Petteri Räisänen

Norwegian HEL-DXB-HEL

17 viestiä aiheessa

Norwegian näkyy aloittavan 19.11 (kiva päivä, olen syntynyt silloin  ;D) *päivittäiset* HEL-DXB-HEL -lennot. Hinnat alkaen 98€. Koneena luonnollisestikin 738.

 

Mielenkiintoinen veto, pari-kolme viikkorotaatiota voisi toimiakin mutta seitsemän alkaa IMHO olla jo overkilliä ellei sitten herra Kjos aio astua todella suuriin saappaisiin ja pistää pystyyn Dubaihin hubin 787:lleen. Emiratesin sotakassa tosin moisessa tilanteessa taitaisi olla huomattavasti Norwegianin vastaavaa suurempi...

 

Itse asiassa olisin mieluummin nähnyt lennot Al Maktoumiin a'la Wizzair.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos suomalaisten tottumukset testataan eka tolla lentomäärällä ja sitten pudotetaan pois hiljaisimmat päivät rotaatiosta? Puhelimella selatessa ei jaksa tarkistaa nyt AY:n lentopäiviä DXB:hen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla on 6 x DXB reittilentona ja kerran viikossa DWC (charter).

 

Norskin aikataulu maaliskuun 2016 loppuun:

D8 5040 HEL-BXB 17:55-02:50(+1)

D8 5041 DXB-HEL 04:00-08:55

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegian näkyy aloittavan 19.11 (kiva päivä, olen syntynyt silloin  ;D) *päivittäiset* HEL-DXB-HEL -lennot. Hinnat alkaen 98€. Koneena luonnollisestikin 738.

 

Mielenkiintoinen veto, pari-kolme viikkorotaatiota voisi toimiakin mutta seitsemän alkaa IMHO olla jo overkilliä ellei sitten herra Kjos aio astua todella suuriin saappaisiin ja pistää pystyyn Dubaihin hubin 787:lleen. Emiratesin sotakassa tosin moisessa tilanteessa taitaisi olla huomattavasti Norwegianin vastaavaa suurempi...

 

Itse asiassa olisin mieluummin nähnyt lennot Al Maktoumiin a'la Wizzair.

 

 

 

Norwegian alkaa talvella 2015-2016 lennättää Suomesta Tjareborgin ja Finnmatkojen asiakkaita mm Kanarialle, Teneriffalle ja Dubaihin. Siitä jo pohjaa joihinkin lentoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellekään selvinnyt, miksi tuonne lähi-itään pitää aina lentää sellaisina aikoina, että perille päästään aamuneljältä?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellekään selvinnyt, miksi tuonne lähi-itään pitää aina lentää sellaisina aikoina, että perille päästään aamuneljältä?

 

Helppo tapa optimoida kaluston käyttöä joka muuten seisoisi yön tyhjänä Vantaan platalla.

 

Lisäksi epäilen että Dubain kentältä prime time slottien saaminen voi olla aika kallista puuhaa ja Emiratesilla lienee näihin etuosto-oikeus.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kellekään selvinnyt, miksi tuonne lähi-itään pitää aina lentää sellaisina aikoina, että perille päästään aamuneljältä?

 

Finnairin 961 on ainakin perillä iltapäivällä paikallista:

 

Finnair

AY 961

Helsinki Vantaa (HEL), Helsinki, Finland

Terminal 2 08:25

Dubai International (DXB), Dubai, United Arab Emirates

Terminal 1 16:30

Non-stop

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa tuo aika kun NAS tänne Dubaihin saapuu on just DXB:n kiireisin aika, meillä varataan 30min arr delay poltsikka tohon saapumisaikaan, toinen kiireaika on 06-08. Yllättävää kyllä etteivät lennä DWC:hen, varmaan ois edullisempaa ja myöhästelyiltä säästyttäis. Veikkaan kyllä että talvikaudella Norwegian saa lennot aika täyteen myytyä, oisin vaan toivonut, että oma firma aloittais tän reitin. :/ Norwegianin hubia ei kyllä Dubaissa nähdä! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegianin lento saapuu Dubaihin turhan myöhään jos meinaa ehtiä useimmille yöllä lähteville Aasian tai Afrikan lennoille Emiratesilla. Takastullessa onnistuis paremmin, mutta silloinkin lennot pitäisi saada samalle lipulle.

 

Aika paljon lentoja Dubaihin kun Finskikin sinne vielä lentää, veikkaan vaan ettei enää kauaa. Mikseivät vaihda kohdetta Qatariin, jossa on Oneworld-kumppanin hubi?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

With two carriers now linking Helsinki with Dubai, how long before Emirates decides to enter the market? Maybe surprisingly, none of the MEB3 carriers currently serve the Finnish capital.

 

Häh? Qatarin Helsingin lennothan alkoivat 20.7.2013.

 

Siitä oli internetissä lehdistötiedote ja kaikkee. Ei internet valehtele.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minne ihmeeseen ne ME3 yhtiöt ihmisiä lennättäisi Suomesta?

 

Kaukoitään, Afrikkaan jne. Suurin syy miksi uskon, että Suomi voisi jonkun näistä hiekkayhtiöistä elättääkin, on Turkishin menestys. Heillä lentoja on jo monta päivässä. Tosin vaikea nähdä, että Helsingissä kävisi esim. Emiratesin 773ER ihan joka päivä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaukoitään, Afrikkaan jne. Suurin syy miksi uskon, että Suomi voisi jonkun näistä hiekkayhtiöistä elättääkin, on Turkishin menestys. Heillä lentoja on jo monta päivässä. Tosin vaikea nähdä, että Helsingissä kävisi esim. Emiratesin 773ER ihan joka päivä :)

 

Kaukoitään pääsee jo Finnairilla pirun hyvin, ja Suomi-Afrikka liikennettä ei ihan hirveästi ole. Lisäksi BA/KLM/AF pelaa niillä reiteillä varsin hyvin.

 

Ongelma on se, että ainoa keino millä sitä markkinaa pääsisi haistelemaan on hinta, ja hinta on aina huono kilpailuvaltti lentoyhtiöille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisessa ketjussa mainittu Norwegianin lyhyellä tähtäimellä tapahtuva verkoston optimoiminen sekä Flydubain saapuminen taisivat ajaa Norwegianin pois tältä reitiltä, lentoja ei ole varauskoneessa ostettavissa enää 10. tammikuuta jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään