat Örebro–Tallinna ja Tallinna–Helsinki.

Kannattaa firmassa olla ehkä vähän tarkempia näiden medialausuntojen kanssa. Nimittäin se että lentää tilausrahtilentoja yhdelle tietylle asiakkaalle vaihtuviin kohteisiin ei kenties aivan tarkoita "uuden lentoreitin avaamista", jos nyt ihan pedantteja ollaan :hmm: Tietysti uuden firman kannattaa kaikesta pöhinää kehitellä, vai onko toimittaja vedellyt mutkia suoriksi.

Mutta silti, menestystä uudelle firmalle, näitä kun ei liikaa Suomesta löydy :thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Juha Ritaranta kirjoitti:

Just huomasin, että sähkölentokoneentkin on mainittu...jippii...sillä saa hyvesignalointipisteitä ja ehkä helpommin höynäyettyä rahoitustakin.

Hyve ja vastuullisuus on nykyään jo itse (pää)asiaa tärkeämpi tuoda ilmi ja sitä pitää korostaa.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muuten googlata "Liikelennot". Ihan noin suomen kielelläkin löytyy melkomoinen määrä firmoja, jotka tarjoavat palvelua joko omalla kalustollaan ja vielä enemmän brokereita, jotka pientä komissiota vastaan järjestävät lentokoneen asiakkaalle ihan just sieltä mistä haluaa lähteä sinne minne haluaa lentää ja silloin kun haluaa. Bisneslentohommia aika kauan melko läheltä seuranneena voin kertoa, että ensinmainituissa yrityksissä ei ihan kauheasti rakasteta näitä jälkimmäisiä. Toki joistakin on joskus hyötyäkin.

En nyt ihan jaksa käsittää mitä lisäarvoa tämmöinen Lygg mahtaa tuoda tähän hommaan. Palvelu on jo olemassa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
36 minutes ago, Ilkka Mäkelä said:

Lyggin sivuilla on tälle päivälle päivätty mediatiedote (pdf.) Kuulemma tehdään ilmailualan historiaa, jne.

https://lygg.com/wp-content/uploads/2023/01/LYGG-uudet-reitit-.pdf

 

Ihan kamalaa soopaa. Käsittääkseni Scanwings lentää King Airilla HUS:lle säännöllisesti jotakin lääketieteellistä kamaa (isotooppeja?) Örebron ja Helsingin välillä. Ovat lentäneet jo pidemmän aikaa. Mihinkä siinä on tuota Lyggiä tarvittu? Käyttävät lentokoneita jotka muuten seisoisivat kentillä!? Niin käyttää kaikki bisneslentofirmojen asiakkaat. 

 

Muokattu: , käyttäjä: Juha Ritaranta
Typo
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Juha Ritaranta kirjoitti:

Käyttävät lentokoneita jotka muuten seisoisivat kentillä!? Niin käyttää kaikki bisneslentofirmojen asiakkaat.

Tuo hymyilytti jutussa eniten. Eivät siis kilpaile asiakkaista kenenkään kanssa, luovat vain 100% uutta markkinaa. Kovin on kunnianhimoinen tavoite ja varmasti kaikki voittavat.

Toiseksi on ”hieman harhaanjohtavaa” (täyttä skeidaa) puhua päästöistä ja unohtaa se, että nuo lennot OUL-HEL-ARN-LLA -lennot lennetään joka tapauksessa, joten on varmasti ympäristöystävällisempää istua noiden koneiden tyhjille paikoille kuin tilata oma kone. Tuota konetta ympäristöystävällisempää on myös ajaa omalla autolla 300km suuntaan Oulu-Luulaja-Oulu. Se on myös nopeampi ja paljon halvempi vaihtoehto kuin lentää Helsingin ja Tukholman kautta.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Ritaranta kirjoitti:

Ihan kamalaa soopaa. Käsittääkseni Scanwings lentää King Airilla HUS:lle säännöllisesti jotakin lääketieteellistä kamaa (isotooppeja?) Örebron ja Helsingin välillä. Ovat lentäneet jo pidemmän aikaa. Mihinkä siinä on tuota Lyggiä tarvittu? Käyttävät lentokoneita jotka muuten seisoisivat kentillä!? Niin käyttää kaikki bisneslentofirmojen asiakkaat.

Tietääkseni King Air ei ole lentänyt enää 12.1.23 jälkeen ORB/LPI/ARN/BMA-kohteisiin. Kun taas 16.1.23 alkaen OH-KYC Navajo (Joen Service?) on lentänyt vastaavia legejä (HEL-ORB-[LPI]-TLL-HEL). (lähde molempiin: FlightRadar24)

Tällä viittasin tuohon ihmettelyyni että miten tuota "reitiksi" voi kutsua, ja myyvät lippujakin siihen. Mutta lavealla pensselillä vaan ;D

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
16 hours ago, Sami Puro said:

Tietääkseni King Air ei ole lentänyt enää 12.1.23 jälkeen ORB/LPI/ARN/BMA-kohteisiin. Kun taas 16.1.23 alkaen OH-KYC Navajo (Joen Service?) on lentänyt vastaavia legejä (HEL-ORB-[LPI]-TLL-HEL). (lähde molempiin: FlightRadar24)

Tällä viittasin tuohon ihmettelyyni että miten tuota "reitiksi" voi kutsua, ja myyvät lippujakin siihen. Mutta lavealla pensselillä vaan ;D

Eli tämä uutta vallankumouksellista, vastuullista, ympäristöystävällistä ja ties mitä hienoa tarjoava firma aloittaa sillä, että siirtää kehitystä noin 40 vuotta taaksepäin vaihdattamalla suht modernin turbopropin noin 45 vuoden ikäiseen mäntämoottorikoneeseen. Lygga till jatkopuuhastelulle, erityisesti ihan lähiaikoina alkavalle sähkö- ja hybridikoneilla lentämiselle. :laugh:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLE on tehnyt jutun, jonka videossa on sentään ruotsalaisen Jonairin Citation XL.

Lainaa

Ruotsalaisen lentoyhtiön Jonairin kahdeksanpaikkainen kone rullaa Helsinki-Vantaan liikelentoterminaalin eteen, ja matkustajien noustua kyytiin kone jatkaa Tarttoon Virossa.

– Tarttoon ei ole enää lainkaan reittilentoja, mutta yrityksillä on edelleen tarve saada työntekijät liikkumaan, sanoo matkustualusta Lyggin kehittäneen FlyMaas oy:n toimitusjohtaja Roope Kekäläinen.

Lennon voi varata Uberin kaltaisella Lyggin kyytisovelluksella. Sovellus valitsee matkustajamäärän ja matkan pituuden perusteella, mikä lentoyhtiö lopulta reitin lentää. Liikelentoihin liittyvä mielikuva luksuksesta on karisemassa nopeasti.

https://yle.fi/a/74-20014195

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 minutes ago, Ilkka Mäkelä said:

YLE on tehnyt jutun, jonka videossa on sentään ruotsalaisen Jonairin Citation XL.

https://yle.fi/a/74-20014195

Varmaan halpaa ja ympäristöystävällistä ja ties mitä siirtää Citation XL tyhjänä Uumajasta Helsinkiin yhtä Tarton keikkaa varten. Eiköhän tuo olisi tullut halvemmaksi vaikka Jetfliten Challengerilla ilman noita siirtoja. Puhumattakaan Scanwingsin pikku-Citationista. Ehkä on joku syy miksi eivät tee yhteistyötä helsinkiläisten operaattorien kanssa. Tai sitten ne helsinkiläiset ei tee yhteistyötä tämän uuden yrityksen kanssa. Jostakin syystä.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Ritaranta
typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lainaa

Keskustelut ovat käynnissä useiden muiden reittien avaamisesta muun muassa Oulusta, Vaasasta ja Mikkelistä sekä useilla reiteillä Keski-Euroopassa.

Älyttömän kivaa! Mikkelissäkin saatettaisiin nähdä taas lentokone. Kameravehkeet esiin... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljon on avoimia kysymyksiä. Kuten Iisalmen lentokentän "kunnostus". Kenttää ylläpitää Iisalmen kaupunki, maksaako kaupunki kunnostuksen ja mitä kunnostus pitää sisällään? Koska työt alkavat? Milloin on valmista?

Käyttökelpoista asfalttia on vain 654 metriä.

https://lentopaikat.fi/iisalmi-efii/

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöinenkin löytyi. Viimeinen kappale on mielenkiintoinen: Ponssen johtaja ei ole tietoinen, että "päätös lentojen aloittamisesta on tehty." Tietääköhän sitä juuri kukaan muukaan. Esim lentojen operaattori, saati Iisalmen kaupunki, jolle tulee kiire laittaa lentokenttänsä kaupallisen ilmailun vaatimaan kuntoon. Ainakin pidentää kiitotietä, järjestää kiitotievalot, hommata jonkunmoinen  mittarilähestymissysteemi (ei ihan kauhean vaikeaa satelliittipohjaisena) jne.

https://yle.fi/a/74-20014702

Muokattu: , käyttäjä: Juha Ritaranta
typo
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Ilkka Mäkelä said:

Pari vuotta menee lentokentän parantamiseen, arvioi Iisalmen kaupunki.

https://yle.fi/a/74-20014982

Noniin...sitten vaan kaupunginisät ensin selvittää mitä pitää tehdä (kilometri lisää kiitotietä, leveyttä 30 metriä, valot, mielellään suuritehoiset, kunnossapito talvella, lähestymismenetelmä ja varmaan jotakin joka ei nyt tule mieleen). Sitten tälle kustannusarvio ja valtuustoon päätettäväksi. Ei ihan pikkurahoista puhuta. En viitsi edes tarkemmin funtsia miten operointi toteutettaisiin tuollaisella esitetyllä systeemillä. Mutta sekin kannattaisi päättäjien miettiä, laskea oikeat kustannukset ja sitten kysellä vieläkö potentiaalisia käyttäjiä kiinnostaa, vai ajettaisiinko kuitenkin tunti autolla Kuopioon. Olishan se hienoa, jos lentäisivät suoraan Iisalmesta, varmaan kuullaan kohta miten kaupunki päättää. 

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään