Guest pietari88

Kotimaan lentäjien työolosuhteet?

8 viestiä aiheessa

Osaisikohan joku kertoa, kuinka paljon kotimaanlentojen lentäjät viettävät öitä hotelleissa yms. vuosittain? Entä kuinka paljon lentäjät voivat itse vaikuttaa urakehitykseensä (esim. pysyä vain kotimaan lennoilla)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuollaiset 4-8 hotelliyötä kuussa normaalisti, ellei ole mitään toimistohommia tai muita vastaavia saanut hankittua. Ja ainakin Finnairilla lentäjät ylenevät ihan firman sisäisen virkaikäluettelon mukaisesti, tosin mikään pakko uusin konetyyppeihin ei ole hakea, ja saat myös itse valita mihin haet (tietysti määrätäkin voidaan jos niikseen tulee).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaisikohan joku kertoa, kuinka paljon kotimaanlentojen lentäjät viettävät öitä hotelleissa yms. vuosittain? Entä kuinka paljon lentäjät voivat itse vaikuttaa urakehitykseensä (esim. pysyä vain kotimaan lennoilla)?

 

Ei ole olemassa "kotimaan lentäjiä" ja "ulkomaan lentäjiä". On olemassa vain "ATR-pilotteja", "Airbus-pilotteja", "MD11-pilotteja" jne.... Joidenkin konetyyppien reittirakenne on tosin pääasiassa kotimaassa, mutta ei millään AY-tyypillä taida olla ainoastaan kotimaata.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole olemassa "kotimaan lentäjiä" ja "ulkomaan lentäjiä".

Itse asiassa tämäkään ei täysin pidä paikkaansa, tiedän erään Finnairin pilotin lentävän vain kotimaata. Eli lentäjä voi näköjään joissakin tapauksissa vaikuttaa tuollaiseenkin seikkaan. Kyseessä on firmassa pitkään palvellut kapteeni.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuollaiset 4-8 hotelliyötä kuussa normaalisti, ellei ole mitään toimistohommia tai muita vastaavia saanut hankittua.

 

Tuo 4-8 hotelliyötä kuussa eli 1-2 hotelliyötä viikossa kuulostaa aika suurelta. Jos pilotit lentävät viitenä päivänä viikossa, niin 20-40 % työpäivistä päättyisi muualle kuin EFHK:lle ??? Sami, menikö päättelyssäni joku vikaan?

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa tämäkään ei täysin pidä paikkaansa, tiedän erään Finnairin pilotin lentävän vain kotimaata. Eli lentäjä voi näköjään joissakin tapauksissa vaikuttaa tuollaiseenkin seikkaan. Kyseessä on firmassa pitkään palvellut kapteeni.

 

 

Kaverilla on KSE!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo 4-8 hotelliyötä kuussa eli 1-2 hotelliyötä viikossa kuulostaa aika suurelta. Jos pilotit lentävät viitenä päivänä viikossa, niin 20-40 % työpäivistä päättyisi muualle kuin EFHK:lle

 

Kyllä tuo ihan hyvin mahdollista on kun ajattelee että illalla kun Finnairin viimeiset ulkomaanlennot saapuu EFHK:lle niin niiden jälkeen lähtee vielä viimeiset kotimaan syöttöliikennekoneet sisämaahan, yöpyvät määräkentillään ja lentävät taas varhaisen aamuvuoron Helsinkiin jonka jälkeen pilotit lähtevät kotiin. Sitten kun vielä muistaa kuinka säännöllisen epäsäännöllistä tuo työ on...

 

Tuokin riippuu varmaan viikosta, joskus enemmän öitä kotona, joskus enemmän hotelleissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään