Peter Lord

Fixed.

11 viestiä aiheessa

Näin päikkäreillä kummallista unta. Lentokoneiden pienoismalleista, pakotteista, Luxemburgista ja erään suomalaisen ilmailuyrityksen... no, finaalista. Kaikenlaisia unia sitä näkeekin. Onko joku nähnyt samaa unta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin. Eikös tämä yhtiö operoi mm. sitä suurinta ja kauneista bizjettiä, ensimmäistä Euroopassa vai onko peräti ainoa? Kun siihen tulee kymppitonnin huolto niin mitenkäs siihen löytyy öljynsuodatin? Tai jos jotain kosahtaa?

Omassa mielessäni on arvoitus, kuinka kauan tämä pakoterumba voi jatkua. Sehän on kuin sotaa, siinä kaikki häviävät ja silti kukaan ei halua mennä kyykkyyn. Pikkuinen Suomikin saa siinä sivussa siipeensä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en yleensä näe unia mistään fixed tyyppisistä asioista. Pikemminkin voisin muotoilla Tähtimiehen aloittaman aiheen otsikoksi RG. Ei, en tarkoita Roques Gallery rikollisjengiä, vaan retractable gear tyypistä ratkaisua. Näin unia että olisko minulla vielä lähitulevaisuudessa isohkolla mäntämoottorilla, vakiokierrospotkurilla ja sisäänvedettävillä laskutelineillä varustettu ilma-alus. En tiiä. Saas nähdä.

Pakotteet on ihan vessasta ja suksikoon amyrikka alabamaan miettimään syntyjä syviä. Onnetonta epätoivoista politiikkaa. Asioihin millä pakotteilla ei saavuteta minkäänlaisia seuraamuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan Saulia. Taloussaarrot ja pakotteet ovat vaarallisia.

Erään Karibian maan asukki kertoi paikallisittain varsin uskottavan oloisen tarinan kauppasaarron vaikutuksista, varsinkin kun saarron alussa oli nimenomaan pula ruoasta, lääkkeistä ja lääkäreistä. Olivat juuri vaihtaneet hallitusta.

Ja kas, kaukaa löytyi maa joka alkoi avustamaan, tosin ruoan, lääkkeiden ja lääkärikoulutuksen lisäksi tuli sitten muutakin ideologiaa ja tavaraa oikein YYA hengessä.

Ja loppuun vieno kysymys että eikös vuosina 1941-1944 Skandinaviassakin ollut joku maa vastaavassa tilanteessa?

Olin kerrankin hetken hiljaa ja mietin... Nykyään voi funtsia sitä mihin tämä nykytilanne loppujen lopuksi johtaa.

-P-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Timchenkoa lähellä olevat henkilöt kommentoivat Vedomostille, että Airfix koneella lensivät mm. Rosneftin pääjohtaja  Igor Setshin, ensimmäinen varapääministeri Igor Shuvalov, jopa Putin itse "jos matkan tarkoitus oli epävirallinen". Airfix kuljetti myös presidentin tyttäriä Maria ja Katerinaa ja Maria Putinin ystävää, Yorrita Faassenia. Joskus, kun Putin matkustaessaa kaipasi labradorinnoutajaansa Konia, Aifixin kone toimitti sen presidentille.

Viranomaiset ja Putinin tiedottaja, kellomies Peskov tietysti kieltävät tämän kaiken.

http://www.vedomosti.ru/business/articles/2015/08/17/605011-timchenko-uspel-do-sanktsii-pereehat-v-rezidentsiyu-hruscheva

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus, kun Putin matkustaessaa kaipasi labradorinnoutajaansa Konia, Aifixin kone toimitti sen presidentille.

Vähemmästäkin joutuu pakotelistalle.

Mutta itse pakotelista, musta lista, tuo koston kierre: Rantaruotsalainen tuttuni sanoisi tähän: "Men det är nu ett hel**te."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa hiukan kyyniseltä. Ukrainassa Kuolee ihmisiä joka päivä. Nuoria varusmiehiä.

Karibialla lienee ollut jo hetki aikaa "vapaustaistelijoilla" soveltaa sitä vapautta ja asettaa vaikkapa vapaat vaalit ja riippumaton oikeuslaitos.

Suomalaisena minua viehättää tuo kansainvälisten lakien ja ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaate. Ihan itsekkäistä syistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis onko Fixillä enää yhtään ainoaa lentokonetta? Pakotteiden tultua omistajat ovat käyneet siirtämässä koneensa pois, ei se ole sen kummempaa. Eurooppa on täynnä vastaavanlaisia yhtiöitä jotka maksua vastaan ottavat businessjettejä AOC:nsa suojiin. Sääli että Suomesta loppui nyt sellainen, mutta jos bulvaanitouhu sallittaisiin niin mitä pakotteilla sitten olisi merkitystä?

/mn

p.s. jos minulla olisi miljoonien businessjetti ja se olisi ollut fixin AOC:lla olisin varmaan raivoissani. Nyt jokainen koneen omistaja on saanut Amerikan peräänsä oli syytä tai ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään