Tarmo Kallio

Nokia N8 navigaattorina ulkomailla offline-tilassa

5 viestiä aiheessa

Hyvään Symbian-laitteeseen tuli tuossa maaliskuun lopussa uudet karttapäivitykset. http://www.digitoday.fi/data/2015/03/26/nokia-tappoi-kartat-symbianissa-ei-sittenkaan/20153865/66

Moniko muu käyttää vielä erinomaista laitetta? Kysyn yhdestä epäkohdasta. Onko esimerkiksi Ruotsin kartta suppeampi, kuin Suomen? Kun yrittää asettaa kohteeksi jonkun kadunnumeron. Tukholmastakaan ei tunnu löytyvän kuin satamat ja lentokentät.

Ja koko ajan siis offline-tilassa. Olen ladannut ja asentanut uusimman Ruotsin kartan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa niin, että zoomaa kartan kursori Ruotsin päälle kartalla ja syötä sitten hakemasi kadunnimi.

Luulen, että kartta on rakennettu niin ettei se hae oletuksena kaikista tallennetuista maista, vaan vain siitä missä ikään kuin olet.

Nokian N8:n navi on hieman hidas paikantamaan kartalle ulkomailla ollessa, kun datasiirto puuttuu.

Pieni odotus palkitaan ja sijainnin löydettyään todella oiva navi niin kävelyyn kun autoilemiseenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moniko muu käyttää vielä erinomaista laitetta? Kysyn yhdestä epäkohdasta. Onko esimerkiksi Ruotsin kartta suppeampi, kuin Suomen? Kun yrittää asettaa kohteeksi jonkun kadunnumeron. Tukholmastakaan ei tunnu löytyvän kuin satamat ja lentokentät.

Ja koko ajan siis offline-tilassa. Olen ladannut ja asentanut uusimman Ruotsin kartan.

Mikkonen kerkesikin vastaamaan itse kysykseen. Ulkomaan kartat eivät mielestäni ole suppeampia, tuo zoomaus auttaa. Tosin jos lähtee heti yrittämään kun sovellus on avattu, voi olla aika hiljaista ennenkuin sijainti löytyy  :) Tuo sama ilmiö, jossa laite hakee prioriteettikohteita esiintyy oikeastaan kaikissa ulkomaissa offline tilassa.

Käytän edelleen N8:a varapuhelimena, ja ihan jos ollaan rehellisiä niin kun siihen on tottunut ( mulla oli niitä kolme peräjälkeen ) se on mukavampi kuin repullinen uusia JellyBeaneja, KitKatteja ja KotKot:eja. Ja kamerahan siinä oli aikansa huippuluokkaa. Vaikka en pidä Androidista, niin Sampan Galaxy Zoom K oli valinta sen optisella zoomilla varustetun kameran vuoksi. Tuossa on kirjahyllyssä vielä yksi käyttämätön Zoomi Samppa paketissa. Niitäkään ei kohta saa enää uutena. Mulla puhelin on keskimäärin noin vuoden kalu. Käyttö on senverran intensiivistä. N kasejakin ostin pari hyllyyn silloin kun Gigantti myi viimeiset 199e.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ihan henkilökohtainenkim syy pitää ko puhelinta - N8 kun on useimmiten kisoissa lentämäni koneen kilpailutunnus ja onhan se hienoa, että puhelin kuuluu samaan talliin ;)

h

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Aina oppii uutta. Olen normaalisti käyttänyt kuvaketta, jossa on auton kuva ja lukee aja. Sitten pitää kirjoittaa kadunnimi ja numero. Sen jälkeen tulee se puheohjattu navigointi.

Mutta tuo zoomausjuttu tosiaan toimii. Täytyy pienentää karttaa ja vierittää karttaa Ruotsiin. Sitten zoomaus haluttuun paikkaan ja näpäyttää kohdistinta. Tulee vaihtoehdot: Aja sekä kävele. Navigointi alkaa nykyisestä sijainnista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään