Harri Nurmi

USA:n venäjäpakoitteisiin lisätty mm. Suomessa sijaitseva Ilmailuyritys

8 viestiä aiheessa

MTV uutiset kertoo;

 

Yhdysvallat on asettanut uusia Venäjän-vastaisia pakotteita. Listalla on suomalaisia yrityksiä ja henkilöitä.

 

Pakotelistalla on muun muassa Jokerien osaomistaja Roman Rotenberg ja liikemies Kai Paananen sekä yritykset Långvik Capital, Airfix Aviation, SET Petrochemicals ja Southeast Trading

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hesarissa tänään muuten sivulauseessa mainittiin asia mikä varmasti on jo ollut jonkin aikaa tiedossa, mutta en ole vain huomannut missään isompaa meteliä tästä. Eli Airfix lopettaa Suomessa: "Bisneslentoyhtiö Airfix Aviation on poistumassa Helsinki–Vantaalta Venäjän-pakotteiden vuoksi." (hs.fi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai Paananen oli tänä iltana (sunnuntai 20.9.) Arto Nybergissä. Puhuttiin Airfixixta ja sen tulevaisuudesta. Näkynee YLE Areenassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaiketi ne pakotteet vaikuttavat, kun netistä osui sattumalta silmiin muutamia lähiaikoina OH- rekkarista poistuneita pisnesjettejä:

 

Sold 07.2015

OH-FIX FA2000 179 sold as N22TS

 

Sold 09.2015

OH-MAL BD700 9353 sold as 9H-FLN

OH-FOX FA2000 067 sold as G-YFOX

 

Sold 10.2015

OH-TNR BD700 9159 sold as OE-ITN

OH-TNF BD700 9332 sold as LX-TNF

 

Kk. noin tarkkuudella, mutta poistumistahti on ollut melko hurja. Eikä tässä näy kaikki.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja muutamista luotettavista lähteistä on käynyt selville, että USA:n asettamat pakotteet Venäjälle ovat lopettaneet Airfixin toiminnan kokonaan Suomessa.

 

Noin viikko pakotteiden alkamisen jälkeen omistajat päättivät ajaa yhtiön alas todettuaan, että mitään edellytyksiä jatkamiselle ei ollut, koska luottokortit ja polttoainekortit yms. lakkasivat tomimasta.

Amerikkalaiset firmat, kuten Gulfstream, Honeywell, Jeppesen jne. sanoivat yhteistyön irti.

 

Tämän jälkeen kaikki Airfixin koneet ovat joko poistunet jo uusille operaaattoreile ulkomaille, tai viimeiset poistuvat aivan  lähiaikoina.

Reilut 15 bisnesjettiä on siis siirtynyt yhdessä hujauksessa Suomen rekisteristä ulos.

Varsinaisesti niitä ei ole myyty, vaan omistajat ovat siirtäneet ne toisille operaattoreille ulkomailla.

Suurin osa lentävästä henkilökunnasta, kuten lentäjät ja emot ovat siirtyneet koneiden mukana uusille operaattoreille.

 

Lisäyksenä vielä em. listaan että  OH-GIV on nykyisin D-AGVI ja OH-GVA on  D-AGVA, operaattorina Luxaviation Germany, base EFHK.

 

Sad, so sad! Olis kirveellä töitä!

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään