Jani Hintikka

Uusi lentoyhtiö Go Aviation aloittaa tämän vuoden kuluessa

144 viestiä aiheessa

Trafilta onkin tullut juuri eilen uusi "Luettelo lentotoimintaluvan, liikenneluvan ja lentotyöluvan haltijoista Suomessa".

 

http://www.trafi.fi/filebank/a/1478162444/ad96568515380129ec1d6af512c65160/22947-Luettelo_lentotoimintaluvan_liikenneluvan_ja_lentotyoluvan_haltijoista_Suomessa_3_11_2016.pdf

 

Edelleen GO! Aviation Oy:llä on pelkkä lentotoimintalupa (FI.AOC.018), ei liikennelupaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Trafilta onkin tullut juuri eilen uusi "Luettelo lentotoimintaluvan, liikenneluvan ja lentotyöluvan haltijoista Suomessa".

 

http://www.trafi.fi/filebank/a/1478162444/ad96568515380129ec1d6af512c65160/22947-Luettelo_lentotoimintaluvan_liikenneluvan_ja_lentotyoluvan_haltijoista_Suomessa_3_11_2016.pdf

 

Edelleen GO! Aviation Oy:llä on pelkkä lentotoimintalupa (FI.AOC.018), ei liikennelupaa!

 

Lentopostin 5.10. päivätyssä, aikaisemminkin linkitetyssä uutisessa asia on selitetty niin, että liikennelupa myönnetään vasta, kun ensimmäinen lentokone on saapunut laivastoon.

 

Lentotoiminnan harjoittamiseen tarvittava liikennelupa on tulossa voimaan heti, kun ensimmäinen kone saapuu laivastoon. Liikenneluvan vaatimuksena on mm. lentotoimintalupa, talous- ja vastuullisuusasioita sekä olennaisena osana myös itse lentokone.

 

http://lentoposti.fi/uutiset/go_aviationille_leasingsopimukset_kolmesta_pc_12_ng_koneesta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus Lentopostin uutisesta:

" Uudelleen rekisteröinti käynnistyy lokakuun puolivälissä"

 

Toivoakseni rekisteröinti on saatu käyntiin.  Nyt kun se oletettavasti on käynnissä, mietin, kauankohan se pysyy käynnissä ja milloin se sammuu ?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Trafilta onkin tullut juuri eilen uusi "Luettelo lentotoimintaluvan, liikenneluvan ja lentotyöluvan haltijoista Suomessa".

 

http://www.trafi.fi/filebank/a/1478162444/ad96568515380129ec1d6af512c65160/22947-Luettelo_lentotoimintaluvan_liikenneluvan_ja_lentotyoluvan_haltijoista_Suomessa_3_11_2016.pdf

 

Edelleen GO! Aviation Oy:llä on pelkkä lentotoimintalupa (FI.AOC.018), ei liikennelupaa!

 

Taitaa olla Trafin tiedoissa kirjoitusvirhe, kun Go Aviationin ja Norran AOC:lla on sama numero?  Molemmilla näkyy ylläolevan linkin mukaan olevan FI.AOC.018.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Trafin tiedoissa kirjoitusvirhe, kun Go Aviationin ja Norran AOC:lla on sama numero?  Molemmilla näkyy ylläolevan linkin mukaan olevan FI.AOC.018.

 

Niin taitaa. Norran numero on oikein, GO:lla pitäisi olla ilmeisesti FI.AOC.040 jos numero ei ole muuttunut aiemmasta.

 

EDIT: toisaalla vihjattiin vähän tuoreemmasta listauksesta. Tuo tänne linkattu oli 3.11.2016, mutta Trafin 7.11.2016 julkaisemassa, päivitetyssä luettelossa yhtiötä ei ole jostain syystä lainkaan :/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahaa paloi ja yhtään lentoa ei koskaan saatu ilmaan!  :-\

 

Tuskin kaikki paloi, osa myös puhdistui. Puhuvatten rahanpesusta.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi sitä popcornin määrää mitä Go Aviation vielä vaatiikaan...  :laugh: Eiköhän ennen juhannuskokkoja nähdä vielä yhtiön uusi tuleminen, lennot luvataan aloittaa tämän vuoden aikana.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tämän konkurssin hyväpuoli ole kuitenkin se, että nyt joku voi ostaa valmiiksi rakennetun (mutta ei vielä käytännössä testatun) konseptin puoli ilmaiseksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku ehkä kohta huomaa että kahden miljoonan sijoituksella ei vielä tänään rakenneta lentoyhtiötä, ainakaan pitkäaikaista.Jos joku ajatustasolla vetää välistä parisataatuhatta niin ei sen pitäisi vielä putiikkia kaataa, onkohan alkupääoma liiankin vaatimaton?Kyselin tuossa aiemmin josko joku tietäisi mikä vuorokausikustannus tuollaiselle lentolaitteelle on, henkilökunta mukaanluettuna.Jonkunhan ne tulpatkin on vaihdettava, vai oliko öljynsuodattimet.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konkurssihakemus hyväksytty ja yhtiö on varaton:

 

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005096568.html

 

Taisi olla viime heinäkuuta kun yhtiö ilmoitti että kassassa on jo pari miljoonaa ja lisääkin taisi olla tulossa. Sitten kavallettiin pari sataa tonnia ja nyt kaikki mennyt? Minne se loppu katosi muutamassa viikossa kun vielä joku viikko sitten jotkut firmasssa oli sitä mieltä että kaikesta huolimatta firma voi jatkaa ja aloittaa lennot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään juttuja:

 

Iltalehden tietojen mukaan yhtiön perustaja ja ex-toimitusjohtaja, törkeistä rikoksista epäilty Jorma Kario yritti viimeiseen saakka estää konkurssin esittämällä, että rahoitus olisi valmiina. Ainoa edellytys hänen mukaansa oli, että yhtiön johto tulisi vaihtaa.

 

Vaikka Karion omistamat osakkeet ovat takavarikossa, hänellä on yhä niiden perusteella äänioikeus. Kario vaati ja sai kutsuttua koolle ylimääräisen yhtiökokouksen maaliskuun lopulla. Kokous ei kuitenkaan hyväksynyt Karion esitystä hallituksen vaihtamisesta.

 

IL:n tietojen mukaan Go Aviationin konkurssi saattaa raueta varojen puutteessa.

Yksi yhtiön suurimmista sijoittajista lähetti ennen konkurssia muille sijoittajille viestin, jossa kertoi aikovansa esittää heille joukkokanteen nostamista ja vahingonkorvausten vaatimista Kariolta.

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704082200099469_uu.shtml

 

Ulosottovirasto perii Go! Aviationin perustajalta ja ex-toimitusjohtajalta Jorma Kariolta liki sadan tuhannen euron maksusaatavia.

Verottajan saatavat nousevat yli 30 000 euroon. Finnveralle Kario on listan mukaan velkaa yli 40 000 euroa. Technopolisin ja Kiinteistö Oy Innopolin saatavat ovat yhteensä liki 25 000 euroa.

 

Rekisteriotteesta paljastuu myös, että loppuvuodesta 2015 Karion verovelkoja oli lyhennetty peräti yli 50 000 eurolla; verottajan seitsemän laskua kuittaantuivat joulun 2015 aatonaattona.

 

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704082200099064_uu.shtml

 

Yhtiön kirjanpidosta on löytynyt tiettävästi lähes puolen miljoonan euron epämääräinen laskutus, jossa sijoittajien rahaa on siirtynyt pääosin Karion omien tai hänen lähipiirinsä yritysten tileille.

 

Jorma Kario on aiemmin kiistänyt jyrkästi syyllistyneensä mihinkään rikokseen. Hän on myös kiistänyt tiedot epäselvästä tai aiheettomasta laskutuksesta itselleen ja lähipiirilleen.

 

Iltalehden haltuunsa saama salainen sopimus kuitenkin paljastaa, että Kario oli jo yli puoli vuotta aiemmin luvannut palauttaa yhtiölle yli sadan tuhannen euron epäselvät laskut, jotka hän oli maksanut omien tai lähipiirinsä firmojen tileille.

 

Kario sitoutui maksamaan takaisin yhteensä 120 000 euroa. Viimeinen maksuerä oli sovittu suoritettavaksi 30.7.2016 mennessä, muussa tapauksessa Kario eroaisi hallituksen puheenjohtajan tehtävästä.

 

Kario ei kuitenkaan täyttänyt sopimusehtoja, joten hänelle annettiin mahdollisuus itse irtisanoa itsensä. Tämä tapahtui elokuun puolivälissä. Uusi hallitus antoi hänelle mahdollisuuden erota toimitusjohtajan paikalta.

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704082200099470_uu.shtml

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entinen formulakuski Mika Salo, entinen NHL-kiekkoilija Kimmo Timonen sekä lukuisat muut sijoittajat ovat jääneet nuolemaan näppejään. Heidän rahansa lentoyhtiö Go Aviationiin eivät kuitenkaan kadonneet taivaan tuuliin, vaan rikosepäilyjen mukaan muun muassa yhtiön toimitusjohtajan taskuihin.

Poliisi on saanut valmiiksi liki 4 000-sivuisen esitutkinnan. Siinä yhtiön entistä toimitusjohtajaa Jorma Kariota, 53, epäillään jopa satojen tuhansien eurojen törkeistä kavalluksista ja törkeistä rahanpesuista.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802092200731653_u0.shtml

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään