Peter Lord

Ti-Ti-Tyyyyyyyyyy

267 viestiä aiheessa

Kohtahan tulee ATO:n rinnalle mahdollisuudeksi DTO, declared training organisation. Saa nähdä mitä sitten tapahtuu...

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Tuomas Reinikainen kirjoitti:

Enää reilu vuosi ja tulee täyteen DTO:n vaatima 3v lähes rehellistä retrotakseilua. Sitten vain ilmoituksella asuntovaunu kentän laidalle ja homma pyörii jälleen.

No asuntovaunu(auto) ja Saabit on jo Malmin parkkiksella, on ollut jo jonkin aikaa.

Lieneekö ihan majoittumistarkoituksessa?

 

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TTT-aviation on myös edelleen aktiivinen Facebookissa. Näköjään toimintaa edelleen on kun kyltin poistaminen otti näin koville. 

Screenshot_2018-04-17-10-36-15.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TTT-Aviation on Oy Constella LTD:lle (y-tunnus 1020081-5) rekisteröity aputoiminimi. 

Yhhtiöllämme ei ole toimitiloja Malmilla. Siellä aiemmin ko. toiminimellä toiminut yhtiö on lopettanut toimintansa. 

Malmin lentokentän tienhaarassa sijainnut vanhentunut TTT-Aviation:in kyltti on pyynnöstäni poistettu. 

Tiedossani ei myöskään ole, että mikään Malmilla toimiva yritys harjoittaisi  retrotaksitoimintaa ja siten kilpailisi Tuomisen yhtiön (olipa sen nimi tänään mikä tahansa) kanssa. Siksi edellä lainattu purkaus on jo lähtökohtaisesti järjetön  mikä sopii hyvin ko. Yrittäjän tyyliin  

 

Muokattu: , käyttäjä: Peter Tähtinen
6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4/16/2018 at 15.20, Tuomas Reinikainen kirjoitti:

Osaisiko joku hakea vastaavia tietoja lahden eteläpuolelta?

Eestikeeliset linnut ovat laulaneet, että TraFin yrittäessä suojella suomalaista ilmailua, on eräs Malmillakin tunnettu sankarilentäjä viritellyt koulutushommien aloittamista etelänaapurissa.

Perusinfo löytyy googlella, joka kertoo, että v. 2016 lahden eteläpuolelle on rekisteröity Nordicflight OÜ ja TTTaviation OÜ.

https://infopank.ee/ettevote/283058/nordicflite-ou

https://infopank.ee/ettevote/300721/tttaviation-ou

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tuo nyt toiminimen loukkaus, jos joku perustaa viroon yrityksen jolla on lähes sama toiminimi kuin suomessa toimivalla saman alan yrityksellä, ja sen jälkeen ryhtyy vielä harjoittamaan liiketoimintaa suomessa ulkomaalaisen yrityksen voimin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta, Viron CAA:n sivuilta ei löydy mitään firmoja, joilla olisi AOC tai koulutuslupa jotka jotenkin vittaisivat TTT:n toimintaan. Yrityksiä toki saa perustaa nimillä, jotka sattuvat olemaan vapaina, mutta toiminta on eri asia.

https://www.ecaa.ee/et/lennundusspetsialistid-koolitus-ja-sertifikaadid/lennuettevotjad

https://www.ecaa.ee/et/lennundusspetsialistid-koolitus-ja-sertifikaadid/koolitajad

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olettaisin, että ajatus olisi toimia DTO:na (declared training organisation, eli ilmoitus viranomaiselle koulutustoiminnasta, ei vaadi lupaa) heti kun se tulee mahdolliseksi. Mahdollisesti myös sitten Suomen puolella. Tähän siis tuo edellinen kysymys liittyi, nykyisellään ei välttämättä toimintaa vielä ole.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Peter Tähtinen kirjoitti:

Unohtakaa DTO.

Menee vielä monta vuotta. Yllätys yllätys. 

Jaa? Mistäs tämä tieto sitten on? Brittiviranomainen on ainakin vielä vajaa kuukausi sitten pannut aika paljon paukkuja asiaan, vaikka tiedossa olikin, ettei muutos tule tapahtumaan huhtikuun alussa kuten alun alkaen oli suunniteltu.

"The CAA [UK] understands that EASA hopes to implement the aircrew regulation later this summer with no further changes to the regulation."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista. Tähän mennessä hankkeen julkaisusta (NPA:sta) on kulunut vasta reilu kaksi vuotta, joten monen vuoden lisäviivytys tuntuu kyllä pitkältä, vaikka hanke lähtisi kokonaan uudella NPA:lla (sitä kun tuskin täysin nollasta tarvitsisi lähteä valmistelemaan).

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24/04/2018 at 16.29, Tatu Koiranen kirjoitti:

... ajatus olisi toimia DTO:na (decleared training organisation, eli ilmoitus viranomaiselle koulutustoiminnasta, ei vaadi lupaa) ....

Pikku yksityiskohta mutta pitäisi varmaan olla "declared" eikä "decleared"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Pikku yksityiskohta mutta pitäisi varmaan olla "declared" eikä "decleared"?

Juurikin näin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4/24/2018 at 19.46, Peter Tähtinen kirjoitti:

Unohtakaa DTO.

Menee vielä monta vuotta. Yllätys yllätys. 

 

4/25/2018 at 10.33, Tatu Koiranen kirjoitti:

Jaa? Mistäs tämä tieto sitten on? Brittiviranomainen on ainakin vielä vajaa kuukausi sitten pannut aika paljon paukkuja asiaan, vaikka tiedossa olikin, ettei muutos tule tapahtumaan huhtikuun alussa kuten alun alkaen oli suunniteltu.

"The CAA [UK] understands that EASA hopes to implement the aircrew regulation later this summer with no further changes to the regulation."

Meni lopulta nelisen kuukautta, taisi CAA UK:n arvaus osua sattumalta paremmin kohdalleen :-)

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2018.204.01.0013.01.ENG&toc=OJ:L:2018:204:TOC

edit: Trafikin julkaissut asiasta: https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaista/6465/dto-koulutusvaatimukset_julkaistu

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään