Ilkka Mannikainen

Finnairlla A350 tulos ja A340 ulos

643 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään tietoa miksi tarvitaan HiFly:n vuokrakonetta tammikuussa?

 

Eikös syynä ollut seuraavien A350:n toimitusten viivästyminen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös syynä ollut seuraavien A350:n toimitusten viivästyminen?

 

Noh, se on se syy jonka taakse voi verhota vaikka mitä ja riittää selitykseksi suurelle yleisölle mutta jos tarvitaan vuokrakapasiteettia, niin oman kapasiteetin on hävittävä johonkin. Ja tämän asian perässä olin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, se on se syy jonka taakse voi verhota vaikka mitä ja riittää selitykseksi suurelle yleisölle mutta jos tarvitaan vuokrakapasiteettia, niin oman kapasiteetin on hävittävä johonkin. Ja tämän asian perässä olin.

 

Kai sitä häviää, jos laitetaan kaksi laajarunkokonetta paalaimeen? Tiedä sitten muiden koneiden huoltokuvioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai sitä häviää, jos laitetaan kaksi laajarunkokonetta paalaimeen?

 

Tupelon jätelavalle lähteneiden tilallehan on tullut jo korvaavat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään tietoa miksi tarvitaan HiFly:n vuokrakonetta tammikuussa?

 

Yksi A330 menee ulkomaille huoltoon kun HiFly (CS-TFX?) tuuraa joten huollon ajalle ei löytyne omaa konetta kolmannen A350 koneen viivästymisen myötä.

 

Onkohan New Yorkin A350 aloituspäivää jo julkistettu, tai kolmannen A350 koneen toimitusta?

 

:santa: -

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi A330 menee ulkomaille huoltoon

 

No niin, siinä selitys.

 

 

Onkohan New Yorkin A350 aloituspäivää jo julkistettu, tai kolmannen A350 koneen toimitusta?

 

Ainakin sunnuntaina 10.1.2016 olisi kolmelle tarvetta:

AY89--->BKK

AY51--->PEK

AY667--->CPH

 

ja JFK on 12.1.16 alkaen 359.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös PEK ala jo 06.01 joten ennen JFK aloitusta pitää myös LWD:n olla kehissä.

6.1 alkaen A350:t lentävät BKK ja PEK reittejä. Shanghai downgradeataan 330/340-kalustoksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä veikkaan että toimitus on tämän vuoden puolella, sillä koelentotunnukset on poistettu ja OH-LWC tunnus on näkyvissä. :thmbup:

Weecee lentää siis tänne ehkä huomenna ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin  eli tänään annetun virallisen tiedotteen mukaan LQA tulee saamaan kuoliniskun ja myydään teuraaksi 1. vuosipuoliskolla 2016.

 

ikava tulee, mutta toisaalta, tekihan se kymmenen vuoden uran Finnairin laivastossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä sitten onko tää oikea sivusto huomiolleni, mutta anyway... A 350 on varmasti muuten hiljainen kone MUTTA siipien laippojen sähköinen hydraulipumppu pitää todella kamalaa ääntä... :P

 

Sen suhteen kehitys ei välttämättä ole mennyt eteenpäin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin  eli tänään annetun virallisen tiedotteen mukaan LQA tulee saamaan kuoliniskun ja myydään teuraaksi 1. vuosipuoliskolla 2016.

 

Ko kone oli sitten Singaporen lennolla 2.1.2016.

 

En kylla ymmarra miksi Singaporen matkustajille tarjotaan hammaslaakarin tuoli viela nyt tammikuussa. Kai sitten on tarkeampi etta Phuketiin ja Bangkokiin (?) on kaytossa uudempi business-luokka - noilla reiteilla tosin J varmaan taytetaan halvoilla lipuilla tai UG:lla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ko kone oli sitten Singaporen lennolla 2.1.2016.

 

En kylla ymmarra miksi Singaporen matkustajille tarjotaan hammaslaakarin tuoli viela nyt tammikuussa. Kai sitten on tarkeampi etta Phuketiin ja Bangkokiin (?) on kaytossa uudempi business-luokka - noilla reiteilla tosin J varmaan taytetaan halvoilla lipuilla tai UG:lla.

 

Koska Singaporeen ei voida lentää edestakaisin vuorokaudessa, ja toisaalta A340 soveltunee paremmin pitkille kuin lyhyille reiteille. Onko A350 lentänyt jo Phuketiin?

 

edit: ja joo, en tiedä miten tehokkaasti singaporessa käyviä koneita saadaan kierrätettyä muille lennoille, mutta esimerkiksi BKK ja PVG on sellaisien etäisyyksien päässä, että koneelle saadaan edestakaisin suhatessa noin 20 tuntia ilma-aikaa vuorokaudessa... ja mitä enemmän tunteja lennetään A350:llä, sitä vähemmän niitä lennetään enemmän polttoainetta kuluttavilla A340- ja A330-koneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska Singaporeen ei voida lentää edestakaisin vuorokaudessa, ja toisaalta A340 soveltunee paremmin pitkille kuin lyhyille reiteille. Onko A350 lentänyt jo Phuketiin?

 

edit: ja joo, en tiedä miten tehokkaasti singaporessa käyviä koneita saadaan kierrätettyä muille lennoille, mutta esimerkiksi BKK ja PVG on sellaisien etäisyyksien päässä, että koneelle saadaan edestakaisin suhatessa noin 20 tuntia ilma-aikaa vuorokaudessa... ja mitä enemmän tunteja lennetään A350:llä, sitä vähemmän niitä lennetään enemmän polttoainetta kuluttavilla A340- ja A330-koneilla.

 

Enemman kiinnostaisi miksi on A340 vanhoilla penkeilla Singaporen reitilla. Kuitenkin liikenteessa on A340-koneita uudemmilla penkeilla. 

 

Valitettavasti Finnairin A350 nayttaisi olevan business-luokassa karvalakkiversio.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään